Recenzovaná verze: PC
Řada vývojářů se pokouší předělat své oblíbené kousky z dětství, mnohdy to ale znamená pouze revitalizaci textur, úpravu herních map a principů, popřípadě zkomponování hudby z bitových náznaků. Studio Lizardcube jde ve Wonder Boy: The Dragon’s Trap svou cestou a remake třetího dílu slavné série z platformy SEGA se jim opravdu povedl. Osloví také vás?
Schizofrenní hrdina
Dobrodružství Wonder Boye, resp. Wonder Girl, abychom byli genderově korektní, začíná epickým dobýváním hradu, který brání Meka Dragon. Náš rek ovšem netuší, že obávaný drak může seslat na své protivníky prokletí, které z nich udělá tvory z říše zvířat. Postupně se střetnete ještě s několika ještěrčími reinkarnacemi, mezi nimi mi v hlavě utkvěl pirátský šupinatec. Po jejich porážce sice získáte menší poklad, ale kletba, jež vás stále pronásleduje, vás promění postupně v draka, myš, piraňu, lva či orla. Hraní v animálních formách je sice fajn, ale vy toužíte prokletí zlomit a získat zpět svou lidskou formu.
Zápletka příběhu se drží v intencích původní klasiky z roku 1989, což znamená, že mimo pár řádků textu se k ději tvůrci nijak nevyjadřují. Nedochází ani k interakci s postavami ze světa Monster Land, objevíte pouze několik komiksových bublin nad prodavači zbroje či sestřičkou ošetřující vaše zranění. Absence vypravěče v podstatě vůbec nevadí, protože průchod hrou dynamicky odsýpá a vy se ani nepozastavíte nad tím, že se s nikým nebavíte a neřešíte své osobní problémy. Tady se jde bojovat s drakem, není čas na vyplkávání s kamarády.
Skákačka jako kdysi
Wonder Boy se s ničím moc nepáře a hned vás hodí do víru dění. Postupem času se sami musíte naučit triky, které vám usnadní postup. Každé zvířecí ztělesnění si s sebou totiž nese řadu specifik, s nimiž se musíte popasovat. V dračí kůži můžete plivat oheň, ale nemáte štít, myška se protáhne nejmenší skulinou a umí chodit po zdech, zatímco piraňa umí plavat, orel létat a lev je nejsilnější válečník.
„Téměř vše si můžete koupit za mince, které vám vyskakují z pobitých protivníků či pirátských truhel rozsetých po světě.“
Kromě základních vlastností jednotlivých bojovníků je také dobré myslet na jejich vybavení, které se skládá ze zbraně, štítu a meče, jež se projeví jako velmi dobrá výbava v dračích slujích. Časem budete muset v Monster Landu také hledat zbraně s legendárními vlastnostmi, které jsou nezbytné pro dosažení konečných úrovní hry, v nichž se setkáte s tužšími protivníky. Proti nim se vyplatí mít v záloze kouzla, od fireballu přes vzdušné víry až k likvidačním bleskům, které vás dostanou téměř z každé šlamastyky.
Téměř vše si můžete koupit za mince, které vám vyskakují z pobitých protivníků či pirátských truhel rozsetých po světě, jen musíte vědět, kde najít správného obchodníka. Některé předměty jsou opravdu drahé, ale nemusíte se bát. S opuštěním jednotlivých lokací se na nich nepřátelé znovu obnoví a při každém průchodu můžete získat nějaký obnos. Je jen na vás, zda si vyděláte na novou nablýskanou šavli postupným procházením světa nebo se vrhnete do plenění jedné lokace oplývající snadnými potvorami.
„Každý kout světa a postava prošla pečlivým překreslením do moderní podoby rukou nadaných grafiků a výsledek je více než oku lahodící.“
Nepřátel proti vám stojí zástupy a na každého z nich je třeba nachystat odlišnou strategii. Ne vždy funguje agresivní přechod do útoku, ale místo toho raději jeden úder a krytí štítem, jež probíhá automaticky. Každá stvůra má několik verzí, jejichž obtížnost je odlišena barevně. Červené či zelené monstrum vám pouze naznačuje, co můžete čekat od jeho zlatého bratra. A to ani nemluvím o nakombinovaných skupinkách kreatur v pozdějších lokacích, které vám pořádně zatopí.
Myslelo se na vše
Nyní již víme, že se v Monster Landu můžeme báječně bavit. Ale navíc se dobrodružství Wonder Boye také potěší vaše estetické city. Každý kout světa a postava prošla pečlivým překreslením do moderní podoby rukou nadaných grafiků a výsledek je více než oku lahodící. Velké množství rozličných lokací, do nichž se podíváte, je rozpohybováno zdařilou animací a vy máte pocit, že se pohybujete v živoucím světě.
U starších plošinovek jsme zvyklí na řadu tajných místností a bonusové levely. Wonder Boy se nevyhýbá ani této skutečnosti a mnohdy se budete divit, kam že vás to zvědavost zavedla, protože nic jako mini-mapa neexistuje. Pro každou transformaci připravili vývojáři bonusový level, který prověří, jak dobře jste ovládli vlastnosti svého hrdiny. Odměnou je vám tajemný kámen, který má lákavé užití.

Vývojáři si pro vás připravili jednu laskominu jako přídavek. Během každé chvilky, kterou strávíte v Monster Landu, můžete přepnout zmáčknutím jednoho tlačítka vizuál do starého osmibitového rozhraní a hrát jako na staré konzoli SEGA. Nemusíte tak stahovat žádné emulátory, které by vám zpřístupnily poctivou klasiku Wonder Boye III, máte ji v jednom balení s jeho mladším modernějším sourozencem. Je to sice detail, ale na něm lze krásně demonstrovat lásku a úctu tvůrců k originálu.
Téměř dokonalé
Je radost psát o počinu, který se povedl tak dobře jako Wonder Boy: The Dragon’s Trap. Pobyt v Monster Landu pro vás bude potěšením, které má pouze jednu obrovskou pihu na kráse. Poté, co vás naláká do své náruče a vy se v ní pohodlně uvelebíte, vyplivne vás za pět hodin a nic dalšího vám nenabídne. Přestože chápu snahu tvůrců zachovat povahu originálu, čekal bych alespoň částečnou invenci a rozšíření celého konceptu, protože tuto skvěle odladěnou záležitost pokoříte docela rychle. Nezbývá nic jiného, než se pokusit pokořit vyšší obtížnost.
V každém případě je Wonder Boy báječnou záležitostí, která potěší jak pamětníky původní hry, tak nováčky v sérii. Na každém kroku je vidět, že se studio Lizardcube chová k originálu s respektem, ale zároveň se nebojí inovovat původní grafiku dle moderních standardů. Investice necelých 500 korun rozhodně stojí za zvážení.
Recenze
Wonder Boy: The Dragon’s Trap – tak se dělá remake
Wonder Boy: the Dragon’s Trap je jasnou volbou pro milovníky klasických plošinovek, v nichž jde o postřeh proti různě útočícím nepřátelům. Mimo zachování původní hratelnosti budete obdivovat především povedené grafické převedení všech úrovní původní hry z roku 1989.
Líbí se nám
- zachování atmosféry původní hry
- odladěná hratelnost bez bugů
- nádherné audiovizuální zpracování
- možnost přepnout do osmibitu
Vadí nám
- krátká herní doba
Urcite poridim, ne hned, ale urcite jo.