ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

    The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav

    YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

    YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

    The Last of Us Part I

    The Last of Us Part I dnes vychází na PC

    Steam končí s podporou části systémů Windows

    Steam končí s podporou části systémů Windows

    Souhrn recenzí hry Crime Boss: Rockay City

    Souhrn recenzí hry Crime Boss: Rockay City

    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom na premiérových záběrech z hraní

  • Recenze
    Recenze Tchia - poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání tchia uvodni foto

    Recenze Tchia – poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání

    Recenze Crime Boss: Rockay City – boj o polstrovaný trůn

    Recenze Crime Boss: Rockay City – boj o polstrovaný trůn

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

  • Videa
    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

    The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav

    YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

    YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

    The Last of Us Part I

    The Last of Us Part I dnes vychází na PC

    Steam končí s podporou části systémů Windows

    Steam končí s podporou části systémů Windows

    Souhrn recenzí hry Crime Boss: Rockay City

    Souhrn recenzí hry Crime Boss: Rockay City

    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom na premiérových záběrech z hraní

  • Recenze
    Recenze Tchia - poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání tchia uvodni foto

    Recenze Tchia – poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání

    Recenze Crime Boss: Rockay City – boj o polstrovaný trůn

    Recenze Crime Boss: Rockay City – boj o polstrovaný trůn

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

  • Videa
    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Perception – strašidelná slepota

Filip Němec autor: Filip Němec
30. 6. 2017
v sekci Recenze
20
Perception – strašidelná slepota 1969 perception
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Umělecká díla (a já věřím, že hry mezi umění patří) často trpí zásadním problémem, kterým je propastný rozdíl mezi původní ideou a jejím finálním provedením. Perception je toho ukázkovým příkladem. Na papíře vskutku skvělá a originální myšlenka. Výsledkem je však nezábavný a unylý herní zážitek, jenž se rychle změní v pobíhání mezi bodem A a B. Smutnou korunu tomu navíc nasazuje fakt, že za hrou nestojí žádní amatéři. The Deep End je sice jméno neznámé, avšak nabízí takové herní kapacity, které pomáhaly vytvářet série BioShock nebo Dead Space.

Duchové, noční můry a strašidelný dům

Hlavní protagonistkou je Cassie, která je už od mládí slepá. Hra nám ve svém samotném počátku představuje, jak se hrdinka se svým handicapem vyrovnává. Celek se v tomto bodu opírá o dvě emocionální roviny – pro někoho totiž může být zásadní hrůzou tohoto díla fakt, že je stěžejní postava kompletně slepá, což je bezesporu strachem nejednoho z nás. Jak ale velmi rychle po samotném úvodu zjistíte, Perception nabízí i druhou rovinu strachu, je to totiž horor. Cassie trpí nočními můrami, ve kterých se jí zjevuje tajemná usedlost spolu s hororovými útržky o lanu a dalších předmětech, které hrají v příběhu evidentně důležitou roli. Dům, ačkoli působí opuštěné, však Cassie dává najevo, že jeho obyvatelé, ať už jde o kohokoli či cokoli, potřebují její pomoc.

V počátku hry je vám předhozen první náznak toho, že příběh a jeho konzistence rozhodně nebude patřit mezi přednosti Perception. Skokem se totiž ocitáte před tajemným domem, přičemž způsob, jak se tam slepá dívka dostala nebo snad dokonce jak vůbec dokázala najít usedlost, ze které „viděla“ pouze pár útržků ve snech, je další, i když nechtěnou, záhadou. V tento moment však dílo působí ještě dostatečně tajemně a drobné škobrtnutí v rámci děje zase tolik nebolí.

„Stálé vás svírá pocit, že ačkoli vlastně vidíte, co je kolem vás, skutečnost vám zůstává nadále skryta.“

První okamžiky ve hře se nesou ve snaze pochopit, jak toto dílo vlastně funguje. Jak se totiž může slepá dívka pohybovat v prostoru, který nevidí? Úvodní sekvence nám prozradily, že Cassie se naučila ovládat cosi na způsob netopýří echolokace, kdy vydáním zvuku a jeho následným odrazem Cassie zjišťuje proporce okolního prostředí. Výsledkem je pak stylizace, která halí celou hru do černých a modrých barev. Z okolních obrázků či našich záběrů z hraní jasně pochopíte, jak celková stylizace funguje. Vidíte pouze obrysy předmětů v okolí a proporce jednotlivých místností, jasně tak rozeznáte, kam se můžete vydat a na co sáhnout, ale rozhodně však tento způsob „vidění“ nenahrazuje zrak. Stálé vás svírá pocit, že ačkoli vlastně vidíte, co je kolem vás, skutečnost vám zůstává nadále skryta.

Hlavním mechanizmem Perception je neustále vydávání zvuku, které provádíte snad dupáním nohou do podlahy, snad poklepem slepecké hole. I to je jedna z věci, kterou mi hra jednoduše nedokázala za celou svou herní dobu vysvětlit. Odhalení přilehlé oblasti totiž není permanentní. Za několik málo okamžiků obrysy okolí zmizí a často se tak může stát, že budete svědky jen černé obrazovky. Většinu času tak budete možná až příliš otravně a zběsile mačkat tlačítko pro dupnutí do země. Postupně se zvyšující otravnost neustálého podupování však nebude jediným důvodem, proč budete tuto činnost nuceni omezovat. Vydávání takových zvuků po určité době přiláká jakousi místní zlou entitu, která dům obývá a pokud se před ní rychle neschováte, čeká vás smrt. To se zdá jako poměrně chytlavá herní mechanika, která vyvažuje poměr mezi nutností klepat do země, abyste viděli, kam vůbec jít, a na druhou stranu klepání omezovat, abyste nebyli usmrceni. I zde ale selhává výsledné provedení, abyste zlého ducha opravdu přilákali, museli byste dupat do země jako při čardáši. A pokud náhodou taková chvíle nastane, není příliš složité se rychle schovat do šatníku či koše na prádlo, kde vás duch, i když netuším proč, nenajde. Velmi rychle tak dojde k otupení, kdy se pouze při zarudnutí obrazovky schováte a chvíli počkáte. Prvky strachu a boje o holý život se vytratí až příliš rychle.

„Běhání z jednoho místa na druhé je jedinou herní náplní.“

Ani to však není hlavním problémem Perception. Přestože vám hra zabere zhruba 4 hodiny čistého herního času, už po první hodince vás začne poměrně nudit. Ačkoli děj na konci vyvrcholí v poměrně pěkné poselství, jeho útržkovitost a celková nezajímavost je jen třešničkou na dortu nudnosti, který představuje samotná herní náplň. Celek je totiž pouze o chození z jednoho místa na druhé. Najdete jeden předmět, vyslechnete si pár útržků z příběhu místních duchů a poté se opět vydáváte na opačnou stranu domu. A tak stále dokola. Nejtrýznivější fakt je ten, že vám Perception nedává nikterak najevo, kudy máte jít, respektive zcela chybí logika vašeho počínání. Jediným vodítkem, které vám nabízí, je naopak primitivní označení bodů, kam se máte vydat. To lze vyvolat kdykoli stisknutím tlačítka, po kterém se vám kdesi v dáli zvýrazní například dveře, takže víte, jakým směrem se ubírat. Nemáte však odhalenou přímou cestu, čeká vás tedy otravné pokusy o otevření dveří, kterých je všude kolem spousta, ale otevřít se dají většinou jen jedny. Běhání z jednoho místa na druhé je tak jedinou herní náplní, kterou alespoň ozvláštňují občasné hádanky a útržky příběhu v podobě dopisů či deníků osob, které v domě dříve pobývaly.

 

1 z 3
- +
Perception – strašidelná slepota 146690
Perception – strašidelná slepota 146695
Perception – strašidelná slepota 146683

1.

2.

3.

Nenaplněný potenciál

Cassie má totiž k dispozici svůj mobilní telefon, který dokáže text po jeho vyfocení převést na řeč a také pomocí šikovné aplikace může cokoli vyfotit a kamarád na telefonu ji popíše, co fotka obsahuje. Bohužel k nějakému podstatnějšímu využití této technologie nedojde a většinou jde pouze o nástroj k přečtení si dopisu na stole, či zápisu v knize. Podobně jako ostatní herní prvky, i tento tak zůstává stát někde v půli cesty, stejně jako celkový herní zážitek. Po úvodní hodince, kdy vás ještě dostatečně fascinuje vizuální zpracování a nebezpečného ducha vnímáte jako opravdovou hrozbu, vás čeká především běhání tam a zase zpátky, které většinou nemá většího smyslu. Světlejšími okamžiky jsou pouze ojedinělé situace, kdy se do popředí dostane osud původních obyvatel domu, a který nakonec přeci jen dokáže udržet hráčskou pozornost až k závěrečným titulkům.

Perception vyniká především nenaplněným potenciálem, který v době uvedení hry na Kickstarteru ze zajímavého titulu o slepé dívce přímo čišel. Výsledek bohužel ztroskotává především na nudné hratelnosti. Možná by neuškodilo ještě větší provázání s příběhem, který je v základu poměrně zajímavý, ale jeho podání jednoduše neumí upoutat. Zklamaní patrně budete také ze zvuků a hudby, což byl element, od kterého jsem očekával ve hře o slepé dívce daleko více. Přesto jde minimálně o zajímavý titul, u kterého nelze ani tak kritizovat herní dobu, která je přímo úměrná ceně, za kterou si Perception můžete pořídit.

Recenze

Perception – strašidelná slepota

5 Hodnocení

Nedostatky jsou viditelné a často velmi iritující, přesto nelze Perception úplně odsoudit. Vizuální zpracování je vskutku originální, a pokud vás premisa hry upoutala, byla by možná škoda tohle dílo kompletně zavrhnout.

Líbí se nám

  • vizuální stylizace
  • originální pojetí
  • že cena odpovídá herní době

Vadí nám

  • stereotypní hratelnost
  • slabší příběh
  • že se rychle přestanete bát

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: deep end gamesperception
Předchozí článek

Scénárista Far Cry 5 vysvětluje absenci mini-mapy a věží

Další článek

Shenmue 3 mění logo a ukazuje nové postavy

Související články

Horor Perception zítra dorazí na PS4 a Xbox One 36724 perception
Novinky

Horor Perception zítra dorazí na PS4 a Xbox One

před 6 roky
Horor Perception zítra dorazí na PS4 a Xbox One 36724 perception
Novinky

Horor Perception zítra dorazí na PS4 a Xbox One

před 6 roky
Horor Perception vychází už zítra 36638 perception
Novinky

Horor Perception vychází už zítra

před 6 roky
Další článek
Shenmue 3 mění logo a ukazuje nové postavy 37118 shenmue 3

Shenmue 3 mění logo a ukazuje nové postavy

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    20 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    8 Autoři komentářů
    StrecCrazyF1ZZAlcatrasYlbirdaMonkeyskunk Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Ylbirda

      A to, že používáš jinou, spíše takovou tu základní definici umění, neznamená, že máš pravdu ty.

      Když chceš používat odvození od slova umět… kdyby něco člověk neuměl vytvořit, tak ono dílo ani nevytvoří. A pak je otázka… je to dobry dílo nebo špatny? A je dobry/špatny proč? Protože to někdo řekl nebo se mi líbí? Má to dílo i nějakou skrytou hodnotu, kterou prostě někteří vidí a jiní ne? Nebo lépe… někdo ji umí ocenit a jiní ne.

      Ale to je tvoje věc, když máš užší pohled na umění.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 7. 2017 16:58
      CrazyF1ZZ
      Komunita
      Level 27
      CrazyF1ZZ
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Manzoni se vysral do plechovek a za umění to považováno bylo, aneb vítá vás moderní umění dvacátého století… To nemá tak daleko k těm zvratkám.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 7. 2017 16:25
      Alcatras
      Komunita
      Level 44
      Alcatras
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Oficiálně jsou umění filmy, knihy, komiksy, dokumenty, obrazy a možná ještě něco dalšího.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 7. 2017 15:59
      Ylbirda
      Komunita
      Level 22
      Ylbirda
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Monkeyskunk

      Ano, na internetu jistě neexistuje jiný zdroj informací než wiki ;) Konstruktivistický přístup je fajn, ale to pak za umění můžeme považovat třeba i zvratky na ulici, protože vyvolají emoce. Jak říkám, můžeme diskutovat o tom, co za umění považujeme a co ne, ale umění je definováno celkem konkrétně.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 7. 2017 15:51
      Monkeyskunk
      Komunita
      Level 46
      Monkeyskunk
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Jooo většina dnes velmi oceňovaných umělců byla ve své době odsuzována :-D Žeby dejavu ? :-) )

      Ylbirda: Každý to vnímá individuálně, co je pro někoho umění může být pro druhého nesmyslný brak. S těma definicema z wikiny bych brzdil :) ) Je to hodně obecné a koneckonců…. i ten obrázek od dítěte mnohdy vyvolá úsměv a radost na tváři člověka (nejen rodiče) – tím pádem vyvolalo emoci a tím pádem jej lze řadit mezi umění :) Ale jak říkám, nemusí to platit pro každého….

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 7. 2017 15:23
      CrazyF1ZZ
      Komunita
      Level 27
      CrazyF1ZZ
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      To, že Ylbirda má dojem, že brak není uměním, neznamená, že Ylbirda má pravdu…

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 7. 2017 14:12
      Ylbirda
      Komunita
      Level 22
      Ylbirda
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Strec

      Nepletu. Obrázek, co děcko nakreslí může být možná uměním pro rodiče, nikoli pro většinu společnosti. V umění se koneckonců skrývá umět. A tak je umění taky mimo jiné definováno – prezentace něčeho, co neumí každý, něčeho, co vzbudí emoce, něčeho zvláštního. Jistě, od novověku se za umění považuje především krásné umění, ale jak sama píšu, jenom proto, že je něco obraz nebo kniha, není to umění. Dříve byly za umění považovány schopnosti, které každý nemá. To, že Strec má dojem, že i brak je umění neznamená, že má Strec pravdu.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 7. 2017 9:30
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Ylbirda

      Ty si to pleteš s "vyšším uměním" neboli taky "krásným", kdy je vyzdvihována právě ta originalita, vtisknutí autorovy vize do díla nebo jinak duše díla. Když to hodně přeženu, tak umění může být i obrázek, co ti nakreslí děcko ve školce.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 7. 2017 0:58
      Ylbirda
      Komunita
      Level 22
      Ylbirda
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Strec

      Brak nebo kopírka bez duše přece není umění. Proto zdaleka ne všechny hry můžeme za umění považovat. Stejně jako třeba nepovažujeme za umění 50 shades, i když je to kniha.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 7. 2017 23:24
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele FireWolf

      Uměním se mohou považovat všechny hry. Ale mnoho z toho bývá brak a nebo kopírky bez duše.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 7. 2017 19:58
      FireWolf
      Komunita
      Level 39
      FireWolf
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele

      Problém nastává v okamžiku, kdy hru víceméně jen kritizuje, takže to nejsou kvalitní 4 hodiny. Když už to tam má v kladech, tak mi to přijde docela směšné. Já osobně nemám problém koupit hru třeba za 12 euro s herní dobou 4 hodiny, ale musí to být fakt kvalita. Jenže pak tu jsou i tituly, u kterých za zlomek ceny dostaneš zábavu na několik desítek nebo stovek hodin. To je pak u každého jedince, jaký význam má pro něj hodnota peněz.

      Narw: Jo, některé hry jsou uměním, ale nejde to napsat o úplně každé hře.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 7. 2017 19:19
      Alcatras
      Komunita
      Level 44
      Alcatras
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Narw

      Všechny hry jsou umění. Ale neboj. Ono to přijde. Jednou i hry budou považovány za umění. :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 7. 2017 15:22
      Narw
      Komunita
      Level 23
      Narw
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Podle mě nějaké hry uměním rozhodně jsou (Limbo, The Journey. . ) . Proč se může krásně namalovaný obraz za umění pokládat a krásně namalovaná a ještě city nabitá hra ne?

      Tohle myšlení už mi přijde zastaralý.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 7. 2017 12:24
      Alcatras
      Komunita
      Level 44
      Alcatras
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Hra se vždycky musí nějak zaplatit. Je mi jedno kolik hra stojí. Pokud se to člověku zdá moc, tak to kupte ve slevách.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 7. 2017 10:16
      CrazyF1ZZ
      Komunita
      Level 27
      CrazyF1ZZ
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele FireWolf

      Tohle přepočítávání herní doby na peníze už mě docela sere, raději strávím čtyři hodiny nad kvalitní hrou, která se mi vryje do paměti, než abych v nějaké hře 100 hodin dělal nezajímavé a nudné úkoly.

      Čtyři hodiny herního času nejsou u hororové hry žádnou raritou, i AAA hra jako RE7 má průměrnou herní dobu okolo 8 hodin a to stojí normálně plnou cenu 50$.

      Tím teda nechci říct, že tahle konkrétní hra si tu svoji cenu obhájí. Sice jsem ji nehrál, ale nejen tato recenze ji dosti kritizuje, na metacritic se to pohybuje okolo 50-60%, snad jen na Steamu má překvapivě dobré hodnocení.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 7. 2017 1:52

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Far Cry 5

      Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma

      24. 3. 2023
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      25. 3. 2023
      Steam

      Aktivujte si zdarma na Steamu vtipnou hru od Devolveru

      24. 3. 2023
      Epic

      Epic nabízí hru zdarma

      23. 3. 2023
      Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      71
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      64
      The Last of Us Part I

      The Last of Us Part I dnes vychází na PC

      29
      Video průvodce školou v Hogwarts Legacy

      Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy

      24
      PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

      The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav

      28. 3. 2023
      Recenze Tchia - poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání tchia uvodni foto

      Recenze Tchia – poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání

      28. 3. 2023
      YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

      YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

      28. 3. 2023
      The Last of Us Part I

      The Last of Us Part I dnes vychází na PC

      28. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • dedly: The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav
      • Wettek98: The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav
      • eVeCZ: The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav
      • Paul: The Last of Us Part I dnes vychází na PC
      • Paul: The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav
      • Paul: The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav
      Lies of P přichází s novou ukázkou z hraní

      Lies of P přichází s novou ukázkou z hraní

      24. 3. 2023
      Po LEGO verzi dostal Resident Evil 4 také krátký animák

      Po LEGO verzi dostal Resident Evil 4 také krátký animák

      22. 3. 2023
      Crime Boss: Rockay City

      Český Crime Boss: Rockay City ukazuje zpracování loupeží

      24. 3. 2023
      zdarma

      Aktivujte si zdarma fantasy plošinovku

      28. 3. 2023
      PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

      The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav

      28. 3. 2023
      Desátá edice Warhammeru 40 000 přichází s dechberoucím trailerem

      Desátá edice Warhammeru 40 000 přichází s dechberoucím trailerem

      25. 3. 2023
      Steam

      Nejvýdělečnější hry na Steamu z 11. týdne

      22. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář