Post-apokalyptický svět je dlouhodobý trend herní scény. Těžko se mi bude hledat, kdy takový trend vznikl, a ještě hůř předpovídat kdy ustoupí do pozadí. Jen v rámci první poloviny roku 2019 očekáváme více jak pět AAA titulů s tématikou světa v koncích. Poprvé v historii se také ale podíváme, jak si naši apokalyptickou budoucnost představují vývojáři z montrealské pobočky Ubisoftu. Když už se totiž obyvatelé Hope County vypořádali s problémy, které nastanou s výbuchem atomové bomby ve Far Cry 5, objevili se další uzurpátoři. Je tak potřeba se vydat zpátky a opět vrátit zemi občanům. Pojďme se tedy podívat, jak zábavné to v podání Far Cry New Dawn je.
Vychází na: PC, PS4 (testovaná verze), Xbox One
Datum vydání: 15. února 2019
Žánr: Střílečka z pohledu první osoby v otevřeném světě
Česká lokalizace: Ano – titulky
Předtím, než přeskočíte recenzi na hodnocení!
Jak se pomalu stává zvykem, ani dnes svoji recenzi nezačnu samotným komentováním hry. Myslím si totiž, že pro pochopení celkového hodnocení jakékoliv hry je potřeba poznat, s jakými zkušenostmi a pocity recenzent ke hře přistupuje. U dlouholetých značek to platí dvojnásob. Far Cry New Dawn je totiž vystavěný na pevných základech Far Cry 5. Jak graficky, tak hratelnostně. Proto se čas od času prostě nebudu moci vyhnout nějakému tomu srovnání. Stejně si myslím, že přesně tohle všichni chcete. Každopádně se musím i drobným slůvkem vrátit právě k původnímu dílu odehrávajícím se v americké Montaně.
Zde na Zingu se recenze na Far Cry 5 chopil Honza „Honzas4400” Kalný a ohodnotil jí krásnou osmičkou (letos dal ale přednost Metru Exodus – recenze zde). Ačkoliv chovám veškerý respekt k jeho názoru, sám se řadím mezi takové, pro které bylo střílení náboženských fanatiků spíše zklamáním a názorným exemplářem vysvětlující pojem „ubifikace“. Ačkoliv to pro mě nebyl průšvih roku, nebyla to ani hra, na kterou bych dlouho vzpomínal. Když pak přišlo oznámení post-apokalyptického spin-offu, nemohl jsem si pomoci, ale moje oči mi šly samovolně v sloup. Jak se však objevovalo stále více novinek ohledně New Dawn, moje nepochopení se pomalu měnilo ve zvědavost a naději, že by to zas nemuselo být tak hrozné.
Nový úsvit
Pojďme se ale konečně podívat na samotnou hru. Do světa Far Cry se vracíme 17 let po událostech pátého dílu. Celá Amerika si prošla atomovou krizí a většina území včetně Hope County je zdevastovaná, či jinak ovlivněna výbuchy nebo radioaktivitou. Hope County, pravděpodobně svým umístěním v údolí mezi pohořími, se regeneruje lépe než jiné části, a toho také využívají přeživší. Brzy vylézají ze svých úkrytů a začínají budovat nový domov z toho, co zbylo. Ze začátku se jim daří náramně a společnost prosperuje. Nebyl by to ale Far Cry, kdyby se do toho nevložil nějaký bláznivě šílený tyran. Této úlohy se v New Dawn chopí dvojčata Mickey a Lou, historicky první Far Cry záporačky a milovnice křiklavých barev. Ty se nějak dozví o prosperujícím Hope County a vedou svoji skupinu vrahounů zabrat pro sebe toto území. To se jim samozřejmě podaří, a tak se zdrcení obyvatelé obrací na poslední možnou záchranu – na vás.
Vy se chopíte role kapitána ostrahy který objíždí Ameriku a pomáhá přeživším se vrátit zpět na vlastní nohy, budovat nová města či bojovat proti žoldnéřům a agresorům. Celý příběh začíná ve chvíli, kdy vás kontaktuje jeden obyvatel základny Prosperity v Hope County s žádostí o pomoc. Samozřejmě neváháte a vydává se i se svými specialisty a vojáky do Montany. Jak už to ve Far Cry bývá, celá výprava je přepadena právě dvojčaty, většina je zabita a zbytek vzatý do zajetí. Vy však máte štěstí a na poslední chvíli se vám podaří vyváznout z této prekérní situace. Dostáváte se tak do již zmíněného Prosperity a začíná vaše cesta za pomstou, záchranou místních obyvatel a svých přátel.
Jak jste mohli pochopit, zápletka celého příběhu je v rámci série Far Cry poměrně standardní a nemůžu se zbavit dojmu, že tohle už jsem několikrát viděl. Každopádně stále je to docela funkční a dává mi dobrý důvod, proč se snažit dvojčata vystopovat a ukázat jím, kdo je v post-apokalyptickém světě pánem. Ve Far Cry 5 mi šíleně vadilo nepochopitelné rozhodování hlavní postavy, kdy naprosto odmítala jednoduché řešení zalítnout si vrtulníkem do vedlejšího okresu a tam státníkům barvitě vylíčit, jak byl místní policejní sbor přepaden. Tomuto se zde naštěstí z pochopitelných důvodů autoři vyhnuli, a tak jsem si příběh dokázal mnohem více užít. Hra také perfektně využívá toho, že se jedná o spin-off a hned od začátku na vás chrlí známé postavy či lokace. Brzy se tak dostanete třeba do Nového ráje, místa, které založili následovníci Josepha Seeda. To samozřejmě vede kdo jiný než… Ethan, mladý vůdce, který se snaží chránit Nový ráj před dvojčaty. To jsem vás dostal co?! Musím ale nakonec konstatovat, že se mi příběh poměrně zamlouval. Ačkoliv to není bůhví jaký dramatický hit, převážně v druhé polovině dokáže pěkně držet napětí. Možná je to i tím, že New Dawn není zdaleka tak dlouhou a rozsáhlou hrou. Obsahuje jen 22 hlavních misí, a pokud byste se zaměřili jen na hlavní příběh, tak se dá dohrát během patnácti hodin. Alespoň tak nenatahuje čas plněním vedlejších aktivit, a pokud máte dostatečnou výzbroj, můžete se kdykoliv vydat vstříc hlavním úkolům.
Dvěma tématům, týkajících se příběhu jsem se do teď záměrně vyhýbal, myslím si totiž, že si zaslouží vlastní odstavec. Nejprve se na chvíli zastavíme u Mickey a Lou, protože záporák vždy byl a bude jedním z rozhodujících faktorů kvality Far Cry. Rovnou z kraje musím říct, že se mi jejich krátké vystoupení líbilo. Jejich afroamerický původ jim dodává určitou špetku upřímnosti a otevřenosti, takže se vám nebojí na rovinu povědět, co si o vás myslí. Nechybí tak jejich naštvané telefonáty, plné přisprostlých slov, výhružek a nadávek. Navíc každé dvojče je charakterově trochu jiné. Jedno je chladnokrevný násilník, taková mírnější verze Vaase, přičemž druhé je spíše lstivé a podlé. Navzájem se tak příjemně doplňují a dle mého názoru si své místo vedle ostatních Far Cry záporáků zaslouží. Nejvíce fanoušky ale určitě zajímá, co Otec Joseph Seed? To, že se ve hře objeví, prozradil už trailer. Jestli je to ale v rámci nějaké retrospektivy, produkt Blaženosti či jej skutečně potkáte, nechám na samotné hře. Co vám ale můžu slíbit, je, že se o jeho příběhu dozvíte dost. Možná i více než ve Far Cry 5.
Jednou Far Cry, navždy Far Cry!
Hned po spuštění hry okamžitě začnete poznávat, do čeho vstupujete. Prakticky celý interface je velice podobný tomu, který si pamatujete z pátého dílu. To však neberte z mé strany jako žádnou výtku, ba naopak, myslím si, že celková správa vašeho inventáře, parťáků, nebo rychlá volba zbraní a dalších věcí byla ve Far Cry 5 zvládnutá bezvadně. Proč tedy měnit něco, co funguje? Společně s tím se vrací systém talentů, kdy za plnění výzev nebo lovení pokladů získáváte talenty, které pak proměníte za konkrétní dovednosti – od možnosti nošení více zbraní až po rybářský prut. Talenty si můžete koupit i za reálné peníze přes in-game měnu. Během hry jsem však téměř nikdy nepocítil jejich nedostatek. Hra je po mě házela téměř za cokoliv a po dohrání jsem měl otevřené téměř všechny dovednosti.
Jak už jsem výše zmínil, vrací se i lov pokladů v rámci vedlejších aktivit. První, čeho jsem si v souvislosti s nimi všiml, bylo, že jsou na vaší mapě zobrazeny naprosto stejnou ikonkou jako ve Far Cry 5. V tu chvíli mi proběhlo hlavou, že je sice vyzkouším, aby se neřeklo, ale určitě jich neudělám hodně. Musím si však posypat hlavu popelem, jelikož jsem je předčasně odsoudil, nakonec se skoro u každého objevilo něco originálního. Občas nějaká hádanka, občas zajímavý backstory. Ať se snažím vzpomínat jakkoliv, nepamatuju si, že by tato aktivita byla tak zábavná při první návštěvě Hope County.
Co však pojí tento díl s ostatními nejvíce, je kladený důraz na samotné přestřelky. A že jich tu panečku je. Počítejte, že budete střílet, a to hodně. Celou dobu – i přes různé novinky, na které ještě dojde řeč, a přes post-apokalyptické prostředí – budete pořád cítit, že hrajete Far Cry. Nebezpečí tak číhá všude. Na všech cestách se neustále prohání nepřátelé, divoká zvěř se taky nijak nezdráhá zaútočit a agresorem se může stát i jinak mírumilovný krocan. Samozřejmě dojde i na souboje o stanoviště, které už patří do klasického fondu Far Cry série. Pokud vás to bavilo do teď, bude vás to bavit i v tomto díle. Pokud vám to ale nestačí, vývojáři pro vás mají něco víc.
Budujte a prosperujte!
Hlavní novinkou, která má následně vliv na všechno ostatní ve hře, je Prosperity. Jedná se o vaši vlastní základnu, o kterou je ale potřeba se starat a postupně ji vylepšovat. K dispozici je hned devět různých vylepšení, rozděleno na tři úrovně. Vylepšovat tak můžete svojí garáž, zdraví, rychlý přesun (fast travel) nebo třeba vaše společníky. Na jednotlivé vylepšení je potřeba pouze jediná surovina – líh. Monopol s ethanolem ale samozřejmě vlastní vaši úhlavní nepřátelé a k jeho výrobě a uskladnění využívají jednotlivá stanoviště. Budete tedy muset tato stanoviště navštívit, vystřílet a líh pobrat. Zde však přichází změna.
Pokud stanoviště dobudete, získáte nad ním sice kontrolu, kdykoliv se ale můžete rozhodnout jej vyrabovat a opustit. Za oplátku získáte nějaký ten líh navíc, ale nepřátelé budou zpátky. Tentokrát mnohem početnější, lépe vyzbrojení a připravení. Budete se muset třeba potýkat i s více alarmy a posily, které pokud dorazí, nejsou zanedbatelné a nejednou mi pokazily celou přestřelku. Při opakovaném dobytí stanoviště získáte ještě větší obnos líhu. Tento systém využití stanoviště se mi líbí. Konečně je vám při zabrání stanoviště odměnou něco jiného než uspávací šipka do krku a vlastně vám dává reálnou odměnu a cíl, proč to stanoviště získat. Dokonce i opakování stejných stanovišť přináší vždy novou výzvu a musíte mít vždy odpovídající výbavu, abyste se obráncům mohli vyrovnat. Třetí, nejvyšší úroveň vám dá zabrat, i když už jste pořádně vyzbrojeni.
Nejdůležitějším vylepšením vaší základny je ponk na vytváření zbraní. Je to asi jediná věc, kterou skutečně musíte vylepšit. Do Far Cry se totiž dostaly ranky. Svojí úroveň tak dostali vaši nepřátelé i jednotlivé zbraně. Tyto úrovně jsou čtyři a skutečně jim musíte své zbraně přizpůsobit. Samopalem na úrovni 1 protivníka s levelem 3 stěží polechtáte, a ten vás naopak ze zemského povrchu smete rychleji než atomová bomba. Druhů zbraní je ve hře spoustu, jak už je u Far Cry série zvykem. Novinkou post-apokalyptického světa je pilomet, který střílí odrážející se ozubená kola. S čím mám trošičku problém, je fakt, že kromě vizuálu, nového hledí a většího poškození jednotlivé úrovně vůbec nemění pocit ze střelby. Ne, že by se ve hře střílelo nějak špatně, právě naopak, New Dawn si drží kvalitu gunplaye velice vysoko. Jen mě mrzí, že elitní útočná puška kope, zní a má naprosto stejnou odchylku při střílení jako útočná puška úrovně první, a tak je jediný rozdíl v hodnotě čísílek odletujících z protivníka.
Na výrobu zbraní nově využíváte různý materiál, kterého je po světě skutečně hodně. Zakoupit si jej můžete i za reálnou měnu, ale hra mě opět zásobovala natolik, že jsem nikdy nepocítil potřebu se k něčemu takovému uchýlit. Největším zdrojem se pak stávají expedice, které svým způsobem nahrazují arkády z Far Cry 5. Hra nabízí sedm expedic, kde jste vždy přesunuti do naprosto nové lokace, ve které musíte nepřátelům ukrást balíček a ten pak odvést vrtulníkem zpátky do Prosperity. Nové lokace jsou skutečně originální a vždy nějak zajímavé. Vydáte se tak třeba vyloupit Alcatraz, zábavní park nebo letadlovou loď z filmu Top Gun. Následně si je, stejně jako stanoviště, můžete kdykoliv zopakovat se zvýšenou obtížností a vidinou lepší odměny a větší výzvy.
Nedokonalost v dokonalosti
Co se technologického posunu týče, hra se od svého předchůdce neposunula ani o píď. Prakticky všechno, co bylo vytvořeno pro Far Cry 5, bylo použito na vytvoření New Dawnu. Pokud jste tedy hráli pátý díl, víte, do čeho jdete. Grafika byla krásná už v minulém díle a zůstává to tak i nadále. Osvětlení, stíny (až tedy na absenci vlastního stínu), tváře, vířící se prach na cestách a nádherná “polární záře“ na nebi. Všechny tyto položky jsou perfektní a kolikrát je radost si vzít čtyřkolku a jen tak se prohánět po lesích severních Spojených států amerických.
Co už však na Far Cry 5 nebylo tak super a tragické je i v tomto spin-offu, je umělá inteligence. Kolikrát se stačí jen schovat za stěnou a nepřátelé vám budou jen slepě nabíhat přímo do míst, kde je chcete mít. Vám už pak jen stačí s brokovnicí čekat a kosit. Zároveň všichni nepřátelé postrádají periferní vidění, jelikož si vás nevšimnou, i když dřepíte hned vedle něj. Navíc všichni disponují určitým kolektivním vědomím, a když vás zmerčí jeden, prakticky okamžitě o vás ví celá základna. Umělou ne-inteligencí trpí i parťáci, kteří se po úspěšném debutu vrací. Pokud si je v Prosperity nevylepšíte na maximum, tak jsou vám ve hře spíše přítěží, o kterou se musíte starat. Třeba takový navrátilec Hurk se drží stále svého raketometu. Ten však zapálí všechno kolem, včetně sebe samého. Místo toho, aby se pak pokusil upláchnout, shoří.
Hra nabízí i kooperaci. Vyjma úvodní půlhodinky si celý příběh můžete projít ve dvojici. Váš online kamarád tak vystřídá vašeho AI společníka, což je s přihlédnutím na předchozí odstavec veliká výhra. Kooperace funguje stejně jako při první návštěvě Hope County. Herní progres se tak počítá pouze u člověka, který herní relaci zakládá. Druhému hráči pak ve vlastní hře zůstávají získané talenty a zbraně, herní postup si už však musí projít znovu sám. Navíc mi některé mise přišly naprosto nepřipravené pro kooperaci. Například v jedné z nich utíkáte s další postavou z dolů. Vaším únikovým prostředkem se stane auto s kulometem. Bohužel toto vozidlo je pouze pro dva pasažéry a nikde v okolí jiné vozidlo nebylo k dispozici. Proto jsme s AI parťákem neměli na vybranou a museli jsme mého online kamaráda opustit. Bohužel takových misí a kooperačních nedokonalostí jsem během hry potkal více.
Závěrem
Nakonec ještě zmíním něco, co se mi nepovedlo tematicky zařadit do předchozích odstavců. Mluvím o samotné post-apokalyptické atmosféře. Vizuálně je dle mého všecko zpracováno perfektně. Rozpadlé domy, zmutovaná zvířata, prapodivné růžové kytky a tak dále. Přes to všechno jsem se nikdy moc necítil jako ve světě po atomovém výbuchu. Myslím si, že je to hlavně dané tím, že prakticky nenarazíte na opuštěné místo. Všude jsou buď nepřátelé, spojenci, či obě tyto skupiny najednou. Po cestách neustále jezdí auta, jako by benzín ani nepotřebovaly. Takže ačkoliv se hra odehrává po zničení světa, moc postapo témat zde nehledejte.
Ačkoliv se posledních několik odstavců neslo ve vlně negativity, musím uznat, že jsem se u hry celou dobu bavil. Po dokončení hlavního příběhu jsem si dokonce řekl, že bych chtěl hrát ještě dál, což se mi ve Far Cry sérii nestalo snad od… no snad ještě nestalo. Myslím si, že autoři sice nevytasili technologické novinky, na druhou stranu přišli se spoustou nových věcí v rámci hratelnosti, které tato věc potřebovala. Samotné RPG prvky, které hra přináší, jsou dostatečně jednoduché, aby neodradily věrné fanoušky série a zároveň dostatečně komplexní, aby nakrmily i takové remcali, jako jsem já. A tak závěrem vyslovím skutečně velké tvrzení, že Far Cry New Dawn je nejlepším dílem v sérii od Far Cry 3.
Far Cry New Dawn můžete koupit na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex UltraGamer 2018.
Recenze
Far Cry New Dawn
Far Cry New Dawn sice nepřináší technologický pokrok, zato se snaží být originální v hratelnosti. Budování vlastní základny, expedice i různé úrovně nepřátel a zbraní přináší čerstvý vítr do série, která se už několik let drží pořád toho stejného. Zároveň však tyto novinky nepředstavují zbytečnou komplikaci pro hráče, kteří Far Cry sérii berou jako oddechovku. Jde vidět, že se nad tím konečně někdo zamyslel a udělal tak z toho nejlepší Far Cry posledních let.
Líbí se nám
- Budování Prosperity
- Expedice
- Originalita Lovu pokladů
- Hra stále zůstává převážně akcí, u které se odreagujete
- Návrat známých postav
- Vizuální zpracování
Vadí nám
- Umělá inteligence je opět tragická
- Některé mise naprosto nejsou připravené pro co-op hraní
- Při kooperaci se herní progres projeví jen u hostujícího hráče (opět)
- Nevybudování post-apokalyptické atmosféry
POZOR SPOILER: Mne zklamal celkove konec hry. Cekal jsem, ze s dvojcaty bude vice zabavy, zvlaste po tom, co hned v zacatku napadnou zakladnu Prosperity. Bohuzel sem si je ve hre moc neuzil. Vice prostoru je tam venovano Pepkovi Seedovi, ale toho jsem ze stare znamosti nakonec nezabil a zanechal svemu osudu
Díky za spoiler, teď už to díkybohu nemusím hrát vůbec. Ubisoft se měl rozhoupat a prozradit konce obou her zároveň, a ne to nechávat na lidové slovesnosti.
Zdravím, nemyslím si, že dávat reskinům 8/10 je rozumné. Ultracasual pořád dokola to samé a mechaniky a prostředí horší než ve starších dílech. Far Cry série je již bohužel pro Ubi jenom easymoney, beze snahy a invence.
Za mě nejlepší FC3 další díly nic moc. Od UBI mám nejradši AC a Tom Clancy’s
Chtel bych se jen zeptat. Potrebuji k hrani Far Cry New Dawn znat puvodni pribeh z 5 dilu nebo je to brano jako samostatny dil s novyma postavama.
Diky.
8/10?
Vždyť už jsme to hráli minimálně třikrát 
Hlavní postava prošla po FC5 nějakým boostem, protože udolat zvíře pěstmi na tři rány nebo rozbít zámek je celkem solidní přestřel. Chápu hry nemají být reálné, ale když do toho napočítám tu nechutnou růžovou a ty další pofiderní věci, je tenhle díl stejně zbytečný jako celý Ubisoft. Divím se, že to hráči ještě kupují ty zkopirované hry, EZ money, EZ life
Tohle ani recenzi nepotřebuje, od ubisoftu vím co čekat, všechny hry jak přes kopírák.
Ach ten Ubisoft.
Hry dělat uměj o tom žádná, ale pro peníze by si nechali i kolena vrtat. Far Cry 3 byla super střelená hra, která přinesla něco zábavného od té doby je to ale pořád to samé. Far Cry 4 mě ještě bavilo, protože se mi to nepřejedlo, ale udělat z jedný hry(Far Cry 3) další čtyři bez výraznějších změn kromě prostředí to už je trošku moc.
Třeba Far Cry Primal stojí jen na atraktivitě prostředí a zasazení jinak je to nedodělek. Ubisoftu nelze upřít výborný smysl pro podnikání. Vědí, že to co vytvářejí zatím stačí, protože je to pro spoustu hráčů pořád celkem zábavné a prodeje Far Cry 5 byly víc než slušné. Mám Far Cry rád, ale kupovat nebudu. Už chci skutečně nové Far Cry ne Far Cry 3 v jiném kabátě. Je to pořád dobré a zábavné, ale prostě pořád to samé. Ach ten Ubisoft

Kecy.V životě je taky všechno stejné.Dýchání,pití,souložení apod.A stejně to děláte stále dokola.Videohry jsou taky stále stejné.
Pěkná recka ale o hře ještě nejsem přesvědčený. Asi ještě projedu net, co řeknou další recenze a uvidím.
Hrál jsi 5? Pokud uvažuješ o tomto, tak raději zvol starší, levnější a trochu víc uvěřitelný předchozí díl na kterej tohle navazuje. A ten je někdy taky postapo, když je vše opuštěné nebo to tam ovládají polonazí pošuci. Akorát té růžové je tam o dost méně… o dost.
Já nemám rád růžovou.
Diky za peknou recenzi
Taková nastavovaná chujovina dostala stejně jak Metro Exodus?…njn zřejmě východ netáhne tak jak stupid amíci
edit: Beru zpět asi zkusím, ale až po metru
Ne, dostala o bod míň, to fakt lidi neumíte číst? A v obou recenzích je snad hodnocení obhájené. Jó, kdyby si takhle někdo přečetl aspoň tu pitomou poslední větu, že?
Jé no jo spletl jsem si konkurenčním webem kde má Metro 8/10 sory
Metro bylo fakt fail story mi přijde nevim něco na způsob RDR2 kde je slabši story nez v RDR1 a k tomu ten Gothic open world
V pohodě, splést se může každý, ale ty už jsi byl asi třetí, kdo to tu napsal, a to už mi přišlo moc, až jsem byl mírně rozčarován.
8/10 (Far Cry New Dawn) a 9/10 (Metro Exodus) ti přijde stejné? To je jak kdybys v práci dostal 15 tisíc místo 20 tisíc korun za měsíc. To by ti nevadilo a řekl bys, že je to stejný? Tebe bude chtít každý podnik
Ja sem tech recenzi na Metro cetl dneska aspon 7 tak sem se si myslel ze tady dostalo 8, to se omlouvam. Nicmene ta osmicka tak nejak v prumeru bude realna, devet uz je trochu prestrel.
Tohle je dle recenzenta. Každému se líbí něco jiného. Ono 9 a 8 už zase není tak velký rozdíl. Kdyby bylo na Zingu 9 a v průměru 6, tak to už se potom můžeme bavit o tom, proč je to takový rozdíl. Plus číslo není zas tak důležitý, důležitý je samotný text recenze. Číslo je pouze pocit recenzenta ze hry.
Jako recenzent i já mám podobný názor na FC5 a New Dawn mě vůbec nezajímal. Ale taky, jak jsem slyšel o nějakých těch novinkách tak jsem začal být zvědav jak to nakonec dopadne. Třeba to nebude tak špatné. A teď jak tu vidím, že New Dawn je nejlepší díl série od FC3… asi to budu muset vyzkoušet. I když zase těch 15-20 hodin hraní… Já dohrál FC 5 za 20hodin na 100% a přišlo mi to málo. Chtěl jsem víc. Některé krátké hry mě dokážou nasytit a uspokojit každou potřebu jako například Metro série. Far Cry 5 však ne. Uvidím jestli se New Dawn vyplatí. Už se toho děsím, ale sakra…8/10 od člověka co FC5 nemusel? To musím vyzkoušet.
Jak se dá dohrát FC5 na 100% za 20 hodin?
Nedá snad ani na nejlehčí obtížnost. Možná tak příběh, jak to rushujete a máte štěstí na body.
Celkem v pohodě. Já rychle hraju hry. A to se snažím vždy udělat 100%. Nic nepřeskakuju, jenom prostě…jsem nějak rychlej. AC Odyssey jsem taky dohrál za 80hodin všechno na 100%, ale ke konci už jsem toho měl celkem plné kecky. Teď mám na Uplay 91hodin, protože DLC a ty další blbinky co vydali.
Akorát teď jak koukám na Uplay tak mám 95% příběhu. Asi to je kvůli nějakého rozšíření nebo updatu, protože jak jsem hru dohrál 3 dny po vydání měl jsem celou kampaň, single-player režim na 100%.
Ty budeš psát asi ty čísla na HLTB, co?
Tam většinou tak krásně odpovídají, že hru dohraju buď za třetinu doby, nebo naopak potřebuju třikrát tolik 
Střílení fanatiků bylo zklamání ale běhat v žůžovouškém cringe cyber punk apokalypse, kde nepřátelé kteří na sobě mají slipy ale svítí jim že jsou o dvalevely víš jdou zabít střelou do hlavy na 50x, vskutku 8/10, tpč.
Pak se divi ze ty jejich znamky nikdo nebere vazne. Tady ten nechutnej reskin a obludnost ma stejne jako Metro, to je k smichu.
Tim nerikam ze si Metro osm nezaslouzi ale tohle je tak na 6/10 a to zaviram obe oci, holt velje vydavatel se nesmi urazit
Opravdu miluju lidi, kteří si stěžují na hodnocení hry předtím, než to sami hráli. Jiný názor klidně mít můžeš, ten ti neberu, ale když ty máš jiný názor, měl bys být ochoten přijmout názor někoho jiného. Schválně byl na recenzi New Dawn vybrán Jirka, kterého Far Cry 5 moc nebavilo, zatímco Honza z něho byl celkem nadšen.
Vy dva jste se hledali, až jste se našli. Možná by bylo dobré si před číselným ohodnocením přečíst také recenzi jako takovou, pak by vám možná dávalo větší smysl. Nelze přece napsat „po dlouhé době nejlepší díl“ a pak dát hře nízké hodnocení.
Té růžové tam zase tolik není. Až si to sám zahraješ, třeba změníš názor. Jirkovi se hra líbí, tak dal takové hodnocení. On má na to takový názor, ty zase jiný. To je zcela běžné. Ale měl bys dokázat přijmout názor někoho jiného, když chceš prosazovat ten svůj. Plus do hlavy protivníka sejmeš jednou ranou, pokud nemá helmu.
Dve výhrady
recenziu máte 12 hodin pred embargom a Thomas Rush nie ste vy, ale vodca vašej skupiny, s ktorou ste do Hope Country došli.
Ináč fajn recenzia a s hodnotením sa stotožňujem
Embargo padlo s dnešní půlnocí, recenze jsou i na jiných webech. Na Rushe jsem koukal, a s ním máš pravdu.
Recenzi máme minutu po půlnoci, takové embargo nám napsal distributor, tak proč recenzi nevydat. Že ve světě mají jiné embargo, to už není náš problém
Ohledně toho hlavního hrdiny se podívám. Možná se Jirka jen přepsal. Díky.
Recenzent budiž pochválen, blahoslaven, kanonizován a vzat do nebe za druhý a třetí odstavec, tohle by mělo být napsané u každé recenze. Stejně tak nelze ponechat bez pochvaly, že je v recenzi napsané úplně vše, a to bez jakéhokoli chození kolem horké kaše.

Honzas, včera jsem ti tu chválil tvou recenzi, ale v Jirkovi máš velkou konkurenci!
Tak to ne… Jirko!
Tak tak, zdravé soupeření je nejlepší.
Moc si cením tvé chvály, Děkuji.

Však počkej Honzas! Jakmile se naučím posílat gify do komentářů, tak ti to natřu!