Letošek je pro fanoušky Star Wars důležitým rokem, protože je v kině čeká završení nejnovější trilogie, které se podle trailerů chystá nějakým způsobem svázat dohromady postavy a tedy i děj všech dosavadních filmů. Navíc se na nové streamovací službě Disney rozjíždí první výpravná televizní série, která pravděpodobně definuje jednu z nejdůležitějších platforem pro budoucnost značky. Obě tyto věci ale zastírá také notná dávka obav, protože film může dopadnout jako splácanina (nebo přehnaná sázka na jistotu) a seriál zatím působí draze či výpravně, ale nikoliv legendárně.
Naštěstí máme videohry. A právě ty nám momentálně nadělily zážitek, který by klidně mohl skončit jako nejlepší kus Hvězdných válek v letošním roce. Rozhodně bychom si na to nevsadili od začátku – reputace EA je momentálně více, než jen trochu pošramocená a ukázka hry na letošní E3 nepůsobila úplně nejlépe – vypadala jako relativně šedivá kopírka těch nudnějších hopsacích pasáží z Uncharted. Navíc tu byla ta „kauza“ s embargem recenzí až po vydání hry. Naštěstí se ale ukázalo, že vývojáři ze studia Respawn opět nezklamali.
- Vyšlo na: PC, PS4 (recenzovaná verze), Xbox One
- Datum vydání: 15. listopadu 2019
- Žánr: Akční adventura
- Česká lokalizace: Ne
Nečekaný hrdina
Hvězdná války jsou samozřejmě ohromná podívaná s nádhernou hudbou… ale nic z toho by nemělo příliš význam, kdyby to nepoháněl kvalitní příběh. A každý příběh je pouze tak zajímavý, jako jeho postavy. S velkou radostí tedy potvrzuji, že mladý Cal Kestis je jedním z nejsympatičtějších hrdinů za dlouhou dobu. Poznáváme ho jako ušmudlaného mechanika, který je až překvapivě šikovný v rámci své profese, ale zároveň skrývá velké tajemství a působí nedůvěřivě, uzavřeně. Postupně zjistíme, že má za sebou nemálo traumatizující dětství a společně s ním krok po kroku odhalíme jeho původ a prožijeme jeho cestu za nalezením odvahy čelit obrovské výzvě osudu. Má tam sice i nějakou tu „frackovitou“ pasáž, kdy nabude až příliš sebevědomí (něco jako Atreus v polovině God of War), ale naštěstí mu to nevydrží příliš dlouho a parádně se z toho vykoupí.

Ostatní postavy, ačkoliv jich není příliš mnoho, jsou také všechny zajímavé. Ať už je to věčně bručící kapitán vaší lodi, zachmuřená mentorka s temnou minulostí nebo jistý člen posádky, kterého naberete až hodně pozdě, ale jeho zákeřný humor patří k nejlepším dialogům ve hře. Vlastně mě tahle banda tak bavila, že bych si zahrál jakýkoliv přídavek nebo pokračování, jenom abych mohl strávit další chvíle s nimi. Takhle mi k srdci nepřirostly snad žádné postavy od původního Mass Effectu. Vedle takto silných protagonistů jsou záporáci poněkud slabší, nicméně také oni mají své výrazné příběhy a hlavně: dokáží působit opravdu děsivě, když se do vás naplno opřou.
Cal Kestis je jedním z nejsympatičtějších hrdinů za dlouhou dobu.
Největší hvězdou je ale dost možná postava, která vlastně ani nemluví. Váš věrný robůtek, BD-1, patří k těm nejmilejším a nejroztomilejším z celé Star Wars ságy – a to už je panečku slušná konkurence. Uvedu jeden příklad za všechny – pokud ho budete chvíli pozorovat v pilotní kabině vaší lodi, všimnete si, že nenápadně zkoumá, zde se po něm dívá kapitán – a v nestřežené chvíli zkusí smáčknout libovolné tlačítko na řídícím pultu, načež rošťácky uteče zpátky na místo a čeká, co se stane. BD-1 je zkrátka to nejroztomilejší pípající mechanické kuře, se kterým jste kdy cestovali galaxií. Tento pocit je dále podpořen jeho užitečností, jelikož má starost také vaši mapu nebo třeba lékárničky.
Průzkum světů
Když už jsme u té mapy, pojďme si rovnou říct, že ji budete opravdu potřebovat. Tohle totiž zdaleka není takový koridor jako Uncharted, ale spíše spletitá síť všemožných skrýší a zkratek, připomínající hry jako Metroid Prime nebo Dark Souls. V praxi se díky tomu můžete opravdu vyřádit při průzkumu prostředí a hledání skrytých předmětů. Mapa je pro tyto účely báječně vybavená, protože vás informuje nejen o procentuálním i konkrétním počtu nalezených i nenalezených věcí, ale navíc vám barevně odlišuje místa, pro jejichž překonání ještě nemáte potřebné vybavení nebo schopnosti, takže se nikdy nezaseknete skrz nepochopení záměru tvůrců apod. Bohužel ale budete muset občas procházet některé pasáže opakovaně „po cestě zpátky“ apod.

Prostředí je přitom radost zkoumat také díky jeho naprosto nádherné grafice, která si místy v ničem nezadá s nejpůsobivějšími scénami z filmů. Skoro se až nechce věřit, že Respawn hru postavil na Unreal engine, protože takhle jsme ho snad ještě v akci neviděli a některé scenérie (třeba hned úvodní demontáž gigantických křižníků v suchých docích na planetě „šrotu“) prostě berou dech. Navíc jsou od sebe velmi odlišné, každá je doslova jiný biom, od vrakoviště vesmírných lodí přes nádhernou zelenou přírodu až po zasněžené hory či vyprahlé pouště. K tmu všemu navíc dostanete solidní dávku vesmírných lodí a základen, jejichž interiéry jsou designovány v tom nádherně starosvětském stylu původní filmové trilogie (hra se odehrává mezi třetí a čtvrtou filmovou epizodou). Sice jsem doufal, že planet bude o něco víc, ale vyloženě málo jich také není (číslo neuvádím kvůli spoilerům).
Některé scenérie prostě berou dech, navíc jsou od sebe velmi odlišné.
Bohužel mimořádné grafické kvality hry v kombinaci s rozlehlým a spletitým prostředím si místy vyžádaly nehezkou daň v podobě technických problémů. Kupodivu nejde o nějaké citelně propady framerate, ale o naprosté zamrznutí hry při přechodu mezi některými částmi prostředí. Skoro se mi tomu nechtělo ani věřit, protože na jiných místech to autoři řeší klasicky „přechodovými komorami“, pomocí kterých mažou z paměti předchozí část prostředí a nahrávají tu další (zatímco vy se plazíte úzkou puklinou ve skále nebo jedete na zdánlivě nekonečné jízdě výtahem). Je možné, že hra třeba původně měla být více lineární a teprve po E3 feedbacku (nebyl jsem sám, koho to demo zklamalo) je tvůrci ještě nějak dofukovali a už je nestihli optimalizovat. Tomu by nasvědčoval i nějaký ten úplný crash, který jsem při hraní na PS4 Pro zažil (zažil jsem ho ale také u Uncharted 4, abychom byli féroví).
Boj hodný rytíře
Správný Jedi pohrdá střelnými zbraněmi a svoje konflikty řeší „zbraní z civilizovanějších časů“, tedy laserovým mečem. A soubojový systém v této hře je opravdu hoden slova rytíř, protože rozhodně nejde o nějaké bezduché mačkání jednoho tlačítka (tedy pokud si nezvolíte nejnižší obtížnost hry, kde je skoro jedno, co a jak během boje děláte). Na úplném začátku sice máte pouze nějaký ten základní úder a protiúder, ale jak sbíráte zkušenosti a odemykáte nové schopnosti či chvaty na stromu svých schopností (je super, že se tam můžete dopředu podívat na krátkou video ukázku daného upgradu – pomáhá to v rozhodování), zatímco vylepšujete také samotný laserový meč, váš repertoár se rychle rozroste a než se nadějete, budete kombinovat všemožné útoky magií (Sílou) s parádně zpracovanou choreografií šermířského tance.

Fallen Order je dostatečně soběstačná a osobitá hra, aby nebylo potřeba ji kritizovat za vykrádání jiných titulů. Nicméně na vyšší obtížnost je opravdu možné najít podobnosti s Dark Souls hrami. Napomáhá tomu kromě jiného také zobrazený ukazatel výdrže nepřítele pod ukazatelem jeho zdraví, nebo přítomnost výrazných bossů, na které si budete muset najít taktiku a některé z nich i pořádně nacvičit. Ostatně když meditujete na jednom z checkpointů v herním prostředí, hra vám doplní zdraví i lékárničky v zásobě, ale oživí také všechny nepřátele na mapě – to už prostě není náhoda a nemá cenu před podobností obou her zavírat oči.
Budete kombinovat všemožné útoky magií (Sílou) s parádně zpracovanou choreografií šermířského tance.
Bohužel se jinak skvělý bojový systém poněkud rozsype ve chvíli, kdy je na scéně více protivníků. Obzvláště pokud to jsou navíc protivníci rozměrnější (které je potřeba zasáhnout do určitého místa) nebo pokud jsou to protivníci s odlišnými metodami (je těžké nebo spíš nemožné zároveň se krýt mečem před nepřáteli pálícími z pušek a kontrovat tím samým mečem protiúdery jiných nepřátel na blízko ve stejnou chvíli). V takových případech nepomůže ani uzamykání kamery na protivníka nebo některé chvaty, určené pro podobné situace (přitáhnutí všech nepřátel k vám apod.). Když už jsme u té kamery, tak si bohužel v takových situacích také moc neví rady a nejednou se mi stalo, že zaparkovala v rohu nebo ve stěně, takže jsem vůbec neviděl, co dělám.
Celek je více, než jen součet
Mohlo by se zdát, že hru hodně kritizuji – nádherné a spletité prostředí pomlouvám zasekávacími loadingy, pestrý a efektní soubojový systém pomlouvám problémy s kamerou. Jenže celek je v tomto případě mnohem více, než jen součet jednotlivých částí. Na jednu minutu zaseknutého nahrávání prostředí připadá hodina úžasu nad jeho krásou a nápaditostí. Na jeden chaotický až neférový souboj s chumlem nepřátel připadají desítky opojně uspokojivých duelů. A nad tím vším se pyšně tyčí opravdu parádní příběh, který bohužel prakticky nelze rozebírat bez spoilerů – tolik je tam překvapení a nečekaných zvratů/míst/postav atd.
Osobně nepatřím k nějakým skalním fanouškům Star Wars, ale jako dítěti mi původní trilogie učarovala jako asi každému. A vlastně žádné hře se od té doby nepovedlo ve mě vzbudit ty pocity okouzlení fantaskním světem, opojně nádhernou hudbou a neodolatelně charismatickými postavami, se kterými jsem chtěl létat galaxií ještě dlouho poté, co proběhly závěrečné tituly (hra vám zabere alespoň patnáct hodin, ale pokud budete zkoumat prostředí nebo hrát na vyšší obtížnost, klidně se to nafoukne na dvojnásobek). Když nad tím tak přemýšlím, vlastně mám velkou chuť si hru rovnou zopakovat podruhé. A její nejlepší momenty mi zůstanou vypálené ve vzpomínkách na hodně dlouho.
Druhý názor
Jakub Marušák:
Star Wars Jedi Fallen Order je hra, na kterou fanoušci Star Wars roky čekali se zatajeným dechem. Zkušení vývojáři z Respawn Entertainment se rozhodli jít proti zavedeným konvencím a vydat v roce 2019 čistě single-player hru, neobsahující mikrotransakce, duhový loot či jakýkoliv game as a service prvek. Nesnažili se vynalézt kolo a vsadili na léty osvědčené herní mechaniky, fungující v jiných titulech. Výsledkem je nejlepší Star Wars hra pro jednoho hráče od dob Republic Commando.
Zasazení příběhu mezi filmové epizody tři a čtyři nenabízí příliš prostoru k manévrování, což fanouškům umožní předvídat konec na míle daleko. Tvůrcům se i tak podařilo vytvořit poutavé vyprávění a postavy, které nejsou striktně černobílé. Hratelností Fallen Order připomíná velmi zajímavý mix akční adventury Uncharted či Assassin’s Creed, soubojů alá Dark Souls a postupného prozkoumávání levelů (tak jak hlavní hrdina získává nové a nové schopnosti) známého ze série Metroid. Dohromady to prostě a jednoduše funguje, a vás tak čeká 15 až 25 hodin poctivé hry. Pozor si však budou muset dát majitelé základní PlayStation 4 a hlavně originálního Xbox One, na kterých hra i vlivem použitého Unreal Engine běží hůř, než by se mohlo zdát. I přesto je to pro hráče akčních adventur zajímavá jednohubka a pro fanoušky Star Wars naprostá povinnost.
Hru můžete zakoupit na Xzone.
Recenze
Star Wars Jedi: Fallen Order
Překvapivě nádherná a zároveň propracovaná hra, kterou žene dopředu skvělý příběh plný výborných postav. Zajímavý průzkum prostředí koření zábavný soubojový systém. Největší vady na kráse jsou tak vyloženě technického rázu a naštěstí se projevují jen občas, takže vám nedokážou zkazit celkově skvělý zážitek. Fanoušci Star Wars se dočkali splněného snu (mohou si bez problému přidat bod k hodnocení) a ti ostatní se dočkali vyloženě kvalitní akční adventury, která by mohla být začátkem velkolepé série.
Líbí se nám
- Ohromující výprava
- Silný příběh, nezapomenutelné postavy
- Nápaditý design prostředí
- Zábavný soubojový systém
- Naprosto excelentní hudba
- Pocit, že jste opravdu Jedi
Vadí nám
- Zadrhávání při loadingu
- Občas zlobící kamera
- Chaotičtější souboje s více nepřáteli najednou
- Občasné opakování trasy
Tak jsem poprvé dohrál Fallen Order a musím uznat, že se hra povedla. Je to skutečně víc podobné Jedi Knight sérii než průměrné Force Unleashed. Už z pohledu jak Cal nosí Lightsaber
Ne, vážně, hra je parádní. Mě Respawn teprve teď přesvědčil, Titanfall 2 mě vůbec nebavil. A to, že fakt vůbec. Jedi Fallen Order sice obsahuje pár frustrujících momentů, ale celkově se hratelnost povedla. A ten úplný závěr je lahůdka. Doufám, že EA odklepnou pokračování, protože by byla škoda nezjistit, jak by to pokračovalo. Za mě s výslednou známkou 8/10 naprosto souhlasím, i když jsem měl jeden moment, kdy bych i bod přidal. Ale nakonec vidím, že by to bylo až moc. A ještě musím pochválit Farflama, ta čeština je luxusní. Jinak jsem chytil slinu, asi si zase nainstaluji ságu s Kylem Katarnem, která je prostě nesmrtelná. Jo a ještě jsem si vzpomněl na perličku, druhá sestra Trilla Suduri mi vizuálně připomněla mojí bývalou nadřízenou, ale jako že skoro dokonale (zdravím, Lenko) 
Konečně hotovo!
Vážně jsem nečekal že si po dlouhé době zahraji kvalitní SW, ke hře moc výtek nemám kromě nestabilní optimalizace, možná moje chyba?
i5 3570k stock, 16gb ram, rx 580 a je fuk jestli low, nebo epic nastavení, frame dropy jsem v otevřených lokacích měl cca 60-45 fps a nevím proč zkoušel jsem vsync apod.. prostě jako bych měl shuttering i na 59 fps :D, občas i na 60 fps je takový „slowtime“, překousl jsem to ale no, možná procesor nestíhá, většinou se blíží té stovce. Bogano mělo čas od času glitche s osvětlením.
Ale stále lepší technický stav jak The Surge 2, docela se divím že nikde nezaznělo.. vypadá průměrně, ale žere víc jak metro exodus.
Chybí mi nastavení citlivosti ovládače, jednou dobrý, někdy je při otáčení zpomalené. K+B jsem nezkoušel, k takovým meele tps je více než vhodný gamepad.
Herní náplň, možná by neuškodila větší inspirace DS, TR, kdy šlo mezi ohništi se teleportovat, někdy lítat přes půl mapy mě lehce štvalo.
Soubojový systém mě potěšil a na JM obtížnosti si i souls hráč přijde na své, přeci jen regulérní enemáci v ds vám taky nic neudělají, stejně jako zde první enemáci. Chaotické souboje jsem nezažil, na JM opravdu neskočím mezi houf nepřátel.
Jinak ostatní věci mě potěšili od příběhu, postav, prostředí, fauny.
Jen škoda že tu nemáme NG+, to by člověk mohl projít mapy plynule včetně secretů, ta volba obtížnosti by ale v NG+ působila rozporuplně. Osobně preferuji starý způsob, co jsem zvolil na začátku, tak to i dohraji.
Hru jsem prolezl údajně na cca 80-90% planety a.. 2 stim packy, aspoň jsem to měl těžší.
Rozhodně hra, která se může řadit kvalitou vedle Kotorů, Jedi Academy/Outcast..glitch combat fest (v SP to nejde tolik poznat).
Tak už mám možnost hrát to na klasickém ps4 a dá se to, vyložené se to sekne jen málokdy a většinou to běží relativně plynule
tak snad to bude tak po celou dobu 😉
Co ovšem nesnáším je ta kamera v boji, to je něco neskutecneho co vyvadi a pak člověk zbytečně umírá :/ 😂
Mimoto velmi postrádám možnost nastaveni citlivosti ovládání, vážně tam nikde není? Jestli někdo víte kde to najít tak řeknete, ale nikde sem to nenašel
Jedi Master…27 hodin…hotovo..už jen posbírat bedny a prozkoumat všechny lokace na 100%..a pak zas zpátky ke kurýrovi
Celkem odladěná hra co se optimalizace týká. Na i5 6600K s GTX 970 to i na Epic nastavení běhalo krásně plynule. Pro členy PCMR – ano, měl jsem víc jak 30 fpd, dokonce i víc jak 50..
při prvních návštěvách byly všechny cesty nové[spoiler title=“při opakovaných návštěvách už jsem využíval otevřených zkratek, takže se člověk rychle dostal tam kam potřeboval a stejně tak rychle i zpátky k lodi „] souboje s více nepřáteli – opět jak si každý udělá – na Jedi Master jsem si je roztahal po celém prostoru a skákal mezi nima jak Yoda a zadrhávání při loadingu – ani tímto nešvarem PC verze netrpí, nebo jsem si ničeho nevšiml.
Z animací pohybu jsem byl po přechodu z Kojimova díla poněkud znepokojen, ale zvykl jsem si. Herní doba tak dlouhá možná jen proto, že jsem místo běhání jen chodil, jo semtam jsem i popoběhnul, když to situace žádala
K mínusům v recenzi – kamera bez problémů, opakování trasy – jak si člověk udělá
Díky Origins Access jsem hrál hned od první chvíle, bez sebemenšího problému, takhle by měla vypadat každá hra při vydání, že by šli v EA do sebe ?
Hru jsem na chvíli zkusil a teda nic moc.
Mám za sebou první misi a budu se hodně rozmejšlet jestli se ke hře vrátit. Na klávesnici s myší je hra nehratelná (nejdou mi použít síly, protože hra neumí pracovat s CZ layoutem), xbox gamepad sice mám, ale ten je ve srovnání s nintendem celej obráceně, takže furt hledám co musím zmáčknout. Soubojovej systém mi nesedí (nejspíš kvůli zmatkům s ovládáním). A nakonec divná, vykulená nigerka, vedle který vypadá i ten malej emzák víc lidsky a postavy v ME:A jsou fotorealistické.
O víkendu zkusím ještě jiný gamepad, ale na 90% hra dopadne jako Force Unleashed, že ji po hodině vypnu, měsíc nezapnu a nakonec smažu.
Zatím odehráno 16 hod. STAR SOULS kdy jsem v cca 60%. Hraji na druhou nejěší obtížnost. I přes to že SW delší dobu nesnáším (po posledním filmu hraničící s pocitem zhnuseného opovržení), hra ve mne probudila hodně hlubokou pohřbenou nostalgii z cca 9 fakanskejch let, kdy jsem poprvé viděl SW. Toto se nepovedlo žádnému z filmů počínaje Epizodou I. Na druhou stranu TA infantilita v designu některých postav ve hře – např. wokiové – to je něco neskutečně příšerného, nebo mnozí nepřátele ze světa fauny (např. přerostlá trojoká ropucha), vyžaduje ode mne maximální úsilí abych se nepoblil. Přeci jen např. v Destiny 1 a 2 různé nesmyslné příšerky vypadají o několik tříd lépe a poplatně designu mimíků 21 století. Fallen je jak z roku 78… Ale chápu že je to nejspíše „umělecký“ záměr v úlitbě prvnímu filmu – to je ovšem dvojsečná zbraň (mnohé scénky z filmu jsou dnes nechtěná parodie) Ale ok toto je čistě subjektivní, kdy nekritickej fanda SW může předchozí odstavec ignorovat.
Co považuju za ojektivní neduh hry je/jsou: občas se zaseknutá animace Kestise Drakea při interakci s terénem. Pote v recenzi uvedenej chaos při boji s vice nepřátel – zde by pomohla funkce zpomaleni času. V jádru ale i obalu je soubojovej systém dobře takticky provedenej kdy nejde o klikfest, jenže při boji s více nepřátel jde taktika stranou kdy zoufale rolujete v tom bordelu, nedej bože aby jste se nechtěně uzamkly na jeden cil – to je pak boj osina v p*deli – zamykání cíle je užiteční pouze v 1 v 1. Další negativum doslova spatřuji v grafickém zpracováni. Hra je prostě mnohdy nádherná a občas i neskutečně hnusná (např. výše uvedení wokiové – to je fakt DADA)… První dojem ale převažuje. Dále mne mrzí, že není větší možnost výběru vzhledu Kestise Drakea – ty jeho ponča mne vyloženě s*rou, připadám si jak mexikánec co v USA žebrá o práci. Robůtek je vynikající a na rozdíl od té koule z filmu má opravdu charakter a zamilujete si jej, kdy je navíc i užitečný.
Inspirace v Dark Sous – level designe map + ohniště je na poctivou dvojku, jen asi zamrzí. že nelze v rámci jedné planety cestovat mezi ohništěma, to pak jak je uvedeno v recenzi prostě absolvujete tu samou cestu několikrát, tím častěji pokud je hráč postiženej retardovanej perfekcionalista… a tak jsem mnohdy tu samou lokaci navštívil i 5x…
Závěr: I když máte SW u p*dele doporučuji, je to zdařilej byť mírně nedopečenej mix Dark Souls a Uncharted. Ano ani jednomu se z daleka nevyrovná, ale to i proto že předlohy jsou dnes již legendy. Pro mne krásnej 75%.
P.s: Jinak škoda ze nehrajete za inkvicizi kdy čistíte galaxii od jediajské špíny, to by bylo mnohem originálnější a mohlo by být ve hře i více zajímavějších bosů. P.p.s. nejtěžší nepřítel (mobka) ve hře – asi slimák s rohama… P.p.p.s: Jde i o posypání si popela EA na květák
Souhlasím, že pokud je na scéně více druhů nepřátel, tak nastává chaos. V průběhu hry jsem se naučil trošku odskákat do ústraní a postupně nepřátele odrovnávat (dost to pomohlo)
. Jinak supr recenze
. Chtěl bych se hráčů zeptat, jestli se po dohrání hlavní příběhové linie můžu vrátit do hry a posbírat zbytky, které ještě nemám? (předpokládám, že ano). Za všechny rozumné odpovědi děkuji 
ano, poslední „kapitolu“ není možné hrát znova, ale po dokončení hry máš možnost navštívit a „vysbírat“ všechna dříve navštívená místa
Zdravim, náhodou nebude nejaké plánované rozšírenie? Dik
Vývojáři se tady zmiňují o New Game+ (má to cz titulky), zřejmě něco vydají, ale zatím to nepotvrdili:
https://youtu.be/4pcAQahP1Tk?t=40
Dosral jsem se, jak je to dobry.
Hru jsem si koupil v pátek přes Origin Premium za 400 Kč. No neberte to, novinka. Jelikož nebyli nikdy recenze ani spoilery (což je zatraceně dobře a nikomu nedoporučuji cokoli hledat), šel jsem do toho s tím, že by to mohlo být dobré. No v neděli když jsem hru dohrál, jsem si zase připadal jak malý kluk co se kdysi díval na videu na dabované Star Wars.
Vše se mi líbilo, dokreslení prostředí neskutečnou hudbou (doporučuji sluchátka), skvělá hratelnost i soubojový systém mi dali zážitek, který jsem skutečně nečekal. K tomu puzzle a hádanky obtížné tak akorát.
Single player SW dobrodružství za hrdinu, který si během dobrodružství vzpomíná na svůj výcvik. Líbí se mi jak tempo hry postupně graduje a cítíte ten vývoj postavy (znovu se rozpomenutí na výcvik).
Za mě 10/10
Amen, mám za sebou pár hodin a popravdě, takhle mě chytil naposled Resident Evil 2Remake, furt si říkám že dojdu jen k meditačnímu kroužku a končím a stejně jdu dál, soubojový systém je přesně takový, jaký bych si u SW představoval, pomalý rozvážný, prostě nemám rád ten balet z prequel trilogie. Hlavní hrdina je opravdu sympaťák. Strašně mi to připomíná místy Princ of Persia který je moje velká srdcovka, audio a zvuky jsou prostě slast pro uši a příběh se vyvíjí hodně zajímavě, líbí se mi ta provázanost s komiksy atd. je tam i pár podstatných informací pro celý univerzum a canon. Škoda je jen těch drobných technických nedostatků, jenže dneska prostě jen málokterá multiplatformní hra šlape jako hodinky.
Mám nahráno cca 6h. Hraju právě na PS4 Slim, nikoliv PRO a hra je hratelnější než Days Gone při vydání. Jak se níže v diskuzi probíralo.
Ale jo, hra je jinak docela technicky rozbitá a k tomu docela často zlobí kamera.
Souboje jsou dynamické a zábavné, ale nemám z nich takový pocit uspokojení a zlepšování se, jako například v Sekiro.
Cal je sympaťák a jeho postavu mladého jedi mu věřím. BD-1 je infantilně rozkošný. Horší je to se zbytkem postav, které nejsou sympatické a přijdou mi bez duše. Příběh je takový Star Wars komiksový standard.
8/10 adekvátní.
dej tomu více času, hra postupně graduje a to je na ní to krásné.
Chtěl bych se zeptat redakce, jak vybírá, co napíše do mínusů. Třeba „Občas zlobící kamera“ a „Občasné opakování trasy“ má i Death Stranding, ale tam to v mínusech nemá. Pak to vyznívá, že některé hře se to odpouští a jiné se zato strhávají body.
jak přesně funguje systém zkušenostních bodů? jsem sice někde na začátku, cca 3 odehrané hodiny a už jsem roždělil asi 5 bodů, ale jde mi je dávat jen do stromu s mečem. do síly, nebo do přežití se mi nedaří dostat. je to normální? hraju na ps4 pro, kdyby něco.. taky jsem si všiml asynchronního audia, nejčastěji v cut scénách.. audio běželo cca 3-5 sec se spožděním.. updatováno mám.
5s?! tak to je docela dost sakra
napadlo mě jestli nemáš zahlcený hardisk, mě takhle některé hry zlobily, když sem měl hardisk úplně plnej a moc giga nezbývalo, ale jen mě to teď napadlo 
Ty skilly je potřeba odemykat postupně jak jsou na stromu rozmístěné (takže Survival schopnost číslo 2 nelze odemknout dokud není odemknutá schopnost číslo 1).
A ten strom se během hry rozrůstá/mění.
no jo, jenže já se na ten strom survivalu a force nedostanu.. jsem na stromu boje s mečem a dávám šipky/joysticky/spouště doleva i doprava a nic. jinam se nedostanu..
Tak to je podezřelé… někde v recenzi je obrázek ranné verze toho stromu, tak bych možná zkusil mrknout, jestli tam není třeba aktivovaná nějaká schopnost toho boje s mečem, která „aktivuje“ ty ostatní větve.
Není to dokonalá hra, ale rozhodně je to jedna z nejlepších her roku a hlavně je stokrát zábavnější než 10/10 Death Stranding.
Různým lidem připadají zábavné různé věci… a tak je to v pořádku. Svět by byl strašně chudý, kdyby si všichni mysleli to samé.
Tak samozřejmě, však neříkám že nesouhlasím s hodnocením na Zingu, jenom mám trochu jinej pohled na věc a putování po pustině s tunovým batohem se mě tak nedotklo jako tahle výborná Jedi řežba. Konečně po dlouhé době zase nějaká pořádná akční adventura.
Simulátor PPLka má 10/10 jen díky příběhu, jinak by měl 5/10
Realita bude o fous složitější (5/10 je asi málo), ale příběh včetně zajímavé zápletky/settingu tam rozhodně hraje obrovskou roli – bez nich by to opravdu desítka nebyla.
V mém osobním hodnocení Death Stranding je i s příběhem hezká osmička, ono ve skutečnosti ten příběh je na tom to nejzajímavější a skutečně člověka táhne, přesto nějak na mě ten svět nepůsobí uvěřitelně. Stejně tak postavy jsou skvěle napsaný a zahraný, přesto gameplay tam podle mě hra skřípe víc, než je si spousta lidí ochotna ve skutečnosti si připustit, cestování z bodu A do bodu B je opravdu zábavný, práce s terénem funguje, ne že ne ale díky online je naprosto snadný, a i v offline režimu není moc potřeba nějak plánovat. Obtížnost je taky až primitivní, na Hard jsem ve hře ani jednou neumřel, co mě ale u Kojimi překvapilo, tak byla naprosto tristní AI lidských nepřátel kteří v konečném důsledku jsou spíš nudný zdržení a člověk ho řeší tak, že tam naběhne, nechá je na sebe naběhnout a bolou (taková svazovací puška) se jich zbaví a potom je dokope, nebo prosviští v autě
Je to prostě rychlejší než se pokoušet o chabý a ne moc fungující stealth, VV (přízraci) nejsou o moc lepší, jsou nehorázně pasivní a tak jen mezi nimi člověk kličkuje a nakonec ani to nemusí. A nakonec jsou tam boss fighty, v tomhle Metal Gear Solid naprosto excelovali ale v DS jsou bez nápadu, naprosto všední. Tohle jsou věci, které podle mě spousta lidí u toho přehlíží i když jinde by je strhala. Proto pro mě asi nejlepší části hry byly ty s Mads Mikkelsen kde akce sice nic moc ale z toho nápadu by se dala vytvořit skvělá hra.
DS je zajímavá hra, rozhodně stojí za vyzkoušení ale ty řeči o novém žánru, hře generaci a grafice, která nemá obdoby, jsou trochu zveličené. Je to spíš takový první AAA mainstrem survival.
Sakra, nějak jsem se rozepsal tam, kde bych neměl
Asura: Tak nějak, Death Stranding má mega nedostatků ale lidi je přehlíží, jakoby by byli zhypnotizovaní Kojimou. A hry který by si třeba zasloužily bodík navíc, tak mají násilně vypsaný mínusy. Příklad. U Death Stranding je hlavní herní mechanismus chůze a překonávání terénu, což je v pořádku, ale nikdo už se nezmíní o tom jak špatnej ten pohyb je. Jiná hra by za nevyladěnou hlavní náplň hry dostala pěkně na prdel, to ale není případ DS. No a Fallen Order má v mínusech několik „záporů hry“ ale já jsem kromě pár zaseknutí hry neměl problém ani s jedním. Třeba ten backtracking. Sice nejsem žádnej odborník recenzent ale řekl bych že to do hry patří a není to žádnej zápor.
No to je jedno, jenom tím chci říct že důležitej je text recenze, nikoliv hodnocení a ty jsou napsaný pěkně, takže pohoda.
Tak já Ti za sebe napíšu, že naprosto nesouhlasím. Jsem strašně rád, že je tady Hideo Kojima, který přemýšlí jinak, nekopíruje a spíše udává směr ostatním. Death Stranding není dokonalá hra, ale je revoluční svým přístupem a nápadem. I po pomalu 40h mě hra pořád dokáže něčím překvapit. Hlavně tím, jak se neustále proměňuje krajina a s tím i herní styl, který jsem nucen použít ke splnění úkolů. Možná je trochu natahovaná, ale já si to celkem užívám a nespěchám.
Naopak, Jedi Fallen Order je sice povedená hra, ale není to nic, co bych už neviděl někde jinde. Ovládání není zdaleka perfektní. Podobné hry typu Uncharted jsou určitě propracovanější. To není výtka, jen konstatování. Prostě autoři vzali svět SW a naroubovali na něj populární herní mechanismy dneška. V porovnání s tím je Death Stranding dílo génia.
Krabatt: Kojima je génius, ale v tom ohledu že dokáže manipulovat se svýma fanouškama a i dalšíma lidma na internetu. Jeho sympatie a historie dělají hodně. Nedivil bych se kdyby ho spousta lidí podpořila koupí DS jenom kvůli tomu jak chudák dopadl v Konami. Že tě to baví je dobře a přeju ti ať si to užiješ. Ale udělal bych takovej malej experiment. Schválně ať oznámí nějakou novou hru, třeba pomocí traileru a necpe do něho každých 10 vteřin svoje jméno, ani logo Kojima Productions…a jsem zvědavej na reakce na internetu.
Malasnikov: Tak ono myslím že v dnešní době je číselný hodnocení už přežitek, protože je naprosto degradovaný, jelikož dnes se za „průměr“ považuje 7 a co má 6 už je skoro pro většinu odpad. V tomhle se mi osobně líbil krok eurogameru, kde se zaměřili opravdu na text s případnými medailemi.
Co se týká anonymního traileru, tak to udělal u MGS5 kdy bylo představený první jako Phantom Pain od švédského studia Moby Dick studia, bohužel, to bylo tak průhledný, že se to hned provalilo.
Jinak já jsem velký fanda jeho tvorby, sérii MGS je pro mě velká srdeční záležitost dohraná nesčetněkrát, příběh leč je opravdu složitý, tak má svoje nepopsatelný kouzlo a působí uvěřitelně i když je tam silný prvek paranormálu. Proto mě strašně udivuje, že to co v MGS bylo na naprosto perfektní úrovni, AI nepřátel, bossové, stealth, a i akci tady naprosto odflákli.
Ještě dohrávám, nevím kolik mi zbývá, hádám že moc ne, ale… Celá hra mi přijde taková… nedodělaná. Animace jsou takové divné, při pohybu nohy zůstávají pozadu. Některé skoky jsou prostě… nevypočítané. Jak řekl Jim Sterling ve svém videu na hru, také nevěřím Calovi v pohybu. Tomb Raider v téhle části hry odvádí lepší práci.
Většina světa je pouze textura bez modelu, kterou lze proletět skrz. Občas vypadává zvuk, nebo se zasekává. Nějaké to pomalé načítání textur, stuttering, ale jinak FPS v pohodě.
Včera jsem se dostal do pevnosti, a celou dobu si říkal: „S touhle kvalitou přišlo EA? Tohle dokáže vytvořit studio s takovým vydavatelem co má $$$$$$$$$$ na rozdávání?“
Možná ještě ze mě mluví RDR2, ale prostě já tam nevidím ty EA peníze. Kromě grafiky a filmečků, ty jsou pěkné a samozřejmě licence, tak nevím do čeho ještě bylo investováno. Přijde mi to jako levná hra, kterou by dokázal „každý“ kdo má aspoň nějaké peníze. A samozřejmě licenci Star Wars.
Co ale musím pochválit oproti RDR2 je doba načítání hry
Soubojový systém ačkoliv je velmi podobný Sekiru, nedostane se vám stejný pocit při soubojích jako v Sekiru. Tady je to takové meh, v Sekiru jsem se cítil jako maestro, když jsem vykrýval údery a útočil. Byl tam daleko lepší feedback, impact, který ve Star Wars většinou neexistuje. Když je protivník v útočné animaci, tak prostě ten útok nepřekazíte ať do něj mlátíte jak chcete. Tohle mě celkově začalo na hrách celkem srát. Kdy prostě nedokážete překazit útočnou animaci protivníka tím, že jej seknete do někam. Prostě nezareaguje. Tento gameplay mě donutil Sekiro si zahrát alespoň 3x. Tenhle Star Wars mi stačí jednou.
Jinak příběh fajn, hudba s motivy Star Wars také, nevím ale kde lidi berou, že tohle je na více než 8/10. Asi Star Wars fanoušci.
EDIT: tak už mám dohráno. Po 13 hodinách bylo to fajn, ani mě netrápí ta délka. Ale nic bombového jsem v tom neviděl. Nijak na mě hra extra nezapůsobila. Ale hraní dobré. Za těch 15€ pohoda.
Hra už se málem točila v mechanice, ale nejdřív jsem mrkl na asi hodinové video a ušetřil peníze na Vánoce.
Těmi problémy nejvíce trpí konzolové verze, základní PS/Xbox prý občas jsou až nehratelné… což je trošku škoda. Hra je fajn, ačkoliv hraju na PC ( zatím jsem problémy neměl). Jen mi vadí skoky z lana/skluzu že člověk mírně pootočí postavu/kameru a letí kamsi do austrálie
.
… takže jim asi řekli něco ve stylu: Výjde to tehdy a tehdy když chcete volnost
.
Ta hra chtěla ještě aspoň měsíc , ale zase nikdo neví jaké měli podmínky od EA no .. už to že nemají Frostbite a měli volnost, nedali tam žádné lootboxy na sílu, meče atd
To je pravda, ale zase nemůžeme tady říkat „Je to EA a nemá to lootboxy a mikrotransakce, musíme to koupit.“ Nebudu za toto chválit, ani bychom neměli. Ale je to takový příjemný vánek z jejich strany. Kdyby to ale bylo ještě delší dobu ve vývoji, mohlo to být opravdu skvělé.
Hmmm takže mám počkat než vyladí technickou stránku hry?
(PS4)
Na PS4 Pro hra běží dobře – žádné výrazné propady v FPS nebo přílišné doskakování apod.
S těmi loadingy nejspíš nic nenadělají (to souvisí prostě s tím jak jsou ty levely postavené).
A ten crash nebo dva za dvacet hodin hraní se dá odpustit, opravdu ho měl i takový Uncharted 4.
Vlastně když se tak dívám na ty screenshoty, tak je malý zázrak, jak dobře hra na konzolích vypadá a běží.
Ayreas: Já se obávám že s tím nic moc už neudělají. Původní verze současných konzolí už nestíhají no. Být tebou tak si to zahraju na PS4 Pro, Xbox One X nebo PC, podle toho jaký máš možnosti. Nebo přinejlepším počkej na novou generaci konzolí. Je dost možný že to vyjde i tam…a jestli ne, tak aspoň ve zpětné kompatibilitě to určitě pojede parádně.
No já už mám stařičkou PS4 takže už to ten rok měnit moc nechci, i když včera se mi doslova rozpadl ovladač (i tak úspěch jak vydržel dlouho)
… Nějaký ty protahy při loadingu mě nevadí, sem tam sek přežiju a upřímně sem se na hru z SW světa těšil už od dob Jedi Outcast/Jedi Academy takže se mi moc čekat nechce 
Takže jestli jde jen o nepatrné zádrhely a né „velké“ průsery jako při vydání Kingdom come tak to v pohodě přežiju. Díky za info pánove!
Jak hra běží na staré PS4 bohužel nevím, doporučuji na to téma skouknout nějakou analýzu na Youtube, než hru koupíte.
Některé hry (např. Days Gone nebo Control) jsou na staré PS4 opravdu skoro nehratelné, tohle by klidně mohl být ten samý případ.
Mrknu se. Každopádně i Witcher se mi sekal trochu a dalo se to
ono když člověk vyrůstal za dob modemu a byl někdy rád za jakžtak hratelnou hru tak mu tohle tolik nevadí když není zbytí
PS: no zrovna mě ten Days gone napadl jak by se mi to škubalo při náběhu těch 100 zombíků
Mám Ps4 od dob vydání GTA 5 v bílé verzi a Days gone mi běží v pohodě, žádný sekání.. většinou si nechávám na disku min. 80gb volnýho místa a konzole celkem drží. Jednou jsem ji rozebral a vyčistil od prachu. Ale topka to samozřejmě není..
No ne milý Malašníku, potěšil jsi mě…už dokonce víš, že existuje XBOX a PC!!!! A také jsi pochopil, že běžné PS4 nestíhá!
Hmmm…
hrál jsem na PC a hra absolutně bez problému, žádný bug, pád nic.
Co mě zaráží je 13 hodin herního času, sám si se okradl o to v čem je hra krásná. Prostě si to proletěl a neužil sis to. Hrál jsem na Jedi Master, musel jsem využívat skilly, sílu, snažit se a trochu i plánovat (rest pointy).
Nechápu proč si čekal stejné herní mechaniky jako ve hře Sekiro, tomu vážně nerozumím.
Sekiro R1-R1-R1 parry master… jojo to chtělo skill .. mačkat tlačítko jak pitomec. Sekiro jsem dohrál a hru mám rád, ale fakt mě vytáčí to tvoje přirovnávání.
Nějak jsem nenašel jiný důvod proč hrát hru déle. Jak jsem řekl, u Sekira to byl gameplay, combat, který mne donutil hru si zahrát i víckrát. Tady nevím co by mě mělo u hry držet déle.
Zamknuté krabice se skiny, které stejně nevyužiju? Obsahuje hra nějaké side-questy kromě sbírání semínek? O co jsem se okradl?
Hru jsem hrál také na Jedi Mastera až do půlky, pak jsem to hodil na Jedi Knighta, protože někdy ti enemáci byli až moc agresivní a vůbec jsem si nevrzl.
Tak to přirovnání soubojového systému s tím v Sekiru není vůbec od věci a spíše naopak. Podle mě jsou si nejpodobnější.