Osmý díl série Resident Evil díky svému důrazu na nadpřirozené jevy typu upíři nebo vlkodlaci může na první pohled působit docela jako odklon od klasického zombie hororu, nicméně opravdu je to pouze zdání. V jádru jde jednoznačně o hru zapadající do tradiční šablony této ságy a nabízející víceméně přesně to samé, co jsme milovali na původní trilogii i svérázné „venkovské“ čtverce. Tradiční kostra byla ale tentokrát obohacena o celou řadu nových nebo modernizovaných prvků, které sice většinu hry fungují skvěle, ale na pár místech se naopak míjejí účinkem a působí nepatřičně nebo dokonce i hloupě. Pokud hře ale dovedete sem tam nějaký ten přešlap odpustit, rozhodně uspokojí jak fanoušky hororu, tak veterány série. Jako celek totiž výborně vypadá, ještě lépe se hraje a hlavně: čas od času vás opravdu pořádně vyděsí.
- Platforma: PS5 (recenzováno), PS4, X1, XSX|S, PC
- Datum vydání: 7. 5. 2021
- Výrobce: Capcom (Japonsko)
- Žánr: Survival horor
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ne
- Dat ke stažení: 27 GB
- Herní doba: 10+ hodin
- Přístupnost: 18+
- Prodejní verze: krabicová i digitální
- Cena: 1799 Kč (Xzone)
Pomalejší rozjezd
Jako dlouholetý fanoušek série, který si v roce 1996 kvůli prvnímu dílu koupil svoji první konzoli PlayStation, jsem nový díl vyhlížel s velkou porcí očekávání i obav. Možná i proto mi dalo docela zabrat, než jsem se do hry pořádně dostal, protože její úvod působil poněkud… zvláštně. Než se totiž dostaneme k samotnému hororu, tvůrci nás nechají ochutnat rodinou pohodu Wintersových v pasáži, která mi připomněla spíše moderní příběhové adventury, než klasické Resident Evil hry. Jde podle mého o jednu ze známek snahy tvůrců povýšit příběh z „béčkového“ hororu na něco víc, ale působí to paradoxně jako velké klišé, hlavně díky tradičně afektovaným a nepřirozeným hláškám postav. Jakmile ale začne drama, hra rychle nabere na vážnosti. Jen mi přišlo hrozně líto, že zrovna tenhle úvodní zvrat vyzradily oficiální upoutávky na hru, protože jinak by fungoval mnohem lépe.
Pro výrazně lepší zážitek z úvodu hry vám dám jeden důležitý tip: neměli byste začínat hrát za denního světla. Rozjezd příběhu je částečně zasazen do temné noci v lese, jejíž atmosféra půjde úplně do kytek, pokud v místnosti budete mít příliš mnoho světla nebo se vám dokonce budou lesknout okna v monitoru/televizi apod. Hra se vás přitom snaží během této pasáže pořádně vyděsit, což se může v kombinaci se světlem (nebo hlukem) v místnosti úplně minout účinkem. Bohužel jsou to navíc poněkud předvídatelné metody strašení, které mi opět připomněly spíše moderní adventury, než tradiční plíživou hrůzu série Resident Evil. Všechno to zkrátka působí příliš skriptovaně a plánovitě, jako jízda domem hrůzy na pouti.
Neměli byste začínat hrát za denního světla.
Naštěstí se vše výrazně otočí k lepšímu ve chvíli, kdy místo předchystaných lekaček konečně dostane hlavní slovo hratelnost. Ve chvíli, kdy jsem dostal první zbraně a musel jsem čelit první pořádné vlně agresivních nepřátel, mi adrenalin pořádně vystřelil nahoru a zuřivě jsem manévroval prostředím ve snaze udržet si monstra od těla s rychle se tenčící skromnou zásobou munice. Už tady jsem ocenil zdařilé ovládání pohybu i střelby, kromě jiného také díky zdařilým efektům haptické odezvy na ovladači DualSense. Každopádně po několika desítkách minut jsem se konečně ocitl v oné vesnici z názvu hry a mohl naplno začít se zábavným průzkumem prostředí a postupným vybarvováním místností na mapě pěkně v duchu série.
Starý dobrý Resident Evil
Dlouholetí fanoušci série vám řeknou, že Residenta definují dvě věci: stylově plíživá hrůza zombie hororu inspirovaného klasickými filmy a dokonale vybalancovaný mix explorace s bojem, kdy pečlivě hledáte a schraňujete každičký náboj, abyste byli připraveni, až půjde do tuhého. Jakmile se osmý díl rozjede, fungují tyto věci přesně tak, jak to mají fanoušci rádi. Zombie jsou sice tentokrát namíchané s vlkodlaky, nicméně ti jsou po praktické stránce víceméně to samé, jako Hunteři z prvního dílu. Každopádně ale budete muset (úměrně zvolné obtížnosti) šetřit náboje, využívat postupného vybarvování prozkoumaných či vysbíraných částí mapy (skvělá funkce pro kompletionisty) a samozřejmě také obměňovat i vylepšovat vaše zbraně u nového obchodníka, který vám navíc do mapy zakreslí několik „extra pokladů“, představujících nepovinné lokace, puzzly a odměny. Když už jsme u obchodníka, samozřejmě vždy kupujte nejprve rozšíření vašeho inventáře a jakmile vám nabídne recepty, soustřeďte se na ten pro zrychlení vašeho pohybu.
Jednou z nejlepších vlastností herního prostředí je skutečnost, že se jedná o jedinou dokonale propojenou herní mapu, kde na sebe všechny lokace navzájem navazují. Průzkum vesnice a jejího okolí tak připomíná zkoumání „logického“ labyrintu venkovského sídla z první hry, obzvláště i díky tomu, že také zde několik panských sídel naleznete. Když stojíte ve vstupní hale nebo v jídelně jednoho z nich a do ticha hlasitě tikají kukačkové hodiny, opravdu si budete připadat, jako kdybyste se vrátili v čase do roku 1996. Jen všechno vypadá stokrát lépe a průchod dveřmi (stejně jako všechny přechody nebo ukládání a nahrávání) je díky SSD naprosto okamžitý: nahrávání si ve hře (na PS5) prakticky nemáte šanci všimnout. Mimochodem, ten pocit odkazu prvního dílu dále prohlubuje i hudba, která místy nápadně připomíná styl původní hry a skvěle tak podporuje celkovou atmosféru.
Opravdu si budete připadat, jako kdybyste se vrátili v čase do roku 1996.
Hrajete opět za Ethana Winterse ze sedmého dílu, který ale tentokrát mnohem víc mluví a tvůrci se opravdu snažili, abyste si jej oblíbili. Možná až moc, protože Ethan občas působí zbytečně afektovaně. Každopádně zápletka příběhu vypráví o jeho hledání ztracené dcery, která byla unesena právě do této vesnice. Nad tou vládne tajemná Matka Miranda a její čtveřice pomocníků – upíří dáma s dcerami, tajemná vládkyně oživlých loutek, zmutovaný doktor z močálu a Magneto superschopnostmi nadaný majitel továrny. Hra tak nabídne kromě jiného parádní souboje s bossy, které jsou přesně tak šílené a epické (včetně mohutného chorálu), jak to máme u téhle série rádi. Pomáhá tomu kromě jiného také destrukce zničitelného prostředí v některých arénách.
Výpravné dobrodružství
Hra je sice bezesporu strašidelná, ale jako celek nabízí dojem strhující jízdy jako vystřižené z dobrodružných filmů. Tomu pomáhá spád příběhu, pestrost lokací i celkový dojem plynutí času během vaší cesty, kdy z noční sněhové bouře postupně projdete až do zdánlivě nadějeplného východu slunce, jak se budete blížit do finále. Během svojí cesty budete postupně doplňovat jednotlivé části mapy a když se na mnoha lokacích rozhlédnete, opravdu dohlédnete na místa, kde jste byli předtím. Celkový dojem z výpravy na exotický venkov samozřejmě výrazně podporuje parádní grafika, jak jsme si už u her poháněných RE Engine technologií zvykli.
Nebudu přehánět, když napíšu, že některé místnosti nebo lokace vypadají naprosto realisticky, vyloženě jako fotografie skutečného místa s poněkud filmovým nasvícením. Jen se podívejte na screenshoty. Tvůrci si přitom dali velmi záležet, aby prostředí nebylo „příliš hezké“, takže třeba některé budovy zdobí krásné fresky či ozdoby, ale uvnitř jsou pobořené, s rozházenými věcmi a krvavými pozůstatky boje. Hra na PS5 běží v rozlišení 4K a plynulostí 60 fps. Se zapnutým ray tracingem údajně běží 45 fps, ale to se zřejmě týká jen některých konkrétních míst. Každopádně to není nijak výrazně patrné – při hraní s tímto nastavením na velké televizi jsem nikdy neměl pocit, že by se hra nějak trhala nebo obraz dělal cokoliv nepatřičného – s jednou výjimkou: sem tam doskakují detaily v prostředí o milisekundu později. Týká se to jen hrstky efektů jednou za čas v otevřené přírodě a působí to spíš jako chyba ve streamování než jako problém s výkonem.
Některé místnosti nebo lokace vypadají naprosto realisticky.
Samostatnou kapitolou jsou pak postavy, které má Capcom opět naprosto nádherné po stránce estetiky i technologie. Ať už jde o dominantní upíří vládkyni Dimitrescu, o křehkou Miu, maličkou Rose nebo zachmuřeného Chrise Redfielda, čím je kamera blíž, tím lépe postavy vypadají. Až jsem se divil, že se tvůrci rozhodli hru opět zobrazit z pohledu vlastních očí, protože při takovéto kvalitě postav by byl možná lepší zážitek, kdybyste se i na tu svoji mohli dívat po celou dobu hraní. A když už se na hru díváme z očí naší postavy, je velká škoda, že tentokrát chybí podpora (PS)VR. Zamrzelo mě také, že výraznou část příběhového úvodu s přeživšími obyvateli ve vesnici jsme zažili již v hratelném demu, takže napodruhé to bylo spíše zdržování, než vtahující příběhová pasáž.
Boj o přežití
Jednou z nejzábavnějších vlastností této série jsou bezesporu zbraně. Hra opět klade citelný důraz na získání každé z nich a také na její specifické chování či postupné vylepšování. Jelikož munice je vždy málo ale nepřátel a hrůzy hodně, budete neustále kontrolovat či přerovnávat zásoby ve svém inventáři a při samotném boji si nejspíš dáte vteřinu navíc, abyste si byli jistí správným zamířením. Od úvodní rozviklané pistolky až po výrazně pokročilé a vylepšené modely v pozdějších fázích hry, všechny zbraně disponují jakousi extra dávkou fyzikality: jsou zkrátka pocitově skvělé a nějakým zvláštním způsobem mi připomínaly klasické akční filmy z devadesátých let: svým důrazem na ikonické typy zbraní i jejich účinnost a efekty. Mezi moje nejoblíbenější momenty s nimi patřil třeba okamžik, kdy jsem jednou ránou ze sniperky zastřelil trojici nepřátel, kteří na mě nabíhali úzkým terénem „v řadě“ za sebou. Haptická odezva DualSense ovladače přitom opravdu dělá svoje, obzvláště kopání při střelbě z větších kalibrů.
Jako ze staré školy působí i samotné bojové lokace a střety s nepřáteli – obzvláště v pozdějších fázích hry, kdy je nepřátel více a jsou silnější, najdete často v prostředí rudé výbušné barely. Hromadí se také filmová klišé, kdy třeba ocitnout se v rozpadlé staré pevnosti pod palbou zapálených šípů za skřeku zmutovaných nepřátel mi vyloženě připomnělo scény z Pána prstenů, zatímco pokládání min do cesty pochodujícím mechanickým vojákům v továrně mi jednoznačně připomnělo Terminátora. Jsou to všechno dobře namíchané reference a vzory, takže si rozhodne nestěžuji a atmosféru hry jsem hltal plnými doušky. Naštěstí nikde není ani jedna jediná QTE sekvence, pokud tedy za QTE nepovažujete mechaniku „krytí“ v soubojích (jestliže si nepřátele dokážete udržet od těla, nebudete ji potřebovat). Umělá inteligence není nějaký zázrak, ale vynahrazuje to pestrost: někteří nepřátelé jsou pomalí a tupí, jiní jsou naopak děsiví svojí agresivitou, rychlostí, velikostí nebo zdánlivou nezranitelností. Všichni jsou ale odporní a děsiví. Jak se na tuhle sérii sluší, po dohrání máte možnost si odemknout nové zbraně i novou obtížnost, což je více než dostatečná motivace k opakovanému zahrání kampaně.
Rozpačité pasáže
Stejně jako většina akčních pasáží, také puzzle fungují spolehlivě, jak jsme u této série zvyklí. Jsou opředeny stylovou vrstvou kryptické symboliky i nápovědy, ale v jádru jde o jednoduché logické záležitosti, jako najít a sestřelit všech pět schovaných zvonů v členité místnosti nebo dostat za pomocí fyziky oheň z jednoho zdroje do druhého. Co na mne ale tak dobře nepůsobilo, to jsou některé příběhové pasáže, včetně těch, kde se váš hrdina zotavuje z naprosto šílených zranění jednoduchým pocákáním lektvarem z malé lahvičky. Podobně jako některé „nadpřirozené“ pasáže to dle mého poněkud devalvuje jinak syrovou atmosféru hororu v poměrně realistických kulisách. Na druhou stranu ale musím smeknout velkou poklonu jisté pasáži zcela beze zbraní zhruba uprostřed hry, kdy mi hrůzou doslova vstávaly vlasy na hlavě a zřejmě na ni nikdy nezapomenu.
Můj hlavní problém s hrou ale spočívá v jejím finále. Samozřejmě nebudu nijak naznačovat obsah, ale po stránce formátu šlo dle mého o neskutečně křečovitou a utahanou frašku, která na mě působila vyloženě kýčovitě, ať už dlouhými dialogovými pasážemi s rádoby srdceryvnými replikami nebo díky naprosto šíleným odhalením. Zdá se mi, že tvůrci chtěli po této stránce posunout hru na novou úroveň, ale přehnali to. Přitom stačilo jen trochu ubrat, protože dílčí momenty jsou skvělé: kombinují nečekané žánry a po stránce vyprávění příběhu na mě mnohem větší dojem než ty utahané dialogové scény udělala třeba pasáž, kdy se dostanete do místnosti plné dokumentů i rekvizit, jejichž prohlížením si můžete udělat vlastní obrázek o skutečné povaze celé záhady, včetně rafinovaného napojení na příběh a postavy prvního dílu série.
Délka hry
Resident Evil Village je nabitá pestrými lokacemi, zábavnou kombinací explorace, boje i hádanek a vypráví ambiciózní příběh, jehož spád vás pohromadě s perfektní hratelností dokonale strhne a máte dojem, že jste se vydali na velkolepou dobrodružnou výpravu. Také proto jsem se sám hodně divil, jak málo mi nakonec výsledná obrazovka nahlásila odehraných hodin. Je ale velmi důležité podívat se na to v kontextu celé série:
- Resident Evil (1996) – 6,5 hodin
- Resident Evil 2 (1998) – 6 hodin
- Resident Evil 3: Nemesis (1999) – 6,5 hodin
- Resident Evil 4 (2005) – 16 hodin
- Resident Evil 5 (2009) – 12 hodin
- Resident Evil 6 (2012) – 21,5 hodin
- Resident Evil 7 (2017) – 9 hodin
- Resident Evil HD Remaster (2015) – 11 hodin
- Resident Evil 2 (2019) – 8,5 hodin
- Resident Evil 3 (2020) – 6 hodin
- Resident Evil Village (2021) – 10,5 hodin
Ačkoliv již tedy stihli někteří Youtubeři rozpoutat „skandální“ kampaň o údajné krátkosti hry, ve skutečnosti je osmý díl delší, než většina nejslavnějších a nejoblíbenějších her z této série. Výjimku z tohoto pravidla tvoří snad jen milovaná čtverka, která přeci jen byla o něco rozsáhlejší, nicméně pokud je o něco menší rozsah osmičky jakousi daní za její mimořádnou výpravu a (technickou) vyladěnost, nemám problém to přijmout. Obecně si mnohem raději zahraju výbornou desetihodinovou hru, než průměrný titul většího rozsahu či nějakou nastavovanou kaši. Navíc hry z této série jsou pověstné pro svoji znovuhratelnost, danou odemykáním dodatečného vybavení i obtížností a celkově zábavnou hratelností. Možná ale stojí za to si napoprvé hru rovnou okořenit i nějakou tou vyšší obtížností, abyste si první průchod vychutnali.
Po projití se vám zpřístupní také oblíbený herní mód „Mercenaries“, kde budete likvidovat arény nepřátel na čas, abyste mezi jednotlivými koly nakupovali zbraně či vybavení u obchodníka. Příjemným překvapením tohoto módu je místy opravdu agresivní elektronicko-metalová hudba, silně připomínající soundtrack nového Dooma. Bohužel ale arény v tomto módu nejsou dělané na míru, recyklují totiž herní mapy přímo ze hry. Osobně mi navíc vadí výrazně arkádové pojetí této minihry s barevnými bublinami a velkým skóre přes obrazovku, takže se mnohem raději vrátím k opakovanému průchodu kampaně, třeba na tu vyšší obtížnost, s odemknutými lepšími zbraněmi a třeba i s odemknutým cheatem na nekonečno munice. Jedno zahrání osmičky mi rozhodně nestačilo, protože navzdory některým slabším pasážím většina hry nabízí skvělou zábavu, dokonale brnkající na ty správné struny pro fanouška série.
Recenze
Resident Evil Village
Chvíli mu trvá, než se rozjede, ale jakmile se tak stane, osmý díl slavné série nabízí přesně to, proč se stala tak oblíbenou: vysoce zábavný mix strachu, boje, explorace a příběhu. Propojenou otevřenou mapu je radost prozkoumávat, zbraně i nepřátelé skvěle fungují a bossové patří opět k tomu nejlepšímu. Znovuhratelnost podporuje pestrá nabídka věcí k odemykání. Škoda překombinovaného finále, ale fanoušky série hra rozhodně nezklame.
Líbí se nám
- Starý dobrý Resident Evil
- Důstojně strašidelná atmosféra
- Zábavná gunplay
- Děsiví nepřátelé
- Monumentální bossové
- Grafika i animace postav
- Špičkové audiovizuální zpracování
- Propojená, otevřená herní mapa
- Znovuhratelnost
Vadí nám
- Pomalejší rozjezd
- Překombinované finále
- Tradičně kýčovité dialogy
- Občas (vzácně) doskakování textur
Dnes jsem hru dohrál (PS5) a recenzi jsem si přečetl až teď. Souhlasím s doporučením nehrát za denního světla, některé části hry (začátek v lese nebo továrna) jsou hodně tmavé. Jinak nádherná grafika, skvělá atmosféra. Že byla hra méně strašidelná než RE7 mi vůbec nevadí, tam to bylo na můj vkus až moc
. Zde byla určitě nejhorší zmíněná část uprostřed hry beze zbraně. Dle PS playtime dohráno za 15h, hra ukazovala 10h 23m. Souhlasím s 9/10. rád si to za čas zahraju znovu.
Díky moc za report, jsem rád, že se hra líbila a že jsme se na ledasčem shodli
Doporučuji první rozehrát demo. Mě pomohlo hodně. moc nechápu objektivní 9 ale chápu klasickou nudnou 9 jako u všeho. spis jsem si pročetl text a autor nasel dost nedostatku, které obhajoval něčím povedeným. Bohužel graficky script to nezachrání. grafika pro mě byla toporná stejně jako hratelnost. u VR bych to chápal ale tady není grafika top. možná v par schreenech je povedena ale pocit scriptu a koridoru je velký. jestliže chcete průměrný příběh, držet sipku do předu a hledat nenutné i když nutné vybaveni v hezkém tunelu „hlavně nestřílejte jinam nez mmate nebo se ani list nepohne, bedna nerozmlati, AI kapitola sama o sobe“ s lekackama které sedí spise mladším ročníkům, jdete do toho. jako fanoušek RE do toho nejdu. nekoupím to jen pro značku.
+1 bod za demo. to je u několika titulu strašné plus a vraceni ke kořenům pro vyzkoušení hry. Pokud opravdu chcete hru koupit, mrknete se na alespoň 30min gameplay video. osobně radši investujte do předchůdce z třetího pohledu v krásné hratelné grafice. pro pamětníky možná jo ale pro ostatní je vice zajímavějších titulu s jiným jmenem a tedy hodnocenim. jinak recenze zajimava, sice podle me autor nemel moznost tvořit kvalitu díky absenci kvalitního obsahu hry. recenze se četla svižně, jedna báseň. diky a snad to priste s residentem dopadne lepe 
recenze = ctete knihu a některé stránky jsou potrhané i když má hezky obal. nic vic nic min. je to průměrná hra která se stane zajímavější az kolem 20euro. chápu ze kdo koupil má plno pochvalných reci. stačí se podívat na hype recenze skoro všude 9. vázne nikomu nesedla? a pokud nesedla napíše se ze to je můj názor a plácne tam 9
p.s – zabava je subjektivni a proto bych hypoval především ono demo které vám pomůže se rozhodnout. Takto vim ze si autori za hrou stoji a výtvor je jaký si představovali. proste se nebojí a věří si ze oslovi velkou část hráčů. ale dle prodejnosti si zaslouží reklama oskara
s cedulkou kdo není ovce není hráč.
Mě třebas naopak, Demo ukázalo, že tu hru musím mít. Ikdyž když střelíš do mosazné vázy, zní to jak když střelíš do pancéřových dveří a že ani keramický hrneček se nerozbije, to přežiji na úkor scénáře, jediné RE hry která mne nadchla.
Se ani nedivím když tomu recenzenti opět udělali 9-10/10 reklamní kampaň, ale realita spíš slabých 7/10 ať se na mě někdo nezlobí ale v roce 2021 udělat nepřátelům a Bossům tak tupou AI že je na standardní obtížnost porazite i s prstem v nose to je do nebe volající, další je lokace vesnice a přidruženého okolí malá rozloha a vnitřní lokace jsou malé až to bolí, ovládání zbraní snad od RE6 neprošlo žádným vývojem a střelba už vůbec, příběh a grafika je sice fajn, ale všechny další aspekty hry ho scházejí dolů, nevyjímaje konce a hru sem dohrál za necelých 8 hodin a to sem prolízal snad vše (recenzent uvádí 10 hodin, no to se asi většinu času kochal) takže bez toho by se dala projít za 6 hodin a na druhé hraní to vidím tak na 4 hodiny a to je 1799 sakra málo, té hře by slušela spíš Cenovka 899 a to kdyby studio nepřátelům dalo nějakou AI!Nechápu jak tomu soudný recenzent může dát víc jak 7/10.
Prostě velké zklamání a to jsem se na hru hodně těšil v tomhle Covidovým herním suchu!
Díky za názor, ty argumenty chápu, i když s nimi nesouhlasím.
Na Steamu má hra aktuálně 93% kladných hodnocení.
Agrael z ní byl včera po dohrání na hardcore obtížnost také nadšený, včetně příběhu.
Na dnešní večer chystáme dodatečné zhodnocení dalších členů redakce.
Jak trefně shrnul Dusk Golem na Twitteru, v recenzích Village dostávala buď devítky nebo sedmičky – většinou podle toho, jak danému recenzentovi sedla poslední třetina hry nebo zda se u hraní bál či nikoliv. Každopádně těch devítek bylo zhruba 3x víc než sedmiček.
Jak říkám recenzenti už prostě jen dělají marketing her.
Myslím, že byste si měl nastudovat rozdíl mezi marketingem a recenzováním
Docela jednoduchá pomůcka pro orientaci v těchto pojmech je, že marketing provozuje autor/vydavatel daného díla a nikdy neobsahuje žádnou kritiku.
No a většinou se mi nestává že bych hru dohrál dřív než se udává v recenzi, většinou mám u dohrání víc času se u jiných her uvádí.
A co to znamená? Dusk Golem měl na první průchod (hardcore obtížnost) herní dobu 23 hodin (16 podle ingame počítadla) a upozornil na to, že ingame měřidlo nepočítá čas v inventáři, po nahrání pozice apod.
Který čas je ten „správný“? Vašich 6 hodin, mých 10 nebo jeho 23? Copak je něco špatného na tom, že každý hrajeme jiné hry nebo že hrajeme stejné hry jinak?
Tak či onak, délce REV byla věnována v recenzi velká pasáž, připomínající délku minulých dílů a fakt, že tyto hry nikdy nebyly o rozsahu, ale o znovuhratelnosti.
Mám za sebou necelých 6 hodin, takže jsem asi v polovině a zatím spokojenost. Co bylo očekáváno, to také dodali. 🙂 Obzvláště zmiňovaná pasáž beze zbraní byla skvělá.
Až na ten krkolomnej kombat naprostá paráda.
Tak zahral jsem si demo a vypadá to dobře. Sice s té atmosféry nejde taková hrůza jako v sedmičce ale je to pěkně spracovany za tu hodku co jsem to hrál. Počkám až klesne cena a jestli se někdo ujme překladu. Pak teda si hru pořídím. Překlad ale neni priorita. Viděl jsem i nějaký gameplaye takže vim zhruba asi co mě ve hře čeká ale to nevadi. Myslim že i tak si to užiju. Graficky fakt pěkný a muj procesor i5-4690K s 1060 grafikou hru zvladaji parádně.
dohral jsem, uzil jsem si to, povedena hra hodne. Zitra opacko:))
A já myslel, že nejslavnější hororová herní série je Silent Hill – u této série jsem si užil každý díl ( dokonce i čtyřku která mi přijde nejslabší ). Dokonce i hry v emulátorech se dají na PC slušně hrát a dohrát. A to říkám jako „PC Master Race“ člověk, který dříve opovrhoval kvůli nestandartnímu ovládání i touto sérií a nikdy bych si konzoli nekoupil. Ale Akira Yamaoka je jen jeden a navíc jsem nic podobného nikdy nehrál
U Resident Evil 4 často čtu, že je to nejlepší díl série a letos jsem tu hru dohrál a moc to nechápu. Jenom začátek hry ve vesnici mi přišel zajímavý, ale úrovně dál mi přišly až na pár vyjímek celkem stereotypní. Postavy nezajímavé a žádné moudra z nich nepadají a filmečků jen pár a také o ničem. Strach také nehrozí ( narozdíl třeba od Call of Cthulhu 2005 s podobným datem vydání ). A ovládání s různou citlivostí os myši je také hrozné ( i když se to dá srovnat pomocí programu „RawAccel“ ). Ale pořád je u pohybu myší počáteční zpoždění ( asi to má simulovat konzolový „feeling“ ). 6/10. Přitom temné hry mám velmi rád a myslel jsem si, že to musí být více pro mě něž Resident Evil 5, který se mi moc líbil.
Osobně Silent Hill také miluji (původní 4 hry, pak to šlo z kopce).
Nicméně když jsem si vyhledal žebříček nejprodávanějších hororových her všech dob, nějakých 7 z prvních 10 míst obsadily různé díly Residenta
To je pravda. Resident Evil je nejprodávanější. Capcom se narozdíl od Konami dlouhodobě snaží udržovat hry v prodeji a ještě často dělá remastery a celkově se o své značky stará. A vydává na všechny hlavní platformy. To se pak není co divit, že má takové prodeje. Navíc se tržby z her léta pořád zvyšují. Velmi mě mrzí situace se Silent Hill – na GOG se až loni konečně objevila první vlaštovka v podobě čtvrtého dílu, tak snad to bude pokračovat. Ani nevím, zda se hry této série dají na konzoli koupit.
Ale přísahal bych, že moje původní zpráva byla o něco delší. Vzhledem jaká je prodleva mezi přidáním příspěvku bych to odhadoval na automatickou kontrolu „nevhodných“ slov. Zpráva prošla bez problému, ale zdá se mi ten konec nějaký useknutý
. Provádíte také ruční cenzuru? 
Snad se Silent Hill vrátí ve velkém stylu pod křídly Sony, jak se o tom pořád spekuluje.
Konami už bych nevěřil…
Jinak ano, původní zpráva obsahovala rasistický a sexuální obsah, což je v rozporu s pravidly webu (najdete je dole na hlavní stránce). Měli jsme tedy na výběr:
1) Udělit ban
2) Smazat celou zprávu
3) Smazat jen problematickou pasáž
Rozhodli jsme se pro to třetí, protože zbytek vašeho příspěvku byl slušný a pro diskuzi přínosný. Snad je to tak přijatelné
Silent Hill se vrátí, ale po křídly Bloober Teamu a Akiry Jamaoky
Pravda, ono se prý dělá na několika (dvou?) různých hrách zároveň, tak snad alespoň jedna z nich bude stát opravdu za to. Minimálně hudby od Jamaoky není nikdy dost, OSTčka z těch prvních 4 her poslouchám dodnes
Tak to jsme dva. Miluji hlavně ten ke dvojce a trojce. Jinak mě hodně mrzí málo využitý Jamaoka v The Medium, tam jsem ho po pravdě moc nezaregistroval. Ale kdybych měl možnost poslechnout si ho samostatně, možná bych ho pak víc vnímal ve hře samotné. Nevím.
V The Medium měl na starost jen hudbu pro nereálný svět a závěrečnou pasáž, zbytek dělal někdo jiný. Takže pro fanoušky Yamaoky je tam k poslouchání jen něco…
Tak jsem právě odehrál hodinové demíčko a je to totální pecka. Vypadá to skutečně nádherně. A díky škálování mnoha parametrů si zahraje opravdu každej (i na starším PC). Hodně se mi líbí správný balanc strachu, průzkumu, příběhu. Není to ani z poloviny tak děsivý jako sedmička (z toho co jsem měl zatím možnost okusit), ale zase to vynahrazuje absolutně boží bathoryovská atmosféra. No, už se těším na zítřek až to vyjde! Naprosto zaslouženě to sbírá samé devítky (pokud je zbytek hry takhle slušnej). Fakt hodně povedený.
Jinak ve hře je řada schovek i v demu. Například kozlí hlava na štítu, který drží socha uprostřed návsi, skrývá drahokam. Stejně tak jedna ikona v kostelíku na zdi (stačí sestřelit). Dají se pak prodat u kulíška
Prodejce. Nebo třeba železné klícky visící ve větvích (jděte po zvuku). Taktéž se dají sesteřlit a je z nich šrot. Šrot + střelný prach = náboje. https://imgur.com/a/FaxtHrM
Co se týče správy nábojů. V demu jsem si vystačil s jedním nábojem do brokovnice
Do pistole jsem jich měl jen v samotné vísce asi kolem 50 (když člověk hledá, skutečně je zdrojů docela dost = plnou hru si dám na hard). Mina nastražená na konci políčka udělala v řadách vlkodlaků slušnou paseku a posledního jsem ustřílel bambitkou. Jsou to hajzli agilní a s ovladačem jsem trefil každou druhou ranou
Ale nechcíp jsem ani jednou, takže dobrý.
Ve vesnici jsem se vtěsnal do 60 minut jen tak tak a to jsem na můj vkus až moc letěl. Normálně bych se popásl tou nádherou mnohem déle. Hrad si asi nechám ujít… ať se neochuzuju o zážitek z plné verze hry.
Já to proběhl za 25min, takže jsem stihl i hrad, ale naopak jsem to docela prohledával a nenašel žádnou minu, nábojů spousty, ale i brokovnice mi šla koupit až v hradu u „kulíška“ 😁 možná jsou rozdíly ve verzích já hrál na PS.
Dá se hrát, i když jsem hrál naposledy RE1 na PS1 ?
Jasně, funguje to klidně jako samostatná hra.
Případně je na začátku tříminutové (volitelné) shrnutí sedmičky.
Jádro zápletky je prosté: unesli vám dceru a musíte ji najít/zachránit.
Fakt musím? Copak tam není herní volba se na ni vyprdnout?
Krásná recenze i když bych té hře dal max 8. Zase skoro super hitparáda to pro mne není a souhlasím i s náboji. Ty jsem neměl vůbec i když jsem vymetal každý kout, ale chápu, že jsem to musel nakupovat
Líbil se mi úvod recenze v The Washington Post:
„Resident Evil je o rovnováze mezi strachem a sílou. Je to poznávací znamení série. Na začátku každé hry se hráč má cítit zahlcený a zmatený. Ke konci ale může proti těmto emocím bojovat – obvykle raketometem.“
Hah. To je výstižně napsáno
Na gamesech píšou že nábojů je habaděj a nikomu určitě chybět nebudou a tady píšete ze budeme muset šetřit . Teď jsem z toho volaky zmeteny
Asi máme každý jiný herní styl, nebo Pavlovi připadalo, že když má vždycky čím střílet, tak to znamená dostatek munice (zatímco já si říkal, že musím přesně mířit a neplýtvat). Během hraní jsem měl opakovaně pocit, že si musím tu munici pečlivě hlídat, obzvláště v druhé polovině hry, kdy na řadu nepřátel menší zbraně nestačí.
S tím to Martin říká musím též plně souhlasit, ale když dobře míříte, tak ty náboje tak rychle neubejvaj.
Náboje jsou rozmístěny celkem logicky, je jich dost, ale i když jsem Demo zkusil jen na lehkou obtížnost (nevěděl jsem co čekat) vždy po kontaktu s monstry jsem měl po boji prázdno. 😀😀 Takže je jich dost, ale i ne.. 😀😀
Tak nějak, skoro vždy má člověk čím střílet, ale nikdy tím nemůže nějak plýtvat (záleží samozřejmě také na obtížnosti).
Super, stačí, vyčerpávající
. Není nad to když autor recenze komunikuje s čtenáři. Díky za to…
80e? Danke schoen, auf wiedersehen…
Přesně tak, za deset+ hodin hraní vysolit tolik eček i na PC, tak to se bez upírky kozatý klidně obejdu.
Cena je klasicky 60€, 80€ je za bundle s RE7. A samozřejmě, kvantita je vždy lepší než kvalita. Radši běhat v AC:V 100hodin protože, přece v přepočtu na hodiny se to vyplatí i když člověk dělá jen to samé dokola.
Jako sorry AC nehraju, ale zjistil jsem že u příběhových her mám nulovou znovuhratelnost, čili je nevyhledávám cíleně. Prostě za deset hodin je i 60 éček dost. To někteří nemají ani v práci za těch deset hodin roboty.
AC je jen příklad, jde o princip. Samozřejmě mnoho SP to tak má a nová hra je „stejná“ jako předchozí. Ale zanechají úplně jiné pocity a vzpomínky. Ale každý jsme jiný a v tom je ta krásná rozmanitost, stejně jako ve hrách. Pro mě je zase cokoliv MP odpad. Ale radši jednou měsíčně kvalitu na 10hodin než ležet hodiny utopený v repetitivnosti.
Nj, opravdu je to za 60e… zmatlo me, ze na prvnim miste prioritizujou ten balicek se sedmickou.
Každý se občas přehlédne a je to takové nepřehledné, když ceny nejsou vzestupně/sestupně. Různé balíčky se vším možným…
PS: Pro mínusáře, pokud jsem někoho urazil příkladem AC, tak se omlouvám. AC miluju, vlastním všechny díly včetně DLC a též mám všechny dohrány. Ale pokud mám někam investovat 60€, radši do RE na 10 hodin a vzpomínat, než do novějších dílu AC a po pár dnech netušit co jsem hrál. A takového AC2 si do teď vybavím většinu příběhu a úkolu, což se u nových dílů, aspoň tedy pro mě osobně neděje a většina úkolu tam prostě jen byla. Witcher 3 měl taky mnoho misí a hratelnost na desítky hodin, ale mnoho úkolu se prostě vrylo do paměti.
Dám vám radu vykašlete se na mínusy a plusy, ještě jsem nezažil web kde by to dávalo smysl a u herních webů je to asi nejhorší .
Lid si to hodnocení přeje tak jim to dopřejte
.
Nemusíš kupovat na steamu. Stačí použít heureku a dostaneš se (na PC) rázem na 12 stovek. A nejde o nelegální věc. Normální klíč na Steam.
Paráda! Díky za moc fajn recenzi, která mě přesvědčila ke koupi hry ještě před vydáním. V pátek odjede manželka pryč na celý víkend, takže budu moct pořádně zapařit další povedený díl z mé milované série, ideálně z hlediska atmosféry přes noc. Jsem spíše pomalejší hráč, co musí vše prozkoumat (pokud je co), takže myslím, že poprvé ve hře nechám minimálně 20 hodin. Už se na to těším!
9/10 stejne jako CyberBug… Tak to jsem zvedav
Čekal jsem kdy se nekdo takový ozve 😃