Mimořádné videohry dokážou nabídnout mimořádné zážitky, které je mechanicky i kontextově citelně odlišují a vyzdvihují nad zástupy podobných her. Jeden z nejlepších zážitků v Hogwarts Legacy je zdánlivě běžná každodenní rutina studenta školy v Bradavicích: když se ráno probudíte ve svém pokoji, abyste z něj plynule vyšli na chodbu plnou nádherných obrazů i soch, prošli se mezi ostatními studenty a hlavní branou do parku před školou, kde se dáte do běhu a plynule naskočíte na své koště, abyste se na něm rozletěli do krajiny, začali stoupat výš a výš mezi koruny stromů… a pak ještě výš a ještě rychleji. Ani po desítkách hodin ve hře mne přirozenost a kouzlo plynulých přechodů mezi chůzí po svých a létáním nad krajinou nepřestalo bavit a fascinovat. Je to jeden z mnoha zážitků, které vám prostě jiná hra než Hogwarts Legacy nedá.
- Platforma: PS5 (recenzováno) XSX|S PC (PS4, X1 a Switch později)
- Datum vydání: 10. 2. 2023
- Výrobce: Avalanche Software (USA)
- Žánr: RPG v otevřeném světě
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ne
- Dat ke stažení: 80 GB
- Herní doba: 20+ hodin
- Cena: 1499 Kč (Steam)
Nebývalá péče tvůrců
Když se nad tím pořádně zamyslíte, tak jádro toho, čím hry Red Dead Redemption 2 nebo Zaklínač 3 vyčnívají vysoko nad konkurencí, je nebývalý důraz na detail, citelná snaha tvůrců na všech frontách a v každém aspektu udělat danou věc co nejlepší a nejpropracovanější. Samozřejmě, všichni tvůrci všech her se teoreticky snaží o to samé, ale u zmíněných her prostě máte pocit, že se sešla ta správná parta lidí nadchnutých pro dané téma, která zároveň dostala mimořádné množství času a prostředků na to, aby opravdu vytvořili to nejlepší možné. Přesně takový pocit jsem měl od začátku do konce Hogwarts Legacy.
Co před vydáním hry mnohé naplňovalo pochybami, zda tvůrci mají šanci naplnit ty mimořádné ambice téhle videohry, byla skutečnost, že se jedná víceméně o nový vývojářský tým a jeho první velkou hru. Avalanche Software sice existovali od roku 1995, ale v roce 2016 bylo studio uzavřeno, mnoho vývojářů odešlo jinam, aby následně o rok později došlo k jeho vzkříšení, ale samozřejmě ne všichni se vrátili a řada členů studia je tak nových (ačkoliv třeba mají mnoho zkušeností z jiných firem/týmů). Na druhou stranu ale na Hogwarts Legacy opravdu pracují již od od toho roku 2017 a pokud jste viděli některé z rozhovorů s nimi, pak víte, že jednak celý tým strávil spoustu času opakovaným čtením knih i sledováním filmů a někteří vývojáři jsou opravdu mimořádně zapálení fanouškové předlohy.
Citelná snaha tvůrců udělat danou věc co nejlepší a nejpropracovanější.
Velká láska k předloze a mimořádná snaha udělat jí čest, ze hry doslova čiší na každém kroku a projevuje se kromě jiného již zmíněnou puntičkářskou péčí o každý detail. Kromě precizního vystavění známých lokací, hluboce propracovaných a vypilovaných mechanik či důstojného uchopení příběhu i postav jsou to ty drobnosti, které „ve hře být nemusely a přesto jsou“. Například mimořádně propracované 3D hlavní menu funguje jako živá scéna, zobrazující vaši postavu v aktuálním obleku na pozadí Komnaty nejvyšší potřeby s předměty a bytostmi (nebo dokonce nasvícením), které jste si tam ve hře přinesli. Důraz na to, abyste si mohli vyhrát se vzhledem vaší postavy, jejím oblečením, ale také třeba nuancemi jako je rukojeť či pružnost vaší kouzelnické hůlky. Větší větrnost v exteriérech v zimě, takže vám působivěji vlaje školní plášť. Viditelné vsakování a zasychání jednotlivých kapek na vašem oblečení při letní přeháňce. A tak dále. Obrovský důraz na detail a kvalitu je zkrátka něco, co mne celou hru opakovaně překvapovalo.
Důstojná, elegantní, věrná
Ten silný dojem, že tvůrci přistoupili k předloze s obrovským respektem a péčí, je pak mnohonásobně zúročen v těch klíčových momentech, kde na tom opravdu záleží. Zážitek ze zaplněného a stovkami levitujících svíček prosvíceného hlavního sálu, kde vám klobouk pomůže s přiřazením vhodné třídy pro vaši povahu a ambice. Sekvence, během které si vyberete svoji vlastní kouzelnickou hůlku – a ona si vybere vás – je nádherně emotivně gradovaná, takže máte opravdu pocit velkého zadostučinění, když ji poprvé vezmete do rukou. Zážitek z vzlétnutí na koštěti nad krajinu jsem popisoval hned v úvodu recenze a je to něco, co se mi za celou hru neomrzelo a bude mi to ve všech podobných hrách chybět. Nemluvě o momentu, kdy poprvé usednete na Hipogryfa (létajícího orlo-koně).
Pokud vám knihy nebo filmy v mládí učarovaly a zasnili jste se, jaké by to bylo skutečně TAM být a všechny ty věci vidět a zažít na vlastní kůži, tahle hra vám ten pocit velmi úspěšně připomene a tu touhu naplní. I když jste už možná starší a cyničtější, ta poctivost zpracování vás prostě dostane. Obzvláště když se jedná o hru s oficiální licencí, tvořenou pod křídly filmové společnosti Warner Bros, takže nechybí třeba ani nezaměnitelná titulní melodie z filmu, jejíž velkolepou variaci uslyšíte v úvodu hry, ale také v podobě několika not po dosažení nové úrovně vaší postavy. Sám se nepovažuji za příliš velkého fanouška předlohy ale přesto jsem měl velký respekt k výtvarné kvalitě a celkové atmosféře filmů – to vše je zde překlopeno velmi zdařile. Hodně jsem nad tím přemýšlel a jsem si poměrně jistý, že se jedná o nejlepší herní zpracování filmové licence, které jsem kdy hrál.
Jedná se o nejlepší herní zpracování filmové licence, které jsem kdy hrál.
Součástí zpracování je samozřejmě také grafika a vizuál jako takový. Zde se rovnou přiznám, že jsem típal screenshoty pokaždé, když mi učaroval nějaký východ/západ slunce, výhled do krajiny nebo zpracování nějaké té jeskyně či tajného magického labyrintu. A těch screenshotů jsem ve výsledku měl doslova tisícovku. Jinými slovy, po vizuální stránce je podle mého názoru hra nádherná – opět jí pomáhá onen důraz na detail (budovy, kostýmy, rekvizity, výhledy) ale také třeba střídání denní/noční doby, počasí nebo dokonce ročního období (od jara po zimu). Jako v každé hře s otevřeným světem samozřejmě platí, že můžete najít nějaká slabší místa, kde se zároveň sešlo nelichotivé nasvícení (typicky „nudně“ vypadá v podobných hrách pravé poledne, beze stínů apod.). Musíte také vzít v potaz, že celý otevřený herní svět je zpracován tak, abyste se nad něj kdykoliv mohli vznést na rychle letícím koštěti. Plus musí fungovat i na starých konzolích. Na to konto bych asi uzavřel povídání o výpravě tím, že je to podobná situace jako Elden Ring: technicky možná slabší, ale parádní estetika to více než nahrazuje.
Příběh Lenky Večernice
Hra je natolik podmanivá, že je takřka nemožné nepodlehnout nutkání pojmout její hraní poněkud osobněji, formou poctivějšího „roleplay“. I proto jsem strávil extra hodinu v editoru postavy, ačkoliv již předchystané postavy vypadaly skvěle. V záchvatu nostalgie jsem se rozhodl vytvořit si alespoň přibližně podobnou postavu mé nejoblíbenější z předlohy – Lenky Láskorádové. Nevím, jak moc je to poznat ze screenshotů, ale povedlo se mi tomuhle záměru přiblížit natolik, že jsem si čas se svojí postavou opravdu užíval – kromě jiného díky tomu, že se mi při její tvorbě povedlo vybrat také tón hlasu, který k ní dokonale seděl. I tady se projevila zmíněná mimořádná péče tvůrců, protože herecké výkony vaší postavy jsou také mimořádně povedené – obzvláště citelné emoce nadšení, když se vám něco povede nebo objevíte novou lokaci, naučíte se nové kouzlo a tak dále.
Pokud jde o příběh Hogwarts Legacy, samozřejmě v něm dojde na velkolepé události a bitvu o záchranu světa, ale neměl jsem pocit, že je to jeho jádro a že je to to nejzajímavější na celé hře. Místo toho si troufnu tvrdit, že jádrem příběhu i celkového zážitku ze hry je samotné studium školy v Bradavicích. Zkrátka „obyčejně neobyčejný“ příběh nového studenta, který si nachází mezi spolužáky nové přátele a mezi profesory nové vzory, zatímco se postupně proměňuje z poněkud nešikovného a nejistého zelenáče v čím dál sebejistějšího, elegantnějšího a mocnějšího kouzelníka (nebo čarodějky). Tahle ústřední fantazie a příběhová linka je ve hře realizována naprosto dokonale a uspokojí každého, kdo o téhle kariéře kdy snil.
Jádrem příběhu i celkového zážitku ze hry je studium školy v Bradavicích.
Z hlediska praktického zpracování příběhu a studia tu funguje tak, že ve hře jsou tři druhy „misí“. Jednak zde najdete „hlavní příběhové mise“, které posouvají ústřední zápletku. Čas od času některá z těchto misí vyžaduje určitou úroveň vaší postavy nebo znalost určitého kouzla. Proto musíte občas plnit také některé vedlejší mise a aktivity. Ty se dělí na dvě skupiny: jednak jsou to školní lekce přímo ve třídě. A pak samozřejmě záplava všemožných vedlejších aktivit na škole i v otevřeném světě, ať už jde o nějaká puzzle, boje, soutěže mezi studenty nebo třeba průzkum nějakého dungeonu.
To důležité je, že ačkoliv postavy se často odkazují na pojmy jako „zítra musíme udělat něco“ nebo „než dnes půjdeš spát“, tak ve skutečnosti tok času ve hře nemá na vaše aktivity žádný vliv. Ačkoliv tedy v herním světě plynule běží čas a slunce může několikrát vyjít i zapadnout, vy můžete svobodně putovat otevřeným světem místo abyste „každý den“ chodili do školy. Není zde zkrátka žádný omezený čas jako třeba v Personě 5, která také zpracovávala téma „školních hodin“ v rámci herního příběhu.
Kouzla, plížení, lektvary a vybavení
V jádru samotné hratelnosti je samozřejmě kouzlení, využívané jak při boji, tak při řešení poměrně častých puzzlů (typu jak dosáhnout na dané místo apod.). Zde musím opět vysmeknout velkou poklonu propracovanosti hry, protože žádné ze zhruba dvou desítek kouzel mi nepřipadalo nudné nebo zbytečné. Ačkoliv si postupně odemknete možnost mít po ruce 4 x 4 hotkey presety na 16 nejoblíbenějších kouzel, ani to mi nestačilo – měl jsem chuť neustále používat nejen všech 16, ale i ty zbývající, co se mi tam už nevlezly. Možná to tak nevypadá na pohled (když sledujete jak někdo hru hraje na videu) ale je ohromně uspokojující uprostřed hloučku nepřátel během bitvy střídat a vrhat pestré kombinace kouzel na všechny strany – sem zápalná, tam mrazicí, sem gravitační a tam kletby. A pokud vás náhodou kouzlo nenadchne v jeho základní podobě, prakticky každé se dá následně vylepšit v mnohem mocnější a zábavnější verzi.
Stejně povedená, jako útočná kouzla, je také hrstka kouzel a mechanik, zaměřených na stealth. Jak totiž můžete svoji neviditelnost postupně vylepšovat, vaše postava se během plížení nepřátelskými pozicemi stává rychlejší a zároveň stále hůře detekovatelnou, přičemž u konce všech vylepšení v tomto směru jste schopní zároveň jediným úderem do zad proměnit nepřítele v kámen… což spustí tlakovou vlnu, která promění v kámen i nepřátele kolem něj. Je to jedna z mnoha věcí, jejichž zábavnost a mechanické uspokojení nejdou dost dobře komunikovat psaným textem. Každopádně si nepamatuji, kdy mne naposledy v nějaké hře bavily všechny druhy jejího obsahu – ať už jsou to bojové pasáže, plížící pasáže, soutěžní minihry se spolužáky nebo závody na létajícím koštěti. Mimochodem ovládání létání na koštěti jsem chtěl při jeho prvním vyzkoušení brutálně zkritizovat jako velmi nepovedené… ale pak jsem zjistil, že jsem prostě jen dostal mizerné koště do začátku. Jakmile si jej vylepšíte, stane se létání naopak jednou z nejpříjemnějších a nejzábavnějších věcí ve hře.
Žádné ze zhruba dvou desítek kouzel není nudné nebo zbytečné.
Ve hře je několik stupňů nastavení obtížnosti a podobně jako třeba v Zaklínači 3 vámi zvolená obtížnost velmi citelně ovlivní, zda souboji proplujete jako nezastavitelná přírodní síla za pomoci samotné útočné magie, nebo zda se na každou bitvu budete muset vyzbrojit také extra lahvičkami léčivými i posilujícími. Vámi nastavená obtížnost hry také rozhodne o tom, jak pečlivě budete muset řešit obranné a útočné statistiky vašeho vybavení (představovaného šesti kusy vašeho oblečení, které ve hře sbíráte formou tradičního náhodného lootu ve stylu šedivé-zelené-modré-fialové-zlaté vzácnosti/kvality) či extra magických run, vyrobených ze surovin posbíraných v přírodě a vetkaných do něj. Pokud víte, že si chcete hru maximálně vychutnat a strávit v ní co nejvíce času, rovnou začněte hrát na vyšší obtížnost.
Slabiny
Jedna možná nepříjemná pravda o (zkušených) herních recenzentech je, že když chtějí hru strhat, vždy si dokážou najít nějaké argumenty. Také já jsem si během hraní všímal věcí, které nebyly ideální, ale jedním dechem chci dodat, že žádná z nich mi nezkazila jinak výjimečně silný zážitek ze hry natolik, abych měl chuť v jakémkoliv okamžiku přestat hrát. Tím nejspíš největším praktickým prohřeškem je, že nelze hru pauznout během dialogů, takže pokud musíte odběhnout třeba ke dveřím nebo telefonu, o daný rozhovor zkrátka přijdete (týká se to také některých filmových sekvencí). Je to stejný nešvar jako nedávno u Midnight Suns a opravdu by se zrovna tohle nemělo v příběhové hře s mnoha dialogy dít.
Pokud se rozhodnete odehrát jen hlavní příběhové mise, může vám občas lézt na nervy zmíněné podmínění postupu dosažením vyšší úrovně (tzn. level gating) – příběhová mise se vám prostě nespustí, dokud na ni nebudete mít odpovídající úroveň postavy, takže musíte jít dělat některou z vedlejších aktivit. Zde ale stojí za zmínku, že některé vedlejší příběhové mise spojené s vašimi spolužáky mi připadaly stejně dobré nebo i lepší, než řada hlavních příběhových misí. Obzvláště pak příběh Sebastiana ze Zmijozelu, který řeší, zda by se zakázané kletby (mučící kouzlo Crucio apod.) neměly přeci jen také vyučovat, aby je kouzelníci měli k ruce v případě nejvyšší nouze. Jinému zase třeba sedne příběhová linka spolužačky, soustředěné na záchranu a pěstování fantastických zvířat.
Největším praktickým prohřeškem je, že nelze hru pauznout během dialogů.
Komplexní hry s otevřeným světem jsou také poněkud náchylnější na drobné vizuální chybky, zde se obětí tohoto nešvaru stala například jinak působivá fyzika oblečení, které občas poněkud „klipuje“ s delšími vlasy vaší postavy. Stejně tak může sem tam zazlobit třeba nasvícení scény, kdy vzniknou třeba nevhodné odrazy či pruhy světla ne nesprávném místě. Jsou to ale chybky natolik drobné nebo vzácné, že nijak neubraly celkově velmi silnému dojmu z audiovizuálního zpracování. V režimu výkonu na PS5 konzoli hra navíc běží velmi plynule, což pohromadě s vyladěnými zábavnými mechanikami a šikovným využitím DualSense ovladače posiluje již tak velmi zábavnou hratelnost.
Recenze
Hogwarts Legacy
Jen málo her je tak pečlivě vystavěných a propracovaných. Na každém kroku je cítit vysoký rozpočet a mimořádnou péči tvůrců. Díky tomu se jedná nejen o nejlepší využití filmové licence ve videohrách, ale také o pohlcující herní svět, který mnoha fanouškům splní jejich dlouholetá přání, ale snadno zaujme i zcela nové hráče.
Líbí se nám
- Zábavnost všech složek hratelnosti
- Nádherná hudba, působivý vizuál
- Naprostá oddanost předloze
- Mimořádná péče o detail
- Povedené vedlejší příběhy
- Pocit, že jste TAM
- Zážitek z létání
Vadí nám
- Nemožnost pauznout dialogy
- Občasný level gating
- Předvídatelný příběh
Tak hru jsem zakoupil dceři s tím, že hra bude spiše detska a ne pro mě, omyl sednul jsem si že hru zkusím jak vypada a hraje se a prvnich 5 hod. v kuse mě od hry nikdo nedostal , tak úžasná grafika zábavnost a spousta možností kam se hrabe Assasins , díky více příběhové hry prokládanou animacema , hra na nic nehraje a za mě díky bohu je úžasně jednoduchá ale naprosto hratelná zábavná, vždycky když už jsem myslel že nemůže ničím novým překvapit, přišel úžas nové a nové do detailu propracované lokace animace obrazů, a třeba brnění po chobách úžasný zvuk (hraju na PS5 režim výkonu a 60fps + 65ˇˇ Oled tv + 7,2 kanalový domácí kino) prostě paráda na gauči plynulá bezproblémová hra našel jsem jen asi dvě problikávající špatně nasvícené rohy mísnosti ale jenom drobnost, jinak hra bez chyb nechápu ty zprávy o špatném stavu na Pc tady na Plastationu skvělá práce, krásných 60 fps při úžasné grafice, rozdíl oproti RTX modu minimální a nestojí za přepínání, k dnešku mám odehráno nějakých 17 hodin mám level postavy 19 a dá se říct že jsem teprve dokončil skoro tutoriál a otevřel malou část mapy což u téhle hry děkuji za velikost a že hra pokračuje, za mě pouze nechápu proč nedošlo u takhle očekávané hry na CZ lokalizaci myslím že by si většina hráčů ráda připlatila, za mě jasná hra 10/10 která to zaslouží , kdo se chce bavit neřešit urputnou těžkou obtížnost a mít pocit že má skutečnou moc magie díky skvěle procovanému systému kouzel lektvarů a dalších blbostí nové a nové lokace úžasný zvuk to i hudby po chobách školy , hra hodně připomíná v určitých momentech kombinaci Assasina + God of War + RDR v tom nejlepším možném co vás bavilo, Naprosto úžasné intuitivní ovládání létání na koštěti úžasná změna po několika hodinách hraní najednou můžete střmhlav vyrazit kamkoli do mapy , postupné učení kouzel, ktaré je naprosto rychlé a bez zbytečných průtahů , prostě paráda doporučuju. Nelituji ani té vysoké ceny Deluxe edice s předběžným přístupem hry, jen ta čeština to je velká chyba, nejsem rozhodně fanoušek Harryho Pottera , ale tady tenhle svět je naprosto skvělý a zábavný.
Podíval jsem se na stream na Twitchi a vím, že tahle hra opět není pro mne. Co mi nejvíce vadilo, byly bojové pasáže, kde hlavní postava při boji používá parakotouly, střemhlavé skoky, rolování atd. Prosím vás, v Bradavicích se vyučují kouzelníci klasického stylu. Žádní bojoví mágové, zaklínači apod. I v kánonu od Rowlingové je sice několik postav, které například používaly zbraně a bojovaly s větším důrazem na fyzickou složku boje, ale řekl bych, že to se určitě nenaučily na „základní škole“ v Bradavicích, ale spíše někdy později po vystudování šly ony postavy svou vlastní cestou boje, který rozvíjely podle sebe. U studenta „základní školy“ čar a kouzel to působí zcela nemístně vzhledem k tomu, co je vyučován. Kde a jak se takový styl boje naučil? Obzvláště, když takový styl boje je dost fyzicky náročný, ale hlavní postava je stále ještě dítě/dospívající. Děti/dospívající sice mají dost energie a rychleji a snáze se zotavují z námahy, ale také se rychlejí vyčerpávají, než dospělí. Jinými slovy, mají rychlejší regenerací, ale menší kapacitu. Takový způsob boje je docela nepraktický a vzhledem k zasazení hry zcela nemístný.
Druhá věc, která mi dost vadí, je očividná „progresivita“ vecpaná do hry. Přestože se má odehrávat o století dříve, než příběh Harryho Pottera, anachronicky působí mnohem progresivněji v časovém období, kdy byla celkem typická sociální a rasová segregace. Působí to opět nepatřičně a pokud to má být předchůdce příběhu Harryho Pottera, muselo tam mezi 19. a 20. stoletím dojít k nějaké „čistce“ snad Voldemortem, aby se Bradavice z takto prezentovaného stavu v 19. století dotaly do kánonického stavu z příběhů HP ve století dvacátém.
Začal jsem hrát a zatím dobrý, ale proč sakra nejde zrušit ten žlutý symbol, který mě ukazuje kam mám jít, jak já to nesnáším…
Jak vy to vůbec máte na konzolích? Taky vám hra na začátku nabídla propojit WB Games účet s účtem Wizarding World?
Já to totiž vyzkoušel, a jde o to, že když si vytvoříte účet na Wizarding World, tak je to jako byste si vytvořili žáka Bradavic. Necháte se připojit ke koleji na základě asi 10 otázek, daleko lepší než ta jedna ve hře, a na základě dalších asi 5 otázek se vám přidělí kouzelná hůlka se všemi těmi údaji co jsou i ve hře. Pak je tam ještě volba patrona a vytvoření avatara, ale to se asi ve hře nepromítne.
A nejde to zopakovat. Jakmile vám bude přidělena hůlka, nebo budete zařazeni ke koleji, je to definitivní a znovu na ty otázky už nepůjde odpovědět. Musíte si vytvořit nový účet.
No a když si ty účty propojíte (WB+WW), tak pak tohle všechno se vám ve hře objeví. Defaultně budete přidělení k té vybrané koleji a nabídnou vám i tu vybranou hůlku.
Samozřejmě, když s tím nebudete spokojeni, můžete si tohle ve hře změnit jak se vám to bude líbit. Jinou kolej, dřevo, materiál, délku hůlky a nevím co ještě.
Upřímně jak má brát nějakou recenzi na zingu vážně když jste dali forspokenu 7 z 10 ? Pardon ale nemůžu 🤣.
Jako mínus nemožnost pauznout….. kravina to je prostě jen bod na stržení, co dál ? Předvídatelný příběh ? Ok tak tuším že hlavní postava neumře a zachrání co se dá jinak nic očekávaného nevidím (je to v podstatě herní pohádka)
Ale dobrý kluci hrajte si na redaktory dál a přijměte zase nějaké 15tky aby Vám psali články a recenze. Peace
Autorum obou recenzi tahne na 40
Az budete sam o neco starsi a budete mit nejake ty dospelacke povinnosti tak se mozna budete divit, jak prakticky problem je nemoznost pauznout hru
Pokud jde o pribeh, tak Harry Potter prave mel tech necekanych zvratu ci odhaleni docela hodne, proto je trochu zklamani, ze zde nejsou. Ale jinak ano, je to prijemna pohadka
To je fakt. Problémy s prostatou čekají jednou na všechny. Oni na to časem přijdou
Taková pauza při delších herních seancích je pro nás už nutnost 
Je tu někdo hraje předběžně PC verzi? Z pár videí a článku jsem se akorát dozvěděl, že optimalizace je opět otřesná.
Ano, vse nastavene na ultra s RT. Vykon zachranuje frame generation a kdyz ho vypnu tak to brutalne pada a kolisa. Je tu nekdo kdo ma starsi grafiku jak to bezi?
Já si moc stěžovat nemůžu. Spíš naopak jsem překvapen, že to neběží jak každý všude psal o německém Gamestaru, kde jim ta hra běžela fakt otřesně. U mě 3080, i7 11700KF, 16gb ram, hra je na NVMe SSD a hraju v 1440p, všechno na max, bez rt, DLSS Quality a většinou se pohybuju nad 80fps. Občas se stane, že hra načítá lokaci a postavy a tehdy ty fps mi na chvíli spadnou, ale jakmile se vše dočte, hned jsem zpátky u 80ky.
Trochu mě trápí pomalé načítání postav, někdy se fakt objeví z čista jasna metr před vámi. Jinak nemám nic. Žádné crashe, stuttering nebo podobně.
Nahráno už nějakých 7 hodin.
Já mám na 5600x,3070Ti a 16GB Ram hodně špatný zážitek. 1440p + high a často mi to dropuje na 15 a méně fps, a to např i v cutscénách. Doufám, že brzy vyjde patch a drivery.
Není to zas až taková hrůza. Já to hrál zatím jen na notebooku s ryzen 6800h a RTX 3060 a běží to celkem v pohodě až na ty dropy,kdy to z ničeho nic jednou za čas spadne až na těch 15 fps ale jen na chvíli
Včera som čítal recenziu, dnes už hrám hru a hneď ako som to zapol ma zarazila jedna vec. Recenzent hovorí o tom ako hodinu strávil vytváraním postavy, kde sa prejavila „péče o detail“ tvorcov hry. Pritom hra okrem toho, že si človek vybere z predpripravených postáv + pár možností ako vlasy, farba očí apod. neobsahuje klasický character creator, nijako neovplyvníte vzhľad tváre svojej postavy (volíte si síce taktiež tvar tváre, ten je však taktiež len hrsť presetov, ktoré vytvoril developer, a nedá sa ich nijako meniť), čiže recenzentom spomínaný „roleplay“ sa nekoná, pokiaľ vaša ideálna postava zhodou náhod nevyzerá ako jeden z cca 20 predpripravených modelov. Nechcem byť hnidopich ale zaráža ma, že recenzent takto okato v recenzii vyložene klame (veta „I proto jsem strávil extra hodinu v editoru postavy, ačkoliv již předchystané postavy vypadaly skvěle.“ ; ktorá naznačuje nejakú alternatívu k predchystaným postavám, ktorá v skutočnosti neexistuje.)
A verte mi, že pri tvorbe postavy v tejto hre fakt fakt fakt nikto hodinu nestrávi.
Týmto nechcem povedať, že to autor spravil naschvál a s nejakým nekalým úmyslom, ale tak či tak je to extrémne zavádzajúce, zvlášť s ohľadom na to, že veľkým lákadlom tejto hry pre mnohých je šanca zažiť si Bradavice „na vlastnej koži“, fakt ku ktorému je možnosť vytvoriť si postavu k vlastnému obrazu pomerne dosť dôležitá.
Pan Zavřel je schopný stávit u jakéhokoliv vytváření postavy půl dne, i když si může vybrat ze čtyř možností.
Ano, to je pravda. Nekdy celou tu hodinu stravim i jen vymyslenim jmena
Omlouvam se, pokud jsem vas nechtene uvedl v omyl a vezmu si z toho ponauceni, ale opravdu jsem v tom editoru hodinu stravil. Zkousell jsem postupne vytvorit asi tri ruzne postavy, nez jsem zakotvil u Lenky a vypiloval ji podle svych predstav (napr oci se mi libily zblizka ale ne zdalky, tak jsem oboje opakovane porovnaval po kazde zmene).
To mě by se líbila možnost naskenovat vlastní obličej jako to bylo v některých dílech NBA, celkem škoda, že se to ve hrách neobjevuje častěji.
než sem se dostal do hry tak mi to taky tak 30 minut zabralo než sem to všechno proklikal a byl spokojen s tím jak postava vypadá
Hraju na Series X a naštěstí se dialogy dají pauznout Xbox buttonem.
https://ibb.co/KxGgyXb
😂😂
No dobře….ale je tato hra woke ?
.
.
.
Nějakej pablb na twitteru.
Pablb na twitteru spíš kvičí že ta hra zabíjí trans lidi.
„Ve skutečnosti tok času ve hře nemá na vaše aktivity žádný vliv“. Tohle bylo asi jediný co mě trochu zamrzelo, chtěl jsem prošvihnout hodinu a dostat školní trest
Ale chápu, proč to tak je.
„Zde ale stojí za zmínku, že některé vedlejší příběhové mise spojené s vašimi spolužáky mi připadaly stejně dobré nebo i lepší, než řada hlavních příběhových misí. “
To je jediný, proč jsem čekal na recenzi, kvalitní vedlejšáky dělají kvalitní RPG.
Akorát ta herní doba mě trochu zaráží? Někde jsem četl, že completionist run (ala ocd, musim udělat všechno) je někde okolo 50-60 hodin?
Mě spíše štve, že jako zmijozel se musím babrat s nebelvírem
Rád bych se zeptal na tři věci:
1) Dostane se hráč i do „našeho světa“, nebo se celý příběh odehrává jen v tom kouzelnickém?
2) Působí ve hře atmosféra/pocit, že se opravdu odehrává o více než století před kánonickým příběhem Harryho, nebo je to podle vás spíše Harryho/naše současnost v „kulisách“ o století dřívější doby?
3) Zmínil jste, že si ve hře lze při tvorbě postavy nastavit oslovení. Tím oslovením jsou míněna zájmena? A pokud ano, je tam jen on/ona nebo i ono/oni apod?
Jen v kouzelnickem..
Bradavice a jejich tradice jsou velmi stare, takze podobnost s filmy je velmi vysoka. Ale jelikoz jadrem hlavniho pribehu jsou jeste starsi generace kouzelniku pred vami tak ten pocit ponoru do minulosti je tam take.
Jen osloveni Wizard nebo Witch, pripadne muzsky nebo zensky rod zajmena pokud se nepletu.
Je zajímavé jak z některých her, kde ze začátku převládá skepticismus, nakonec vzejde velmi kvalitní titul a u těch, které mají hype od začátku do konce se klidně vyklube i propadák.
Každopádně se moc těším a už jen počkám na stav PC verze.
V nějakým videu jsem slyšel že ve hře jsou přítomný relativně dost temný věci ze světa HP (např. zmínka zakázané kletby v recenzi). Je to pravda? Protože čím temnější lore/příběh, tím mě to víc láká
Ano, zakázané kletby tam jsou a místy je příběh opravdu hodně ponurý.
Čekám,za jak dlouhou dobu se objeví do hry první modifikace, která mění všechny postavy na ty filmové 😂 Dávám tomu tak týden 🤔
Hlavne mod na hermionu bez habitu 👀 o den pozdeji