Příběh a dialogy
Pohled hráčů: Na samotnou dějovou linku moc stížností není. Hawke i jeho parta jsou zkrátka skvěle vymyšlené postavy, u nichž je radost sledovat jejich vývoj a život ve hře. Příběh šampiona Kirkwallu má holt už od začátku rozhodně čím zaujmout, nabízí spoustu dějových zvratů, nějakou tu love story, nechybí ani trocha zrady a intrik, navíc jde vlastně o příběh obyčejného člověka, takže je spoustě hráčů docela blízký. Jediným výrazným problémem je jeho délka, za kterou by se mělo BioWare vážně stydět. I tak se ale příběh většině hráčů očividně zalíbil a je obecně považován za jeden z nejsilnějších prvků hry.
To dialogy už jsou na tom trochu jinak. Existuje skupina hráčů, kterým vadí už jenom dialogový systém podobný tomu v Mass Effectu, navíc má nemálo jedinců pocit, že bývá hra až moc ukecaná, tzn. že prostoru pro mluvení je víc, než by bylo zdrávo a ubírá to hře na plynulosti. Na druhou stranu, většina lidí aspoň oceňuje častý vtip i nadsázku kombinované s vážností určité situace, což skvěle předvedl už první díl a dvojka není nijak pozadu.
Můj pohled: Děláte si srandu? Jak se systém z Mass Effectu může někomu nelíbit? Chápu, že to na první pohled může vypadat, že BioWare docházejí nápady, a tak je hledají ve svých dalších hrách, ale proč nepoužít něco, co tak skvěle funguje? Provařený systém prvního dílu má určitě svoje kouzlo, dost připomíná staré časy a na ty si já vždycky rád vzpomenu, ale Shepardem používané principy dialogů jsou pro mě mnohem lepší. Nebo mi spíše lépe sednou k celkové náladě hry.
A co se týče příběhu, rozhodně se mi zamlouvá. Slabší místa sice má, ale s tím musí člověk v případě RPG počítat a já na to byl připraven. Průběh hry mi snadno umožnil z Hawkeho během chvíle udělat sarkastického hnidopicha, který pořád šťourá do svých kolegů a nepřátel, tím pádem mi lépe přirostl k srdci a já se často bavil, jaké všechny možnosti spojené s touto „specializací“ Dragon Age II nabízí. Nicméně, rozhodně souhlasím s tou délkou příběhu, napoprvé jsem hru prošel během deseti hodin, a to je na RPG zatraceně málo.
Hlavní postavy
Pohled hráčů: Jak to tak ale vypadá, nejlepším prvkem hry jsou pro většinu fanoušků postavy. Jak už bylo zmíněno výše, Hawke je určitě parádní charakter, ať už z něj člověk udělá kohokoliv. K tomu si připočtěte ještě unikátní povahu každého účastníka skupiny a nezáleží na tom, jestli jde o čaroděje Anderse (nemálo hráčů si stěžuje, že se omylem proklikali Andersovi do postele, a to za mužskou postavu), naivní elfku Merill nebo nepředvídatelnou pirátku Isabelu. Největším favoritem je však většinou trpaslík Varric. NPC odvádějí vynikající práci, stejně tak nepřátelé, prostě co se týče obyvatel herního světa, nejsou stížnosti prakticky žádné. A když už, tak neopodstatněné.
Můj pohled: Tady s tou většinou hráčů souhlasím, i mě přijdou postavy jako to nejlepší, co Dragon Age II nabízí, a také jsem si okamžitě oblíbil Varrica a jeho povedené hlášky. Jediná věc, která mě osobně trochu štve je, že jsem s žádnou postavou nezažil milostnou aférku. Vím, že to jde tentokrát docela snadno, hlavně s Isabelou, ale buď je něco špatně, nebo jsem se holt nesnažil dost. To však nic nemění na faktu, že za postavy si BioWare zaslouží ohromný potlesk.
Herní svět a jeho náplň
Pohled hráčů: Jedna z nejrozporuplnějších záležitostí. Samotný Kirkwall i okolí jsou vymodelovány parádně, zpočátku je radost celý svět zkoumat, ale jen do doby, než člověk zjistí, že většina menších lokací se pořád opakuje. Aby šel člověk do jednoho jediného sklepení asi desetkrát a pokaždé kvůli něčemu jinému, přičemž je to vázáno na další lokaci, kterou už člověk taktéž několikrát předtím viděl, to je trochu moc a na většinu hráčů to působí vážně blbě. Totéž platí i o náplni qeustů. Najde se sice spousta originálních kousků, jež chytnou a nepustí, ale stejně jako v případě lokací platí, že se za chvíli mohou přejídat a působit pořád stejně. Ačkoliv je často vidět chvála herního prostředí i questů, převažují spíše stížnosti nad věčným pocitem déja´vu.
Můj pohled: I tady, ač nerad, musím souhlasit. Pořád stejné lokace dokážou často naštvat více, než kdejaké bugy nebo nesrovnalosti. Questy už mi tak stejné nepřipadaly, ale občas jsem přeci jen pocítil, že aportovacích úkolů je zase nějak moc. Což je určitě špatně.
Soubojový systém
Názor hráčů: Jestli jsou lokace jednou z nejrozporuplnějších věcí, není to nic proti soubojům. Právě na ty padne největší počet stížností. Jak jsou jednoduché, jak postrádají smysl, jak jsou nepřátelé pořád stejní… Je to pořád dokola, dokonce i bossfighty se hráčům zdají primitivní. Obecně padá vina na hlavu konzolí, což není divu, ale rozhodně to nejde říct tak jednoznačně. Spíš jde o ústupek kvůli nalákání většího počtu hráčů, což je na jednu stranu pochopitelné, na druhou ale docela neférové. Nikdy se prostě člověk nezavděčí každému, ale je jasné, že tentokrát je soubojový systém v mnoha ohledech šlápnutím vedle.
Můj názor: Co se týče soubojů, docela jsem si válčení užíval. Je sice jednodušší, ale i rychlejší, akčnější a působivější, což mi sedlo. A navíc, co se týče té konzolovitosti, pořád se to ještě dá snést. Horší by bylo, kdyby začalo být UI stejné, jako na konzolích. Naštěstí jde pořád o záležitost jako na míru ušitou PC platformě. Každopádně bossfighty se mi také většinou zdály celkem jednoduché, a co se týče nepřátel, ani jsem nějak nevnímal, že jsou stejní, spíš mi vadil jejich respawn. Občas se totiž protivníci objeví zčistajasna hned před vámi, takže bojujete, bojujete a najednou se před vámi ve vteřině respawnuje pár protivníků. Něco takového jsem neviděl už hodně dlouho.
Audiovizuální stránka
Názor hráčů: Je to až s podivem, ale spousta fanoušků neřeší nějaké DirectX 11 nebo další efekty, grafika jim přijde pořád stejná, ne-li hroší, než v prvním díle. Těžko říct, čím to je, možná za to zčásti mohou i ty opakující se lokace, ale je to tak. Většina lidí také nevnímá ani lepší nasvětlení postav, takže v tomto případě spokojenost moc nepřevládá. Totéž se dá říct i o ozvučení. Dabing postav sice nemá chybu, ale všechno ostatní, hlavně soundtrack, působí na nemalou skupinu hráčů takovým nevýrazným dojmem. Škoda.
Můj názor: Já ty grafické rozdíly docela vnímal, a přiznávám, často hra vážně působí stejně jako jednička, ale když člověk chce, ten posun vpřed prostě vidí. Co se týče ozvučení, tady už musím souhlasit, také mě nějak zvlášť nezaujalo, takže jsem ani neocenil, že se Signature edicí je soundtrack zdarma. Kromě asi tří melodií jsou všechny skladby takové nezáživné a spíš podprahové, což mi k Dragon Age moc nesedí.
Věcí, které by se ještě daly rozebrat je určitě více. Třeba promo předměty a celková výbava. Ale myslím, že pro určitou představu to zajisté stačí. Výše popsané aspekty můžou působit dojmem, že se Dragon Age II moc nepovedl, a to ani na PC (nutno podotknout, že článek se týkal v první řadě počítačové verze, můžete to brát i jako menší recenzi), ale není tomu tak. Pár velkých problémů tu rozhodně najdeme, ale pořád si hra udržuje svojí úroveň. Jenom zkrátka obsahuje až moc aspektů, na které si věrní fanoušci mohou stěžovat, což není úplně v pořádku. Nicméně, úvaha o věrnosti kovaným fanouškům už je na další článek.
Jaký názor máte na Dragon Age 2 vy? Neváhejte a podělte se s námi o něj v komentářích.
Recenzi Dragon Age 2 si můžete přečíst zde.
Hra rozhodně není špatná i když kam se hrabe na DAO
. Myyslím , že hráče který nehrál DAO bude bavit spíše. Doufejme , že 3. díl zachrání konec úžasné série.
První díl to teda bylo opravdu něco což o dvojce říct nemůžu. Pro mně bohužel zklamání.
Jsem obrovsky zklamán. první díl se mne zmocnil a nepustil a nepustí ani po druhém…Dragon age 2 je jen odrazem potenciálu, nebo seriálu. A lidé chtěli pokračování, chtěli mnohem víc než dostaly. Snad jedinou a světlou vzpomínkou bylo setkání s Alistairem a Flemeth, kde je Morigane? ? ? ? její dítě zrozené z "hrdiny"Fereldenu? ? ? Je mi líto a moc, že tento příběh se ubíral směrem…vlastně nikam. Je to jen hra vím
ale přesto díl první ovlinil na pár dní životy mnohým z nás…
DA2 je dobra hra … ale . . boje byli takove odpocinkové …. bossove taky . . pribech nebyl spatný … ale chybi mi lokalizace
coz vedlo (aspon v mem pripade) obcas k nechtenemu koci dialogu . . ale co naplat . . hlavni pribech je peknej ale mohl byt o kapku delsi … a co sem povazoval za nej vestsi nedostatek byli oblati ve kterych se odehravali vedlesi ukoli …
dit si vsimete ze sou ve hre asi 3 typy jeskyni (neli 2) a 2 nebo 3 druhy cest . . coz mi brzo vedlesi ukoli znechutilo . . grafiku vem cert dit my (aspon ja) chceme hrat hry kvuli hratelnosti a pribehu 
Rád bych se podělil o své názory na tuto hru, ale jelikož jsem neměl možnost si ji vyzkoušet, nemám co říci. O to raději jsem si ale přečetl tento článek abych věděl, jak to se hrou doopravdy je.
Lidi podle toho co píšete mi DE2 prostě připadá do puntíku stejné jako srovnání ME a ME2. Hra se zjednodušila, osekala o některé RPG prvky (nelze si libovolně zbrojit členy party) , zkrátila se herní doba, ubylo herních lokací, ale ten příběh a dialogy stále psali lidi z Biowaru a tak to může být klidně i 2D hopsačka, ale stále to bude Bioware v plné síle, kterou nikdy nebyl promakaný RPG systém a ultra nabušené souboje, ale právě dialogy a příběhy
.
Jedine plus bych dal hre za zabavne dialogy, to co Merrill a Varric predvadi je dokonale. Mno a timhle to pro me konci a dal je jen naprosto prumerne rpg, misty mi prislo, ze jsem dokonce hral podobne, ba i lepsi mmorpg (Ne, nepletu si rpg s mmorpg) . Bioware vzdy stavel na epickem a propracovanem pribehu a tohle ma proste jen…pribeh. Takove Divinity2 minuly rok me bavilo mnohem vic.
Presne, tohle je trosku trapne, vymenovat si nazory sam se sebou, jako kdyby se bavil Linux s Windowsem. Linux: "my nemame viry" Windows "omg, tak to suxujem". Promackana klavesnice uplne zbytecne! Zasadil jsi tam prvky, ktere by se dali jeste zkousnout, ale ty hlavni veci zde chyby. ZBYTECNOST!
Pomalu vybehlo = rychle se vysourali
Jeste jsi zapomnel zminit neexistence lokalizace, diky niz nekteri hraci automaticky prohlasuji, ze Dragon Age 2 je spatna hra a vubec cele EA by se melo jit zakopat – do clanku o kritickem prijeti by to patrit mohlo.


Osobne mam DA2 hodne rad. Audiovizualni zpracovani moc resit nemuzu (hraju na postarsim notebooku, takze je mi naprosto ukradene, zda se svetlo odrazi tak, jak ma a na brezich spravne sploucha voda, jsem rad, ze tam vubec nejakou vodu mam) .
Pribeh mi prijde perfektni a zpusob jeho podani jako retrospektivni vypraveni jedne z postav je uzasny napad, diky nemuz se s privrenim oci daji omluvit i ty otravne zalezitosti jako respawn. Nejaka konkurence publikovala clanek, se kterym souhlasim, ze se to da brat proste jako soucast vypraveni – v hrdinskych eposech taky vetsinou neni "A otevrely se dvere a z nich pomalu vybehlo sedm nepratel", ale spis "…kdyz tu se nahle objevila po zuby ozbrojena horda primo za jeho zady…"
Opakujici se prostredi jsou divna a asi by nebyl takovy problem pridelat proste o par interieru vic, buh vi, co k tomu vyvojare vedlo, ze to neudelali… Ale nestve me to. Ani to, ze u zpratelenych postav muzu upravovat jen nektere veci. Nejak nemam potrebu chudakovi trpaslikovi nutit krouzkovou zbroj, stejne bych ji asi nesehnal v jeho velikosti – coz mimochodem nikomu divne neprijde, ze v jinych RPG je fuk, zda je postava mala a tlusta nebo vysoka a vyzabla… Asi maji nejake vysoce elasticke kovy.
Ze zacatku mi vadilo tempo akce, ale v pokrocilych fazich jsem rad, ze se s nikym nemlatim pul hodiny a vsechno pekne odsypa. Jen par souboju s bossy mi prislo dost nevyvazenych – nektere jsou detsky jednoduche a nektere skoro nehratelne…
Nejspis to pro mne nebude hra roku, i kdyz od doby, co si hry poctive kupuji a muj pocitac cim dal vic chatra moc jinych konkurentu mit nebude. Ale nepovazuji ji za ztratu casu. Navic jeji propagaci a marketingové taktiky povazuji za uzasne. Libi se ti na Facebooku? Dostanes zbran navic. Hrajes Dragon Age Legends? Muzes si odemknout pet bonusovych predmetu. 1M lidi si stahne demo? Dalsi predmet pro vsechny… Nadhera
Sice to vetsina lidi bude povazovat za beznou "vychcanost", ale ucel sveti prostredky a tady se mu dari dokonale.
Som rad, ze si spomenul sialeny respawn, aj ked ja by som to dal aj do pohladu hracov, nie len tvojho. Mnohokrat som totiz o tom cital aj od samotnych hracov. Uplne to zabija takticky prvok hry, a uprimne, skazilo mi to celu zabavu. Nakonci som si aj znizil obtiaznost a dohral len kvoli pribehu. A clanok je super je supr, ze vyzdvihujes aj dobre veci.
Mne sa napriklad pacilo nove umelecke stvarnenie elfov aj tych rohacov, viem, ze som v mensine, ale som rad, ze ich BW tak odlisilo…
osobně se mi z dema DA2 vubec nelibilo, uvidíme až vyjde CZ lokalizace… (v EN to nema cenu pro mě hrát)