ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Genshin Impact: termín a detaily PS5 verze

    Genshin Impact: termín a detaily PS5 verze

    Bláznivý život skřítků v Gnomepunk

    Bláznivý život skřítků v Gnomepunk

    Vyšel Shadow Man Remastered

    Vyšel Shadow Man Remastered

    Odhalen herec Tommyho v seriálové adaptaci TLOU

    Odhalen herec Tommyho v seriálové adaptaci TLOU

    Wanderer – působivé cestování časem pro virtuální realitu

    Wanderer – působivé cestování časem pro virtuální realitu

    Last Stop vyjde na více platforem

    Last Stop vyjde na více platforem

  • Recenze
    HW Test: WD_BLACK D10 Game Drive

    HW Test: WD_BLACK D10 Game Drive

    Recenze Oddworld: Soulstorm

    Recenze Oddworld: Soulstorm

    Srovnávací test Mortal Shell: Enhanced Edition

    Srovnávací test Mortal Shell: Enhanced Edition

    Recenze Outriders

    Recenze Outriders

    Recenze Monster Hunter Rise

    Recenze Monster Hunter Rise

    Recenze It Takes Two

    Recenze It Takes Two

    Recenze Paradise Lost

    Recenze Paradise Lost

  • Videa
    Steam ceny v korunách, film Uncharted na Netflixu

    Steam ceny v korunách, film Uncharted na Netflixu

    Hitman 3 zdarma, Divoký hon v seriálu Zaklínač

    Hitman 3 zdarma, Divoký hon v seriálu Zaklínač

    Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace

    Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Horizon Zero Dawn zdarma, ovladač pro PS5 VR

    Horizon Zero Dawn zdarma, ovladač pro PS5 VR

    Hra Metro zdarma, ETS 2 v Rusku

    Hra Metro zdarma, ETS 2 v Rusku

    Únik traileru na hru Elden Ring, Epic kupuje Fall Guys

    Únik traileru na hru Elden Ring, Epic kupuje Fall Guys

    Prodeje konzolí PS5 a Xbox Series X, film ze světa Mass Effectu

    Prodeje konzolí PS5 a Xbox Series X, film ze světa Mass Effectu

    Diablo II se vrací, Mortal Kombat upoutávka na film

    Diablo II se vrací, Mortal Kombat upoutávka na film

  • Preview
    Returnal – shrnutí dosavadních informací

    Returnal – shrnutí dosavadních informací

    Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

    Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

    Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

    Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

    Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu

    Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu

    Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

    Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

    Dojmy z hraní Monster Hunter Rise

    Dojmy z hraní Monster Hunter Rise

    Dojmy z hraní Valheim

    Dojmy z hraní Valheim

    Dojmy z hraní retrostřílečky HROT

    Dojmy z hraní retrostřílečky HROT

    Dojmy z hraní Nebuchadnezzar

    Dojmy z hraní Nebuchadnezzar

  • Speciály
    Krev, pot a kabely

    Krev, pot a kabely

    Hráli jste? Resident Evil Code: Veronica X

    Hráli jste? Resident Evil Code: Veronica X

    Herní fotografie: Control

    Herní fotografie: Control

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

    Čeští vývojáři v zahraničí: Martin Holas

    Čeští vývojáři v zahraničí: Martin Holas

    Japonské hry v 21. století: vývoj a nové výzvy

    Japonské hry v 21. století: vývoj a nové výzvy

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Kompletní příběh série Resident Evil, část první

    Kompletní příběh série Resident Evil, část první

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Genshin Impact: termín a detaily PS5 verze

    Genshin Impact: termín a detaily PS5 verze

    Bláznivý život skřítků v Gnomepunk

    Bláznivý život skřítků v Gnomepunk

    Vyšel Shadow Man Remastered

    Vyšel Shadow Man Remastered

    Odhalen herec Tommyho v seriálové adaptaci TLOU

    Odhalen herec Tommyho v seriálové adaptaci TLOU

    Wanderer – působivé cestování časem pro virtuální realitu

    Wanderer – působivé cestování časem pro virtuální realitu

    Last Stop vyjde na více platforem

    Last Stop vyjde na více platforem

  • Recenze
    HW Test: WD_BLACK D10 Game Drive

    HW Test: WD_BLACK D10 Game Drive

    Recenze Oddworld: Soulstorm

    Recenze Oddworld: Soulstorm

    Srovnávací test Mortal Shell: Enhanced Edition

    Srovnávací test Mortal Shell: Enhanced Edition

    Recenze Outriders

    Recenze Outriders

    Recenze Monster Hunter Rise

    Recenze Monster Hunter Rise

    Recenze It Takes Two

    Recenze It Takes Two

    Recenze Paradise Lost

    Recenze Paradise Lost

  • Videa
    Steam ceny v korunách, film Uncharted na Netflixu

    Steam ceny v korunách, film Uncharted na Netflixu

    Hitman 3 zdarma, Divoký hon v seriálu Zaklínač

    Hitman 3 zdarma, Divoký hon v seriálu Zaklínač

    Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace

    Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Horizon Zero Dawn zdarma, ovladač pro PS5 VR

    Horizon Zero Dawn zdarma, ovladač pro PS5 VR

    Hra Metro zdarma, ETS 2 v Rusku

    Hra Metro zdarma, ETS 2 v Rusku

    Únik traileru na hru Elden Ring, Epic kupuje Fall Guys

    Únik traileru na hru Elden Ring, Epic kupuje Fall Guys

    Prodeje konzolí PS5 a Xbox Series X, film ze světa Mass Effectu

    Prodeje konzolí PS5 a Xbox Series X, film ze světa Mass Effectu

    Diablo II se vrací, Mortal Kombat upoutávka na film

    Diablo II se vrací, Mortal Kombat upoutávka na film

  • Preview
    Returnal – shrnutí dosavadních informací

    Returnal – shrnutí dosavadních informací

    Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

    Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

    Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

    Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

    Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu

    Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu

    Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

    Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

    Dojmy z hraní Monster Hunter Rise

    Dojmy z hraní Monster Hunter Rise

    Dojmy z hraní Valheim

    Dojmy z hraní Valheim

    Dojmy z hraní retrostřílečky HROT

    Dojmy z hraní retrostřílečky HROT

    Dojmy z hraní Nebuchadnezzar

    Dojmy z hraní Nebuchadnezzar

  • Speciály
    Krev, pot a kabely

    Krev, pot a kabely

    Hráli jste? Resident Evil Code: Veronica X

    Hráli jste? Resident Evil Code: Veronica X

    Herní fotografie: Control

    Herní fotografie: Control

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

    Čeští vývojáři v zahraničí: Martin Holas

    Čeští vývojáři v zahraničí: Martin Holas

    Japonské hry v 21. století: vývoj a nové výzvy

    Japonské hry v 21. století: vývoj a nové výzvy

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Kompletní příběh série Resident Evil, část první

    Kompletní příběh série Resident Evil, část první

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Jak se měnila herní série Call of Duty

Redakce autor: Redakce
12. 11. 2012
v sekci Speciály
51
Jak se měnila herní série Call of Duty 919 call of duty
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Jako v případě Assasins Creed jsme se tedy rozhodli oslavit jeho příchod článkem, který pojednává o vývoji této úspěšné série a všech jejich dosavadních stěžejních titulech. Vzhůru do toho, povinnost volá.

Medal of Honor: Allied Assault (2002) – zrození konceptu

K pochopení důvodů, proč vůbec vzniklo něco takového jako první Call of Duty, si je třeba zavzpomínat na FPS hru Medal of Honor: Allied Assault, jíž vytvořilo nyní zapomenuté studio 2015 pro EA Games. AA vydaný v roce 2002 byl třetím dílem série, jež se zrodila na prvním Playstationu a vůbec poprvé převedl tuto řadu čistě na platformu PC. Hra byla hodnocena celkově velmi kladně, avšak jeden specifický level obzvlášť uchvátil a strhl na sebe veškerou pozornost – jednalo se o úroveň zaměřující se na vylodění v Normandii. Pro válečné střílečky totiž do této doby platilo, že se stále držely „syndromu Wolfenstein“. Odehrávaly se sice za druhé světové války, avšak hlavní hrdina byl vždy sám a jeho mise měly spíše partyzánský charakter.

V misi odehrávající se na pláži Omaha byl hráč poprvé vržen do skutečné války a rozdíl z herního zážitku byl propastný. Úroveň byla přímo inspirovaná scénou z tehdejšího trháku Zachraňte vojína Ryana od Stevena Spielberga. Je zde navíc přímá souvislost, neboť za prvními díly série stála právě Spielbergova firma DreamWorks Interactive (nyní Danger Close) a i na výrobě Allied Assault se slavný režisér podílel. Nejednalo se přitom o jedinou paralelu s filmem, zajímavá byla i úroveň, v níž jste si to za deště v ruinách francouzské vesnice rozdávali „na férovku“ se sniperovkou s nepřátelskými ostřelovači. Byla to však mise na pláži Omaha, která nejvíce ovlivnila věci příští. Ze studia 2015 odešlo brzy po vydání hry 22 vývojářů, mezi nimi Vince Zampella, Grant Collier a Jason West, a právě tato skupina založila studio Infinity Ward.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 17213
Jak se měnila herní série Call of Duty 17218

1.

2.

Call of Duty (2003) – ve válce nikdo nebojuje sám

Netrvalo dlouho a světlo světa spatřila první hra od IW na enginu Quake 3 pojmenovaná Call of Duty. Ústředním heslem hry se stalo: „Ve válce nikdo nebojuje sám.“ Snaha přitom byla vytvořit každou misi tak, aby v ní docházelo k bitvám s více jednotkami na obou stranách. Poměrně neotřelou novinkou také představovalo zahrnutí kampaně za stranu Sovětů do singleplayeru. Tento prvek dovolil adaptovat další kultovní scénu z filmové historie, a totiž onen brutální začátek filmu Nepřítel před branami, kde jsou sovětští bojovníci hnáni do boje, byť ne každému se dostává privilegia dostat zbraň. Orchestrální soundtrack, letadla přelétávající vám nad hlavou a protivzdušná palba, střely z minometů, křik spolubojovníků a chytré použití skriptovaných scén – to vše pomáhalo vytvořit atmosféru válečného filmu a Call of Duty hravě překonalo svého o rok staršího brášku.

Hra navíc obsahovala i hru více hráčů a stala se klasickým elementem každé pořádné LAN party. Úspěch jak v recenzích, tak v prodejích navíc přinutil vydavatele Activison, aby vydal datadisk United Offensive, na němž pracovala poměrně netypicky studia Gray Matter Interactive a Pi Studios (IW již zaměstnával připravovaný druhý díl). United Offensive byl veskrze povedený datadisk, jehož kampani dominovala především úvodní bitva v Ardenách či tanková bitva u Kursku. Je zajímavé, že ačkoliv v UO bylo možné sprintovat, v druhém CoD se tato možnost někam vytratila.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 19854
Jak se měnila herní série Call of Duty 19855

1.

2.

Call of Duty 2 (2005) – neumírající klasika

Druhý díl nově se rodící série představuje do značné míry určitý vrchol toho, kam se kampaň odehrávající se za 2. světové války může v rámci střílečky z první osoby dostat. V široce pojaté kampani jste se totiž podívali jak do Ruska, tak do Afriky, abyste v závěrečné třetině hry vytlačovali nacisty z okupované Francie až za Rýn. Podobně jako v prvním dílu, jste i ve dvojce hráli za více postav, jež však prakticky postrádaly jakoukoliv skutečnou osobnost. Co ani jeden ze dvou dílů však nepostrádal, byl legendární kapitán Price. Hře se dostalo značného vizuálního přepracování a grafika hry je do dnešních dnů kupodivu stále „koukatelná“ – hra běžela na tehdy zbrusu novém IW 2.0 enginu.

Revoluci přineslo použití regenerativního zdraví – prvek, který byl možná autorům vnuknutý při hraní hry Halo: Combat Evolved (pouze teorie autora), v němž hráč disponoval regenerativním štítem. První CoD ještě používal klasické lékárničky, ty se ale s příchodem dvojky patrně nadobro vytratily a stejný systém nyní používá drtivá většina akčních her (vzepřít se trendu se nedávno pokusily např. Resistance 3 nebo třetí Max Payne).

Dalším prvkem, který si v CoD 2 odbyl „skoro-premiéru“ (poprvé se objevil ve hře Project: Snowblind, jež vyšla dříve ten samý rok) a stal se naprosto přirozenou součástí podobných her, je indikátor granátu, který vás vždy upozorní, že byste měli vzít rychle do zaječích. Jinak byl CoD 2 především větší, lepší, hezčí verzí předchozího dílu, což platí i o hře více hráčů. Infinity Ward však začalo být jasné, že s třetí střílečkou z druhé světové se budou opakovat. Musela přijít změna.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 20187
Jak se měnila herní série Call of Duty 20184

1.

2.

Call of Duty 3 (2006) – konzole na prvním místě

CoD 3 je asi nejméně známou hrou série. Nutno říct, že se není příliš čemu divit, neboť hra se potýkala s řadou problémů spojených se silným časovým presem a určením hry pro dvě generace konzolí (Xbox, PS2, Wii, Xbox 360 a PS3). Na PC verzi se nikdy nedostalo. Vývoj byl svěřen zkušenému studiu Treyarch, jenž vytvářelo již CoD 2: Big Red One a mnoho dalších videoher (mj. Spider-Man, brutalitku Die by the Sword a řadu sportovních titulů). Příběh CoD 3 se tak odehrává opět v rámci 2. světové války, navíc čistě na bojištích Francie – bojovali jste za příslušníky jednotek Britů, Poláků, Kanaďanů i Američanů.

Je zajímavé se na hru podívat nyní, těsně před vydáním hry Black Ops 2. Treyarch již zde experimentoval s nelinearitou, když občas dovolil hráči zvolit si jednu ze dvou cest. Ve hře byly přítomné i cutscény, jejichž prostřednictvím se tvůrci snažili jednotlivé postavy polidštit. Stereotypům se nevyhnuli, ovšem na tehdejší dobu se jednalo o sympatický počin. Navíc pozor – v CoD 3 bojovala po vašem boku dokonce jedna žena! A ano, hrdinně zemřela. Nově do hry přibylo i přetlačování puškami při soubojích nablízko, jež nebyly de facto ničím jiným než quick-time eventy. Za zmínku stojí i zvuk a chování zbraní, které v CoD 3 zněly opravdu pěkně a ze všech dílů série nejvíce „kopaly“. Konečně také bylo možné házet zpět granáty (byť poněkud bizardně za pomoci dvou tlačítek) – prvek, který dodnes není kupodivu samozřejmou součástí stříleček.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 72212
Jak se měnila herní série Call of Duty 72213

1.

2.

Hra běžela na stejném enginu jako Big Red One – Treyarch NGL. Ten se však příliš neosvědčil a CoD 3 má ze všech dílů největší problémy s frameratem. Nebo lépe řečeno – má ze všech dílů jako jediné problémy s frameratem, který hru někdy citelně zpomaluje a celkově negativně ovlivňuje plynulost hraní. Velkým úspěchem byl naproti tomu multiplayer. Do hry přibyla vozidla (přítomná dosud jen v datadisku United Offensive a spin-offu Big Red One) a zvedl se i celkový počet hráčů (na PS3 a X360) na 24 – třikrát více než tomu bylo ve dvojce. Hráč si nyní navíc nevybíral pouze zbraň, ale celou třídu, každou se speciální dovedností. Je zajímavé, že ačkoliv v  multiplayeru jste mohli sprintovat, v kampani byste po stisknutí stejného tlačítka bůhví proč vytáhli dalekohled. CoD 3 tedy zaujal především multiplayerem a pár zajímavými nápady a filmovou atmosférou v kampani. Co přišlo příští rok, však hru zadupalo do země.

Call of Duty 4: Modern Warfare (2007) – jedna z nejvlivnějších her všech dob

CoD 4: MW neznamenalo nic menšího, než revoluci žánru. Hra poháněná novým IW 3.0 enginem se stala doslova senzací a je hojně hrávána ještě dnes. Kampaň byla tehdy zcela netradičně zasazena do současnosti. Spojenecký vládce na Blízkém Východě byl zabit při převratu stranou, na níž byla napojena ruská ultranacionalistická strana. Reakce USA? Invaze! A při té příležitosti ještě poslat jednotku britských SAS do Ruska postřílet pár vojáků, kteří chtějí vybít své hormony na nebohých civilistech. Navíc jak se časem ukázalo, za celým ZLEM nestojí na dnešní poměry příznačně pojmenovaný samozvaný revolucionář Al-Asad, nýbrž jednoruký, ruský zloduch Imram Zakhaev. O příběhu hry lépe příliš nepřemýšlet, neboť byl plný stereotypů a nelogičností, to však nic neměnilo na tom, že zasazení hry do moderního světa fungovalo naprosto skvěle a nabídlo hráči neskutečné možnosti.

Ano, bylo sympatické, že se ve hře konečně napevno usídlil sprint a bylo možné házet na nepřítele zpět granáty (jednoduše). Potěšil i fakt, že jste měli možnost projít si celou hrou v arkádovém režimu, kde vaše zasažené živé cíle generovaly body. Navíc jste si opět zahráli za vícero hrdinů (především za Soapa MacTavishe), přičemž jeden z nich na tehdejší dobu ve střílečce netypicky zemřel. Pamatujete si ještě ten udivující „já jsem chcíp“ pocit? Návrat slavil i všudypřítomný, nesmrtelný kapitán Price.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 22679
Jak se měnila herní série Call of Duty 22674

1.

2.

Úspěch MW měl však jiné příčiny. Stealth mise v Černobylu získala díky své atmosféře doslova legendární status. Neotřele působil i level, kdy jste kryli své spolubojovníky z letadla AC-130. Přiznejte se, kdo do té doby věděl, že něco takového vůbec existuje? Brýle na noční vidění a jejich chytré využití se taktéž stalo symbolem série. Co však bylo přesnou trefou do černého, to byl multiplayer. Poprvé jste si nevybírali z připravených tříd – ty jste si v MW tvořili vy sami pomocí kombinace zbraní, výbavy a perků. Z dnešního pohledu působí výběr dost omezeně, avšak tehdy to bohatě stačilo. Již v prvním MW navíc byla možnost využít prestige – po dosažení nejvyššího levelu o vše přijít za cenu speciálního odznaku. Ohromná nabídka herních módů (včetně klasického deathmatche se sbíráním zbraní) a map zajistila, že hra měla dlouho co nabídnout. Výborným tahem bylo i zahrnutí killstreakových odměn po 3, 5 a 7 zabitích (získali jste UAV pro zjištění polohy nepřítele, útok stíhaček a helikoptéru), což pomáhalo udržet napětí a návykovost zároveň. Hra se navíc skvěle hrála díky plynulému, „značkovému“, frameratu a hardawrové nároky se přitom u PC verze držely hezky při zemi. MW byl prostě úspěch na všech frontách.

Call of Duty: World at War (2008) – brutalita a plameny v režii Treyarchu

S WaW opustil sice Activision číslování dílů série CoD, avšak nikoliv známé téma. Studio Treyarch se tak ještě jednou vydalo do období 2. světové války a použilo k tomu stejný engine IW 3.0, který pohání všechny CoD hry dodnes. Treyarch si byl velmi dobře vědomý toho, že téma bojů s Třetí říší je už značně vyčpělé a snažil se přijít s něčím neokoukaným.

Kampaň tak sestávala ze dvou linií – v jedné hráč bojoval jakožto vojín Miller za Američany v Pacifiku, na druhé straně jsme se vtělili do role Dmitrije Petrenka, který po úvodní misi ve Stalingradu (opět ovlivněné filmem Nepřítel před branami) bojuje s ustupujícími Němci na jejich vlastní půdě. Ani jeden z hlavních hrdinů opět neměl žádnou osobnost, ačkoliv na americké straně hráčům utkvěl v paměti seržant Roebuck (díky dabingu Kiefera Sutherlanda) a na straně Sovětů především Viktor Reznov (Gary Oldman). Ten byl asi doposud nejzajímavější postavou CoD, neboť svou krvežíznivostí doslova ztělesňoval touhu po brutální pomstě vykonané na fašistech. Hra se brutality rozhodně nebála – končetiny létaly (i v multiplayeru), plamenomety spalovaly, cokoliv jim přišlo do cesty a leckdy jste to byli vy, kdo měl prst na spoušti a měl se rozhodnout, co udělat. I WaW měl přitom jisté prvky nelinearity. Netradiční byla i hudba, jíž dominovaly tvrdé, dunivé rockové melodie a poprvé od prvního CoD jste se podívaly do Berlína, jehož dobytím, resp. vyvěšením sovětské vlajky nad Reichstagem, hra končila.

Kampaň WaW však měla jeden zcela zásadní problém – naprosto otřesnou AI. Postavy se často nekryly za objekty a stály s namířenou puškou, neschopní odhodlat se ke střelbě. Jindy takto vedle sebe stáli vojáci odlišných stran, a pokud vás nepřítel za takové situace zabil…člověk hru hodně nenáviděl. Hře neprospěly ani příliš okaté skripty a špatná optimalizace pro PC.

 

1 z 1
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 950

1.

Na druhou stranu však Treyarch do kampaně přidal možnost kooperace pro více hráčů a premiéru si odbyl i zombie mód, kdy jste se bránili nekonečným vlnám nacistických zombíků a snažili se přežít, jak dlouho to jen jde. Původně se jednalo o vtipný doplněk, jehož implementace patrně souvisela s brutalitou hry a nabízejícím se možnostem (opět autorova teorie). Zombíci se však uchytili a přitáhli na sebe značnou pozornost i díky humoru a zajímavému, tehdy navíc neokoukanému konceptu.

Multiplayer ve WaW nabídl na rozdíl od MW i možnost (naposledy) nasednout do tanku a vozidlům byl věnován i samostatný perk. Nabídka módů byla podobná té z MW, klasický mód však byl definitivně pryč, zato návrat slavil režim z CoD 3 pojmenovaný War. V něm se hráči snažili o ovládnutí a držení určitého místa na mapě, které se postupně posouvá směrem k imaginární „základně“ protivníka. Mód se od té doby v sérii neobjevil. U pátého CoD začala praxe vypuštění hned několika stahovatelných balíčků, která měla za úkol udržet pozornost fanoušků po délku jednoho roku – v tomto případě do vydání MW 2.

Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009) – rekordní úspěch poprvé

Modern Warfare 2 je prvním dílem ze série CoD, která měla onen slavný „největší start v dějinách zábavního průmyslu.“ S tímto dílem se řada stala skutečným popkulturním fenoménem, na jehož existenci se odkazuje dodnes v řadě vystoupení, seriálů či filmů.

MW 2 vyprávěl příběh odehrávající se 5 let po událostech původního MW, v němž se hlavní bídák, skvěle nadabovaný Vladimir Makarov, rozhodnul rozpoutat válku mezi Ruskem a USA. Jak se dozvíme v průběhu kampaně, nebyl jediným, kdo je za nastalý konflikt zodpovědný. Záminkou k rozpoutání války se stal masakr na Zakhaevově letišti, kde Makarov zabije vás – agenta v přestrojení vyslaného generálem Shepardem, jenž se masakru civilistů účastnil „pro vyšší dobro“. Vážně. Všichni si tedy začnou myslet, že celé teroristické komando střílející davy civilistů bylo americké a je třeba USA vyhlásit válku. Mise No Russian vzbudila vlnu kontroverze a nutno říci, že určité znechucení zde bylo na místě. Kdykoliv během levelu totiž můžete Makarova a jeho 3 kolegy střelit do zad a masakru zabránit, hra vám to však nedovolí. Nelogičnost a nesrozumitelnost mise No Russian byl pouze vrchol ledovce, příběh a jeho vyprávění opět nestály za moc, nicméně platilo to samé, co v případě CoD 4 – situace a levely, v nichž jste se ocitli, měly naprosto perfektní atmosféru a – na rozdíl od WaW – skvělé skriptování.

Je třeba si uvědomit, že scény, na nichž jste viděli hořet Bílý dům, hroutit se Washingtonův monument či boje na amerických předměstích, nebyly a stále nejsou ve hrách či filmech běžné a zvláště pro americkou část publika byly opravdu zajímavé. Skvělou atmosféru dotvářela navíc perfektní hudba od Hanse Zimmera a kromě toho se MW 2 svého času řadilo k tomu graficky nejlepšímu, co měli hráči k dispozici. Kampaň MW 2 byla sice velmi krátká, ovšem doslova narvaná skvělými momenty, navíc jste se podívali na mnoho různých míst včetně Brazílie, Afghánistánu, ropnou plošinu či do ruského gulagu.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 9094
Jak se měnila herní série Call of Duty 9093

1.

2.

Novinkou byly Spec Ops mise – speciální kooperační režim pro 1-2 hráče, bohužel bez matchmakingu či botů, což bohužel znamenalo, že ne každý si mohl jejich kvalitu vychutnat. To byla škoda, neboť se jednalo o velmi kvalitně vytvořené levely šité na míru právě kooperaci.

Multiplayer se vrátil větší než kdy jindy a přinesl hezkou řádku vylepšení. V novém módu Demolition jeden tým pokládá bomby na dvou místech, zatímco druhý tyto místa musí bránit, případně bomby zneškodňovat. Do hry byl navíc implementován i pohled z třetí osoby, který však snad nikdo nehrál. Novinkou byly odemykatelné „pro“ verze perků, nastavitelné killstreaky, jejichž množství se podstatně rozšířilo, či nepřeberné množství zbraní, attachementů a dalších prvků. Multiplayer MW2 byl zkrátka ohromný a nabídl zábavu na hodně dlouho. Škoda jen těch příliš silných granátů a výbušnin.

Jak již bylo řečeno, MW2 zaznamenal fenomenální úspěch, a proto bylo s podivem, že studio Infinity Ward muselo řešit vážnou krizi. Vince Zampella a Jason West, duchovní otci série byli z týmu vyhozeni pro vynášení materiálů ke konkurenci a ještě zažalováni Activisionem. Dvojici brzo následovali další členové týmu nespokojení s nevyplacenými bonusy a přidali se k nově založenému studiu Respawn Entertainment, jenž svou první hru vydá v budoucnosti pod EA. Soudní spor teprve nedávno po letech skončil poněkud kuriózně mimosoudní domluvou iniciovanou Activisionem.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 22660
Jak se měnila herní série Call of Duty 22667

1.

2.

Call of Duty: Black Ops (2010) – Treyarch srovnává krok

První Black Ops je dosud nejprodávanějším dílem série a zároveň jediným dílem, jenž byl zasazen do studené války. Hlavní hrdina Alex Mason (poprvé v sérii s vlastním hlasem) je na misi za zastavením ruského útoku na USA, iniciovaného Nikitou Dragovitchem. Ten hodlá použít jako zbraň chemickou látku Nova 6, jejíž vznik se datuje na konec 2. světové války.

Black Ops mělo zatím s přehledem ten nejlepší příběh a postavy v celé sérii. Tomu napomáhalo naprosto vynikající namluvení (Sam Worthington, Ed Harris, Gary Oldman, Ice Cube a další) a také styl retrospektivního rozpomínání se na minulé události, k němuž docházelo během výslechu hlavní postavy neznámými postavami. Ty se z vás snaží vypáčit informace ohledně jistých čísel, o nichž nemáte ponětí, co znamenají. Do hry se dostává navrátilec z WaW Reznov, jehož kredibilita je jakožto komunisty přinejmenším sporná, následuje flashback do časů 2. světové války (Němci mimochodem konečně nechrlí stejné hlášky jako v předchozích hrách – a to kvůli jedinému levelu), zakoušíte halucinace a do toho všeho se čas ruského útoku nevyhnutelně blíží. Tvůrci navíc přišli s řadou zajímavých nápadů, jež jste prováděli v rámci kampaně, která byla dokonce o něco (ne o moc) delší než ta z MW 2. Dálkově ovladatelné střely, pilotování vrtulníku, jízda na motorce, mise s postupně po zásazích praskajícím skafandrem – Black Ops uměl zabavit.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 23347
Jak se měnila herní série Call of Duty 23349

1.

2.

Návrat hlásili i zombíci, přičemž nám Treyarch dovolil zahrát si v kůži slavných zabijáků zombií jakými bezesporu byli J.F. Kennedy, Fidel Castro, Robert Nixon nebo Robert McNamara. V DLC balíčcích zašli tvůrci ještě dál a zombie mód byl vtipnější a zajímavější než dříve.

Do multiplayeru zase nově přibyly tzv. „CoD points“, které jste získávali běžně po zápasu vedle zkušeností, ve zvláštních typech zápasů či za plnění určitých kontraktů (zvláštní typ challengí). Koncept sázek byl výborný, avšak potřeba kupovat si zbraň vedle jejího odemknutí hru zbytečně komplikovala. Multiplayer měl však jiné přednosti, zmíněné speciální souboje, de facto deathmatche s podstatně upravenými pravidly byly neskutečně zábavné a napínavé, skvělou novinkou byla možnost upravovat si vizuálně zbraň a svojí postavu či si vytvořit vlastní logo. Samotné mapy navíc byly o něco interaktivnější a nabízely i možnost tu někde strategicky zavřít dveře, jindy zase v průběhu boje odstartovala raketa atd. Novinkou byl i Theater mód, v němž jste si mohli editovat vaše multiplayerová klání.

Treyarchu se bohužel opět příliš nevydařila optimalizace na PC a tentokrát i PS3 verze, která za bratříčkem z Xboxu graficky zaostávala především v kampani. Zvuky zbraní také nebyly nic moc, ačkoliv doprovodná hudba se opět povedla na výbornou. Šok připravil Activision fanouškům s posledním DLC přídavkem Rezurrection, který obsahoval 4 staré, re-designované zombie mapy a pouze jedinou novou mapu za plnou cenu 4 stovek. Zombie tak opravdu vyděsili řadu skeptiků, kteří se začali obávat, kam tato politika zajde.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 23354
Jak se měnila herní série Call of Duty 23360

1.

2.

Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011) – větší než dříve

MW3 vyšlo minulý rok a na vývoji se nyní kromě IW podílelo i nové studio Sledgehammer Games, založené veterány z Viscereal Games (tvůrci Dead Space), Glenem Schofieldem a Michaelem Condreym.

MW 3 ukončilo příběh celé trilogie. Makarov rozpoutá 3. světovou válku napadením evropských států a vy mu musíte zabránit provést útok jadernými zbraněmi. Příběh byl ze všech MW her suverénně nejlepší a dokonce se nebál narušit i zažité stereotypy. Vidíme tak ruského prezidenta milujícího svou dceru a usilujícího o mír, nebo tvrďáka-klaďase Yuriho, za nějž jste hráli vy. Hře se navíc podařilo navázat i na události prvního dílu, vracejíc se do dob nepodařeného atentátu na Zakhaeva či atomového výbuchu z první hry. Víc než kdy jindy však platilo, že kampaň měla být delší – takhle krátkou 3. světovou válku čekal málokdo a hře to ubíralo na přesvědčivosti a epické šíři. Navíc situace jako „nenadálý“ útok na Německo ze strany Ruska nechává především polské hráče škrábat se na hlavě, jak se to těm chytrým hlavám z Ruska povedlo. MW 3 to také poněkud přehnal s umíráním postav – až příliš sympaťáků se konce hry nedožilo.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 53733
Jak se měnila herní série Call of Duty 53289

1.

2.

Do hry se vrátil režim Spec Ops, avšak mnohem větší a mnohem lepší. Sestává jak z 16 samostatných misí, tak ze Survival módu, v němž bojujete s nekonečnými řadami nepřátel za pomoci perků, killstreaků či všemožného vybavení, které nakupujete za peníze získané zabíjením útočníků. To vše sami či s kolegou, tentokrát s matchmakingem. Spec Ops byl nyní již velkou součástí hry a nebyl problém u něj strávit desítky hodin času. Mise navíc byly mistrně nedesignovány a vyžadovaly skutečnou kooperaci, přičemž často každý z hráčů zastával zcela jinou funkci.

Multiplayer se držel schématu z MW 2, ačkoliv představil několik zajímavých novinek. Nově jste nezískávali killstreaky za zabití nepřátel, ale za určité akce (položení bomby, zabrání vlajky, sestřelení helikoptéry atd.). Do hry navíc vstoupili 3 nastavitelné balíčky killstreaků, přičemž jeden sestával čistě z perků a druhý se neresetoval po zabití. Novinkou bylo také levelování zbraní a jejich nastavitelné a odemykatelné vlastnosti a nové režimy Kill Confirmed (výborná variace na Team Deatchmatch) a Team Defender.

Hlavním problémem MW 3 tak byla její podobnost s předchozím dílem a to jak podobnost vizuální, tak obsahová. Některé prvky, které do série přinesl Treyarch navíc bohužel zmizely. Proč například postava v kampani neměla hlas? Kam se podělo upravovatelné logo a možnost ozdobit si jím zbraň? Proč nešlo v MW 3 skočit do zalehnutí? A proč působily mapy oproti BO opět takovým mrtvým dojmem?

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 52577
Jak se měnila herní série Call of Duty 52579

1.

2.

O vizuální stránce hry se toho napsalo mnoho. Pravdou je, že při 60 FPS hra vypadá na poměry konzolí stále skvěle, ačkoliv na PC takový Battlefield či Crysis při stejném frameratu představuje generační rozdíl. Je také s podivem, že tvůrci nechali prakticky totožný i takový HUD, což podobu MW 2 a 3 jen podtrhovalo. Hra se snažila vylepšit alespoň zvuk, který sice byl lepší než dříve, avšak kvalit Battefieldu nebo MoH stále nedosahoval.

Celkově ale MW 3 představuje stále velmi podařený díl plný obsahu, který skýtá široké možnosti jak a co hrát. Nově zavedená služba Elite představila přitom zajímavý model předplatitelných DLC, který se ihned po oznámení uchytil u konkurence a dnes, jen rok po vydání MW 3, ho má téměř každá velká značka. Elite šla sice ještě dál a zavedla řadu dalších služeb, avšak ne vždy byla v jejich provedení úspěšná. Hlavně zpočátku služba totálně vyhořela, avšak i po roce online existence je co vylepšovat, především co se týče pravidelných TV show, lépe zvládnutých soutěží a technických problémů. Activision na tyto problémy reagoval zrušením zpoplatněné verze a zájemci si tak nyní u BO 2 předplácejí pouze budoucí DLC.

Call of Duty: Black Ops 2 (2012) – budoucnost série?

V průběhu tohoto týdne se můžete těšit na naší recenzi, tudíž nemá cenu zde poslední díl série CoD příliš rozebírat. Novinek má být tentokrát opravdu hodně a to na všech úrovních. V kampani se máme těšit na zásadní nelinearitu, zajímavého záporáka, challenge, upravitelnou výbavu a Strike Force mise se sandboxovým stylem hraní.

Zombie nabídnou hned tři různé režimy a možnost sestavování vlastních zbraní a v multiplayeru nás čekají ligové, tzn. vyrovnané zápasy, scorestreaky místo killstreaků, které se zdají jít dál, než pointstreaky v MW 3, CoD casting, lepší upravitelnost loga, zcela nový systém tvorby vlastní třídy, který má hru udělat ještě zajímavější a ještě víc. Při pohledu na vliv série nás přitom může těšit, že některá z těchto vylepšení si jistě najdou cestu i ven a třeba nelineární příběh a zajímavý záporáci jsou něco, co se vždycky hodí.

Kam série ale půjde dál? Dočkáme se v dalším CoD konečně nového enginu? Dávalo by to smysl, BO 2 má přinést tolik novinek, že další MW (?) by logicky mohlo lákat spíše na nový grafický kabátek. Tvůrci si navíc narážek na grafiku a engine MW 3 užili minulý rok až až. Zajímavé také bude sledovat, jak moc hodlá další hra reflektovat změny, které do série přinese BO 2. A nespojí se náhodou IW a Sledgehammer do jednoho studia? Kam se vydají s režimem Spec Ops? Na tyto otázky se dozvíme odpověď už příští rok, který nám bude (doufejme) zpříjemňovat hraní Black Ops 2.

 

1 z 2
- +
Jak se měnila herní série Call of Duty 71385
Jak se měnila herní série Call of Duty 71387

1.

2.

Štítky: Activisioncall of dutycall of duty 2call of duty 4 modern warfarecall of duty: black opscall of duty: black ops 2call of duty: elitecall of duty: modern warfarecall of duty: modern warfare 2call of duty: modern warfare 3call of duty: world at warinfinity wardtreyarch
Předchozí článek

Fable: The Journey – tak trochu jiná pohádka

Další článek

Borderlands 2 – dojmy z hraní 11

Související články

Crash Bandicoot 4
Novinky

Crash Bandicoot 4: It’s About Time vyžaduje na PC připojení k internetu

před 2 týdny
Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 má na nových Xbox konzolích problémy
Novinky

Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 má na nových Xbox konzolích problémy

před 3 týdny
Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace
Videa

Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace

před 3 týdny
Další článek

Borderlands 2 - dojmy z hraní 11

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    51 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    34 Autoři komentářů
    six feet underComTKJANSULOVSKYbedikkmegajar Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      six feet under
      Komunita
      Level 27
      six feet under
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      díky za pěkný článek

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      9. 4. 2013 15:42
      ComTK
      Komunita
      Level 33
      ComTK
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak to nečti :-D :-D … To víš na téma CoD se občas umim rozpovídat, chtěl jsem to dostat ven :-D Ale ulevilo se mi ;-) :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 11. 2012 17:42
      Jan Šulovský
      Komunita
      Level 39
      Jan Šulovský
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Chlape, příště napiš krátký článek… Kdo to tu má pak po tobě číst … :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 11. 2012 16:14
      ComTK
      Komunita
      Level 33
      ComTK
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Článek je moc pěkně napsaný ;-) Ale i když už jsem tu muj názor psal několikrát, tak taky když je ten soupis dílů napsaný, tak jak řikam já, CoD 1 a UO jsou u mě legendy, prostě asi nejlepší z mých prvních her na lepším PC a CoD1 mam i právě teď v PC a sem tam ho hraju, CoD 2 ve svojí době bylo taky dost neskutečný (a když to pustim tak proti těm "novým" dílům je ta grafika pomalu stejná, textury možná trochu lepší a nějaký efekty) a pak samozřejmě CoD4, naprostě výborná hra a jak je v článku, tak mise v Černobylu je nezapomenutelná, ale tímhle dílem u mě CoD končí… 5-tý díl mi akorát lezl krkem právů kvůli zasazení do Japonska (ze stejného důvodu nemam rád MoH Pacific Assault) a hlavně ta džungle byla pěkně hnusná, na to že to byl díl po CoD4, tak to mělo grafiku hnusnější jak CoD2… MW2 jsem dohrál už jenom z nutnosti, když už jsem to měl rozehraný, ale nejenom, že jsem se u toho neuvěřitelně nudil, ale příběh začal zabíhat do stádia, kterej úplně nenávidim, ta 3. světová válka, o tom je teď pomalu každej druhej film nebo hra (nebo spíš v období kdy MW3 vycházelo, a ne 3. sv. válka ale spíš téma ničení velkých měst atd…) , Black Ops jsem hrál, ale po pár misích jsem to akorát vykopal z PC a už jsem na novější díly ani nekoukal na recenze, nezajímá mě jestli jsou lepší nebo ne, u mě je poslední dobrej díl CoD4 a víc si to kazit nechci… Neřikam, že mi jde o grafiku, o tu mi skoro nikdy nejde, ale u CoD je prostě výsměch, když už to vychází každej rok (po 1000 Kč) , tak prostě to grafika to je na pár facek leda tak, ale o to ani nejde, prostě už mi styl vyprávění a právě styl CoD když někam přijdu a nabíhají na mě tisíce nepřátel dokud nedojdu kam mam, to už mi dost omrzelo…

      Všem se omlouvam komu se to co píšu nelíbí, ale to je muj názor na CoD, každej má svuj a muj názor je, že než CoD si radši zapnu BF Bad Company 2 a budu daleko spokojenější ;)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 11. 2012 12:51
      Petr Vojtěch
      Komunita
      Level 37
      Petr Vojtěch
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Ano, ano, ano! Perfektní článek! Díky :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 11. 2012 17:09
      megajar
      Komunita
      Level 25
      megajar
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Až do 4. dílu to bylo dobré, ale potom začal být stereotyp a nebylo ot ono, kromě black ops který mě nadchnul :-D Snad se to změní dílem BLACK OPS 2.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 11. 2012 15:03
      Skapco
      Komunita
      Level 45
      Skapco
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      CoD seria je uz davno odpad…Az na prve 3 diely (1, 2, 4) Ak dalsi diel nebude ako PC exkluzivita tak je s CoD amen….

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 11. 2012 10:29
      MoRt8
      Komunita
      Level 48
      MoRt8
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Jinak na Twitch. tv fanatici streamujou 24/7 Race To Prestige a podobný zhovadilosti. Škoda, že nikdo nestreamuje PC verzi, aby člověk zjistil, jestli ji Treyarch opět nezazdil.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 11. 2012 9:29
      MoRt8
      Komunita
      Level 48
      MoRt8
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      [ odkaz ]

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 11. 2012 8:26
      SpriteCZ
      Komunita
      Level 32
      SpriteCZ
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Crypt: Souhlasím s tebou, ale není to poprvé co se někde píše, že i v CoD4 byl/je prestige.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 11. 2012 7:43
      Konize
      Komunita
      Level 25
      Konize
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      jooo Satris souhlas s tebou, jeste world at war…zbytek je odpad

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 11. 2012 22:16
      Satris
      Komunita
      Level 33
      Satris
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Krásně napsáno :-) . Mě se nejvíce líbí Black Ops. Může za to skvěle zpracovaný SP (hlavně vyprávění píběhu) a MP, který se mi hraje nejlépe ze všech dílů (možná až na CoD 2) . Navíc nepamatuju si FPS hru, která by měla lepší dubing a soundtrack.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 11. 2012 22:08
      Joker_The
      Komunita
      Level 21
      Joker_The
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Pěkně napsaný speciál :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 11. 2012 21:45
      Xenus
      Komunita
      Level 43
      Xenus
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      škoda, že jsem COD 3 ještě nehrál :( a to mám PS 2 :-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 11. 2012 21:05
      CRYPT
      Komunita
      Level 34
      CRYPT
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Jen poznamka u COD4 je uvedeno

      Již v prvním MW navíc byla možnost využít prestige – po dosažení nejvyššího levelu o vše přijít za cenu speciálního odznaku

      Coz je kravina, jelikoz max level byl 55 a v te dobe prestige ranky nebyly, ty prisla az s nastupem dalsiho dilu COD 5 WAW. Jinak pro mne nejlepsi COD vubec byla 4ka a v tesnem zavesu Black Ops – ty zeru doted…

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 11. 2012 20:51

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:

      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Trojitá porce her zdarma na Epic Games Store

      Trojitá porce her zdarma na Epic Games Store

      15. 4. 2021
      Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

      Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

      12. 4. 2021
      Mortal Kombat je podle prvních ohlasů opravdu brutální

      Mortal Kombat je podle prvních ohlasů opravdu brutální

      15. 4. 2021
      Recenze Oddworld: Soulstorm

      Recenze Oddworld: Soulstorm

      11. 4. 2021
      Fortnite dostává na Nintendu Switch vylepšení

      Podle společnosti Apple je Epic Games Store vysoce prodělečný

      37
      Krev, pot a kabely

      Krev, pot a kabely

      37
      Oznámen termín PC verze Days Gone

      Oznámen termín PC verze Days Gone

      31
      PS5 firmware obohacuje funkce konzole

      PS5 firmware obohacuje funkce konzole

      26
      Genshin Impact: termín a detaily PS5 verze

      Genshin Impact: termín a detaily PS5 verze

      16. 4. 2021
      Bláznivý život skřítků v Gnomepunk

      Bláznivý život skřítků v Gnomepunk

      16. 4. 2021
      Vyšel Shadow Man Remastered

      Vyšel Shadow Man Remastered

      16. 4. 2021
      Odhalen herec Tommyho v seriálové adaptaci TLOU

      Odhalen herec Tommyho v seriálové adaptaci TLOU

      16. 4. 2021

      Nejnovější komentáře

      • Repry: Vyšel Shadow Man Remastered
      • Troglodyt: Vyšel Shadow Man Remastered
      • Pan.Cisar: BioShock 4 se má pochlubit otevřeným světem
      • Pan.Cisar: Mass Effect Legendary Edition – oficiální video srovnání
      • Pan.Cisar: První příběhové DLC pro Wasteland 3 v červnu
      • Pan.Cisar: Vyšel Shadow Man Remastered
      Přehled hratelnosti Hood: Outlaws & Legends

      Přehled hratelnosti Hood: Outlaws & Legends

      14. 4. 2021
      Recenze Oddworld: Soulstorm

      Recenze Oddworld: Soulstorm

      11. 4. 2021
      Přehled novinek z Japonska 14. týdne

      Přehled novinek z Japonska 14. týdne

      10. 4. 2021
      Curse of the Dead Gods dostalo aktualizaci inspirovanou Dead Cells

      Curse of the Dead Gods dostalo aktualizaci inspirovanou Dead Cells

      15. 4. 2021
      Oznámena F1 2021

      Oznámena F1 2021

      15. 4. 2021
      Mass Effect Legendary Edition – oficiální video srovnání

      Mass Effect Legendary Edition – oficiální video srovnání

      13. 4. 2021
      Returnal – shrnutí dosavadních informací

      Returnal – shrnutí dosavadních informací

      14. 4. 2021

      O Zing.cz


      Zing je magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Herní magazín Zing.cz pro Vás připravujeme ve spolupráci s herním obchodem Xzone.cz. Přijďte si vybrat svou hru nebo tričko.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2021 Zing s.r.o.

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2020 Xzone s.r.o.

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář