ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    12 minut gameplay záběrů z remaku Resident Evil 4

    Sáhněte v Amazon Prime po legendárním RPG

    Sáhněte v Amazon Prime po legendárním RPG

    Microsoft věří, že se s Evropskou komisí na akvizici Activision Blizzardu domluví

    Microsoft věří, že se s Evropskou komisí na akvizici Activision Blizzardu domluví

    PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

    PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

    It Takes Two slaví 10 milionů prodaných kopií

    It Takes Two slaví 10 milionů prodaných kopií

    Lednový žebříček prodejů v Xzone ovládl Dead Space

    Lednový žebříček prodejů v Xzone ovládl Dead Space

  • Recenze
    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Gameplay ukázka remaku Dead Space

    Recenze Dead Space – ukázkový remake

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

  • Videa
    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Letošní Tribeca Festival láká na A Plague Tale: Requiem a další očekávané tituly

    Technický rozbor A Plague Tale: Requiem (PS5)

    Zing Podcast #47: Únik GTA VI a grafické karty GeForce RTX 40

    Zing Podcast #47: Únik GTA VI a grafické karty GeForce RTX 40

  • Preview
    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

  • Speciály
    Únorové hry

    Únorové hry: přehled & anketa

    Lednové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Lednové ohlédnutí redakce

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    The Last of Us

    Dojmy z první epizody seriálu The Last of Us

    Anketa & Soutěž: Nejočekávanější hra roku 2023 podle čtenářů

    Výsledky hlasování čtenářů o nejočekávanější hře roku 2023

    Recenze deskové hry Ankh: Bohové Egypta

    Recenze deskové hry Ankh: Bohové Egypta

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    12 minut gameplay záběrů z remaku Resident Evil 4

    Sáhněte v Amazon Prime po legendárním RPG

    Sáhněte v Amazon Prime po legendárním RPG

    Microsoft věří, že se s Evropskou komisí na akvizici Activision Blizzardu domluví

    Microsoft věří, že se s Evropskou komisí na akvizici Activision Blizzardu domluví

    PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

    PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

    It Takes Two slaví 10 milionů prodaných kopií

    It Takes Two slaví 10 milionů prodaných kopií

    Lednový žebříček prodejů v Xzone ovládl Dead Space

    Lednový žebříček prodejů v Xzone ovládl Dead Space

  • Recenze
    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Gameplay ukázka remaku Dead Space

    Recenze Dead Space – ukázkový remake

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

  • Videa
    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Letošní Tribeca Festival láká na A Plague Tale: Requiem a další očekávané tituly

    Technický rozbor A Plague Tale: Requiem (PS5)

    Zing Podcast #47: Únik GTA VI a grafické karty GeForce RTX 40

    Zing Podcast #47: Únik GTA VI a grafické karty GeForce RTX 40

  • Preview
    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

  • Speciály
    Únorové hry

    Únorové hry: přehled & anketa

    Lednové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Lednové ohlédnutí redakce

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    The Last of Us

    Dojmy z první epizody seriálu The Last of Us

    Anketa & Soutěž: Nejočekávanější hra roku 2023 podle čtenářů

    Výsledky hlasování čtenářů o nejočekávanější hře roku 2023

    Recenze deskové hry Ankh: Bohové Egypta

    Recenze deskové hry Ankh: Bohové Egypta

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů

Pavel Ondruch autor: Pavel Ondruch
26. 3. 2017
v sekci Speciály
24
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 1862 letecke simulatory
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

V minulosti velmi populární žánr. Dnes bohužel stojí na pozadí zájmů mainstreamových hráčů a především vývojářských studií. Tento výlet do historie leteckých simulátorů má za cíl ukázat vám hráčům, že letecké simulátory nejsou mrtvým žánrem, byť by se tak podle počtu vydaných titulů za poslední roky mohlo zdát. Po procházce historií se plynule přesuneme k současnosti, neboť ta by měla stát za vaší pozornost.

Letecké simulátory stále vycházejí. Nevychází jich zdaleka tolik jako v minulosti, obsahově jsou chudší, než jejich předchůdci a změnil se způsob jejich financování (vývoj her je především business), nicméně stále mají svou věrnou komunitu.

Letecké simulátory pochopitelně nikdy neměly na růžích ustláno, protože od hráče vyžadují jistou dávku trpělivosti během procesu učení se samotným principům létání, zaměřovaní složitých moderních zbraní, ovládání avioniky a času věnovanému studiu rozsáhlého leteckého manuálu.

Zlatá léta

Za zlaté období dnes považujeme 90. léta minulého století. Jen mezi roky 1995 až 1999 vyšlo na dnešní poměry neuvěřitelných 44 kvalitních leteckých simulátorů. Těm pochopitelně nejvíce vévodily simulátory moderních bojových letadel nebo jejich prototypů (pozn. dnes již zavedených v řadové službě) a vrtulníků, následovány simulátory letadel z 2. sv. války, 1. sv. války a civilními letadly. Občas přišla i nějaká ta exotika v podobě simulátoru z Korejské nebo Vietnamské války.

Přístupnost

Co dělalo tehdejší simulátory tak atraktivní pro běžného hráče byla všeobecně přístupnost.

Ostatně stačí si připomenout legendární britské vývojářské studio Digital Image Design (DID), jenž má na svědomí vynikající ale stále „poměrně“ arkádový TFX (1993). Posléze přichází na scénu na svou dobu technicky ve všech směrech dokonalý EF 2000 (pozn. grafika byla na rok vydání 1995 neuvěřitelná!). V roce 1997 DID vyprodukují cenami ověnčený F-22 Air Dominance Fighter (ADF). O rok později vydávají samostatný F-22 Total Air War (původně to měl být datadisk k ADF), který přinesl 10 špičkových dynamických kampaní a posunul tak celý žánr dále. Ostatně to bylo něco, co DID vždy uměli nejlépe a v čem skutečně vynikali nad ostatními vývojářskými studii.

Další špičkové britské studio Digital Integration světu dalo na svou dobu špičkové Tornado (1993), později vrtulníkový Apache (1995) a také populární simulátor F-16 Fighting Falcon (1996) a asi neznámější HIND: The Russian Combat Helicopter Simulation (1996). Ten byl speciálně ve východní Evropě velmi oblíbený. Aby taky ne, když stále jeho zmodernizovaná verze létá v našem letectvu!

Snad úplně každý virtuální pilot zná další legendární značku: Jane’s Combat Simulation stojící za, U.S. Navy Fighters ’97 (1996), IAF (1998), USAF (1999) a WW2 Fighters (1998).

Nelze také nezmínit americké studio MicroProse a jejich WW2 European Air War (1998) nebo vrtulníkový a „poměrně“ arkádový Gunship! (2000) nebo americké studio NovaLogic a jejich vrtulníky Comanche 3 (1997) a F-22 Lightning 3 (1999).

Britské studio Razorworks vyprodukovalo velmi populární simulátory vrtulníků, Enemy Engaged: Apache versus Havoc (1998) a Enemy Engaged: Comanche versus Hokum (2000).

Rowan Software, mimochodem další britské studio, a jejich simulátor z Korejské války MiG Alley (1999) vzbudil velký ohlas především v západním světě, které se pod hlavičkou OSN účastnilo bojů na Korejském poloostrově.

 

1 z 2
- +
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140927
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140926

1.

2.

Vyjmenované simulátory nevyžadovaly rozsáhlé studium manuálu před prvním vzletem a nefrustrovaly hráče příliš složitým ovládáním, na které nestačila klávesnice nebo základní joystick s plynovou páčkou (u vrtulníků navíc s pedály v podobě „kroutícího“ kniplu) a bez drahého a specializovaného ovladače HOTAS (Hands On Throttle-And-Stick) je nešlo téměř hrát. V mnoha z nich byla perfektní letecká škola, která nováčka naučila vše potřebné bez nutnosti studovat nejprve manuál a především zábavné mise v rozsáhlých samostatných misích, polo-dynamických nebo dynamických kampaních. Zmíněné ingredience tak představovaly atraktivní koktejl i pro svátečního letce, který chtěl být Top Gun (USNF prestižní letecká škola pro elitní piloty) ale zároveň nebyl ochoten trávit čas studiem manuálů a osvojením složitých postupů ovládání všech režimů radaru a zbraní.

Zkrátka a jednoduše. Tyto mainstreamové letecké simulátory byly dostatečně komplexní, aby hráč neměl pocit, že hraje arkádu, ale zároveň nebyly příliš komplexní a složité na ovládání jako pozdější hardcore letecké simulátory.

Nepochybně jste zaregistrovali, že většina vývojářských studií produkujících letecké simulátory pocházela z UK nebo USA. To není náhoda. PC průmysl byl zkrátka před sametovou revolucí rozvinutější na západě, ostatně kolébka počítačů je právě ve Velké Británii.

Za všechny západní studia stačí zmínit jedno jméno: Martin Kenwright. Zakladatel DID, jenž má na svědomí všechny ty, dnes už, legendární tituly, na něž mnozí hráči dodnes vzpomínají se slzou v oku. Mimochodem, tentýž člověk stojí za PS3 titulem MotorStorm a podílel se na vývoji PS4 závodů DriveClub.

Realističnost

Dalším krokem ve vývoji leteckých simulátorů jsou tzv. hardcore letecké simulátory.

Milníky jsou určitě legendární MicroProse a jejich v každém ohledu náročný a dodnes v mnohém nepřekonaný Falcon 4.0 (1998). Taktéž nelze nezmínit Jane’s Combat Simulation a jejich hardcore tituly F-15 (1998), F/A-18 (1999), a dle mnohých stále nejlepší vrtulníkový simulátor Longbow 2 (1997). Také Digital Integration přispěl svým F/A-18E Super Hornet (2000) titulem do hardcore sbírky. Patrně nejstarší hardcore hrou je ale od Graphic Simulation Corporation, jejich F/A-18 Hornet 3.0 (1996) předběhl svou dobu úrovní realismu ovládání režimů radaru a ostatní avioniky, plus pozdější graficky vylepšený F/A-18 Korea (1997).

Rowan Software s Battle of Britain (2001) nastavil laťku hodně vysoko, v kterém jiném simulátoru byla zpracována věrně bitva o Británii v dynamické kampani, a navíc ve vzduchu se proháněly doslova desítky letadel během náletů. Tento simulátor byl velmi obtížný na ovládání i pro ostřílené piloty.

Dalším zlomem byl Eagle Dynamics se simulátorem ruských letadel Flanker 2.0 (1999) a v roce 2001 zdarma vydaným updatem Flanker 2.5. Na Flankera navázali stejní vývojáři s Lock On: Moder Air Combat (2003), který později vylepšili do podoby Flaming Cliffs (2005).

Taktéž legendární Falcon 4.0 se dočkal komerčního vzkříšení v podobě Lead Pursuit Falcon 4.0: Allied Force (2005). Vůbec Falcon 4.0 si zde zaslouží speciální zmínku, protože i dnes po více než 19 létech se stále hraje, byť ve značně zmodernizované a vylepšené podobě Benchmark Sims Falcon BMS 4.33, což je neskutečné. Nezávislá komunita vývojářů jej stále udržuje při životě a nebudu přehánět, když na rovinu řeknu, že něco tak komplexního jako Falcon BMS nedohnal ani komerčně vyvíjený produkt od DCS World: A-10 C Warthog, který mnozí považují za nejsložitější trenažér pro PC.

Nesmíme vynechat ve své době neuvěřitelně návykový ne tak zcela hardcore WW2 titul od 1C: Maddox Games, jejich IL-2 Sturmovik (2001) a IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles (2003), Pacific Fighters (2004) a IL-2 Sturmovik: 1946 (2006) patří do zlatého fondu hardcore leteckých simulátorů. Ve své době vynikaly všechny Šturmoviky neuvěřitelnou fyzikou letu, grafikou, zpracováním povětrnostních podmínek a nutno dodat, že přístupností. I když je mám v kategorii hardcore titulů, WW2 simulátory byly obecně vždy jednodušší na naučení, a tak byly více přístupné široké veřejnosti než jejich moderní protějšky (Falcon, Flanker).

 

1 z 2
- +
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140933
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140932

1.

2.

Paradoxně právě tyto tituly se zasloužily o úpadek žánru leteckých simulátorů jako celku.

Ačkoliv se to nezdá, je to právě ona realističnost a složitost, která je příčinou nezájmu o letecké simulátory ze strany běžných hráčů. Zmíněné simulátory totiž vyžadovaly před prvním vzletem náročnou přípravu. Bez několikanásobného přečtení rozsáhlého manuálu (pozn. běžně měl manuál cca 350 a více stran) nešlo smysluplně ovládat složité režimy radaru a nastavení zbraní a tudíž hráčovy šance na úspěch v misi v kampani nebo online byly značně nižší. V těchto, v anglické terminologii study sim, jste proto museli investovat desítky, v některých případech (Falcon 4.0/Allied Force) 100 + hodin času umořených v tréningu jednotlivých dovedností ovládaní zbraní, perfektní znalostí avioniky nebo jen prostě trénování jednotlivých prvků pilotáže.

Samozřejmě, i v těchto typech simulátorů šlo zapnout mnoho zjednodušení, ale to bylo jako jezdit ve Ferrari rychlostí 50 km/h po městě. Zkrátka a jednoduše jste nedokázali využít plný potenciál hardcore leteckých simulátorů.

 

1 z 2
- +
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140929
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140928

1.

2.

Modifikace

Leteckých simulátorů v minulosti vyšlo mnoho a podobně jako když zraje víno, léta prověřila ty nejkvalitnější tituly, které neupadly v zapomnění díky laskavé péči mnoha lidí z celého světa (komunity).

Legendární a široké veřejnosti přístupný titul F-22 ADF/TAW od DID žije díky modifikaci F-22 Total Air War 2.30, ta přináší vylepšenou grafiku a částečně i avioniku, viz. odkaz. Hardcore simulátor Microprose Falcon 4.0 je stále mohutně vylepšován do podoby značně modifikované současné verze Falcon BMS 4.33, viz. odkaz. Simulátor vrtulníků Razorworks Enemy Engaged Apache vs Havoc a Enemy Engaged Comanche vs Hokum stále žije díky modifikaci EECH v1.16, viz. odkaz, a lze v něm pilotovat např. Mil Mi-24 Hind nebo AH-1 Cobra. Mimochodem u všech třech zmíněných titulech se létá ve výborných dynamických kampaních, což je něco co dnešní tituly nemají.

Také WW2 simulátor IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover mohutně modifikovaný Team Fusion MOD, viz. odkaz, dostal Cliffs of Dover do hratelné podoby jak slibovali vývojáři hráčům od samotného začátku a konečně je to hratelný simulátor Bitvy o Británii.

 

1 z 2
- +
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140925
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140924

1.

2.

Ekonomika

Zvyšování realističnosti na úkor přístupnosti to byl také důvod, proč se jim mainstreamoví hráči začali vyhýbat, kupovat je a de facto tak podpořili jejich úpadek. Těch důvodů bylo pochopitelně více, náklady na vývoj realistického leteckého simulátoru a to zejména simulátoru moderního letadla neustále rostly a prodeje neustále klesaly. Už nestačilo mít na vývoj pár jedinců nebo malý tým programátorů, hardcore nadšenci vyžadovali (a stále vyžadují!) ultra realistickou simulaci bez ohledu na zbytek herního světa.

Vzrůstající náklady na vývoj realistického leteckého simulátoru si vybraly svou daň v podobě zavření prakticky všech západních vývojářských studií v UK a USA. Není náhoda, že za dnešními hardcore tituly tzn. Digital Combat Simulation World (DCS World) jako např.: A-10 C Warthog (2011), Black Shark (2008) a Flaming Cliffs 3 (2013) nebo 1C Company IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad (2014) stojí prakticky jen vývojářské týmy z východní Evropy a Ruska. Náklady na vývoj v západních zemích zkrátka budou vždy vyšší než náklady v Rusku. Totéž platí pro arkádové War Thunder nebo World of Warplanes, jejíž studia pocházejí prakticky ze zemí bývalého SSSR.

Za všechny vývojáře ze zemí bývalého sovětského státu je nutné zmínit Olega Maddoxe, vývojáře mající na svědomí IL-2 Sturmovik a jeho pokračování. Určitě si stojí za to připomenout Matta Wagnera, který se podílel dříve na vývoji Jane’s F/A-18, později dělal na Flanker 2.0 nebo Lock On: Flamming Cliffs a dnes stojí za core moduly pro DCS World jako např. A-10 C.

Nesmím také zapomenout na Andy Hollise, jenž má na kontě Jane’s Combat Simulation F-15 a Jane’s Longbow 2.

Jednou z mála výjimek z USA, která pokračovala i po zavření většiny západních vývojářských studií, je Tsuyoshi Kawahito (TK), člověk který má na kontě European Air War a Jane’s Longbow 2. Jeho studio Third Wire Productions stojí za sérii leteckých simulátorů z počátku proudové éry a tituly jako Strike Fighters 2 (2008), SF2 Israel (2009), SF2 Europe (2009), SF2 Vietnam (2009) a Strike Fighters 2 North Atlantic (2012, simulátor F-14A) jsou duchovní nástupci přístupných Jane´s IAF a USAF. Bohužel i on přestal s vývojem leteckých simulátorů na PC především (ale nikoliv jen) z finančních důvodů.

 

1 z 2
- +
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140935
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140934

1.

2.

A tak dnešní letecké simulátory skutečně vyvíjí jen vývojáři ze zemí bývalého sovětského státu. Ukázalo se, že v případě DCS World byl jediným schůdným obchodním modelem vydání základní platformy pro ostatní vývojáře zdarma (obsahuje mapu + jedno letadlo zdarma) a nyní do ní externí vývojáři, jako např. Leatherneck Simulations, kteří mají na kontě (nejen) pro našince obzvláště populární MiG-21bis (2014), dělají externě do DCS World letadla a vrtulníky. Zdá se, že toto je momentálně jeden z mála schůdných obchodních modelů a zatím jediná cesta jak se DCS World po létech stagnace hnul z místa (roky slibovaná F/A-18C nicméně stále nevyšla) a, když nic jiného tak do něj přibývají min. nové moduly, tzn. letadla, vrtulníky, mapy (Nevada, brzy vyjde Normandie 1944) a nové kampaně pro některá z již dostupných letadel.

Současnost

Dnes tedy vycházejí pouze hardcore letecké simulátory nebo totální arkády ale prakticky nic mezi nimi. Pole je tedy neorané a nám nezbývá než doufat, že některý z vývojářů zvedne hozenou rukavici a naservíruje nám letecký simulátor v tradici legendárních studií: Digital Image Design, Digital Integration nebo Jane’s Combat Simulation, tzn. leteckých simulátorů max. přístupných široké veřejnosti, což je to na co už celé roky marně čekáme. My co se chceme také bavit.

Podle mého osobního názoru to je totiž jediná schůdná cesta jak přitáhnout k létání zpět všechny ty „spící“ piloty a také přilákat nové potencionální hráče (kupující) na virtuální nebe. Nezbývá než věřit, že jednou ten den nastane. Do té doby se musíme spokojit s hraním hardcore titulů od DCS World nebo 1C IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad nebo IL-2 Sturmovik: Battle of Moscow.

Slabina a zároveň výhoda hardcore DCS World je v nekompromisní simulaci letového modelu, avioniky a prakticky každé „serepetičky“, jimž tehdejší letadla disponovala. Doslova maniakální snaha tvůrců modulů DCS World přinesla své ovoce v podobě neuvěřitelně propracované simulace strojů z Korejské a Studené války. Důraz je kladen především na online složku a propracovaný editor misí. Tento produkt také létají online u nás např. bývalí piloti Su-25, MiG-21 nebo Gripenu! To vše je nesmírně atraktivní pro skutečně vážné zájemce o letecké simulátory, kteří chtějí být Top Gun a berou v úvahu jen nekompromisní realitu. Teď záleží, zdali do této skupiny spadáte. Pokud ano tak máte jasno v tom co je pro Vás. Pokud ne, nezoufejte, pro Vás je zde stále poměrně přívětivé pokračování Lock On a to DCS: Flaming Cliffs 3. Ten je nicméně podle mého názoru už za hranicí mainstreamového leteckého simulátoru a spadá do kategorie hardcore, byť je stále o mnoho jednodušší, než takový DCS: A-10C Warthog.

Nicméně zdá se, že některý z vývojářů již hozenou rukavici zvedl, protože na Steamu je dostupný v předběžném přístupu Combat Air Patrol 2: Military Flight Simulator (červen 2016) který bychom rádi otestovali a posléze zrecenzovali.

 

1 z 2
- +
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140931
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů 140930

1.

2.

Pozn. autora: článek si nebere za účel vypsat všechny letecké simulátory, co kdy vyšly a některé tituly z 1 sv. jako např. Rise of Flight nebo historické Red Baron 2 a Flying Corps nebyly zmíněny stejně jako civilní letecké simulátory. Snad někdy příště.

Štítky: letecké simulátory
Předchozí článek

Remaster prvního StarCraftu skutečností

Další článek

Jednohubky k snídani – pondělí 27. března

Související články

K dispozici není žádný obsah
Další článek
Jednohubky k snídani - pondělí 27. března 35875 outlast

Jednohubky k snídani - pondělí 27. března

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    24 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    16 Autoři komentářů
    MightyArvaerRapierMORTHSIRbejvalo Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      Mighty
      Komunita
      Level 40
      Mighty
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      X-Plane 11. . další z HC sim, ve 3D kokpitech je každý čudlik funknční:) …a jak je tomu i v realu, většinu letu si bere na hrb autopilot :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      31. 3. 2017 15:40
      Arvaer
      Komunita
      Level 31
      Arvaer
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Dekuji Rapiere mrknu na to…

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      30. 3. 2017 16:10
      Pavel Ondruch
      Autor
      Level 11
      Pavel Ondruch
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele bejvalo

      Nic co by jsi nevěděl. :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      30. 3. 2017 16:06
      MORTHSIR
      Komunita
      Level 1
      MORTHSIR
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Arvaer

      To by opravdu chtelo. Simulátor by konecne dostál svému jménu.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      29. 3. 2017 17:22
      Arvaer
      Komunita
      Level 31
      Arvaer
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Chci tam mit partu a treba zevlovat jako ve filmech, skilovat na zakladne, pak normalne dostat rozkaz a jit na to… Jsem milovnik sturmoviku , ale vzdy mi chybel dej… Co takhle to skloubit s RPG to by byla pecka

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      29. 3. 2017 17:19
      bejvalo
      Komunita
      Level 24
      bejvalo
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Pavel Ondruch

      Nemáš čistě náhodou nějaký zákulisní info ohledně F18 a F14 v DCS? Multicrew už máme jen to není kde použít!

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      29. 3. 2017 13:31
      Pavel Ondruch
      Autor
      Level 11
      Pavel Ondruch
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Arvaer

      O něco podobného se pokusili bývalí programátoři z DID (v té době už odkoupení RAGE) v jejich posledním leteckém simulátoru Eurofighter Typhoon do nějž celá řada hráčů, co hrála původní EF 2000, vkládala velké naděje. Dokonce jeden z vývojářů po létech sám přiznal, že chtěli mít simulátor ještě více přístupný široké veřejnosti a tak tam naimplementovali "jakýsi život na základně" aby hráč měl pocit, že lítá za konkrétního (ne anonymního) pilota (z mnoha dalších) , který když umře tak ho jednoduše nenahradíš dalším anonymním pilotem někde z letky. Upřímně nedopadlo to tak úplně, jak si tvůrci představovali. Ale můžeš si to zkusit zahrát a sám si tak udělat názor. Třeba se Ti to bude líbit.

      Ostatně více si můžeš přečíst zde: [ odkaz ]

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      29. 3. 2017 10:09
      Arvaer
      Komunita
      Level 31
      Arvaer
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Chci tam mit partu a treba zevlovat jako ve filmech, skilovat na zakladne, pak normalne dostat rozkaz a jit na to… Jsem milovnik sturmoviku , ale vzdy mi chybel dej… Co takhle to skloubit s RPG to by byla pecka

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      29. 3. 2017 5:48
      Richmond
      Komunita
      Level 1
      Richmond
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Parádní článek! Jsem rád, že tu jsou informace i o starších titulech. Do leteckých simulátorů jsem začal pronikat až nedávno i když spíš prostřednictvím Falcona 3. 0, Aces of Pacific a autorem doporučovaným F-22 TAW a F-15. I tak mě to hodně chytlo a objevil se mi nový svět. Je škoda, že dnes už nevychází simulátory, které nejsou ultrarealistické, ale přitom to nejsou arkády.

      Doufám, že redakce poskytně Rapierovi prostor i pro další články, jistě je o čem psát :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      27. 3. 2017 19:31
      Red58
      Komunita
      Level 1
      Red58
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Pěkný článek. Já se nalétal s TFX a kvůli Sturmoviku jsem si i pořídil knipl. Ty simulátory ze světových válek mě přeci jen bavily víc než střílet raketama na kilometry vzdálené cíle jsem se potřeboval opravdu naučit manévry a orientaci.

      Nezmíněný byl arkádový simulátor nelétající pevnosti B-17 Flying Fortress od Microprose (1993) , který šel mimo tradiční pilotní rámec. Manažerovali jste tam posádku od radisty po střelce. 2000 vyšel remake, ale pořád tak doufám že by mohl přijít podobný simulátor dnes, s dnešnimi technickými možnostmi by to mohl být potenciální kult.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      27. 3. 2017 13:07
      Zifi
      Komunita
      Level 20
      Zifi
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      K tématu BMS vs DCS. Oba jsou to skvělé simulátory. BMS jde možná o chlup více do hloubky. Ale myslím si, že simulaci ovládání přístrojů a avioniky jsou srovnatelné. U BMS bych vyzdvihl živý virtuální svět, který opravdu funguje. V DCS je ten svět právě celkem bez života. Dynamická kampaň v BMS je nedostižná. Na druhou stranu je stejně velký rozdíl v letovém modelu obou simů. DCS naopak kraluje v simulaci letového modelu. To je na druhou stranu velká slabina BMS. Pocit ze samoného letu je zase v DCS nedostižný. A DCS navíc kraluje v grafice a to minimálně o dvě třídy. Ještě bych připoměl že v DCS jsou další skvělé moduly, které mají naprosto věrnou simulaci. Jsou to starší letouny a tak se nemusíte učit tak složité ovládání avionických systémů. Jedná se o dvojici protivníků z války v Korei Mig-15 a F-86 Sabre. A čtyři lahůdkové stroje z druhé světové války Spitfire IX, P-51D Mustang, BF-109K4, FW-190D. pak jsou tady další letouny Mig-21, F-5, Mirage-2000C, náš L-39, vrtulníky a čeká se na další moduly, F/A-18C, Harrier, Me-262 a další. Čeká se i na další mapy. Za pár týdnů dorazí krásná mapa Normandie. Pro letce, kteří se nepotřebují učit ovládat každý čudlík v kokpitu je tady série Šturmovik. IL-2 Sturmovik: Cliffs Of Dover na kterém se pořád neustále pracuje a letos nás možná čekají velké změny. A nejaktuálnější Battle of Stalingrad a Battle of Moscow. Letos se čeká na Battle of Kubáň. Všechny simy jsou v neustálém vývoji. To znamená, že pořád je se na co těšit :) a pokud Vás zarazilo, že příliš používám sloveso čekat, tak až budete součástí komunity virtuálních letců, tak pochopíte co opravdu znamená čekat :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      27. 3. 2017 10:43
      Raymy
      Komunita
      Level 29
      Raymy
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele

      Taky musím souhlasit s návykovostí, i když já osobně nelítám bojové stroje ale civilní. Donédávna konkrétně FSX a teď Prepar 3d. Vzpomínám si jak jsem prvně zkoušel FSX někdy před deseti lety a právě proto že se mi nechtělo nic učit, tak jsem to poslal k ledu. To se opakovalo s rocnimi intervaly do doby před cca 5ti let a od té doby nic. Až loni po přestěhování se za Prahu, kdy minimálně každých 14 dní projíždím autobusem okolo Ruzyně a přistávají mi nad hlavou kolikrát letadla, tak to opět zažehlo. No a touhle dobou už si vesele lítám po celém světě :) Jen se to pořádně prodraží, když člověk chce hezčí letiště, víc funkční letadla, lepší počasí atd. Konkrétně já si říkal že maximálně pořídím Joystick, základní zlepšení textur světa a Ruzyni. Jenže jak to tak bývá člověk míní… :D Mám kolem 20 letišť, globální zlepšení světa, mraky atd a docela to dělá průvan na kontě ale stojí to za to ;)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      27. 3. 2017 2:32
      Pavel Ondruch
      Autor
      Level 11
      Pavel Ondruch
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele bejvalo

      Tak předně, okolo původního Microprose Falcon 4. 0, alias okolo jeho následovníků: Falcon Super Pack 1-4, Free Falcon, Open Falcon a nejnovějším Falcon BMS se točí celá řada lidí včetně řady bývalých pilotů. Komunita má k dispozici reálné operační manuály USAF, a dle nich je simulátor maximálně věrně zpracován. Ano, v případě Falcon BMS se nejedná o komerční produkt jako v případě Eagle Dynamics DCS A-10C, ale je nutné si uvědomit, že ve Falconu máš např. radar a všechny jeho režimy. Ovládat stíhačku F-16, respektive její avioniku je tudíž těžší, než ovládat avioniku bitevníku A-10C. Ve Falconu funguje také každá páčka v kokpitu, všechny ty věci, co pravděpodobně znáš z A-10C, jako např. nastavení odhozu bomb (kvantita, rozptyl, výška, atd. ) , navigace, startovací proceduru, apod. , to vše Falcon (min. z velké části) měl už dávno před tím, než A-10C vůbec vyšel, což nijak pochopitelně nesnižuje jeho kvality. Ostatně doporučuji zkusit Falcon BMS 4. 33 v dynamické kampani.

      Pro představu ovládání Falconu BMS se mrkni na tyto CZ stránky [ odkaz ]

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      27. 3. 2017 0:22
      Tejkr
      Komunita
      Level 31
      Tejkr
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Zrovna Rise of Flight by si zasloužil pozornost.

      DCS miluju, zatím tam mám jen A10c a furt přemýšlím o Flaming Cliffs a něco od luftwaffe :D

      Skvělá simulace, v případě nouze bych určitě dokázal skutečnou věc ovládat… vlastně je celkem vtipný, když jsem dřív složitě startoval stroj s návodama a teď můžu jenom pustit systémy které potřebuju :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      26. 3. 2017 23:13
      bejvalo
      Komunita
      Level 24
      bejvalo
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      muzu se jen zeptat?

      "něco tak komplexního jako Falcon BMS nedohnal ani komerčně vyvíjený produkt od DCS World: A-10 C Warthog, který mnozí považují za nejsložitější trenažér pro PC. "

      jakto ze neni A10 tak dobra jako Falcon? konkretne A10C ma veskere data od narodni gardy USA, na DCS jsou skoleni budouci piloti. nemyslim si, ze by mohlo byt neco lepsiho. nerypu jen me to opravdu zajima. s pozdravem BRRRR BRRRR! ! ! !

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      26. 3. 2017 23:10

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Epic rozdává dvě hry zdarma

      Epic rozdává dvě hry zdarma

      2. 2. 2023
      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      30. 1. 2023
      Far Cry 6

      Far Cry 6 si můžete již nyní zahrát v češtině

      27. 1. 2023
      PlayStation Plus

      Únorová nabídka v PlayStation Plus předčasně odhalena

      29. 1. 2023
      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      95
      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      52
      Gameplay ukázka remaku Dead Space

      Recenze Dead Space – ukázkový remake

      36
      Seriál The Last of Us se dočká druhé série

      Seriál The Last of Us se dočká druhé série

      21
      Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

      12 minut gameplay záběrů z remaku Resident Evil 4

      3. 2. 2023
      Sáhněte v Amazon Prime po legendárním RPG

      Sáhněte v Amazon Prime po legendárním RPG

      3. 2. 2023
      Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

      Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

      3. 2. 2023
      Microsoft věří, že se s Evropskou komisí na akvizici Activision Blizzardu domluví

      Microsoft věří, že se s Evropskou komisí na akvizici Activision Blizzardu domluví

      3. 2. 2023

      Nejnovější komentáře

      • Ondřej Zeman: Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů
      • Starej Brůna: Atomic Heart se ukazuje v souhrnném videu
      • Kross: The Coalition mělo zrušit vývoj dvou her, soustředí se na Gears 6
      • Hellmen: Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů
      • Vildose: PC verze The Last of Us Part I se zpozdí
      • Wolfix: Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka
      PlayStation ruší kolekci pro předplatitele s PS5, přidejte si hry do knihovny

      PlayStation ruší kolekci pro předplatitele s PS5, přidejte si hry do knihovny

      3. 2. 2023
      Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

      Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

      31. 1. 2023
      Přehled esport novinek ze 4. týdne

      Přehled esport novinek ze 4. týdne

      29. 1. 2023
      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      31. 1. 2023
      Sáhněte v Amazon Prime po legendárním RPG

      Sáhněte v Amazon Prime po legendárním RPG

      3. 2. 2023
      MLB The Show 23

      MLB The Show 23 oficiálně oznámeno

      31. 1. 2023
      Ceny a datum vydání procesorů Ryzen 7000X3D

      Ceny a datum vydání procesorů Ryzen 7000X3D

      1. 2. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář