
První test – A Plague Tale: Requiem
Ve třetím díle našich speciálů, kde testujeme herní počítač LYNX s procesorem Ryzen 5 5600, grafickou kartou GeForce RTX 3070, 16 GB DDR4 RAM a 1 TB NVMe SSD, se podíváme na trochu odlišnou hru, než jsme dosud testovali. Od akčních adventur se přesuneme k leteckému simulátoru, řeč je samozřejmě o hře Microsoft Flight Simulator od Asobo Studio z roku 2020, mimochodem stejný tým, který stojí za titulem A Plague Tale: Requiem, jenž jsme testovali v prvním díle. I po víc než dvou letech od vydání jde stále o jednu z nejnáročnějších her, a to díky téměř fotorealistické grafice, kterou se můžete kochat při oblétávání světa, slavných měst, letišť či přírodních úkazů. Opět jsme se tedy pustili do testování v rozlišeních FullHD, 1440p a 4K, a to konkrétně nad australským městem Sydney. Nutno ale říct, že výkon opravdu hodně záleží na tom, kde se zrovna nacházíte, a proto se čísla u vás mohou výrazněji lišit.
Hra je sice opravdu náročná, ale i při použití Ultra nastavení počítač dosáhl 66 průměrných FPS a nižší hodnoty se pohybovaly stále na úrovni 46 snímků za sekundu, což není vůbec špatné. Zrovna Flight Simulator je totiž celkem dobře hratelný i při nižších snímkových frekvencích. Kdybyste ale přece jen toužili po vyšším frameratu, je tady nastavení High-End či Medium, kdy se dostanete dokonce na 130 průměrných FPS. Hra je nicméně hodně náročná na procesor, což poznáte například ze stagnující hodnoty 1% minima při přechodu z High-Endu na Medium, ale také z DLSS, které jsem sice testoval, ale do grafu nezahrnul. Při použití Ultra nastavení a DLSS jsem totiž dosáhnul úplně stejných čísel jako bez této technologie, takže v tomto nižším rozlišení opravdu nemá smysl.
V rozlišení 1440p se stále můžete těšit na velmi příjemný zážitek i při použití Ultra nastavení, byť už průměrný framerate klesl pod magických 60 FPS. Tady ale konečně pomůže DLSS ve svém Quality režimu, kdy se dostanete až na 64 snímků za sekundu v průměru, tedy na podobnou hodnotu jako v rozlišení 1080p. Pokud chcete zajít ještě dál, stojí za to vyzkoušet také nižší nastavení kvality. Při Medium už hra atakuje hranici 100 FPS.
Ve 4K už je framerate o poznání nižší a tady už je limitem především grafická karta. Při ultra nastavení už můžete očekávat pouze 33 FPS v průměru, ale zato velmi stbailních, nejnižší hodnoty se pohybovaly okolo 30 smímků za sekundu. DLSS zde má velmi solidní účinek, i při Quality režimu se dostanete na 47 FPS, při Performance dokonce na 56 snímků v průměru, což je víc, než kolik získáte snížením nastavení. Ve výsledku je tedy nejlepší nakombinovat nižší nastavení kvality s DLSS a můžete se těšit na solidní zážitek i ve 4K.
Vzhledem k tomu, o jak náročný titul se jedná, tedy herní počítač LYNX v testu obstál velmi dobře. Ve všech rozlišeních se můžete těšit na velmi pěkný zážitek a kochat se krásnou vizuální stránkou tohoto jedinečného simulátoru.
Na další test hry se můžete těšit příští týden.
Klasicky žádné informace o výrobci PSU, RAM, SSD ani motherboardu.
Kdyby to prodejci předsložených PC psali, buď by nic neprodali, protože ty šunty co do toho strkají jim snižujou cenu, nebo by si to aspoň někdo koupil, protože by věděl na čem je…
Amen. Nad těmi PSU v pre-build sestavách hodně často zůstává rozum stát.