Aktualizace: Komunitní manažer studia CD Projekt RED Marcin Momot prostřednictvím Twitteru prohlásil, že tvůrci v tuto chvíli neplánují v rámci podpory moddingu Zaklínače 3 vydat nic dalšího. To znamená, že zatím není v plánu vydání nástrojů velikosti REDkitu pro Zaklínače 2, na což mnoho hráčů čekalo.
Důležité je ale to slovo zatím. Koneckonců ve včerejším rozhovoru pro server Gamespot zástupce CD Projektu prohlásil, že větší podporou moddingu a přidávání nových možností zváží na základě toho, co budou hráči dělat. Dá se tedy očekávat, že pokud tvůrci uvidí značnou snahu modderů a také to, že by hráči měli zájem o propracovanější nástroje, pravděpodobně změní plány.
Byla by určitě škoda, kdyby se modding Zaklínače zaseknul jen u úprav textur, modelů a skriptů. Řada hráčů by bezpochyby uvítala i možnost tvořit nové questy a lokace.
Zdrženlivost CD Projektu ale do určité míry dává smysl. V případě Zaklínače 2 sice vydali komplexní REDkit, který dovolil prakticky všechno, ale zájem o něj rychle uvadl. Proto je celkem logické, že tentokrát jdou raději na všechno pomaleji, než aby zjistili, že byla práce na komplexních nástrojích, které využijie málokdo, trochu zbytečná.
Původní zpráva (14. 8. 13:11): Dnes jsme vás upozorňovali na to, že sever a obchod GOG.com prostřednictvím Twitteru pravděpodobně upozornil na blížící se podporu modů pro Zaklínače 3. Skutečně tomu tak je a podpora modů přišla mnohem dřív, než jsme čekali.
CD Projekt RED totiž vydal ModKit, první příležitost k oficiálnímu modování několika částí hry. V tuto chvíli si díky modovacím nástrojům můžete hrát s texturami objektů, a to díky funcki importu a exportu textur.
Také je možné zaměnit modely již existujících objektů ve hře za vlastní a podpora skriptů umožňuje hrát si například se statistikami použitelných předmětů, se skilly, uživatelským rozhraním nebo s umělou inteligencí nepřátel. Přístup k souborům skriptů zkrátka modderům otevírá mnoho vrátek.
ModKit si můžete stáhnout prostřednictvím tohoto odkazu, který pochází ze serveru Nexus Mods. Tam najdete také některé již existující mody. Pokud vás zajímá dokumentace, zamiřte na oficiální fórum Zaklínače 3, odkus si můžete stáhnout i čtyři příklady modů.
Již existující mody se do hry vkládají velmi jednoduše. Ve složce se hrou (cesta může být například C:\Program Files(x86)\The Witcher 3 Wild Hunt) vytvořte složku s názvem mods a do ní vkládejte jakýkoliv mod, který si stáhnete nebo sami vytvoříte. Mějte ale na paměti, že každý mod umístěný do složky mods musí být ve své vlastní složce, jejíž název by měl ideálně začínat slovem mod. Korektní cesta k nějakému modu tedy může být například C:\Program Files(x86)\The Witcher 3 Wild Hunt\mods\modJezibaba.
V tuto chvíli si každopádně můžete hrát jen s texturami, modely a skripty, dá se ale očekávat, že časem se podpora moddingu rozroste o nové funkce. Koneckonců ModKit není editor rozměrů REDkitu ze Zaklínače 2. Zatím můžete ve světě Zaklínače 3 jezdit na duhovém jednorožci, který nahrazuje Klepnu. To je přece nabídka, která se neodmítá.
V rozhovoru pro server GameSpot zástupce CD Projektu řekl, že by rádi viděli podporu modů i na konzolích. O totéž se koneckonců snaží i Bethesda s Falloutem 4, která plánuje možnost přidat do Xbox One verze mody vytvořené v PC verzi. Celý proces je ale přirozeně dost složitý a zatím tvůrci nechtějí nic slibovat, takže zatím nelze říct, jestli by někdy Zaklínač 3 na konzolích opravdu mohl podporovat mody z PC verze a jak by to vlastně fungovalo.
Dobrý večer chtěl tady poslat jednu chybu která se mně stala když jsem naistaloval mod jestli někdo ví co se má udělat aby to fungovalo tak at napíše děkuju za případne odpovědi nebo rady:) tady přeposílám problém: : : : [ odkaz ]
Skvělý krok. Snad to ale bude znamenat, že se lidi teda dají do něčeho příběhovýho. Kvůli grafickým nesmyslům bych hru rozhodně nemodoval…
Pokud si to dobre pamatuju tak patch 1. 04 (mozna 1. 03) pojebal achievementy a cekalo sa na dalsi patch az to FIXnu, coz sa taky stalo. Patch 1. 07 a opet achievementy nejedu, tak zas sa cekalo na 1. 08, ktery to konecne fixnul. A tedka vydaju ModKit, ktery opet zrusi achievementy Diky CDPR
Kurňa, tvůrci ať hlavně máknou na opravě hry aspoň do stavu před těma jejich povedenyma "opravama". Nějaky mody jsou mě a jiným u zadnice. Lidi, co to ještě nedohráli a mají se hrou problémy, netrpělivě vyčkávají na opravdové opravy a ne kurvítka, co zatím vydávají. Tohle už není starost a péče o hru, ale jednoduše lajdáctví.
Hlavně, že mohli několik týdnů vydávat z milosrdenství DLCčka. Reklama s DLC skončila, tak teď se zase musí prezentovat, jak hru opravují a přeci jen to už není čistě pozitivní reklama, tak ještě mody. Se nestačím divit, jak jim tohle někdo může zobat s ruky a líbat jim nohy.
Beru, že při vydání má taková obrovská hra problémy, s tím počítám a toleruju to pokud je hra hratelná, ale aby do hry postupně přidávali chyby s minimální opravou, to je už moc… hlavně, že na ono "vytváření DLC" bylo času dost.
Nejdřív jsem vyčkával, až bude hra tak nějak zkompletovaná… přeci jen jsem čekal, že poslední DLC už nebudou kraviny + v patchých taky chtěli něco přidat, co ve hře chybělo… a teď čekám až se to uráčí opravit nebo minimálně to více nemrvit.
Budu se opakovat, ale od 1. 04 – 1. 06 jsem se setkal za pár hodin s tolika bugy a i pády hry (+ nově neakceptace achievů) s jakyma jsem se za cca 50-60 hodin od vydání nesetkal.
Beru, že jsem tohle napsal tak trochu nenávystně, ale opravdu mě to už štve. Hra se mi po vydání hrála dobře a pořád se mi líbí. Ale ten jejich přístup k DLC, "ne"opravy a fanboyové, co hru už dohráli a tudíž jsou v klidu a obrazně CDPR líbají paty za každou blbost, mi hru za poslední měsíc a něco krásně znechutili. A ten pocit znechucení mi k takvé hře nesedí. Berte to tak, že ta hra mě pořád zajímá, takže nejsem hater hry… protože jinak bych se neobtěžoval vůbec něco psát a Z3 by se už neobtěžovala strašit na mém disku s čekáním na opravu.
Dobrý, je už někdo zběhlý prohozování skriptu a modelu? rád bych chtěl jestli někdo by mně někdo nevytáhl skript nebo model zbroje vesemira a aby to mohl nosit geralt děkuju za odpověd:)
Itr33: Jen jsem to uviděla a hned mě napadlo, kde se asi inspirovali
Dobré dopoledne, je už někdo tak šikovný a uměl by vytáhnout model zbroje vesemira a dát aby to měl geralt ? děkuju za odpověd:)
Lelanka – +1 fakt jsem se pobavil
Wifinus: Nikdo te nenuti si jakykoliv mod instalovat, takze nechapu na co si tu hrajes
Díky, že kazíte hru
machalss co znaměnají ty bones a rigg ?
No kdyby ze dvojiky to šlo tak by to vypadlo dobře:)
Pokud jde udelat export vcetne bones+rigg a nasledne import vcetne bones + riggu, tak replace geralta je mozny urcite. Problem jsou vzdy bones + rigg, jinak by to melo byt ok. .
Tý jo. Adidas armor
Tak dneska uz ja na steamu v poradi druhy update o velikosti 16Mb (prvni mel 22Mb) .