Vývojáři ze studia Sucker Punch se rozhodli, že letos fanoušky inFamous obšťastní kromě plnohodnotného Second Son (recenze – 9/10) ještě samostatným přídavkem jménem First Light. Dá se tvrdit, že jde o novou hru, která je zasazena především do severozápadního amerického města Seattle, stejně jako Delsinovo dobrodružství ze Second Son. Pokud si právě teď říkáte, že tím pádem u vás First Light ztrácí smysl, tak neházejte flintu do žita – bylo by to předčasné – a přečtěte si zbytek mého textu. V tom vás totiž vyvedu z omylu. inFamous: First Light stojí za zahrání a nepůsobí jako nějaký přídavek pro nahrabání dalších peněz, jak se děje běžně u jiných titulů. V některých ohledech si ale tvůrci mohli dát více záležet…
inFamous: First Light nás zavede do mnohem svobodnějšího Seattlu. Jde o prequel odehrávající se několik let před březnovým Second Son. Naskytne se nám tak příležitost podívat se především do první části města, které není zataraseno kontrolními stanicemi D.U.P. a dokonce v ulicích tak často nepotkáváte policejní jednotky, ani zločince. Celkově je tak Seattle příjemnějším místem, alespoň ze začátku, kdy se z vyprávění dozvíme, jak se hrdinka Abigail „Fetch“ Walker dostala do Seattlu, a co všechno jí potkalo předtím, než se seznámila s Delsinem v Second Son. Proč se transformovala do člověka, jakého jsme potkali v původní hře a co se stalo s jejím bratrem? To vše a mnohem víc vám prozradí ze svého vyprávění, které probíhá v izolovaném vězení Curdun Cay, kde se z ní šéfka organizace D.U.P. Brooke Augustine snaží vycvičit prvotřídního zabijáka. Já vám akorát řeknu, že Fetch neměla vůbec jednoduchý život, prožila zármutek, opuštění, rodinné problémy a byla zdrogovaná a uvězněna.
Jak jste jistě z předešlého textu poznali, vžijeme se do Fetch, která je zajímavější a sympatičtější postavou než Delsin, a odhalíme její smutný příběh s několika kapitolami obsahující řadu různých úkolů. Ty se příliš neopakují, autoři si akorát mohli dát více práce a vymyslet propracovanější mise, jejichž náplní by nebylo přemístit se na určené místo a eliminovat nepřátelské jednotky, které se nekryjí a jdou vám tak přímo na ruku. Vcelku snadný úkol, jenž nepotrápí ani zelenáče. Naštěstí to není jediná náplň inFamous: First Light. Čekají na vás další mise a především výcvik v Curdun Cay, kde se Fetch v arénách naučí ovládat neon nejen pro rychlý běh, ale hlavně k boji. Je to podobné jako objevování Delsinových superschopností. Vězení slouží rovněž pro soutěžení, kdy se vaše skóre z jednotlivých úseků zapisuje do celosvětového žebříčku. Navíc, pakliže vlastníte Second Son, můžete se v uzavřené aréně poprat s nepřáteli v kůži Delsina. Vybrat si můžete dva módy, v prvním se různě po mapě objevují civilisté, které musíte zachránit ze spárů kriminálníků. Ve druhém po vás půjdou vlny stále silnějších nepřátel.
Z mírného stereotypu Seattlu vás vyvede závěr hry – nebojte, nebudu vyzrazovat zápletku. Na mysli mám nové prostředí, zasněžený horský průsmyk v okolí věznice Curdun Cay, který se vývojářům povedl.
Kolem a kolem, inFamous: First Light považuji za celkem povedené samostatné rozšíření Second Son (pro jeho hraní není nutné znát původní příběh). Na nějaké super hodnocení to ale bohužel není. Ani ne proto, že by mě nebavilo běhat po městě za použití neonu, sbírat Lumeny nacházejících se po celém městě, včetně závodů, hledání dronů kamerami a jejich následné ničení, zachraňování nebohých civilistů nebo sprejování neonových obrázků a vymýcení drogových dealerů – zkrátka bych chtěl něco více, zejména co se týče neonových superschopností (pochvalu si zaslouží jakási černá díra, která vcucne protivníky v okolí) nebo možnost rozhodování, podobně jako u Delsina, u něhož si můžete zvolit, zda bude hodným nebo zlým superhrdinou. Nic takového ve First Light není, čtyř až pětihodinový příběh je tak striktně lineární.
Jinak by vás měl First Light potěšit, ať už jde o skvělé vizuální zpracování s pěknými efekty a dalšími maličkosti, které měl i Second Son.
Recenze
inFamous: First Light – neonová superhrdinka
Samostatný prequel Second Son zaměřený na neonovou superhrdinku Fetch v Seattlu a věznici je zábavné, leč striktně lineární dobrodružství. Místy by si zasloužilo větší péči, zejména co se týče některých úkolů. Fetch je jinak zajímavější a sympatičtější postavou než Delsin a hra těží z úspěšného Second Son. Nový náboj hře dodávají bitvy v arénách se žebříčkem nejlepších hráčů.
Líbí se nám
- Fetch je zajímavou a sympatičtější postavou než Delsin
- boje v arénách
- několik nových neonových superschopností
- po technické a vizuální stránce stejné jako Second Son
Vadí nám
- méně variabilní
- nevyužitý potencionál s neonem
No chybí mi elektřina neony a kouř byly nic moc…
SamFisher – Jn 2 byla super. Second Son me prave kvuli nezazivnemu Delsinovi nenadchlo. Mozna bych to zahral jen kvuli tomu, ze ho dabuje Troy Baker
Infamous je dobrá hra bavil mě i 2 díl i second san … a toto DLC nesmím vynechat když předchozí díly jsem zahrál na 100%
Já nedohrál ani základní verzi, takže k tomu DLC se jen tak nedostanu…a myslím, že se k němu nedostanu nikdy, protože ta hra je pro mě stereotypní i s nezáživným Delsinem….
zdravim mám takový dotaz, o víkendu mi na PSN zrusily predobjednávku z omluvným emailem. . všude píšou že má vyjít 27. 8. 2014 ale mě prostě okupit nejde. . čím to je?
Největší plus v recenzi je podle mého největší mínus celého jinak dobrého datadisku k ještě lepší hře…. . Fetch je nejpříšernější postava co mohly vybrat , nesympatická jak Aiden Pearce klonovaný s opicí a i to citové motání se kolem pohnutého života "z fetky superhrdina" to je trapné klišé až na půdu. To je Delsin uplně jinej level a uplně jsem se v něm ztotožnil správná mladická rebelie je mnohem sympatičtější.