Uživatel nepřihlášen
   

Star Wars: Battlefront 2 - další návštěva předaleké galaxie

Sobota 18.11.2017 15:33 - Autor: Martin "Cvrnda" Cvrček - Rubrika: Recenze Recenze Star Wars: Battlefront 2

Hodnotíme singleplayer i multiplayer nového Battlefrontu. Jak kvalitní je výsledná hra a jak se vypořádala s nedávnými vlnami kontroverze?

Recenzovaná verze: PC

Slyšeli jste někdy o tragédii Star Wars: Battlefrontu z roku 2015? Ne? To chápu. Není to příběh pro běžného hráče. Je to fanouškovská legenda. Star Wars: Battlefront byl multiplayerový titul tak působivý a na pohled přesvědčivý, že vypadal jako splněný sen každého fanouška světa Star Wars. Jeho tvůrci znali Frostbite engine tak dokonale, že dokázali nabídnout takřka bezchybnou audiovizuální stránku. Battlefront se stal tak sledovaným titulem, že měli hráči strach jen z toho, že by nenabídnul dost obsahu a dostatečně hlubokou hratelnost, což se nakonec stalo. Naneštěstí byla většina dodatečného obsahu stejně povrchní a byla součástí předraženého Season Passu. A ten Season Pass hru pak zabil a nenávratně rozštěpil komunitu. Zvláštní, že? Dokázal obnovit lásku ke starým Battlefrontům od Pandemicu, ale k sobě ne. Změnilo se něco v případě napjatě očekávaného pokračování, nebo hra dopadla hůř než tahle snaha parafrázovat jisté vyprávění kancléře Palpatina?

Nečekali jsme speciální jednotky

Hráčům na předešlém Battlefrontu nevadil jen nedostatek obsahu a povrchní hratelnost, ale i absence singleplayerové kampaně. Tentokrát na ni konečně došlo, přičemž ji nemá na svědomí studio DICE, ale poměrně čerstvý tým z Motive Studios. Kampaň má přitom za cíl vyprávět příběh o elitní imperiální jednotce Inferno Squad a její velitelce jménem Iden Versio. Výsledkem je akční, zhruba pětihodinová příběhová jízda, která s překvapivě malým počtem postav rozehrává poutavý děj, který sleduje řádění Impéria v období po zničení druhé Hvězdy smrti a úmrtí císaře Palpatina. S Iden se tak podíváte třeba na měsíc Endor, navštívíte planety Sullust, Naboo nebo Bespin a zúčastníte se velkolepé bitvy o planetu Jakku. Ta slouží jako určité finále kampaně. Po této bitvě sice přijde ještě jedna pasáž, kterou bych zde nerad rozebíral, protože by měla být po všech směrech překvapení, ale alfou a omegou je zkrátka roční úsek mezi Endorem a Jakku.

Příběh rozhodně funguje tak, jak má. Iden i ostatní členové Inferno Squad jsou dostatečně zajímavé postavy, což se dá říct i o ostatních nových charakterech. Ti všichni dokážou hravě nést základní poselství kampaně, a to skutečnost, že v řadách Impéria nenajdeme pouze zmetky a válečné zločince, ale také relativně slušné lidi. Svůj prostor navíc dostávají i známé postavy světa Star Wars a samozřejmě nesmí chybět ani trocha humoru a odkazů na jiné Star Wars produkty, třeba na film Rogue One: Star Wars Story nebo animovaný seriál Rebels. Nějaké to pomrknutí čeká i na ty, kteří četli knižní prequel Battlefront 2: Inferno Squad, nicméně jeho znalost není v žádném případě podmínkou pro plné pochopení příběhu. Koneckonců se obejdete i bez znalosti jakéhokoliv jiného Star Wars produktu, pokud nepočítám filmovou ságu.



Spolupráce s Lucasfilmem se vývojářům očividně vyplatila a dokázali ji využít, jak jen to šlo, protože začlenění všech prvků Star Wars světa působí vždy nesmírně přirozeně a každá drobnost dává dokonalý smysl. Fanoušci se navíc při hraní mohou dozvědět nějaké ty nové detaily o různých událostech a postavách. Poutavosti příběhu dopomáhají i perfektně zpracované cut-scény, které mohou snadno vyvolat dojem, že sledujete plnohodnotný Star Wars film, jen vytvořený ve Frostbite enginu. Z hlediska zpracování postav, detailů, animací, kamery nebo využití originálního soundtracku a hudby Johna Williamse jsou cut-scény opravdové žrádlo.

Totéž se dá říct o grafice a ozvučení samotné hry. I na nízké grafické nastavení vás čeká fantastická podívaná doprovázená kvalitním ozvučením a dabingem (ano, občas dojde i na slavný Wilhelmův výkřik). Při stabilních 60 snímcích za sekundu lze přitom hru rozjet i s hodně starou sestavou, takže si nemohu stěžovat ani na optimalizaci. Jen škoda občas otravného efektu lens flares, který je podle mého názoru jedinou slabinou vizuální stránky nového Battlefrontu. Další vizuální berličky a efekty lze naštěstí vypnout.

„Perfektně zpracované cut-scény mohou snadno vyvolat dojem, že sledujete plnohodnotný Star Wars film, jen vytvořený ve Frostbite enginu.“

Opatrný musíš být, pokud budoucnost tušíš

Příběh však není bez chyb. V první řadě musím s politováním konstatovat, že došlo přesně na ten příběhový zvrat, který s ohledem na to, že sledujeme imperiální jednotku, musel snad každý očekávat. Nebudu ho příliš rozebírat, ale řeknu jen tolik, že překvapivé zvraty opravdu nečekejte. A také nečekejte definitivní konec. I když se dá bitva o Jakku brát jako velké finále, které uzavře hlavní dějový oblouk, zmíněná konečná pasáž zapříčiní, že vše skončí otevřeně. Naštěstí nejde o vztyčený prostředníček ve smyslu „počkejte si na Battlefront 3“, protože 13. prosince dojde na bezplatný přídavek, díky němuž bude kampaň pokračovat tam, kde skončila. I tak si ale myslím, že jde o naprosto zbytečný krok. Je to jako kdybych v prosinci šel do kina na film Poslední z Jediů, přičemž by jeho promítání chvíli před koncem skončilo s oznámením, že se za měsíc mám vrátit pro dokoukání konce. Sice bude vše zdarma, ale prostě musím absolvovat cestu do kina znovu a do té doby čekat.

Z hlediska hratelnosti je pak kampaň standardní, ale obvykle funkční koridorová střílečka. Zapomeňte na žánrovou revoluci nebo kdovíjak přelomové herní prvky. I když se díky mistrnému využití cut-scén a pojetí vyprávění převzatého z filmů může zdát, že absolvujete souvislou šňůru událostí, v jádru vás samozřejmě čeká jedna mise za druhou, průchod hezky zpracovaným, ale jasně nalajnovaným prostředím a častý kontakt s nepřáteli. Jak už dnes bývá zvykem, často máte na výběr mezi akčním stylem a plížením, stejně tak si u speciálních krabic můžete často vybírat aktuálně používanou zbraň, těžkou zbraň a sadu schopností, které se vám postupně odemykají hraním kampaně. Sem tam se také lze poohlédnout po sběratelských předmětech.



Po všech směrech jde opravdu o žánrovou klasiku, která ale funguje a dokáže snadno zabavit. Nejen díky všem prvkům Star Wars světa a množství detailů, ale i díky několika specialitám. Jednou z nich je možnost využívat levitujícího droida, který obvykle hnízdí na zádech Iden. S pomocí headshotů a tichých eliminací nepřátel plníte speciální ukazatel, po jehož naplnění můžete droida vyslat, aby paralyzoval určitého nepřítele. Něco takového se hodí během plížení i při střílení, navíc může být zábava čekat s použitím droida na vhodnou příležitost, protože si stačí vyhlédnout skupinku nepřátel a jakmile je v ní paralyzován jeden protivník, k zemi padnou i jeho blízko stojící kolegové. S trochou snahy lze tedy tento prvek využít i k poněkud taktičtějšímu přístupu.

Vždy jde o víc než jen o štěstí

Mnohem zajímavější jsou ale mise, v nichž si zahrajete za již zmíněné výrazné postavy světa Star Wars. Iden Versio je sice primární hratelná postava, ale občas se ujmete třeba Luka Skywalkera nebo Landa Calrissiana. Každý hrdina disponuje dost odlišnými schopnostmi a úrovně jsou navržené tak, abyste je mohli řádně využívat, takže je úloha hrdinů v kampani nejen smysluplná po příběhové stránce, ale také zábavná po hratelnostní stránce. Pasáž, v níž hrajete za Luka na překrásné planetě Pillio, může dokonce snadno připomenout časy strávené s hrou Jedi Knight: Jedi Outcast. Vše má navíc i vedlejší účinek, a to možnost vyzkoušet hrdiny dřív, než se s nimi pustíte do multiplayeru. Kampaň vás však může v souvislosti s online režimem naučit víc věcí. Nepřátelé jsou kupříkladu často rozděleni do tříd, s nimiž se setkáte i v multiplayeru. Během hraní kampaně si navíc můžete vyzkoušet vesmírné bitvy, při nichž jsem pozoroval překvapivě schopnou umělou inteligenci, která není úplně k zahození.

„Iden Versio je sice primární hratelná postava, ale občas se ujmete třeba Luka Skywalkera nebo Landa Calrissiana.“

Totéž se nedá říct o umělé inteligenci pěšáků, která je průměrná až podprůměrná. Zažil jsem případy, kdy jsem zaútočil na nic netušící skupinku vojáků, kteří chvíli stáli bez hnutí a až po chvíli si uvědomili, že na ně někdo útočí a že jejich kolega se asi nestřelil do hlavy sám. Když navíc dřepíte na místě, nepřátelé se vás nesnaží obejít nebo nahnat, prostě se někam uhnízdí a čekají. Ani při plížení nejsou kdovíjak všímaví, i když nutno podotknout, že když už se objevíte v jejich zorném poli, zaregistrují vás velmi rychle, takže vám stealth příliš neusnadní. Hru vám ale neusnadní ani kolegové, kteří netrefí ani vrata od stodoly, často se někde zasekávají a podobně jako řadoví nepřátelé disponují zhruba stejnou inteligencí jako snídaně Jabby Hutta. Celkově se však dá říct, že navzdory slabé umělé inteligenci není kampaň vyloženě jednoduchá a i na normální obtížnost vás pravděpodobně čeká nějaké to umírání.

V první řadě vás ale čeká překvapivě povedená kampaň, která by měla uspokojit kohokoliv, kdo dlouhá léta čekal na solidní singleplayerový Star Wars titul. Příběh navzdory velmi předvídatelným zvratům dokáže zabavit a hratelnost je sice poměrně standardní, ale dostatečně zábavná. Pak tu máme cut-scény, výtečnou audiovizuální stránku a naprostou věrnost světu Star Wars, která dělá z kampaně opravdu unikátní zážitek a splněný sen těch největších Star Wars fanatiků. Hraním kampaně navíc získáváte herní měnu a krabice s výbavou pro multiplayer, což se může hodit. Jen škoda otevřeného konce, slabé umělé inteligence a občasných bugů, třeba nepřátel procházejících zavřenými dveřmi. Na fatální problémy typu propadání podlahou, s nimiž se bylo možné setkat v té nechutné hroudě banthtího trusu jménem kampaň Battlefieldu 4, však nedojde.



Kdybych měl hodnotit jen kampaň, pravděpodobně bych jí dal číselné hodnocení 7/10. Rád bych také podotknul, že i když mě kampaň bavila, stále tu zůstává fakt, že vám její dohrání zabere zhruba 5 hodin. Rozhodně tedy nedoporučuji kupovat Star Wars: Battlefront 2 za plnou cenu jen kvůli singleplayeru, protože se to jednoduše nevyplatí. Součástí nového Battlefrontu je však samozřejmě i multiplayer.

Temná strana dostala se k moci

Multiplayer od DICE způsobil už před vydáním nejednu kontroverzi, která daleko přesahovala nějaké obavy z nedostatku obsahu a povrchní hratelnosti. Než se k nim ale dostanu, zaměřím se na to, co je na online režimu nového Battlefrontu správně. Překvapivě toho není málo. V první řadě se tentokrát nemusíte obávat toho, že by byl multiplayer chudý. Po obsahové stránce jde o nesmírně bohatý a nabitý titul, který se může pyšnit třeba velmi uspokojivým počtem map a hvězdných soustav, v nichž jsou zasazené. Prakticky jsem se nesetkal s mapou, která by mi přišla špatně navržená, a na všech se hraje velmi dobře. O to se stará nejen špičková grafika a ozvučení, ale i občasná změna denní doby, jež může s už tak parádní atmosférou dělat divy, a hratelnost, která ve srovnání s předešlým dílem provedla opravdu značný krok kupředu.



Konečně došlo na herní třídy, které čítají jinak zaměřené a vybavené role Assault, Heavy, Officer a Specialist. I zacházení s četnými zbraněmi je o poznání komplexnější, ale stále přístupné. To zajišťuje třeba šikovně vyřešený systém nabíjení. Ani tentokrát nepotřebujete munici, stačí zbraň občas chladit, ale chlazení nabízí hned několik různě použitelných režimů. Prospěšnou novinkou je i systém Battle Points. Snad za každou myslitelnou akci, která má nějaký dopad na celou válečnou mašinerii během zápasu (ano, i za umírání), získáváte body, díky nimž lze v několika módech použít vozidlo, speciální jednotku nebo hrdinu. Bitvy v Battlefrontu 2 tedy nejsou ani zdaleka jen o základních třídách vojáků. Vždy je skvělé být za řádné hraní odměněn možností ujmout se ovládání imperiálního AT-ST, separatistických stíhaček, Death Troopera z filmu Rogue One: Star Wars Story, plamenometčíka Prvního řádu (který je oproti otevřené betě konečně k něčemu) nebo nějaké významné postavy světa Star Wars. Jedná se například o Hana Sola, Yodu, Kyla Rena nebo Iden Versio ze singleplayerové kampaně.

To všechno dodává hratelnosti Battlefrontu 2 překvapivou pestrost a hloubku. Systém Battle Points je velmi dobře vyvážený a vymyšlený, takže zajišťuje, že jakákoliv snaha s jakoukoliv třídou, třeba i prosté bojování po boku těch, s nimiž jste absolvovali respawn, nezůstane bez odměny. Navíc má za následek, že máte i po desítkách odehraných hodin co zkoušet. Třeba hrdinové jsou dost odlišní a jejich používání nemusí být vždy jednoduché, takže se připravte na občasnou nutnost se s danou postavou trochu učit. To platí i o speciálních jednotkách. Death Trooper je možná po zuby ozbrojená, černě oděná bestie, která zní jak voják Combine z Half-Life 2, ale stačí trocha soustředěné palby nepřátel a máte po legraci. A Kylo Ren možná dokáže nepřátele dočasně znehybnit nebo přitáhnout k sobě, ale když se najde pár schopnějších řadových protivníků, udělají s ním krátký proces.

„Systém Battle Points je velmi dobře vyvážený a vymyšlený, takže zajišťuje, že jakákoliv snaha s jakoukoliv třídou, třeba i prosté bojování po boku těch, s nimiž jste absolvovali respawn, nezůstane bez odměny.“

Od založení Republiky k žádné velké válce nedošlo

Už jsem to sice několikrát naznačil, ale jednou z předností Battlefrontu 2 je zastoupení všech tří období světa Star Wars. Z hlediska obsahu a herní náplně má stále největší zastoupení éra původní filmové trilogie, ale solidní prostor dostávají i prequely, tedy Klonové války, a prvky nové filmové trilogie, která se nese ve znamení konfliktu Odboje a Prvního řádu. I to má příznivý vliv na pestrost celé hry. S Assaultem, jenž vypadá jako imperiální Stormtrooper, sice hrajete prakticky stejně jako s Assaultem, který má podobu bitevního droida Separatistů, ale atmosféra boje je vždy o poznání odlišná a zkrátka si přijdete na své, ať už preferujete jakékoliv období.

Tvůrci šli tak daleko, že podobu vojáků leckdy přizpůsobili dané mapě. Klonovaní vojáci tak na Kashyyyku a na Naboo nosí zbroj druhé generace, typickou hlavně pro film Pomsta Sithů, ale na Kaminu září ve zbrojích první generace, které jste mohli vidět třeba v druhé filmové epizodě. Na základně Hvězdovrah mohou zase bojovat jinak odění Stormtroopeři Prvního řádu než na Jakku. Jedná se o detail, ale právě takové detail dělají z celého Battlefrontu 2 nesmírně přesvědčivý produkt, který je opravdu věrný předloze. Snadno si lze všimnout i takových drobností, jako je bahno, písek a sníh ulpívající na zbrojích a oblečení.



V jednom směru však tak věrně působit nemusí, a to v oblasti hrdinů. Může se stát, že bojujete třeba na Hothu z původní trilogie a najednou se do boje vmísí Darth Maul nebo Rey, tedy postavy z odlišných období světa Star Wars. I zbraně tříd mohou občas překračovat období, v němž byly používány, ale ty nejsou ani zdaleka tak viditelné. Takzvaných cross-era prvků jsem se dlouho obával, ale musím říct, že nakonec nejsou tak hrozné. Zaprvé je poměrně snadné si na něco takového zvyknout, zadruhé i na tohle myslel kdokoliv, kdo vymýšlel systém Battle Points. Hrdinové, kteří patří do období, v němž se zrovna nacházíte, jsou totiž levnější než ti, kteří patří jinam.

Příkladem může být libovolná mapa z období nové trilogie, v níž jsou Rey, Chewbacca a Kylo Ren levnější než třeba Yoda nebo Darth Vader. Když jste opravdu dobří a absolvujete celý zápas, není problém nahromadit dost bodů i na ty dražší postavy, ale tohle všechno zajišťuje, že je všechno přeci jen o něco autentičtější. V konečném důsledku ale vždy záleží na vaší volbě. Můžete se vždy držet reálií světa Star Wars, v čemž vám hra napomůže nižší cenou vhodných hrdinů a automatickým výběrem zbraně, nebo se můžete snažit trochu víc a hru lehce přizpůsobit. Podle mého názoru jde o solidní kompromis.



Křídla do útočné polohy

S podobným systémem se setkáte i ve vesmírných bitvách. V předešlém díle jsme se jich dočkali až díky placeným DLC, tentokrát jsou součástí samotné hry. Často ale působí jako samostatný titul, za což možná může fakt, že letecké bitvy mělo na starosti studio Criterion. Hlavní ale je, že je válčení stíhaček vždy dost zábavné. Samotné stroje se ovládají velmi dobře a ani zde nechybí odlišné třídy a různě vybavené hrdinské lodě, které opět odemykáte získanými body. Rovněž platí, že i zde jsou zastoupeny všechny tři éry a k nim příslušné hrdinské lodě jsou vždy levnější, a tedy přístupnější. S různými letouny si tak zalétáte mezi troskami druhé Hvězdy smrti, kolem obřího Hvězdného destruktoru Prvního řádu, nad planetou Ryloth nebo v oblacích planety Kamino, přičemž vás vždy čekají dostatečně pestré bitvy, v nichž máte vždy co dělat a v nichž není o různé cíle nikdy nouze. Navíc se v nich může objevit Millennium Falcon Hana Sola, černý X-Wing Poea Damerona, Slave-1 Boby Fetta, Scimitar Dartha Maula nebo zcela nový TIE Silencer Kyla Rena z filmu Poslední z Jediů.

Právě na vesmírných bitvách je podle mého názoru nejlépe znát fantastické ozvučení celé hry. Boj o Kamino je díky bouřce a nádherným zvukům ARC-170 a droidích Tri-fighterů skutečná pastva pro uši a zvuk seismické nálože, kterou vypouští Slave-1, se prostě nikdy neomrzí. Jedinou zvukovou slabinou leteckých bitev, jakož i celého multiplayeru, může být snad jen dabing hrdinů. Někteří jsou zcela v pořádku, občas se očividně podařilo sehnat i herce, který se dané postavy zhostil ve filmech nebo v seriálech, ale jsou tu i postavy, jejichž dabing moc nevyšel. Krásným příkladem je tolikrát zmíněný Kylo Ren. Jakmile někde figuruje jeho hlas zkreslený maskou, nepoznáte, že nejde o herce Adama Drivera. Jakmile ale někde uslyšíte čistý hlas této postavy, je snadné určit, že je něco špatně. Kylo Ren bez masky, typický pro jeho TIE Silencer, totiž ani vzdáleně nezní jako Adam Driver. Přidejte k tomu občas tragikomické hlášky hrdinů a vyjde vám jediná kaňka na jinak dokonalém zvukovém plátně.

„Boj o Kamino je díky bouřce a nádherným zvukům ARC-170 a droidích Tri-fighterů skutečná pastva pro uši a zvuk seismické nálože, kterou vypouští Slave-1, se prostě nikdy neomrzí.“

S prupovídkami postav občas souvisí i kuriózní bug. Jakmile se na bojišti objeví nějaký hrdina, ozve se jeho hlas a v levém horním rohu obrazovky se objeví znázornění komlinku doplněné o podobiznu dané postavy. Občas se to ale může pomíchat, takže se stane, že při hraní na Kashyyyku uvidíte ikonu Dartha Maula, která hlasem Hana Sola prohlašuje, že to dělá jen pro peníze. Jedná se naštěstí jen o úsměvnou drobnost, která jako by odrážela minimální chybovost celé hry. Výjimečně se můžete někde zaseknout nebo naopak projít nehmotným skaliskem, při odchodu ze hry těsně po změně mapy se zase může objevit chybová hláška informující o ztrátě spojení, i když je zcela neškodná. Ale to je tak vše. Technických chyb a bugů je zkrátka málo a stěžovat si nemohu ani na celkovou stabilitu serverů či na výskyt cheaterů. Ti byli velkou zhoubou předešlého dílu, v Battlefrontu 2 jsem se ale dosud s žádnými podvádějícími hráči nesetkal.

Jsme slepí?

Zmíněné vesmírné bitvy jsou každopádně k vidění v jednom z pěti herních módů, který nese název Starfighter Assault. Doplňuje ho největší mód celé hry, Galactic Assault, v němž bojuje 40 hráčů za účasti speciálních jednotek, vozidel i hrdinů. A nutno podotknout, že každá strana má tentokrát všeho dostatek, takže Impérium už nemá nad Povstalci takovou technickou převahu. Následuje Blast, pěchotní obdoba Team Deatchmatche, dále Strike, v němž pěšáci a speciální jednotky bojují o splnění prostých úkolů, a Heroes vs. Villians. V něm bojují jen hrdinové, přičemž i v tomto případě došlo k příznivým změnám oproti předešlému dílu, třeba díky faktu, že už zde nefigurují pěšáci.



Na skladbu módů si přitom nemohu příliš stěžovat. Počet podporovaných hráčů je vždy ideální a každý režim si navíc dobře rozumí s každou mapou, i když je třeba podotknut, že občas se můžete v některých módech a na některých mapách setkat s poměrně nedotaženými respawny. Třeba při hraní Blastu na jinak zajímavé mapě města Mos Eisley na Tatooine se mi nejednou stalo, že jsem se někde objevil a hned jsem schytal headshot od nějaké povstalecké špíny na nedaleké střeše. Může se také zdát, že pět módů je málo, ale ve skutečnosti ta pětice aspoň prozatím stačí, už proto, že Galactic Assault a Strike v sobě skrývají prvky hned několika režimů z předešlého dílu a úkoly se mnohdy liší od mapy k mapě.

Jen mě mrzí, že matchmaking je až moc zjednodušený a nedovoluje vám vybrat nic jiného než herní mód. Možnost zvolit si preferované mapy by se rozhodně hodila, protože je někdy vážně těžké narazit na mapu, o níž máte zrovna zájem. Třeba snaha navštívit Kamino vyžadovala značnou trpělivost a leckdy se mi zdálo, že v Galactic Assaultu se točí prakticky jen Kashyyk, druhá Hvězda smrti a Jakku. Až jsem se podobně jako Finn musel ptát, proč se chtějí všichni vrátit na Jakku. Při hraní takřka libovolného módu jsem se navíc často setkával s nevídaným ignorantstvím hráčů. Nechci se nikoho dotknout, ale s tak bezohlednými hráči jsem se už dlouho nesetkal. Kolik já jen zažil případů, kdy v módu Strike bylo třeba deaktivovat nálož, kolem níž stáli třeba čtyři vojáci, ale všichni radši řešili, koho zabít, místo aby se obtěžovali s tou náloží něco dělat. I úkoly v Galactic Assaultu jsou leckdy očividně na obtíž, hlavní je přece zabít co nejvíc nepřátel.



Chápu, že Star Wars hry hrají staří i mladí, zkušení i nezkušení a někteří z nich nemusí umět dobře anglicky a chápat to, co se jim hra snaží sdělit. Vaše poslání v daném módu je ale vždy i bez znalosti jazyka a textu natolik zjevné, že mi vážně nejde do hlavy, jak může tak velké množství hráčů hrát tak sobecky a bezohledně. Z toho důvodu se může občas zdát, že je daný mód poněkud nevyvážený, ale z mého hraní a pozorování vyplývá, že za to nemůže vyváženost samotné hry, ale prosté ignorantství hráčů.

Když vás ale budou ostatní štvát, vždy můžete najít útočiště v Arcade módu. Kromě prostého tutoriálu vás tu čeká i série scénářů, v nichž musíte na multiplayerových mapách v roli vojáka či hrdiny zlikvidovat dostatek nepřátel. Postupně máte na výběr ze tří obtížností každého scénáře, přičemž se jedná o činnost, která neurazí, ale ani příliš nenadchne. Jde zkrátka jen o něco navíc. Mnohem zajímavější je sekce Custom Arcade, v níž si můžete podle libosti nastavit pravidla zápasu a hrát o samotě proti botům. Zapomeňte na možnost hrát proti botům vše, co nabízí standardní multiplayer, ale i tak jde o příjemné zpestření, v němž lze snadno trénovat a třeba se i učit strukturu map.

„Nechci se nikoho dotknout, ale s tak bezohlednými hráči jsem se už dlouho nesetkal.“

Tohle nedopadne tak, jak si myslíš

Ať už jsem dosud multiplayeru vytknul cokoliv, bledne to v porovnání s největší slabinou hry v podobě systému postupu. Vlastnosti a schopnosti tříd, hrdinů, stíhaček, vozidel i speciálních jednotek vylepšujete za pomocí karet, které ale nezískáváte standardním postupem po úrovních nebo plněním všelijakých výzev. Karty získáváte z krabic, které kupujete za kredity, jež získáte hraním hry. Dejme tomu, že si chcete vylepšit třídu Heavy. Stejně jako ostatní třídy má na výběr ze čtyř zbraní, které lze postupně zpřístupnit plněním výzev, jejichž prostřednictvím odemknete i příslušenství zlepšující jejich statistiky. Potud je vše v pořádku. Problém ale je, že Heavy má stejně jako ostatní třídy, hrdinové, vozidla a speciální jednotky k dispozici trojici schopností, které zlepšujete kartami. A abyste získali karty, musíte si kupovat a výjimečně plněním výzev odemykat několik typů krabic, z nichž získáte zcela náhodný obsah.

Člověk by si myslel, že když si koupí za těžce vydřené kredity krabici nazvanou Trooper Crate, budou v ní karty pro třídy. Velmi často se ale stane, že takto získáte hlavně karty pro stíhačky. Zprvu navíc můžete použít jen jednu kartu a další dva sloty si zpřístupníte dosažením vyšší úrovně třídy. Jenomže úroveň třídy nezvyšujete hraním za ni, nýbrž opět získáváním karet. Nezáleží na tom, jaké jsou, jednoduše platí, že čím více karet máte nebo čím lepší budou, tím vyšší úrovně dosáhnete.



Abych vše opět uvedl v praxi, po zhruba 10 hodinách hraní jsem si z Officera udělal dokonale podpůrnou postavu, která má schopnost zvyšující odolnost spoluhráčů, pasivní schopnost, která urychluje jejich obnovu zdraví, a zařízení pro dočasné zneškodnění zbraní nepřátel. Jenže abych tohohle všeho mohl dosáhnout, musel jsem nakoupit krabice, z nichž mi ale padly hlavně karty pro jiné třídy nebo pro stíhačky. Nezbylo tedy než si patřičné karty vyrobit pomocí craftovacích součástek, které také získáváte z krabic nebo plněním určitých výzev, ale těch není nikdy dost, takže se snadno stane, že kvůli snaze řízeným způsobem vylepšit jednu třídu okamžitě ztratíte možnost aspoň trochu vylepšit i něco jiného. Situaci neusnadňuje ani skutečnost, že výrobu karet omezuje nejen úroveň hráče, což je v pořádku, ale i úroveň třídy.

Nech lootboxy zemřít. Zabij je, jestli musíš

Výsledkem toho všeho je nepříjemná skutečnost, že nad postupem máte jen minimální kontrolu. Až příliš věcí závisí na náhodě a na kupování krabic s náhodně udíleným obsahem. Ve srovnání s předešlým dílem došlo k obrovskému kroku vzad, protože v něm jste hraním získávali kredity a postupem po úrovních získali právo si za ty kredity odemknout konkrétní věci. Tentokrát získáváte možnost koupit si krabice, u nichž se musíte modlit, abyste z nich získali něco, co se vám aspoň trochu hodí. A když se vám nezadaří, může se velmi snadno stát, že třída, stíhačka nebo postava, se kterou aktivně hrajete, je mnohem hůře vybavena než jakákoliv součást hry, kterou prakticky nevyužíváte.



Celý systém je tak nesmírně chaotický a závislý na štěstí. Nebo na nutnosti hrát hru moc dlouho, protože za kredity kupujete nejen krabice, ale i určité hrdiny. Celkově je hrdinů dostatek. Jisté ikony Star Wars světa sice citelně chybí, ale i tak je hrdinů už v základní hře víc než dost. Jenomže některé si musíte nejprve zpřístupnit, což je naprostý nesmysl, už proto, že zpřístupnění není navzdory nedávným změnám úplně nejlevnější a časově úsporná záležitost. Jestli chcete kupovat krabice, tedy vylepšovat třídy, hrdiny, stíhačky a vozidla, bez čehož se dost dobře neobejdete, a zároveň odemykat hrdiny, připravte se na nutnost hrát hru opravdu dlouho, abyste měli dost kreditů. Za dokončení zápasů a další činnosti jich totiž moc nezískáte, ať jste sebelepší.

Absurdní situaci nezlepšuje ani skutečnost, že mezi uzamčenými hrdiny jsou i postavy, které byly v předešlém díle přístupné od samého začátku. A aby toho nebylo málo, počet kreditů, jež získáváte za hraní Arcade, je omezený, takže denně můžete získat jen určitý obnos. Cenou za snahu vývojářů zamezit zneužívání Arcade pro snadné získávání kreditů je tudíž ubrání důvodů, proč se této složce hry vůbec věnovat.

„Nad postupem máte jen minimální kontrolu. Až příliš věcí závisí na náhodě a kupování krabic s náhodně udíleným obsahem.“

Je to opravdu škoda, protože jakmile jsem si zmíněného Officera vylepšil tak, jak jsem chtěl, hraní bylo rázem pestřejší a nesrovnatelně zábavnější. Ale tomuhle stavu předcházelo otravné otevírání krabic, které mi často daly něco, co nepotřebuji, šetření každého kreditu a každé craftovací součástky, nutnost odepřít si odemčení několika hrdinů a samozřejmě také hodiny a hodiny hraní a levelování, které však na to všechno měly jen minimální dopad. Alespoň že krabice momentálně nelze koupit za skutečné peníze, takže zmizel prvek pay-to-win. Nikdy jsem neměl pocit, že by karty měly příliš velký dopad, spíše platilo, že kupováním krabic za skutečné peníze jste mohli urychlit a obejít ten otravný a nahodilý systém postupu. Stále však platilo, že jste mohli za peníze získat něco, co má jistý vliv na hratelnost. A to je prostě špatně. Nemluvě o tom, že s ohledem na náhodný obsah krabic jste si ani po utracení značné částky nemohli být jistí, že dostanete to, co chcete.

Pozor, ať se neudávíte touhou po výdělku, EA

Po odstranění mikrotransakcí už tak multiplayer Battlefrontu 2 není pay-to-win záležitost, v níž byste díky utracení většího množství peněz měli převahu nad těmi, kteří si koupí jen základní hru. Výjimku tvoří jen možnost koupit si dražší Elite Trooper Deluxe edici, která vám kromě okamžitého přístupu k několika zbraním dá i několik karet nejvyšší kvality, jež vám oproti majitelům standardní verze hry mohou zpočátku poskytnout sice malou, ale stále citelnou výhodu. Zdlouhavý a nahodilý systém postupu je ale stále přítomen. A ten se musí změnit. Máme tu skvělou, obsahově nabitou hru, ale jestli má být dlouhodobě funkční, živá a skutečně zábavná, krabice s náhodně udíleným obsahem a samotné karty se musí odsunout na vedlejší kolej a nesmí být tím hlavním prostředkem pro postup ve hře.



Tvůrci už navíc oznámili, že mikrotransakce časem budou zpět, takže je třeba doufat, že se nevrátí v ještě horší podobě. Já chápu, že autoři musí nějak vydělávat na vývoj bezplatného dodatečného obsahu, stejně tak oceňuji jakoukoliv snahu odstranit Season Pass a zamezit štěpení komunity, ale to, co bylo v Battlefrontu 2 do vydání, není řešení. Přitom by stačilo překopat systém postupu a prodávat krabice s čistě kosmetickým obsahem, třeba po vzoru Overwatch od Blizzardu. Skiny, vítězné pózy, tanečky a prupovídky, to všechno ve hře už je, takže by bohatě stačilo jejich nabídku rozšířit a prodávat jen tohle. Jistým řešením by mohla být i možnost přetavit nepotřebné karty na součástky, abyste se vyhnuli tomu, že třída, kterou nepoužíváte, bude lépe vybavena než třída, za níž hrajete nejvíc.

Abych citoval ředitele Krennica: Měli jsme triumf na dosah, chybělo tak málo. Po stránce hratelnosti a obsahu je Battlefront 2 v nejlepším možném smyslu na hony vzdálený svému předchůdci. Mapy, módy, třídy, hrdinové, vesmírné bitvy, systém Battle Points, komplexnější herní prvky, to všechno dělá ze Star Wars: Battlefrontu 2 velmi kvalitní, zábavnou, bohatou a také svéráznou multiplayerovou střílečku, která mě jakožto velkého fanouška Star Wars nesmírně baví a v mnoha směrech splňuje to, na co jsem čekal dlouhá léta. Kéž by se to ale obešlo bez příšerného systému postupu, na němž je i po dočasném odstranění mikrotransakcí jasně vidět jejich vliv, a bez otravného odemykání hrdinů. Jedná se o naprosto zbytečné pokusy udržet vás u hry co nejdéle, protože i bez nich je v novém Battlefrontu stále dost věcí, které vás mohou přikovat k židli a ke světelnému meči na desítky hodin, během nichž se bude každý příznivec světa Star Wars cítit jako Gungan ve vodě.

Star Wars: Battlefront 2 vyšel 17. listopadu na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru koupíte na Xzone.czGameExpres.sk.

Star Wars: Battlefront 2 na PC, PS4, Xbox OneHodnocení hry
Skóre hry 7 7/10
Star Wars: Battlefront 2
» Více o hře
Líbí se nám
  • zajímavé postavy v kampani
  • prvotřídní cut-scény
  • povětšinou standardní, ale funkční hratelnost kampaně
  • úrovně s hrdiny
  • výborná audiovizuální stránka
  • dokonalé souznění s ostatními Star Wars produkty
  • komplexnější a hlubší hratelnost multiplayeru
  • množství solidních map
  • zastoupení všech období Star Wars univerza
  • výtečná atmosféra a změna denní doby
  • vhodné herní módy
  • variabilní a početní hrdinové
  • systém Battle Points pro používání hrdinů, speciálních jednotek a vozidel
  • chytlavé vesmírné bitvy
Vadí nám
  • předvídatelnost příběhu
  • otevřený konec
  • slabší umělá inteligence
  • systém postupu do značné míry založený na náhodě
  • nutnost zdlouhavě odemykat některé hrdiny
  • dabing a komické hlášky určitých hrdinů
  • příliš zjednodušený matchmaking
Verdikt: Kampaň Battlefrontu 2 rozhodně nezpůsobí žánrovou revoluci, ale i tak jde o solidní střílečku, která nabízí dostatečně kvalitní, detailní a nesmírně věrný zážitek z návštěvy světa Star Wars. Do určité míry může fungovat i jako přípravka pro zábavný a obsahově bohatý multiplayer, který však kazí hlavně špatně vymyšlený systém postupu. V případě zájmu o koupi také doporučuji mít se na pozoru před nevyhnutelným návratem mikrotransakcí, které by v horším případě mohly zamávat s aktuálně uspokojivým stavem hry.
Hru ohodnotilo také 33 čtenářů průměrnou známkou 6.2/10.
Xenus (3), johnny_jay (1), Chuchyn (1), the víta ! :) (7), Aiden Pearce (10), Mythix (4), darkfighter413 (1), Micronex (1), opletalpa (9), Pennywise (9), Frezen9 (8), CZMARTY7 (9), Falleen (6), CoachCZ12 (8), Atlantis (9), dinss (5), plkCRA (3), MLukis (7), Raiden-CZ (3), soldierXXXX (6), Alfajk (1), SnEaK (10), masterblaster4 (6), Godxon 1 (9), Mazuur (3), JackTwoFace (9), Kirkes21 (8), tomdh86 (7), Malcolm (9), BlackSparkle (7), ROYALFOX (10), AsuraCzech (8), Semuel (7)
Před vydáním hru ohodnotilo 13 čtenářů průměrnou známkou 6.4/10.
PKDMAN (10), plkCRA (7), Kirkes21 (10), Lelanka (8), TGPCZ (10), matroš (1), Greca (10), Godxon 1 (7), chelseacz (7), Mazuur (4), Alfajk (1), Berca76 (5), Xenus (3)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Tisk  
Star Wars: Battlefront 2 na PC, PS4, Xbox OneScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Star Wars: Battlefront 2 Screenshot ze hry Star Wars: Battlefront 2 Screenshot ze hry Star Wars: Battlefront 2 Screenshot ze hry Star Wars: Battlefront 2 Screenshot ze hry Star Wars: Battlefront 2 Screenshot ze hry Star Wars: Battlefront 2 Screenshot ze hry Star Wars: Battlefront 2 Screenshot ze hry Star Wars: Battlefront 2

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Star Wars: Battlefront 2 - další návštěva předaleké galaxie
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
carhrozny    Keby neboli v EA takí nanežratí pokojne mohli tú hru vydať zadarmo a tie mikrotransakcie by im to vrátili aj tak. Ale proste nemohli odolať niekolkomilionom predaných kopií X 60 dolárov.carhroznycarhrozny27972    24.11.2017 22:03 carhrozny

Keby neboli v EA takí nanežratí pokojne mohli tú hru vydať zadarmo a tie mikrotransakcie by im to vrátili aj tak. Ale proste nemohli odolať niekolkomilionom predaných kopií X 60 dolárov.

Wast   2x   Jen dodám, že mikrotransakce když už patří k hrám tak do úplně jiných než do rádoby AAA titulů. K do je tam chce tak at je tam kupuje, ale do takto už tak drahých her zkrátka nepatří. Od to ho jsou free to play.Wastwast14199    24.11.2017 20:31 Wast

Jen dodám, že mikrotransakce když už patří k hrám tak do úplně jiných než do rádoby AAA titulů. K do je tam chce tak at je tam kupuje, ale do takto už tak drahých her zkrátka nepatří. Od to ho jsou free to play.

hRDLA    Tak to sorry , když jsem to psal tak na netu kolovali články ze už to je, páni novináři mě zmátli, moje chyba. Každopádně už aby to bylohRDLAhrdla20497    24.11.2017 15:28 hRDLA

Tak to sorry , když jsem to psal tak na netu kolovali články ze už to je, páni novináři mě zmátli, moje chyba. Každopádně už aby to byloKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Pennywise   1x   Tady ješě přikládám oficiální prohlášení ESA:

"Loot boxes are a voluntary feature in certain video games that provide players with another way to obtain virtual items that can be used to enhance their in-game experiences. They are not gambling. Depending on the game design, some loot boxes are earned and others can be purchased. In some games, they have elements that help a player progress through the video game. In others, they are optional features and are not required to progress or succeed in the game. In both cases, the gamer makes the decision. "
Pennywisepennywise1651
    24.11.2017 11:26
Pennywise

Tady ješě přikládám oficiální prohlášení ESA:

"Loot boxes are a voluntary feature in certain video games that provide players with another way to obtain virtual items that can be used to enhance their in-game experiences. They are not gambling. Depending on the game design, some loot boxes are earned and others can be purchased. In some games, they have elements that help a player progress through the video game. In others, they are optional features and are not required to progress or succeed in the game. In both cases, the gamer makes the decision. "

Pennywise   1x   Ještě stále nikde nic neuznali, tak tady přestaň rozšiřovat tyhle lživé zprávy. Budou se tím zabývat ano, ale ještě nikde nebylo nic rozhodnuto. Navíc, pro ty co umí anglicky:

"The Entertainment Software Association says loot boxes are not gambling, per a statement the ESA provided to Polygon this afternoon. The ESA noted the dual functions of loot boxes in the games cited above: that some are earned for free and some are purchased; and that loot boxes can either aid with player progression or provide optional content, or both. "
Pennywisepennywise1651
    24.11.2017 11:24
Pennywise

@ odpověď na komentář od hRDLA:Ještě stále nikde nic neuznali, tak tady přestaň rozšiřovat tyhle lživé zprávy. Budou se tím zabývat ano, ale ještě nikde nebylo nic rozhodnuto. Navíc, pro ty co umí anglicky:

"The Entertainment Software Association says loot boxes are not gambling, per a statement the ESA provided to Polygon this afternoon. The ESA noted the dual functions of loot boxes in the games cited above: that some are earned for free and some are purchased; and that loot boxes can either aid with player progression or provide optional content, or both. "

hRDLA napsal:No na Havaji a v Belgii to uznali jako hazard a zakázali, tak snad se toho chytbou i další a něco se s tím udělá

hRDLA    No na Havaji a v Belgii to uznali jako hazard a zakázali, tak snad se toho chytbou i další a něco se s tím uděláhRDLAhrdla20497    22.11.2017 10:26 hRDLA

No na Havaji a v Belgii to uznali jako hazard a zakázali, tak snad se toho chytbou i další a něco se s tím uděláKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

MoRt8    Teď to slušně rozsek nějakej havajskej politik. "This game is a Star Wars themed online casino. It's a trap. "MoRt8mort88219    22.11.2017 10:04 MoRt8

Teď to slušně rozsek nějakej havajskej politik. "This game is a Star Wars themed online casino. It's a trap. "

Draper   1x   Tento rok EA nic moc, co titul to průser, ještě, že existuje fotbal :DDraperdraper18948    20.11.2017 15:07 Draper

Tento rok EA nic moc, co titul to průser, ještě, že existuje fotbal :DKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

MoRt8   9x   Dobrej joke:-DMoRt8mort88219    20.11.2017 00:21 MoRt8

@ odpověď na komentář od carhrozny:Dobrej joke:-D

carhrozny napsal:Čiste teoreticky by to EA mohlo urobiť aj tak, že si počká až sa predá určitý počet kopií hry a potom hru dá zadarmo a mikrotransakcie vráti v plnej paráde.

carhrozny    Čiste teoreticky by to EA mohlo urobiť aj tak, že si počká až sa predá určitý počet kopií hry a potom hru dá zadarmo a mikrotransakcie vráti v plnej paráde.carhroznycarhrozny27972    19.11.2017 23:33 carhrozny

Čiste teoreticky by to EA mohlo urobiť aj tak, že si počká až sa predá určitý počet kopií hry a potom hru dá zadarmo a mikrotransakcie vráti v plnej paráde.

Zarenix   5x   Pokud bych měl srovnávat systém mikrotransakcí v SWB2, tak se nejvíc podobají FIFĚ. Je to taky p2w, když si můžu nakoupit balíčky do FUT a ostatní neplatící budou x hodin farmit na ty hráče, které chtějí. Zajímavé ale, že FIFU nikdo nekritizuje a ten systém tam je kolik 6 let ? No minimálně 3 roky co jsem začal s FIFOU.

To, že recenzent nestrhne známku za mikrotransakce, protože má důvod je fér. Co jsem pochopil, zhodnotil jak moc ho nutí do koupě a pokud nekoupí, jak moc to ovlivní jeho "postavy" a jaký to má důsledek v bitvách. Ono podle mě je blbost "plakat" nad tím, že si někdo nakoupí lootboxy za reálné peníze. Ve výsledku mu to dá náskok třeba měsíc od hráčů co to hrají intenzivně. To je jako plakat nad tím, že někdo koupil deluxe a má 3 dny k dobru, popř. že má nato víc času a proto má lepší karty...

Je fuk jestli tam jsou mikrotransakce nebo ne, ale pokaždé budu pozadu, protože x lidí má víc času než já a tím pádem i lepší výbavu.
Zarenixzarenix28651
    19.11.2017 23:31
Zarenix

Pokud bych měl srovnávat systém mikrotransakcí v SWB2, tak se nejvíc podobají FIFĚ. Je to taky p2w, když si můžu nakoupit balíčky do FUT a ostatní neplatící budou x hodin farmit na ty hráče, které chtějí. Zajímavé ale, že FIFU nikdo nekritizuje a ten systém tam je kolik 6 let ? No minimálně 3 roky co jsem začal s FIFOU.

To, že recenzent nestrhne známku za mikrotransakce, protože má důvod je fér. Co jsem pochopil, zhodnotil jak moc ho nutí do koupě a pokud nekoupí, jak moc to ovlivní jeho "postavy" a jaký to má důsledek v bitvách. Ono podle mě je blbost "plakat" nad tím, že si někdo nakoupí lootboxy za reálné peníze. Ve výsledku mu to dá náskok třeba měsíc od hráčů co to hrají intenzivně. To je jako plakat nad tím, že někdo koupil deluxe a má 3 dny k dobru, popř. že má nato víc času a proto má lepší karty...

Je fuk jestli tam jsou mikrotransakce nebo ne, ale pokaždé budu pozadu, protože x lidí má víc času než já a tím pádem i lepší výbavu.

Strec    Dobry, no. Ale problém už je jen ten, že to byli nuceni vypnout a mají v plánu zase zapnutí s nespecifickyma podmínkama. Ale to DOČASNÉ vypnutí neznamená, že tam mikrotransakce nejsou... jsou jen pozasatveny. Řešení problému mikrotransakcí a gamblu ani nenastínili. To pro mě není řešení problému, jen jeho schování. To, že problém někdo schoval neznamená, že není. A stavět pak na takových slibech a nejasnostech hodnocení je k smíchu. Prostě ta hra v době recenzování nebyla úplně v pořádku protože kontroverzní "služba" byla deaktivována. Na jednu stranu jedna funkce chybí a na další ta stejná, nechtěná funkce, má stejnak příslib návratu. Zase se budu opakovat... problém pořád je, jen je zameten dočasně pod koberec.
A pořád tu je ten aspekt gamblingu. Momentálně jen za herní měnu, ale psychologickej efekt je obdobnej jako u očekávání jackpotu.
Hodnoťte si to jak chcete, ale to odůvodnění mě pobavilo.
Strecstrec4311
    19.11.2017 23:24
Strec

@ odpověď na komentář od Cvrnda:Dobry, no. Ale problém už je jen ten, že to byli nuceni vypnout a mají v plánu zase zapnutí s nespecifickyma podmínkama. Ale to DOČASNÉ vypnutí neznamená, že tam mikrotransakce nejsou... jsou jen pozasatveny. Řešení problému mikrotransakcí a gamblu ani nenastínili. To pro mě není řešení problému, jen jeho schování. To, že problém někdo schoval neznamená, že není. A stavět pak na takových slibech a nejasnostech hodnocení je k smíchu. Prostě ta hra v době recenzování nebyla úplně v pořádku protože kontroverzní "služba" byla deaktivována. Na jednu stranu jedna funkce chybí a na další ta stejná, nechtěná funkce, má stejnak příslib návratu. Zase se budu opakovat... problém pořád je, jen je zameten dočasně pod koberec.
A pořád tu je ten aspekt gamblingu. Momentálně jen za herní měnu, ale psychologickej efekt je obdobnej jako u očekávání jackpotu.
Hodnoťte si to jak chcete, ale to odůvodnění mě pobavilo.Komentář byl autorem naposledy upraven 20.11.2017 00:49

Původní verze před úpravami:Dobry, no. Ale problém už je jen ten, že to byli nuceni vypnout a mají v plánu zase zapnutí s nespecifickyma podmínkama. Ale to DOČASNÉ vypnutí neznamená, že tam mikrotransakce nejsou... jsou jen pozasatveny. Řešení problému mikrotransakcí a gamblu ani nenastínili. To pro mě není řešení problému, jen jeho schování. To, že problém někdo schoval neznamená, že není. A stavět pak na takových slibech a nejasnostech hodnocení je k smíchu. Prostě ta hra v době recenzování nebyla úplně v pořádku protože kontroverzní "služba" byla deaktivována. Na jednu stranu jedna funkce chybí a na další ta stejná, nechtěná funkce, má stejnak příslib návratu. Zase se budu opakovat... problém pořád je, jen je zameten dočasně pod koberec.

Cvrnda napsal:Recenze hodnotí finální, aktuální stav hry. A v aktuálním stavu hry mikrotransakce nefigurují, pay-to-win element zmizel, takže jednoduše nemůžu strhávat body za to, co v té hře momentálně není. V recenzi několikrát zdůrazňuji, že se mikrotransakce vrátí, ale prostě nemůžu brát ohled na neaktuální obsah nebo naopak na strach z toho, co možná přijde v budoucnu. Věci budoucí jsou záležitostí případných doplňujících článků, protože kdyby se čekalo na to, v jaké formě se ty mikrotransakce vrátí, mohla by ta recenze vyjít klidně i za několik měsíců. A braní ohledu na to, co ve hře v době jejího vydání člověk nenajde a co ji tedy v tuhle chvíli neovlivňuje, to podle mého názoru odporuje logice, protože pak bychom mohli zakládat hodnocení na čemkoliv, co třeba někdo prohlásil před vydáním finálního produktu, ne na kvalitě finálního produktu, v tomto případě vydaného 17. 11. Stejný případ může být kritika bugů, které třeba vývojáři do vydání hry a následné recenze stihnou opravit (což se mi stalo už několikrát - hraji něco v předstihu, narazím na bug, jestli zůstává v době psaní recenze, vytknu ho, jestli vidím, že je pryč, nestojí za zmínku)
A právě o tu kvalitu finálního produktu tu jde. Na všechno ostatní tu jsou preview, speciály a novinky, v nichž jsem se všem kauzám a kontroverzím dostatečně věnoval a pevně věřím, že na nich bylo znát, že nemám problém takové věci otevřeně kritizovat. Ale jakmile dojde na hodnocení finálního produktu, a je úplně jedno, od koho je, musím brát zřetel jenom na to, co v něm najdu k datu sepsání recenze. A ve dnech 17. a 18. 11. kdy jsem dával dohromady pasáž o multiplayeru, mikrotransakce ve hře nebyly a hru neovlivňovaly. Zůstal po nich zmršený progression system, jehož kritice jsem věnoval obrovský prostor, ale ten hlavní problém ve finální hře chybí

MoRt8    Ja bych jenom ve vsi skromnosti zminil, ze ten krok v docasnem odstraneni transakci (cti: nez prodame dostatek kopii) vlastne prekvapive nijak, opakuji NIJAK neovlinil "P2W" aspekt hry. Takze lidi, ktery po EA papouskujou, ze zastaveni microplateb vsechno vyresilo, proste LZOU. At uz z nevedomosti, nebo z jakyhokoliv jinyho. duvodu. Celej system progresu postavenej vyhradne na kartach je proste porad stejnej fail. Tvrzeni, ze timto krokem ze hry zcela zmizel P2W aspekt, je LEZ...MoRt8mort88219    19.11.2017 23:16 MoRt8

Ja bych jenom ve vsi skromnosti zminil, ze ten krok v docasnem odstraneni transakci (cti: nez prodame dostatek kopii) vlastne prekvapive nijak, opakuji NIJAK neovlinil "P2W" aspekt hry. Takze lidi, ktery po EA papouskujou, ze zastaveni microplateb vsechno vyresilo, proste LZOU. At uz z nevedomosti, nebo z jakyhokoliv jinyho. duvodu. Celej system progresu postavenej vyhradne na kartach je proste porad stejnej fail. Tvrzeni, ze timto krokem ze hry zcela zmizel P2W aspekt, je LEZ...Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

cernejstri1   1x   Hele však to uz je normální ze do her začali dávat mikrotransakce však to uz je i na mobilech a bude to i horší vývojářum se to zalíbilo hlavně i u fifa tam si z lidi vycucaji dost peněz
A je to vždy tvá cesta jestli chceš koupit a nebo ne ale zase je pravda ze u Online věci by jse taky měli krotit třeba ty si začatecnik s obyc výbavou a pak je tam hráč co ma Vip ty vole 22 nevim co všechno ma a drtí pak všechny hráče tak to o už pak taky není OK

Ale Kostýmy , postavi navíc nebo zbraně mapy to je ještě ok je to dobrovolný
cernejstri1cernejstri158870
    19.11.2017 22:17
cernejstri1

Hele však to uz je normální ze do her začali dávat mikrotransakce však to uz je i na mobilech a bude to i horší vývojářum se to zalíbilo hlavně i u fifa tam si z lidi vycucaji dost peněz
A je to vždy tvá cesta jestli chceš koupit a nebo ne ale zase je pravda ze u Online věci by jse taky měli krotit třeba ty si začatecnik s obyc výbavou a pak je tam hráč co ma Vip ty vole 22 nevim co všechno ma a drtí pak všechny hráče tak to o už pak taky není OK

Ale Kostýmy , postavi navíc nebo zbraně mapy to je ještě ok je to dobrovolnýKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Frezen9    Večná hádka na téma "Máš jinej názor než já a tím pádem nemáš pravdu" :-DFrezen9frezen915735    19.11.2017 22:02 Frezen9

Večná hádka na téma "Máš jinej názor než já a tím pádem nemáš pravdu" :-D

Cvrnda člen redakce   3x   Recenze hodnotí finální, aktuální stav hry. A v aktuálním stavu hry mikrotransakce nefigurují, pay-to-win element zmizel, takže jednoduše nemůžu strhávat body za to, co v té hře momentálně není. V recenzi několikrát zdůrazňuji, že se mikrotransakce vrátí, ale prostě nemůžu brát ohled na neaktuální obsah nebo naopak na strach z toho, co možná přijde v budoucnu. Věci budoucí jsou záležitostí případných doplňujících článků, protože kdyby se čekalo na to, v jaké formě se ty mikrotransakce vrátí, mohla by ta recenze vyjít klidně i za několik měsíců. A braní ohledu na to, co ve hře v době jejího vydání člověk nenajde a co ji tedy v tuhle chvíli neovlivňuje, to podle mého názoru odporuje logice, protože pak bychom mohli zakládat hodnocení na čemkoliv, co třeba někdo prohlásil před vydáním finálního produktu, ne na kvalitě finálního produktu, v tomto případě vydaného 17. 11. Stejný případ může být kritika bugů, které třeba vývojáři do vydání hry a následné recenze stihnou opravit (což se mi stalo už několikrát - hraji něco v předstihu, narazím na bug, jestli zůstává v době psaní recenze, vytknu ho, jestli vidím, že je pryč, nestojí za zmínku)
A právě o tu kvalitu finálního produktu tu jde. Na všechno ostatní tu jsou preview, speciály a novinky, v nichž jsem se všem kauzám a kontroverzím dostatečně věnoval a pevně věřím, že na nich bylo znát, že nemám problém takové věci otevřeně kritizovat. Ale jakmile dojde na hodnocení finálního produktu, a je úplně jedno, od koho je, musím brát zřetel jenom na to, co v něm najdu k datu sepsání recenze. A ve dnech 17. a 18. 11. kdy jsem dával dohromady pasáž o multiplayeru, mikrotransakce ve hře nebyly a hru neovlivňovaly. Zůstal po nich zmršený progression system, jehož kritice jsem věnoval obrovský prostor, ale ten hlavní problém ve finální hře chybí
Cvrndacvrnda7
    19.11.2017 21:23
Cvrnda

@ odpověď na komentář od Strec:Recenze hodnotí finální, aktuální stav hry. A v aktuálním stavu hry mikrotransakce nefigurují, pay-to-win element zmizel, takže jednoduše nemůžu strhávat body za to, co v té hře momentálně není. V recenzi několikrát zdůrazňuji, že se mikrotransakce vrátí, ale prostě nemůžu brát ohled na neaktuální obsah nebo naopak na strach z toho, co možná přijde v budoucnu. Věci budoucí jsou záležitostí případných doplňujících článků, protože kdyby se čekalo na to, v jaké formě se ty mikrotransakce vrátí, mohla by ta recenze vyjít klidně i za několik měsíců. A braní ohledu na to, co ve hře v době jejího vydání člověk nenajde a co ji tedy v tuhle chvíli neovlivňuje, to podle mého názoru odporuje logice, protože pak bychom mohli zakládat hodnocení na čemkoliv, co třeba někdo prohlásil před vydáním finálního produktu, ne na kvalitě finálního produktu, v tomto případě vydaného 17. 11. Stejný případ může být kritika bugů, které třeba vývojáři do vydání hry a následné recenze stihnou opravit (což se mi stalo už několikrát - hraji něco v předstihu, narazím na bug, jestli zůstává v době psaní recenze, vytknu ho, jestli vidím, že je pryč, nestojí za zmínku)
A právě o tu kvalitu finálního produktu tu jde. Na všechno ostatní tu jsou preview, speciály a novinky, v nichž jsem se všem kauzám a kontroverzím dostatečně věnoval a pevně věřím, že na nich bylo znát, že nemám problém takové věci otevřeně kritizovat. Ale jakmile dojde na hodnocení finálního produktu, a je úplně jedno, od koho je, musím brát zřetel jenom na to, co v něm najdu k datu sepsání recenze. A ve dnech 17. a 18. 11. kdy jsem dával dohromady pasáž o multiplayeru, mikrotransakce ve hře nebyly a hru neovlivňovaly. Zůstal po nich zmršený progression system, jehož kritice jsem věnoval obrovský prostor, ale ten hlavní problém ve finální hře chybíKomentář byl autorem naposledy upraven 19.11.2017 21:29

Původní verze před úpravami:Recenze hodnotí aktuální stav hry. A v aktuálním stavu hry mikrotransakce nefigurují, pay-to-win element zmizel, takže jednoduše nemůžu strhávat body za to, co v té hře momentálně není. V recenzi několikrát zdůrazňuji, že se mikrotransakce vrátí, ale prostě nemůžu brát ohled na neaktuální obsah nebo naopak na strach z toho, co možná přijde v budoucnu. Věci budoucí jsou záležitostí případných doplňujících článků, protože kdyby se čekalo na to, v jaké formě se ty mikrotransakce vrátí, mohla by ta recenze vyjít klidně i za několik měsíců. A braní ohledu na to, co ve hře v tuhle chvíli člověk nenajde a co ji tedy v tuhle chvíli neovlivňuje, to podle mého názoru odporuje logice, protože pak bychom mohli zakládat hodnocení na čemkoliv, co třeba někdo prohlásil před vydáním finálního produktu, ne na kvalitě finálního produktu. Stejný případ může být kritika bugů, které třeba vývojáři do vydání hry a následné recenze stihnou opravit (což se mi stalo už několikrát - hraji něco v předstihu, narazím na bug, jestli zůstává v době psaní recenze, vytknu ho, jestli vidím, že je pryč, nestojí za zmínku)
A právě o tu kvalitu finálního produktu tu jde. Na všechno ostatní tu jsou preview, speciály a novinky, v nichž jsem se všem kauzám a kontroverzím dostatečně věnoval a pevně věřím, že na nich bylo znát, že nemám problém takové věci otevřeně kritizovat. Ale jakmile dojde na hodnocení finálního produktu, a je úplně jedno, od koho je, musím brát zřetel jenom na to, co v něm najdu k datu sepsání recenze. A ve dnech 17. a 18. 11. kdy jsem dával dohromady pasáž o multiplayeru, mikrotransakce ve hře nebyly a hru neovlivňovaly. Zůstal po nich zmršený progression system, jehož kritice jsem věnoval obrovský prostor, ale ten hlavní problém ve finální hře chybí

Strec napsal:"Do vydání byl Battlefront 2 pravý opak a ještě ve čtvrtek jsem byl rozhodnutý snížit známku o bod či dva, ale nakonec teda ty mikrotransakce deaktivovali, což se na stavu hry i na mém současném pohledu na ni příznivě promítlo. "

Tohle je prostě hloupej důvod. Už i ignorování problému by bylo lepší než si být problému vědom, vadil by mi, ale jen by mi dali rohlík namočený v mlíku a už bych sál jak kojenec u prsu a problém by na čas zmizel. Na čas, ale to opojení rohlíkem... hmmm byl to přeci jen problémek.

Rozhodnout se dát hru do lepšího světla (vyšší hodnocení) na základě DOČASNÉHO odstranění mikrotransakcí, které by zásadně ovlivnili hodnocení (naopak směrem dolů) je přesně ten druh naivity ktery EA možná očekává. Prostě pokud není stanovené jasné řešení a nepostavení se k problémům čelem s jasnou představou, je pro mě jen nezvládnutí situace, která byla už v betě kritizována a i při předstartu. Za mě v době recenze bych na takovou blbost a úhybnej manévr nebral ohledy a je to jen ukázka oné slabosti, kterou tu někteří vytahují, nebo prosté amatérské naivity. Prostě v době recenze tam položka mikrotransakcí je (gambl bedny tam jsou furt) , jen je vypnutá a příslib je ten, že ji zapnou. Jak, kdy s jakým obsahem a za jakou cenu je zase jen v jejich hlavách a nikdo neřekl, že to bude lepší. Příjde mi to jako nadhodnotit DLC před vydáním, jen proto že psali jak bude cool.

O čísilko v hodnocení mi nejde. Už nějakou dobu hodnocení ani ty + a - nesleduji. Ale ten důvod mi přijde na ostřílenyho recenzenta/kritika strašně naivní až hloupej. Zvlášť když tohle ve světě vyvolává takovou kauzu, kterou bych od toho ani nečekal. Já bych za mikrotransakce v té hře nic nikdy nekoupil, ale už jen ta přítomnost a že sami neví co s tím nakonec udělat = tak to na "nějakou" dobu vypnuli... není bod za kterej bych jim měl dávat plusové body.

Swabator    Myslím, že to dočasné vypnutí nákupů za reálné peníze má hlavně za úkol odlákat nechtěnou pozornost od hry. A až se prach usadí, zase to tam vrátit, ale třeba EA překvapí a předělá to. Bude to asi i souviset s tím, že podle některých informací byla CEO EA umyta hlava od CEO Disney, podrobnosti ale nejsou. Navíc belgická a holandská komise pro kontrolu hazardu by měla situaci kolem lootboxů aktuálně prověřovat. V USA a GB to ale prošlo i když se tím má opětovně zabývat parlament v GB. Dost možná to bude mít zajímavej vývoj. Moc si od toho ale neslibijuSwabatorswabator68256    19.11.2017 21:13 Swabator

Myslím, že to dočasné vypnutí nákupů za reálné peníze má hlavně za úkol odlákat nechtěnou pozornost od hry. A až se prach usadí, zase to tam vrátit, ale třeba EA překvapí a předělá to. Bude to asi i souviset s tím, že podle některých informací byla CEO EA umyta hlava od CEO Disney, podrobnosti ale nejsou. Navíc belgická a holandská komise pro kontrolu hazardu by měla situaci kolem lootboxů aktuálně prověřovat. V USA a GB to ale prošlo i když se tím má opětovně zabývat parlament v GB. Dost možná to bude mít zajímavej vývoj. Moc si od toho ale neslibijuKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Strec   1x   No postava je třeba OP, ale to není chyba toho, že si to někdo koupil a tím pádem to je P2W... ale že to někdo řádně otestoval a vyvážil před vypuštěním a i třeba dlouho po tom :D. A popravdě, když někdo nekupuje skiny a jiny pipoviny, tak hned ze startu si může za našetřené bodíky koupit nové postavy, hned z fleku a je na tom jako platící hráč (a koupí si to, co si koupí) . Postavy v R6 by měli dávat jen nové možnosti v hratelnosti, ale něměli by vylepšovat hráče. A tak to v základu je.
V BF2 to hráči dává možnosti s tím jak je daná karta boostuje. Ale kdyby aspoň člověk za vynaložené kredity nebo i peníze dostal to, za co chce tu měnu vynaložit a bylo to P2W. Tohle je pseudo P2W. V SWBF2 si člověk koupí jen bedny ala stírací los. "Nepadla ti šťastná karta... nezoufej, kup si další, třeba se usměje štěstí. Došel limit na kreditce nebo ji banka blokla za podivné transakce (podezření na hazardní hry) . Tak to té poděláné bance vysvětli, že nejde o hazard, ale otevírání bedniček. *"

*Vyzkoušeno v obdobném případě. Stačilo, že mi tak banka blokla kartu, protože jsem kupoval postupně nějaky hry za pár šupů + DLC (prostě slevy) , ale ve větším množství v krátkém časovém úseku a už jsem měl "hazardgame blok" za podezřelou pohyblivost měny na účtu :D.

Kdyby padali skiny, emotikonky a podobny vizuální i audio blbosti, tak pohodka. A když by to bylo jako odměna za hraní, tak by to bylo úplně ideální a pak by na to i seděla ta hláška, že člověk z toho má mít pocit odměny. Tady to v člověku vyvolává stejny pocity, co mají hráči u automatů (příště to snad vyjde) . Is tím nákupem náhodné bedny za čistě jen herní měnu to je prostě virtuální gemblení. A slabší jedinci mají hned výmluvu, proč zase večer šli na automaty... odpoledne hráli BF2 a chytili slinu.
____
Tenhle problém je zajímá jen z hlediska, že tohle je už trochu přestřel a začalo se to trocha řešit. Ale tak jak tak, mikrotranksakce P2W nebo vizuál... nekupuju zajíce v pytli. Už tak, že ten zajíc v brašně bývá samotná hra za plnou cenu. Ale je vtipny sledovat ten pohyb kolem té hry a reakce :D.
Strecstrec4311
    19.11.2017 21:06
Strec

@ odpověď na komentář od ThainDegu:No postava je třeba OP, ale to není chyba toho, že si to někdo koupil a tím pádem to je P2W... ale že to někdo řádně otestoval a vyvážil před vypuštěním a i třeba dlouho po tom :D. A popravdě, když někdo nekupuje skiny a jiny pipoviny, tak hned ze startu si může za našetřené bodíky koupit nové postavy, hned z fleku a je na tom jako platící hráč (a koupí si to, co si koupí) . Postavy v R6 by měli dávat jen nové možnosti v hratelnosti, ale něměli by vylepšovat hráče. A tak to v základu je.
V BF2 to hráči dává možnosti s tím jak je daná karta boostuje. Ale kdyby aspoň člověk za vynaložené kredity nebo i peníze dostal to, za co chce tu měnu vynaložit a bylo to P2W. Tohle je pseudo P2W. V SWBF2 si člověk koupí jen bedny ala stírací los. "Nepadla ti šťastná karta... nezoufej, kup si další, třeba se usměje štěstí. Došel limit na kreditce nebo ji banka blokla za podivné transakce (podezření na hazardní hry) . Tak to té poděláné bance vysvětli, že nejde o hazard, ale otevírání bedniček. *"

*Vyzkoušeno v obdobném případě. Stačilo, že mi tak banka blokla kartu, protože jsem kupoval postupně nějaky hry za pár šupů + DLC (prostě slevy) , ale ve větším množství v krátkém časovém úseku a už jsem měl "hazardgame blok" za podezřelou pohyblivost měny na účtu :D.

Kdyby padali skiny, emotikonky a podobny vizuální i audio blbosti, tak pohodka. A když by to bylo jako odměna za hraní, tak by to bylo úplně ideální a pak by na to i seděla ta hláška, že člověk z toho má mít pocit odměny. Tady to v člověku vyvolává stejny pocity, co mají hráči u automatů (příště to snad vyjde) . Is tím nákupem náhodné bedny za čistě jen herní měnu to je prostě virtuální gemblení. A slabší jedinci mají hned výmluvu, proč zase večer šli na automaty... odpoledne hráli BF2 a chytili slinu.
____
Tenhle problém je zajímá jen z hlediska, že tohle je už trochu přestřel a začalo se to trocha řešit. Ale tak jak tak, mikrotranksakce P2W nebo vizuál... nekupuju zajíce v pytli. Už tak, že ten zajíc v brašně bývá samotná hra za plnou cenu. Ale je vtipny sledovat ten pohyb kolem té hry a reakce :D.Komentář byl autorem naposledy upraven 19.11.2017 21:23

Původní verze před úpravami:No postava je třeba OP, ale to není chyba toho, že si to někdo koupil a tím pádem to je P2W... ale že to někdo řádně otestoval a vyvážil před vypuštěním a i třeba dlouho po tom :D. A popravdě, když někdo nekupuje skiny a jiny pipoviny, tak hned ze startu si může za našetřené bodíky koupit nové postavy, hned z fleku a je na tom jako platící hráč (a koupí si to, co si koupí) . Postavy v R6 by měli dávat jen nové možnosti v hratelnosti, ale něměli by vylepšovat hráče. A tak to v základu je.
V BF2 to hráči dává možnosti s tím jak je daná karta boostuje. Ale kdyby aspoň člověk za vynaložené kredity nebo i peníze dostal to, za co chce tu měnu vynaložit a bylo to P2W. Ale tady si člověk koupí jen bedny ala stírací los, pseudo P2W. "Nepadla ti šťastná karta... nezoufej, kup si další, třeba se usměje štěstí. Došel limit na kreditce nebo ji banka blokla za podivné transakce (podezření na hazardní hry) . Tak to té poděláné bance vysvětli, že nejde o hazard, ale otevírání bedniček. *"

*Vyzkoušeno v obdobném případě. Stačilo, že mi tak banka blokla kartu, protože jsem kupoval postupně nějaky hry za pár šupů + DLC (prostě slevy) , ale ve větším množství v krátkém časovém úseku a už jsem měl "hazardgame blok" za podezřelou pohyblivost měny na účtu :D.

ThainDegu napsal:Otázka je, jak to vezmeš. Díky přítomnosti SP v R6 mají často lidé, kteří si zaplatí přístup k postavám, které jsou OP (Blackbeard po vydání) . Takže ve finále je to skutečně jen o úhlu pohledu. Nejsem pokrytec a u R6 jsem to neodsuzoval, tím pádem se k tomu neuchýlím ani u nového Battlefrontu. :)

Strec   2x   "Do vydání byl Battlefront 2 pravý opak a ještě ve čtvrtek jsem byl rozhodnutý snížit známku o bod či dva, ale nakonec teda ty mikrotransakce deaktivovali, což se na stavu hry i na mém současném pohledu na ni příznivě promítlo. "

Tohle je prostě hloupej důvod. Už i ignorování problému by bylo lepší než si být problému vědom, vadil by mi, ale jen by mi dali rohlík namočený v mlíku a už bych sál jak kojenec u prsu a problém by na čas zmizel. Na čas, ale to opojení rohlíkem... hmmm byl to přeci jen problémek.

Rozhodnout se dát hru do lepšího světla (vyšší hodnocení) na základě DOČASNÉHO odstranění mikrotransakcí, které by zásadně ovlivnili hodnocení (naopak směrem dolů) je přesně ten druh naivity ktery EA možná očekává. Prostě pokud není stanovené jasné řešení a nepostavení se k problémům čelem s jasnou představou, je pro mě jen nezvládnutí situace, která byla už v betě kritizována a i při předstartu. Za mě v době recenze bych na takovou blbost a úhybnej manévr nebral ohledy a je to jen ukázka oné slabosti, kterou tu někteří vytahují, nebo prosté amatérské naivity. Prostě v době recenze tam položka mikrotransakcí je (gambl bedny tam jsou furt) , jen je vypnutá a příslib je ten, že ji zapnou. Jak, kdy s jakým obsahem a za jakou cenu je zase jen v jejich hlavách a nikdo neřekl, že to bude lepší. Příjde mi to jako nadhodnotit DLC před vydáním, jen proto že psali jak bude cool.

O čísilko v hodnocení mi nejde. Už nějakou dobu hodnocení ani ty + a - nesleduji. Ale ten důvod mi přijde na ostřílenyho recenzenta/kritika strašně naivní až hloupej. Zvlášť když tohle ve světě vyvolává takovou kauzu, kterou bych od toho ani nečekal. Já bych za mikrotransakce v té hře nic nikdy nekoupil, ale už jen ta přítomnost a že sami neví co s tím nakonec udělat = tak to na "nějakou" dobu vypnuli... není bod za kterej bych jim měl dávat plusové body.
Strecstrec4311
    19.11.2017 20:48
Strec

@ odpověď na komentář od Cvrnda:"Do vydání byl Battlefront 2 pravý opak a ještě ve čtvrtek jsem byl rozhodnutý snížit známku o bod či dva, ale nakonec teda ty mikrotransakce deaktivovali, což se na stavu hry i na mém současném pohledu na ni příznivě promítlo. "

Tohle je prostě hloupej důvod. Už i ignorování problému by bylo lepší než si být problému vědom, vadil by mi, ale jen by mi dali rohlík namočený v mlíku a už bych sál jak kojenec u prsu a problém by na čas zmizel. Na čas, ale to opojení rohlíkem... hmmm byl to přeci jen problémek.

Rozhodnout se dát hru do lepšího světla (vyšší hodnocení) na základě DOČASNÉHO odstranění mikrotransakcí, které by zásadně ovlivnili hodnocení (naopak směrem dolů) je přesně ten druh naivity ktery EA možná očekává. Prostě pokud není stanovené jasné řešení a nepostavení se k problémům čelem s jasnou představou, je pro mě jen nezvládnutí situace, která byla už v betě kritizována a i při předstartu. Za mě v době recenze bych na takovou blbost a úhybnej manévr nebral ohledy a je to jen ukázka oné slabosti, kterou tu někteří vytahují, nebo prosté amatérské naivity. Prostě v době recenze tam položka mikrotransakcí je (gambl bedny tam jsou furt) , jen je vypnutá a příslib je ten, že ji zapnou. Jak, kdy s jakým obsahem a za jakou cenu je zase jen v jejich hlavách a nikdo neřekl, že to bude lepší. Příjde mi to jako nadhodnotit DLC před vydáním, jen proto že psali jak bude cool.

O čísilko v hodnocení mi nejde. Už nějakou dobu hodnocení ani ty + a - nesleduji. Ale ten důvod mi přijde na ostřílenyho recenzenta/kritika strašně naivní až hloupej. Zvlášť když tohle ve světě vyvolává takovou kauzu, kterou bych od toho ani nečekal. Já bych za mikrotransakce v té hře nic nikdy nekoupil, ale už jen ta přítomnost a že sami neví co s tím nakonec udělat = tak to na "nějakou" dobu vypnuli... není bod za kterej bych jim měl dávat plusové body.

Cvrnda napsal:Abych doplnil Mikyho, záleží i na každém redaktorovi. Já osobně třeba nemám problém s mikrotransakcemi nebo lootboxy, pokud zahrnují kosmetické předměty. Hry jako Titanfall 2, Overwatch nebo Rocket League jsou nádhernými příklady toho, že i ve hře za plnou cenu mohou mikrotransakce fungovat ku prospěchu všech, tzn. nezasahovat do hratelnosti, nabízet kosmetický obsah a přitom zajišťovat příjem na vývoj bezplatného a hodnotného dodatečného obsahu pro všechny. Do vydání byl Battlefront 2 pravý opak a ještě ve čtvrtek jsem byl rozhodnutý snížit známku o bod či dva, ale nakonec teda ty mikrotransakce deaktivovali, což se na stavu hry i na mém současném pohledu na ni příznivě promítlo. Nicméně je tu pořád otázka, jaké ty mikrotransakce budou, až se zase vrátí. Jestli budou zajišťovat čistě kosmetický obsah, ani v tomhle případě nebudu mít problém. Jestli ne a budou zase zasahovat do hratelnosti, s radostí sepíšu třeba nějaký článek, v němž na tom systému nenechám nit suchou

Honzas4400 člen redakce   6x   Myslim, že se v redakci celkově shodujem s tim, že mikrotransakce nejsou automaticky průser a záleží skutečně na tom, jak jsou ve hře zavedený. Zmíněný Overwatch považuju za zlatej příklad toho, jak by měly vypadat, když už tam teda jsou. Člověk si koupí jenom lootbox s čistě kosmetickými předměty, přičemž je za hraní dostává celkem často a ještě si může za in-game kredity koupit konkrétní předmět, kterej chce, aniž by se musel při otevírání lootboxů modlit ke všem bohům světa. Výsledkem je sice hra za plnou cenu, ale zároveň s veškerým obsahem kompletně zdarma. Tam si podle mě není na co stěžovat. Pak jsou samozřejmě případy, kdy se můžou ty mikrotransakce jevit jako průser nejvtšího kalibru, ale při bližším zkoumání člověk zjistí, že tomu tak vůbec není - třeba jako ve For Honor. Tam člověk vidí, že si může koupit krabice se zbraněmi a brněním a oheň je na střeše, ale to, že z nich člověk získá jen něco, co odpovídá jeho levelu, to už vidí málokdo. Takže ten hráč nikdy nebude OP a ani ty zbraně nebo brnění, co získá, nebudou tak skvělý. No a pak jsou tu samozřejmě ty extrémy, kdy jsou ty mikrotransakce skorož až jádrem celý hry, a v takovým případě zaslouží kdokoliv, koho to napadlo, nakopat do prdele.Honzas4400honzas4400274    19.11.2017 19:51 Honzas4400

Myslim, že se v redakci celkově shodujem s tim, že mikrotransakce nejsou automaticky průser a záleží skutečně na tom, jak jsou ve hře zavedený. Zmíněný Overwatch považuju za zlatej příklad toho, jak by měly vypadat, když už tam teda jsou. Člověk si koupí jenom lootbox s čistě kosmetickými předměty, přičemž je za hraní dostává celkem často a ještě si může za in-game kredity koupit konkrétní předmět, kterej chce, aniž by se musel při otevírání lootboxů modlit ke všem bohům světa. Výsledkem je sice hra za plnou cenu, ale zároveň s veškerým obsahem kompletně zdarma. Tam si podle mě není na co stěžovat. Pak jsou samozřejmě případy, kdy se můžou ty mikrotransakce jevit jako průser nejvtšího kalibru, ale při bližším zkoumání člověk zjistí, že tomu tak vůbec není - třeba jako ve For Honor. Tam člověk vidí, že si může koupit krabice se zbraněmi a brněním a oheň je na střeše, ale to, že z nich člověk získá jen něco, co odpovídá jeho levelu, to už vidí málokdo. Takže ten hráč nikdy nebude OP a ani ty zbraně nebo brnění, co získá, nebudou tak skvělý. No a pak jsou tu samozřejmě ty extrémy, kdy jsou ty mikrotransakce skorož až jádrem celý hry, a v takovým případě zaslouží kdokoliv, koho to napadlo, nakopat do prdele.

Lazy    Jde o to ze ja nemuzu met lepsi vybaveni nez ostatni a o tom to je :)
Ale nekomu to asi nevadi :D
Lazylazy34358
    19.11.2017 19:47
Lazy

@ odpověď na komentář od ThainDegu:Jde o to ze ja nemuzu met lepsi vybaveni nez ostatni a o tom to je :)
Ale nekomu to asi nevadi :D

ThainDegu napsal:Ale když je to u více her proč to nemůže být u SW: B 2, popřípadě proč to u nich též neodsuzovat? Mimoto jak sám říkáš, ten kdo zaplatil měl přístup týden před těmi co si zakoupili jen základní hru, což je do jisté míry také diskutabilní krok. :)
Celkově tímto komentářem chci hlavně zpochybnit často osočování kvůli nutnosti kupovat hrdiny. Pokud jsou ve hře extrémně efektivní buffy za peníze je to problém. Sám jsem jí však nevěnoval čas, takže v tomto ohledu bych vařil z vody. Sám však souhlasím jen s investicí herních kreditů do hrdinů a skinnů.

ThainDegu   1x   Ale když je to u více her proč to nemůže být u SW: B 2, popřípadě proč to u nich též neodsuzovat? Mimoto jak sám říkáš, ten kdo zaplatil měl přístup týden před těmi co si zakoupili jen základní hru, což je do jisté míry také diskutabilní krok. :)
Celkově tímto komentářem chci hlavně zpochybnit často osočování kvůli nutnosti kupovat hrdiny. Pokud jsou ve hře extrémně efektivní buffy za peníze je to problém. Sám jsem jí však nevěnoval čas, takže v tomto ohledu bych vařil z vody. Sám však souhlasím jen s investicí herních kreditů do hrdinů a skinnů.
ThainDeguthaindegu27578
    19.11.2017 19:26
ThainDegu

@ odpověď na komentář od Lazy:Ale když je to u více her proč to nemůže být u SW: B 2, popřípadě proč to u nich též neodsuzovat? Mimoto jak sám říkáš, ten kdo zaplatil měl přístup týden před těmi co si zakoupili jen základní hru, což je do jisté míry také diskutabilní krok. :)
Celkově tímto komentářem chci hlavně zpochybnit často osočování kvůli nutnosti kupovat hrdiny. Pokud jsou ve hře extrémně efektivní buffy za peníze je to problém. Sám jsem jí však nevěnoval čas, takže v tomto ohledu bych vařil z vody. Sám však souhlasím jen s investicí herních kreditů do hrdinů a skinnů.Komentář byl autorem naposledy upraven 19.11.2017 19:36

Původní verze před úpravami:Ale když je to u více her proč to nemůže být u SW: B 2 či proč to u nich též neodsuzovat? Mimoto jak sám říkáš, ten kdo zaplatil měl přístup týden před těmi co si zakoupili jen základní hru, což je do jisté míry také diskutabilní krok. :)
Celkově tímto komentářem chci hlavně zpochybnit často osočování kvůli nutnosti kupovat hrdiny. Pokud jsou ve hře extrémně efektivní buffy za peníze je to problém. Sám jsem jí však nevěnoval čas, takže v tomto ohledu bych vařil z vody. Sám však souhlasím jen s investicí do hrdinů a skinnů.

Lazy napsal:No ze ma clovek o tyden driv pristup k operatorum pac podporil vyvojare teda jako problem moc nevidim (je to u vic her) :D Sam sem podporil a koupil Yer2 a to mam goldu po kok*t :D. A Blackbeard byl OP pro vsechny co si ho otevreli (taky se hra stale balancuje-davno nerfnuty) , to same zakladni postava Puls (tvuj oblibeny, OP jak prase-pred nerfem) . Jde o to ze ja nemuzu met lepsi vybaveni nez ostatni a o tom to je :)

Lazy    Jasne, kdyby to bylo kosmetickeho razu jako R6 tak pohoda. Tady je to video :Dodkaz ]Lazylazy34358    19.11.2017 18:53 Lazy

@ odpověď na komentář od mongos:Jasne, kdyby to bylo kosmetickeho razu jako R6 tak pohoda. Tady je to video :Dodkaz ]

mongos napsal:s jedinym s cim souhlasim ze si to lidi muzou koupit spis to meli udelat na nejake kosmeticke veci kazdopadne bedny si odemknes i hranim a padaj ty same veci

mongos    s jedinym s cim souhlasim ze si to lidi muzou koupit spis to meli udelat na nejake kosmeticke veci kazdopadne bedny si odemknes i hranim a padaj ty same vecimongosmongos8734    19.11.2017 18:51 mongos

@ odpověď na komentář od Lazy:s jedinym s cim souhlasim ze si to lidi muzou koupit spis to meli udelat na nejake kosmeticke veci kazdopadne bedny si odemknes i hranim a padaj ty same veci

Lazy napsal:Ale to ja neresim, stim otevrenim mas pravdu. Me jde o to ze z beden, ktere si koupis ti muze padnout vylepseni postavy a to uz pak neni rovny boj v ramci MP. Nekdo tady dokonce daval srandovni gameplay SWB2 jak si clovek to zvyhodneni koupil a vsechny drtil.

Lazy    Ale to ja neresim, stim otevrenim mas pravdu. Me jde o to ze z beden, ktere si koupis ti muze padnout vylepseni postavy a to uz pak neni rovny boj v ramci MP. Nekdo tady dokonce daval srandovni gameplay SWB2 jak si clovek to zvyhodneni koupil a vsechny drtil.Lazylazy34358    19.11.2017 18:48 Lazy

@ odpověď na komentář od mongos:Ale to ja neresim, stim otevrenim mas pravdu. Me jde o to ze z beden, ktere si koupis ti muze padnout vylepseni postavy a to uz pak neni rovny boj v ramci MP. Nekdo tady dokonce daval srandovni gameplay SWB2 jak si clovek to zvyhodneni koupil a vsechny drtil.

mongos napsal:nechci byt rejpal ale k tomu ze si ho muzou otevrit vsichni se da rict i o battlefrontu a jak rikas hra se stale balancuje a to uz tu je nejakej ten rok ale battlfront tu je par dni po vydani necham se prekvapit s cim prijdou

mongos    nechci byt rejpal ale k tomu ze si ho muzou otevrit vsichni se da rict i o battlefrontu a jak rikas hra se stale balancuje a to uz tu je nejakej ten rok ale battlfront tu je par dni po vydani necham se prekvapit s cim prijdoumongosmongos8734    19.11.2017 18:44 mongos

@ odpověď na komentář od Lazy:nechci byt rejpal ale k tomu ze si ho muzou otevrit vsichni se da rict i o battlefrontu a jak rikas hra se stale balancuje a to uz tu je nejakej ten rok ale battlfront tu je par dni po vydani necham se prekvapit s cim prijdou

Lazy napsal:No ze ma clovek o tyden driv pristup k operatorum pac podporil vyvojare teda jako problem moc nevidim (je to u vic her) :D Sam sem podporil a koupil Yer2 a to mam goldu po kok*t :D. A Blackbeard byl OP pro vsechny co si ho otevreli (taky se hra stale balancuje-davno nerfnuty) , to same zakladni postava Puls (tvuj oblibeny, OP jak prase-pred nerfem) . Jde o to ze ja nemuzu met lepsi vybaveni nez ostatni a o tom to je :)

Lazy    No ze ma clovek o tyden driv pristup k operatorum pac podporil vyvojare teda jako problem moc nevidim (je to u vic her) :D Sam sem podporil a koupil Yer2 a to mam goldu po kok*t :D. A Blackbeard byl OP pro vsechny co si ho otevreli (taky se hra stale balancuje-davno nerfnuty) , to same zakladni postava Puls (tvuj oblibeny, OP jak prase-pred nerfem) . Jde o to ze ja nemuzu met lepsi vybaveni nez ostatni a o tom to je :)Lazylazy34358    19.11.2017 18:41 Lazy

@ odpověď na komentář od ThainDegu:No ze ma clovek o tyden driv pristup k operatorum pac podporil vyvojare teda jako problem moc nevidim (je to u vic her) :D Sam sem podporil a koupil Yer2 a to mam goldu po kok*t :D. A Blackbeard byl OP pro vsechny co si ho otevreli (taky se hra stale balancuje-davno nerfnuty) , to same zakladni postava Puls (tvuj oblibeny, OP jak prase-pred nerfem) . Jde o to ze ja nemuzu met lepsi vybaveni nez ostatni a o tom to je :)

ThainDegu napsal:Otázka je, jak to vezmeš. Díky přítomnosti SP v R6 mají často lidé, kteří si zaplatí přístup k postavám, které jsou OP (Blackbeard po vydání) . Takže ve finále je to skutečně jen o úhlu pohledu. Nejsem pokrytec a u R6 jsem to neodsuzoval, tím pádem se k tomu neuchýlím ani u nového Battlefrontu. :)

ThainDegu    Otázka je, jak to vezmeš. Díky přítomnosti SP v R6 mají často lidé, kteří si zaplatí přístup k postavám, které jsou OP (Blackbeard po vydání) . Takže ve finále je to skutečně jen o úhlu pohledu. Nejsem pokrytec a u R6 jsem to neodsuzoval, tím pádem se k tomu neuchýlím ani u nového Battlefrontu. :)ThainDeguthaindegu27578    19.11.2017 18:35 ThainDegu

@ odpověď na komentář od Lazy:Otázka je, jak to vezmeš. Díky přítomnosti SP v R6 mají často lidé, kteří si zaplatí přístup k postavám, které jsou OP (Blackbeard po vydání) . Takže ve finále je to skutečně jen o úhlu pohledu. Nejsem pokrytec a u R6 jsem to neodsuzoval, tím pádem se k tomu neuchýlím ani u nového Battlefrontu. :)

Lazy napsal:Stim prirovnanim k R6 nesouhlasim z toho duvodu, ze u SWB2 si muzes koupit i vylepseni, ktere te u MP hry zvyhodni u R6 tohle nejde.

Lazy   2x   Stim prirovnanim k R6 nesouhlasim z toho duvodu, ze u SWB2 si muzes koupit i vylepseni (jestli ti z bedny padne :D) , ktere te u MP hry zvyhodni u R6 tohle nejde.Lazylazy34358    19.11.2017 18:30 Lazy

@ odpověď na komentář od ThainDegu:Stim prirovnanim k R6 nesouhlasim z toho duvodu, ze u SWB2 si muzes koupit i vylepseni (jestli ti z bedny padne :D) , ktere te u MP hry zvyhodni u R6 tohle nejde.

ThainDegu napsal:Jak bylo nedávno řečeno na jednom z konkurenčních webů. Vývojáři prostě testují, co si můžou dovolit do svých her nacpat. U některých her je jejich přítomnost citelná, u jiných to, že tam jsou naopak pociťuješ jen v minimálním měřítku.
EA to v rámci SW: BII vyřešila podobně jako Ubisoft u své FPS Rainbow Six, jen se jim dle mého názoru moc nepovedlo startovní nastavení ceny, kterou musí člověk zaplatit za hrdinu. Všechen DLC obsah je prakticky zdarma, za herní měnu si skutečně musíš pořizovat jen postavičky, jejichž otevírání považuji za přijatelnou variantu. Je to dle mého rozhodně lepší krok, než přidat do hry placené mapy, které rozdělí komunitu.

reflex24    Přesně. :thumbup: :thumbup: :thumbup:reflex24reflex2428655    19.11.2017 17:30 reflex24

@ odpověď na komentář od ThainDegu:Přesně. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

ThainDegu napsal:Jak bylo nedávno řečeno na jednom z konkurenčních webů. Vývojáři prostě testují, co si můžou dovolit do svých her nacpat. U některých her je jejich přítomnost citelná, u jiných to, že tam jsou naopak pociťuješ jen v minimálním měřítku.
EA to v rámci SW: BII vyřešila podobně jako Ubisoft u své FPS Rainbow Six, jen se jim dle mého názoru moc nepovedlo startovní nastavení ceny, kterou musí člověk zaplatit za hrdinu. Všechen DLC obsah je prakticky zdarma, za herní měnu si skutečně musíš pořizovat jen postavičky, jejichž otevírání považuji za přijatelnou variantu. Je to dle mého rozhodně lepší krok, než přidat do hry placené mapy, které rozdělí komunitu.

Diskuze na fóru

Kingdom Come: Deliverance (62 příspěvků), Jaký monitor? (22 příspěvků), Náhodné myšlenky a události dne (12149 příspěvků), STEAM -všechno sem (7092 příspěvků), RAM rada! (43 příspěvků), Gaming Setup + Collectors Edition (3 příspěvky), Čeština ve hrách?! (74 příspěvků), Humble bundle -vše sem (614 příspěvků), Killing Floor 2 (44 příspěvků), Nový notebook (30 příspěvků)

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 

Hypergrid – deskovka

Speciál - 25.2.2018
 
Hypergrid – deskovka

Šachové uvažování nad piškvorkovým principem? Česká paráda pro náročné logiky.

 
 

Knowledge is Power

Recenze - 25.2.2018
 
Knowledge is Power

Myslíte si, že znáte svět? Prověřte své znalosti ve hře proti svým kamarádům.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: Konzole
 

Metal Gear Survive

Recenze - 23.2.2018
 
Metal Gear Survive

Konami si pro nás připravilo hru, ve které musíte přežít. Nebo lépe řečeno: kterou musíte přežít. Tak snad příště…

 
Přečíst celý článek»Autor: Honzas4400 - Platforma: PC a konzole
 

Monster Energy Supercross

Recenze - 22.2.2018
 
Monster Energy Supercross

Další do party motokrosové série MXGP změnil rajón a míří za moře.

 
Přečíst celý článek»Autor: Michal Jonáš - Platforma: PC a konzole
 
 
Assassin’s Creed: Origins – Discovery Tour

Naučný a delší dobu očekávaný mód, který má za cíl vás provést životem, historií a společností starověkého Egypta, je konečně tady. A že to čekání…

 
Přečíst celý článek»Autor: Honzas4400 - Platforma: PC a konzole