Dying Light 2 je jedním z cross-gen titulů, které se po vydání na Xbox One a PS4 objeví později i ve vylepšeném kabátku na Xbox Series X a PS5. Díky tomuto, se tak hráči mohou těšit i na technologii ray tracing, kterou nové konzole budou podporovat. Samozřejmě PC hráči k této vymoženosti budou mít přístup již od vydání hry a na žádnou lepší verzi nebudou muset čekat.
V nedávném vydání časopisu Official Playstation Magazine UK byl zveřejněn rozhovor s Tomaszem Szałkowskim, ředitelem jednoho z vývojových týmů, který řekl, že společně s Nvidií pracují na využití této technologie pro globální nasvícení, stíny a a zastínění okolím.
„Díky této technologii vypadají naše stíny za slunečného počasí tak, jak by skutečně vypadaly (mimo jiné proto, že berou v úvahu velikost slunce na obloze). Efekty okolního zastínění získaly prostorovou stabilitu a již netrpí kompromisy vázanými na specifické efekty ovlivňujících prostor obrazovky (fungovaly pouze na tom, co je vidět na obrazovce, což znamená, že podlaha pod stolem neovlivňuje zobrazený obraz, když se díváme na vrch stolu).“
Využitím ray tracingu se hra také stane strašidelnější, k čemuž Tomasz dodal: „Temné Zóny jsou důležitým prvkem naší hry, a proto experimentujeme se sekundárním osvětlením (odrazným povrchem) z umělých světelných zdrojů (jako je hráčova svítilna), což zlepší zážitek ze zkoumání těchto oblastí ještě intenzivnější.“
Dying Light 2 měl být původně vydán letos na jaře, ale z plánů sešlo a oznámení nového termínu data vydání se nám ještě nedostalo.
Mě příjde tahle technologie furt zbytečná a to z toho důvodů, že máte o takových 30-50fps pomalejší hru na úkor lepších stínů nebo odrazů…. Kdyby se začali využívat konečně takovej Unreal Engine či Cryengine není nic takové potřeba. A co se týče funkce DLSS 2.0 furt tam je vidět zníčení nativního rozlišení….
Pro mě zbytečná technologie. Radši budu mít 120fps, než 50-60 a lepší reflekce.
Raytracing je svätý grál počítačovej grafiky. Využíva sa na renderovanie filmových efektov a aj na renderovanie v profesionálnych grafických aplikáciách. Ešte nie sme výkonovo tak ďaleko, aby sme mohli tvoriť od reality neodlíšiteľné hry v reálnom čase, ale raytracing je cesta. Tvrdiť, že je to zbytočná techlógia asi môže iba človek, čo nevie o čo ide. Čo inak znamená „využívat konečně takovej Unreal Engine či Cryengine“? Takže stále všetko fake-ovať? Čimkoľvek čo, je založené na rasterizácii, nedokážeš nahradiť raytracing. Ale to asi ludia pochopia až vtedy, keď bude dostupného viac výkonu pre RT a bude ešte viac prínos RT vidieť. Dnes je totiž stále značne obmedzený.
„A co se týče funkce DLSS 2.0 furt tam je vidět zníčení nativního rozlišení“
Z toho čo som videl v porovnaní, tak boli rozdiely viditeľné až pri niekoľko násobnom zväčšení obrazu (400 až 800 násobnom z videí od DF). Veľmi ťažko si ich hľadal pri porovnaní nezväčšených obrázkov.
https://www.youtube.com/watch?v=YWIKzRhYZm4&pbjreload=10
Ešte pridám review od Hardware Unboxed:
https://www.youtube.com/watch?v=ScAQ5Of1LfE
Já na pár minut zapnul Control, abych se přesvědčil, jak velký krok to tedy je. V 1080p ta změna šla poznat, i přes takto nízké rozlišení. Méně noise, obraz byl ostřejší a FPS mi taky přišlo vyšší než normálně.
Určitě je to dobrý krok dopředu, ale pořád je co vypilovávat. Co jsem si třeba všiml, a nebylo to ani zmíněné ve videu Digital Foundry, byl problém s obličejem Jesse, který na normální vzdálenost kamery třetí osoby byl celkem rozmazaný. Poměrně stejně jako byl s původním DLSS.
Nemal som to ešte šancu skúšať, ale beriem to tak, že technológie idú dopredu a že niečo zatracovať ako to robia niektorí ludia, je proste udivujúce. Podľa mňa to úžitok prináša z toho čo som videl v rozboroch. To, čo si skúšal bolo natívne 1080p, ktoré sa renderovalo z nižšieho rozlíšenia?
tak, tak. Je mi jasné, že na vyšších rozlišeních to vypadá daleko lépe, ale jsem rád, že už i na 1080p to vypadá použitelněji, než to původně bylo.
vypadá to, že Official Playstation Magazine UK má cca 8 měsíců zpoždění co se novinek týče
Taky jsem si všiml, že o tom ray tracingu v Dying Light 2 se ví už asi od srpna, ale tady jsem o tom kupodivu nic nenašel a teď jak se objevil ten nový rozhovor… proč ne? O Dying Lightu 2 je teď delší dobu ticho.
Ono to vypadá, že celá SONY má nějako zpoždění. PS5, TLOU 2 apod.
Neskutečně se na dvojku těším. Jednička mě ohromně překvapila svými možnostmi a zábavností. Čekal jsem tupou střílečku a velice jsem se spletl. Dvojka vypadá ve všech směrech ještě lépe.
Dying Light není Doom. Taky se moc těším.
Přesně… Já obecně nemám rád zombie žánr a to píšu jako sběratel komiksů, který má kompletní The Walking Dead. Zombie mě se*ou i ve hrách jako typ nepřítele… Takovej nudnej koko*… Takže jsem očekával fakt jen vymaštěnou střílečku a byl jsem hrozně mile překvapenej jak hodně dobré to je. Od té doby kudy chodím, tam Dying Light doporučuji. Na dvojku se neskutečně těším.
I to DLC The Folowing bylo super, mega mě bavila ta bugina. Líbilo by se mi kdyby bylo podobně luxusně zpracovaný vozidlo i ve dvojce. Každopádně Dying Light 2 bude luxus i bez vozidla. Kupuju hned jak to vyjde na PS5.