ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    The Lord of the Rings: Gollum

    The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

    Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně

    Elden Ring dostal Ray Tracing

    Sherlock Holmes The Awakened

    Sherlock Holmes The Awakened v nové ukázce láká na ústřední dvojici

    Epic

    Epic nabízí hru zdarma

    MindsEye

    Bývalý producent sérií GTA a Red Dead Redemption představil AAA hru MindsEye

    Do Jurassic World Evolution 2 míří opeření dinosauři

    Do Jurassic World Evolution 2 míří opeření dinosauři

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    The Lord of the Rings: Gollum

    The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

    Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně

    Elden Ring dostal Ray Tracing

    Sherlock Holmes The Awakened

    Sherlock Holmes The Awakened v nové ukázce láká na ústřední dvojici

    Epic

    Epic nabízí hru zdarma

    MindsEye

    Bývalý producent sérií GTA a Red Dead Redemption představil AAA hru MindsEye

    Do Jurassic World Evolution 2 míří opeření dinosauři

    Do Jurassic World Evolution 2 míří opeření dinosauři

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Gears of War – šílený svět (recenze)

autor:
1. 4. 2012
v sekci Blogy čtenářů
0
Gears of War - šílený svět (recenze) 5245
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Psal se listopad roku 2006. Xbox 360 již byl v oběhu celý rok, a konzole od konkurentů ze Sony a Nintenda se připravovaly na svůj brzký příchod. Nicméně něco jim všem chybělo. A to nějaká skutečně skvělá hra, která by předvedla, jaký potenciál v konzolích nové generace dříme. A právě tehdy  v listopadu se taková hra objevila. Byla to akční sci-fi střílečka Gears of War z dílny Epic Games, která tehdy  vyšla jako exkluzivní titul pro Xbox 360. V tehdejším herním světě působila jako zjevení, jelikož skutečně ukázala, co to znamená next-gen. Hra se dočkala (dle mého názoru oprávněného) úspěchu u recenzentů (metascore 94/100) i u zákazníků (6 milionů prodaných kusů). Nicméně po roce čekání se z téhle pecky se konečně mohli radovat i hráči na PC, kterým se předvedla v ukázkové konverzi. Právě PC verzí hry se budu dnes zabývat, nicméně většina faktů stejně dobře platí i pro verzi xboxovou.

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/gqLjIZ0ejaE“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

Na pokraji vyhlazení

Kdysi bývala planeta Sera krásným místem. Města prosperovala, lidstvo vzkvétalo a děti se radovaly. Tedy, až do dne, který vešel do paměti jako „Den vylíhnutí“ (v orig. „Emergence Day“). Onoho dne se z útrob planety náhle vynořila horda nestvůr, zvaných Locusti (v češtině celkem nešťastně přeložení jako „Sarančata“, s dovolením budu používat původní termín). Vypukla ničivá válka a lidstvo si uvědomilo, že pokud něco neudělá, bude čelit vyhlazení. V zoufalství tedy použilo zbraně hromadného ničení, ale bohužel, ani to jim lepší zítřky nepřineslo. Velká část Locustů sice tento útok nepřežila, ale to samé můžeme říci i o lidech. Jejich pokolení bylo takřka vyhlazeno a kdysi krásná města se proměnila v ruiny…

Tak zní premisa celého příběhu trilogie Gears of War. Jak sami vidíte, nejde o nic optimistického ani hezkého, což ostatně platí o charakteru celé hry. Náš příběh začíná celých 14 let po Dni vylíhnutí, kdy zbyla jen hrstka lidí zoufale bojující o přežití ve světě zmítaném každodenní válkou. I když, pojem „válka“ se mi říká těžko, vzhledem k tomu, že už je prakticky dobojováno – Locusti již vyhladili většinu lidstva, a ty, co přežili, zahnali do několika málo bezpečných koutů. Bezpečných… ale na jak dlouho?  Do tohoto neveselého světa vstupujete jako Marcus Fenix, válečný veterán, později vězněný za údajnou vlastizradu.

Poslední vzdor

Jak ale jistě tušíte, ve vězení moc dlouho nepobudete (o čem by pak asi hra byla, že). Spolu se svým týmem známým pod názvem Jednotka Delta se vydáte vstříc zoufalé naději na ukončení války, spočívající v odpálení  nálože, která by měla zlikvidovat síť podzemních tunelů obývaných Locusty. Možná si řeknete, že je to jednoduché, prostě tam tu bombu hodíme a hotovo. Jenže ve světě, kde je příslušnost k homo sapiens de facto rozsudkem smrti, to tak jednoduché nebude. Příběh rozdělený do pěti aktů (poeticky nazvaných „Popel“, „Příchod noci“, „Břicho bestie“, „Dlouhá cesta domů“ a „Zoufalství“) vám zabere nějakých 10-12 hodin, což je na akční hru úctyhodné číslo. Bohužel ale musím říci, že příběh samotný není to, co by mě hnalo kupředu, neboť je sice celkem zajímavý, ale jeho vyprávění je místy trochu zmatené a občas jsem i pozapomněl, o co že mi vlastně zrovna jde.

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/BdjQUdJG1F4″ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

Ovšem když nad tím přemýšlím, napadá mě, že možná šlo o záměr. Jen ze samotné první hry se o světě téměř nic nedozvíte, pozadí příběhu i příběh samotný jsou zahaleny jakýmsi oparem tajemna. A přitom to rozhodně není tak, že by hra byla chudá na „lore“, kdepak. Jde o to, že vše je dávkováno velice úsporně a tak, aby hráč možná trochu zapojil svojí představivost. Ve světě, kterým procházím, vidím mnohé věci, které nejsou vysvětleny, ale přesto svůj význam mají. Přemýšlím, co mohou znamenat, či jak to na Seře mohlo vypadat dříve. Zdejší svět se zdá být odlišný od Země, ale přesto mi připadal tak nějak povědomý. Před sebou vidím jen zmar a zkázu, moje smysly jsou zaostřeny jen na prostou snahu o přežití. Ano, takovéhle pocity ve mně dokázala vyvolat pohlcující atmosféra této hry. A to mě vzhledem k tomu, že jsem očekával samoúčelnou řezničinu, docela překvapilo. Nevím, jak to všechno popsat, snad bych jen odkázal na trailer „Mad World“.

Hrůza přichází z hlubin

Nicméně na podobné filozofování nebudete mít zase tolik času, protože Gears of War jsou přeci jen hlavně o té akci, která mě velice příjemně překvapila v mnoha ohledech. Především mi poskytla zcela jiný styl hry, než ten, který běžně vídám v profláknutých sériích typu Call of Duty (čímž ho nijak neočerňuji). Autorům bojového sysému se podařilo skvěle skloubit prvky frenetické akce a survivalu, což ústí v úžasně návykovou hratelnost. Ta sama je postavena na hraní z pohledu třetí osoby a životně důležitém krytí. Na každém bojišti máte k dispozici mnoho různých zídek, výklenků a třeba i ohořelých aut, která vám poslouží k úkrytu. Při pohledu na hlavní protagonisty si možná budete myslet, že vydrží všechno a celou dobu budete akorát kosit nepřátele hlava nehlava, ale opak je pravdou. Marcus, ač má zbroj tlustší než kdejaká bichle, vydrží i na nejnižší obtížnost sotva pár zásahů. Nezbývá tedy, než si nechat systém krytí dostat do krve.

 

 

1 z 2
- +
Gears of War - šílený svět (recenze) 5235
Gears of War - šílený svět (recenze) 5245

1.

2.

Rozhodně ale nepočítejte s tím, že celou hru projdete tím stylem, že zakleknete za zídku, všechno v klidu vystřílíte a půjdete dál. Zaprvé by to byla nuda, a zadruhé vám to ani hra nedovolí. Umělá inteligence nepřátel je na relativně slušné úrovni, takže nečekejte, že budou stát na místě a čekat, až je laskavě odprásknete. Budou se vás snažit obejít a naprat vám olovo do zad, takže se připravte na adrenalinové přebíhání mezi kryty a okamžiky plné napětí. A když už dojde na nejhorší a nějaký Locust se vám zjeví přímo před očima, nezbývá než nastartovat symbolickou zbraň celé série, a to řetězový bajonet (motorová pila spojená s vaší útočnou puškou). Tahle věcička, jejímž převedením na obrazovky si údajně Cliff Bleszinski (autor hry) splnil velký dětský sen, vám totiž poskytne jeden z nejefektnějších způsobů usmrcení, který mi vždy skýtal hluboké uspokojení a zadostiučinění.

Hra vám pochopitelně nebude servírovat stále jeden typ generického vojáka. Dočkáte se bohaté nabídky různých druhů potvor, které se budou celou dobu pečlivě starat o brnkání na vaše nervy. Kromě základních pěšáků se dočkáte i malých a slabých mrch, které se ale nijak nekryjí a běží přímo na vás. Ideální kandidát na motorovou pilu, říkáte si, ale když se jich sejde víc, umějí být pěkně nepříjemná sebranka. Na druhé straně pak stojí těžkotonážní bombarďáci, kteří jsou schopní vás jednou ranou ze svého raketometu poslat do věčných lovišť. A vrcholem všeho jsou pak berserkerky, slepé bytosti orientující se podle sluchu, které jsou nezranitelné konvenčními zbraněmi. Pomůže vám pouze „Kladivo úsvitu“, což je v podstatě útočný satelit. Pokud jste bystří, jistě vás už napadlo, že půjde použít pouze venku, a tyhle holčiny na vás obvykle vybafnou někde uprostřed podzemí. Tohle všechno vám říkám jen proto,a byste si uvědomili, jak rozmanité boje vás v Gearsech čekají.

 

 

1 z 2
- +
Gears of War - šílený svět (recenze) 5243
Gears of War - šílený svět (recenze) 5242

1.

2.

 

Na každý druh nepřítele musíte použít jinou taktiku, což v kombinaci s docela vysokou obtížností dodává hře velmi příjemný, skoro až „old-school“ nádech, jelikož i na nejnižší obtížnost se musíte setsakra snažit. Vrcholem všeho je pak závěrečný souboj, který mi po dlouhé době ukázal ve hře skutečnou výzvu. I při nastudování taktiky jde o opravdu náročnou záležitost, u které budete chvíli drtit v zubech nadávky, ale až konečně zvítězíte, rozlije se vám po těle krásný a zasloužený pocit vítězství vydřeného vlastními silami.

 

Zničená krása

Sousloví „Zničená krása“ je názvem artbooku přidávaného ke sběratelským edicím hry, a musím dodat, že bych jen těžko hledal lepší název pro popis vizuální stránky Gears of War. Většinu hry prožijete v několika různých městech (respektive v jejich ruinách), ale podíváte se i do zničené krajiny kolem. Každý pohled vás utvrzuje ve vážnosti a krutosti situace – budovy jsou rozbořená, auta ohořelá, lidé takřka žádní. Ale přesto se ze hry zcela nevytratila krása. Města jsou postavena ve velmi zvláštním architektonickém stylu, který není k vidění nikde na Zemi. Přesto jsem se ale nemohl ubránit onomu dojmu jakési povědomosti, o kterém jsem již psal výše. A to se netýká jen budov, ale všeho, třeba i vzhledu samotných postav – na první pohled poznáme, že jsou to lidé, ale viděli jste někdy ve skutečnosti takhle namakanýho svalovce? V tomhle ohledu se mi universum Gears of War hodně zamlouvá, možná že jen nejsem dosti sečtělý, ale v mnohých věcech mi připadá docela originální.

 

 

1 z 2
- +
Gears of War - šílený svět (recenze) 5240
Gears of War - šílený svět (recenze) 5239

1.

2.

 

Samotný design lokací je nádherný. Nikdy se nestane, že byste měli pocit „přejedení se“ určitým místem. Ačkoli se většina hry odehrává ve městě, budete až překvapeni, jakou variabilitu se zde tvůrcům podařilo vykouzlit. Užijete si temné noci i svitu slunce, monumentálního centra i vily na předměstí. Při průchodu městem nezbývá než obdivovat um autorů a kochat se velkým množstvím propracovaných detailů a také velmi specifickou atmosférou, kterou každá lokace umí vybudovat. Nicméně si nepředstavujte, že vás čeká nějaký otevřený svět. Gears of War jsou víceméně klasický koridor, což se tvůrci snažili alespoň trochu kompenzovat možností si občas vybrat jednu z dvou nabízených cest. Pokud vám tedy linearita nevadí (dnes je to víceméně standard), lze celkový design lokací označit za mimořádně povedený.

 

 

1 z 2
- +
Gears of War - šílený svět (recenze) 5244
Gears of War - šílený svět (recenze) 5241

1.

2.

 

Ale dost už úvah, pojďme se na věc podívat z poněkud techničtějšího úhlu pohledu. Slovo „krása“ v nadpisu lze totiž vztáhnout i k celému charakteru grafického kabátku. Hru jsem poprvé hrál na jaře roku 2011, a jen těžko se mi chtělo uvěřit, že jde o hru starou pět let. Gears totiž vypadají i na dnešní poměry nadprůměrně (trochu smutný portrét vývoje grafiky, což?), takže zkuste zvážit, jaký dojem zanechali při svém zjevení  v roce 2006. Tehdy šlo o nejlépe vypadající hru vůbec, která svého přemožitele našla až v Crysis. Právě zde debutoval Unreal Engine třetí generace, hra ostatně vznikla na základě jeho technologického dema. Grafika hry se vyznačuje značnou stylizovaností, která se vyjma zmiňovaných věcí vyznačuje sníženou paletou barev a laděním hlavně do šedých tónů, což kupodivu vytváří výtečný vizuální dojem. Je vidět, že práce se šedou barvou ve hrách je složitá, a hranice mezi vyblitým hnusem a krásnou stylizací opravdu tenká. Tady jde naštěstí o ten druhý případ.

Vše jen podtrhuje velmi zdařilá zvuková stránka. Hudební podkres disponuje několika pěknými melodiemi, které v boji dokáží hráči rozpumpovat krev, a mimo boj navodit atmosféru bohem zapomenutého světa. Zvuky zbraní a ostatní zvukové efekty jsou dle mého názoru též v naprostém pořádku.

Jak to dopadlo na PC?

Všichni víme, jak to často dopadne, když se hra vyvíjená čistě na konzole později převádí do PC verze. Zmršené ovládání, nulové možnosti nastavení grafiky, neúměrně krvavé HW nároky a kopec bugů navrch. Gears of War ale naštěstí žádný z těchto neduhů netrápí. Konverzi si vzali na triko polští People Can Fly (autoři např. Painkillera nebo Bulletstorm) a odvedli na ní prvotřídní kus práce. Ovládání na klávesnici s myší je zcela přirozené, až se člověku nechce věřit, že jde o port z konzole. Hra vám skýtá relativně bohaté možnosti nastavení grafiky, která byla oproti xboxové verzi lehce vylepšena. Mimo jiné zde naleznete i podporu DirectX 10, a hra tak patří spolu s např. Crysis mezi první, které tuto technologii obsahovaly. Hardwarové nároky jsou odpovídající, a hra jede i na slabších sestavách velmi plynule při zachování slušného grafického standardu.

 

 

1 z 2
- +
Gears of War - šílený svět (recenze) 5238
Gears of War - šílený svět (recenze) 5237

1.

2.

Co ale potěší asi nejvíc, je o cca 1-2 hodiny prodloužená příběhová kampaň, přičemž toto rozšíření je exkluzivní pro PC a nikdy nebylo vydáno pro Xbox 360. Tato část navíc rozhodně nepůsobí jako nějaká laciná výplň, ba naopak skvěle zapadá do celkového děje a navíc nabízí jeden skvělý souboj s bossem navíc. Dalšími bonusy pro PC hráče jsou třeba tři exkluzivní mapy pro multiplayer (dnes už je to celkem jedno, protože servery jsou prakticky mrtvé, což je i důvod, proč jsem MP do recenze nezahrnul) a Unreal editor, ve kterém si můžete vytvářet vlastní. Poslední třešničkou na dortu je pak česká lokalizace formou titulků od CD Projektu. Překlad hodnotím jako celkem zdařilý (vyjma problému s Locusty/Sarančaty, jak jsem již uvedl výše), a konkrétně oceňuji, že nijak necenzuruje značnou vulgaritu hry, jak bývá poslední dobou zvykem. Dokonce jsme měl občas pocit, že v překladu byla zvolena i tvrdší nadávka než v originále.

Celkově lze dát za vypořádání se s PC verzí velkou pochvalu a uvést jí jako příklad ostatním vývojářům. Jen je trochu škoda, že i přes tohle všechno se PC verze prodávala špatně (cca 150 000 kusů, což je mizerný výsledek v porovnání s 6 miliony na xboxu), a naděje na další díly na PC tak byla pohřbena. Někdo může smutnit, a někoho to může stejně jako mě donutit ke koupi Xboxu. To nic ale nemění na tom, že tahle hra za těch pár korun, které za ní dneska dáte, rozhodně stojí.

Recenze

Gears of War - šílený svět (recenze)

9 Hodnocení

Výtečně zpracovaná akční střílečka, která za spolupráce nádherné grafiky a pohlcující atmosféry vytváří skvělý herní zážitek, na který jen tak nezapomenete. I po pěti letech patří Gears of War stále mezi klenot herní scény.

Líbí se nám

  • krásná detailní grafika
  • design lokací
  • úžasná atmosféra
  • sympatické postavy
  • intenzivní a rozmanitá akce
  • dobře padnoucí hudba
  • zajímavé souboje s bossy
  • délka hry (cca 10-12h)
  • zdařilá konverze na PC
  • česká lokalizace
  • řetězový bajonet 🙂

Vadí nám

  • pro někoho příliš vysoká obtížnost
  • trochu zmatený příběh
  • občas trochu moc koridorovité

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Předchozí článek

Náš obchod je ten nejlepší

Další článek

Jeden za všechny aneb co nesmíte minout (13.týden)

Související články

The Lord of the Rings: Gollum
Novinky

The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

před 3 hodinami
Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně
Novinky

Elden Ring dostal Ray Tracing

před 4 hodinami
Sherlock Holmes The Awakened
Novinky

Sherlock Holmes The Awakened v nové ukázce láká na ústřední dvojici

před 5 hodinami
Další článek
Jeden za všechny aneb co nesmíte minout (13.týden) 10852 tyden

Jeden za všechny aneb co nesmíte minout (13.týden)

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Anno 1800 představuje expanzi New World Rising

      Anno 1800 je dostupné zdarma

      18. 3. 2023
      Epic

      Epic rozdává hru zdarma

      16. 3. 2023
      zdarma

      Aktivujte si zdarma horor s českou lokalizací

      20. 3. 2023
      Steam

      Přidejte si zdarma do své knihovny na Steamu roguelike plošinovku

      15. 3. 2023
      Atomic Heart

      Atomic Heart dostane plnohodnotnou českou lokalizaci

      92
      Dojmy z hraní Resident Evil 4

      Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

      49
      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      43
      Herní obchod Xzone mění své logo

      Herní obchod Xzone mění své logo

      24
      The Lord of the Rings: Gollum

      The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

      23. 3. 2023
      Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně

      Elden Ring dostal Ray Tracing

      23. 3. 2023
      Sherlock Holmes The Awakened

      Sherlock Holmes The Awakened v nové ukázce láká na ústřední dvojici

      23. 3. 2023
      Epic

      Epic nabízí hru zdarma

      23. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • El Scorpio: Po více než dvou dekádách Deus Ex stále ohromuje hráče
      • madPav3L: The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání
      • FlashCV: Epic nabízí hru zdarma
      • Geralt z Rivie: Bývalý producent sérií GTA a Red Dead Redemption představil AAA hru MindsEye
      • shaak: Counter-Strike 2 oficiálně představen
      • Lukaso 23: The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání
      Amnesia: The Bunker

      Amnesia: The Bunker v nové ukázce láká na příběh

      18. 3. 2023
      Závodní hra Disney Speedstorm přichází s datem vydání

      Závodní hra Disney Speedstorm přichází s datem vydání

      17. 3. 2023
      Diablo IV

      Diablo IV spustilo preload otevřené bety

      23. 3. 2023
      MindsEye

      Bývalý producent sérií GTA a Red Dead Redemption představil AAA hru MindsEye

      23. 3. 2023
      GOG

      GOG pořádá velký jarní výprodej

      22. 3. 2023
      Přehled esport novinek z 11. týdne

      Přehled esport novinek z 11. týdne

      19. 3. 2023
      Need for Speed Unbound

      Need for Speed Unbound odhaluje obsah prvního rozšíření

      19. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář