Rozhodl jsem se pro vás sepsat takovou menší příručku pro přežití v této skvělé hře. Informace zřejmě nejvíce ocení začátečníci, ale určitě si v tom nějaké nové poznatky najde i pokročilejší hráč.
Jedná se o moje poznatky, které jsem zjistil při hraní, ale i o věci z různých článků na internetu.
Některé informace mohou být nepřesné nebo změněny v nějakém z následujících patchů.
Základní „ukazatele“ zdraví.
V DayZ existuje 5 základních ukazatelů zdraví a to jsou: žaludek, voda, energie, krev, zdraví.
Níže uvedené čísla mohou být nepřesná, ale k pochopení toho jak systém zdraví v DayZ funguje to postačí.
Žaludek
Čím zabráníte hladovění asi nemusím vysvětlovat, ale pro jistotu je to samozřejmě jídlo.
Žaludek každé postavy má maximální kapacitu 4000.
Každý hráč po narození na pláži má startovní hodnotu 1000.
Při hodnotě 3500 bude váš žaludek plný a hra vám začne psát, že je vám na zvracení.
Když dosáhnete hodnoty 3900 začnete zvracet a tím snížíte hodnotu nejenom žaludku, ale i vody a energie. Neověřená informace ohledně zvracení co jsem zjistil je, že by to mělo zrušit otravu po jídle.
Nicméně hodnota žaludku je nejméně důležitým ukazatelem a ani prázdný žaludek není životu nebezpečný. Žaludek je v podstatě jen na omezení toho kolik kalorií do sebe můžete dostat.
Voda
Toto je už důležitější ukazatel. Dehydratace vás může zabít a tak je potřeba být stále hydratovaný.
Maximální hodnota kolik v sobě vaše postava udrží vody je taktéž 4000.
Každý hráč po narození na pláži má startovní hodnotu 1800. Takže stav lehké dehydratace.
Při hodnotě nižší než 2000 přichází lehká dehydratace. Hláška“ I am thirsty“ a thirsty status v zelené barvě u vaší postavy v inventáři.
Pokud se nenapijete a klesne vám hodnota pod 1000 status v inventáři bude mít barvu žlutou.
Pokud vám klesne hodnota vody na 0 tak začnete ztrácet 1% krve a 5 životů za sekundu. Při této hodnotě se vám zobrazí hláška „I am dying of dehydration“ a červený status v inventáři.
Takže první co by jste po „spawnu“ měli udělat je najít studnu, která se nachází v každém městě a pořádně se napít. Klidně si naplnit žaludek. Hlášky „I am really full, My stomach is full“.
Energie
Toto je jeden z hlavních „ukazatelů“ ve hře. Energii potřebujete k pohybu, regeneraci zdraví a krve.
Maximální množství energie, které vaše tělo může uchovat je 20000! Takže vaše tělo dokáže v sobě uchovat ohromné množství energie.
Každý hráč po narození na pláži má startovní hodnotu 1000. Takže chvíli potrvá než začnete mít hlad.
Hladovět začnete na hodnotě menší než 600. Hláška „I am hungry“ a zelený status hungry ve vašem inventáři.
Pod hodnotou 300 se status změní na žlutou barvu a hlášku „I am extremely hungry, I am starving, My stomach grumbles“.
Pod hodnotou 100 začnete umírát na hladovění a status bude mít červenou barvu doprovázenou hláškou „I am dying of starvation“. Také začnete ztrácet 0,5% krve a 1 život za sekundu.
Jak jste si zřejmě sami všimli tak energie je ohromným „uložištěm“ pro kalorie, které potřebujete nutně k životu. Co já vím tak většina hráčů jí až když se jim objeví status hungry. Což je ohromná chyba. Snězte všechno co najdete a v inventáři budete mít místo na potřebnější věci. Nehledě na to, že regenerace krve a životů začíná až na hodnotě 3500 energie.
Než se dostaneme k ukazatelům krve životů tak přejdeme na věc která s tímto úzce souvisí a to je jídlo a pití.
Jídlo a Pití
Každé jídlo a pití má také základní atributy.
A to jsou: Místo které vám zabere v žaludku, energie, voda, počet použití.
K přesnějšímu vysvětlení poslouží níže uvedená tabulka.
Plechovka fazolí | Rýže | Plechovka sody | Čutora | |
Místo v žaludku | 440 | 1000 | 165 | 500 |
Energie (kalorie) | 462 | 3740 | 142 | 0 |
Voda | 330 | -1000 | 330 | 1000 |
Příklad: Sníte plechovku fazolí. Ta vám zabere 440/4000 místa v žaludku a doplní vám 462/20000 energie. Také vám doplní 330/4000 vody.
Samozřejmě také vám hodnoty klesají a to by mělo být u všech ukazatelů stejné a to 1 za vteřinu.
Při pohybu asi rychleji, ale hodnoty nevím.
Krev a Životy
Hodnota těchto dvou ukazatelů je 5000.
O těchto hodnotách to zatím moc známo není, ale jedno je jisté pokud vám tyto hodnoty klesnou na nulu tak je po vás.
Regenerace
Regenerovat krev a zdraví jde dvěma způsoby a to samo regenerací nebo díky lékařským potřebám.
Regenerace pomocí léků lze pomocí Saline bagu nebo Blood bagu. Saline bag by měl doplnit 5000 krve a blood bag 1000 krve. K použítí těchto předmětů je, ale nutno plný blood bag nebo saline bag zkombinovat se starter kitem který naleznete v lékarničce. Také je potřeba k aplikaci dvou hráčů. Samotní si je neaplikujete.
Samozřejmě to není jediná cesta jak si zdraví regenerovat. Pokud jste hydratovaní a máte energii tak se tělo začne regenerovat samo od sebe. Jsou 2 rychlosti regenerace.
Pomalá regenerace je na hladině 3000 vody a 3500 energie kdy tělo regeneruje krev rychlostí 1 krev za sekundu.
Plná regenerace nastává když máte hladiny vody na 3500 a energie 5000. Rychlost regenerace krve pak bude 3 za sekundu.
Pokud máte krev doplněnu na 5000 začne se vám doplňovat zdraví a to rychlostí 3 za sekundu.
Pozor, aby se vám zdraví regenerovalo je stále nutné mít hladinu vody a energie na hodnotách 3500 a 5000 jako u předchozího bodu.
Takže pokud na tom budete bledě musíte se stále držet hydratovaní a nejlepší je si asi i odpočinout a nepodnikat nějaké daleké cesty.
Poškození věcí
Jistě jste si sami všimli, že každá věc co najdete má status v jaké je kondici.
Pristine – nedotčené (věc je v perfektním stavu)
Worn – opotřebované (stále je věc v dobrém stavu)
Damaged – poškozené (u přídavků na zbraň už většinou skoro nepoužitelné a u jídla střední možnost infekce)
Badly damaged – velmi poškozené (zde už hrozí velká možnost infekce)
Ruined – Zničené
Doporučuji pokud to není nezbytné sbírat věci jen pristine a worn. U jídla to platí dvojnásob.
To je pro dnešek vše příště pokud bude zájem můžu rozebrat další věci jako jednotlivé léky nebo o co bude zájem.
Díky za přečtení článku a snad vám to bude ku prospěchu. Rád přivítám i konstruktivní kritiku.