Když jsem viděl první gameplaye Assassin’s Creed Unity z E3, říkal jsem si, že by to konečně mohl být díl, který by přebil dnes již legendární Assassin’s Creed II. Bohužel- nic takového se nekoná. Proč? To se dočtete v mojí recenzi.
Arno Victor Dorian
Na začátku hry se seznámíte s Arnem Victorem Dorianem, který jako malý ztratil otce a kterého se ujmul pan de la Serre, což je čirou náhodou templářský mistr. V úvodu se také seznámíte s Elise, sličnou rudovláskou, která později půjde ve šlépějích svého otce.
V prvních misích mi Arno hodně připomínal mladého Ezia, protože Ezio byl ještě předtím, než se stal asasínem, taky takový průšvihář. V pozdějších fázích vás ale příběh neosloví ani zdaleka tolik jako příběh dvojky, který byl podlě mě výtečně zpracován a jen těžko byste v něm hledali chybu. Příběh Unity je o dost slabší. Některé důležité a mnohdy i zajímavé postavy se v příběhu jen mihnou a to mě strašně štvalo. Třeba takový Napoleon Bonaparte se dal udělat mnohem lépe.
Možná to není chybou příběhu, ale co mě trochu nudilo, byl milostný příběh Elise a Arna. Na druhou stranu to funguje jako důkaz toho, že asasíni a templáři se mohou někdy spojit.
Paříž
Centrem dění je Paříž v období revoluce, a je nutno říct, že je to největší město, které bylo v AC sérii uděláno. Paříž doslova přetéká aktivitami, ať už to je chytání zloděje, vraždění zločinců nebo přijímání asasínských misí.
Mise davu, jako je již zmíněné chytání zloděje a zabíjení zločinců, se generují náhodně a za určitý počet těchto splněných misí můžete získat nový kus vybavení. Vybavení se dá samozřejmě i koupit, ale k tomu se dostaneme později.
Co se mi na procházení Paříží líbilo, bylo to, že teď můžete lézt do domů. Samozřejmě někde okny, jinde dveřmi. Dle mého soudu to přidává misím větší variabilitu toho, jak je můžete splnit. Některé dveře musíte vypáčit, abyste se dostali do nějaké tajné místnosti, ve které může být ukryt pěkný balík.
Také zpracování známých pařížských budov není vůbec špatné. Třeba takový Notre Damme je pěkný zvenčí i zevnitř a Bastilla je opravdu masivní pevnost.
Mechaniky hry
K pohybu po městě budete používat tlačítko pro běh a další dvě tlačítka vám pomohou k pohybu nahoru nebo dolů, podle vašeho uvážení. Parkourová část je daleko efektnější než u Black Flag, ale stejně se vám několikrát stane, že hlavní hrdina poběží někam úplně jinam, než chcete.
Souboje vám teď dají opravdu zabrat. Chcete jít proti šesti nepřátelům a nemáte vylepšenou postavu? Tak počítejte s tím, že vám s největší pravděpodobností prošpikují záda mečem. Každý nepřítel, stejně jako vy, má úroveň, a od toho se odvíjí jeho síla a dovednosti. Nejvyšší úroveň je pátá úroveň a dostat se k ní vám dá docela zabrat. Za každou misi nebo aktivitu, kterou uděláte, dostanete body zkušenosti a po nabití určitého počtu těchto bodů získáte novou úroveň.
Za příběhové mise dostáváte body, za které si můžete koupit nové dovednosti, které vám pomůžou v boji na dálku i na blízko.
Co mě zklamalo, byl způsob, jakým vývojáři udělali stealth. Krytí za věcmi je opravdu otřesné a mnohdy vám nebude absolutně k ničemu. Bylo přidáno skrčení, které jsem skoro vůbec nevyužil a přišlo mi k ničemu. Na druhou stranu, co se nepovedlo ve stealthu, bohatě vynahrazuje úprava postavy. Můžete si vybrat barvu oblečení, typ oblečení, prostě to, co vám sedne. Každý kus oblečení má svoje statistiky a to boj zblízka, zdraví, nenápadnost a boj na dálku. Mě osobně nejvíc sedla kombinace oblečení přidávajícího zdraví a oblečení pro nenápadnost, společně s těžkou zbraní.
Na začátku jsem opravdu hodněkrát umřel jen proto, že jsem nestíhal vykrýt nepřítelův výpad, který indikuje to, že jeho ukazatel zdraví zežloutne. Ukazatel zdraví nepřátel mi v Assassin’s Creed chyběl a jsem rád, že ho do Unity dali.
Další věcí, kterou je nutno zmínit, je vykrádání truhel. Ty mají tři úrovně a k jejich vypáčení potřebujete šperháky. Nejde, abyste s úplně první úrovní odemykání truhel mohli odemknout truhlu se třetí úrovní. Pak tu jsou truhly, které mě dožíraly strašně moc tím, že po vás chtějí, abyste hráli doprovodné aplikace. Proč nás do toho Ubisoft musí tlačit? Proč bych měl hrát doprovodnou aplikaci, když v samotné hře mi toho ještě spousta chybí k dohrání? Za toto Ubisoftu opravdu netleskám.
Bodíky
Za různé body si mlžete kupovat různé věci. Za peníze si koupíte zbraně, munici,šperháky a spoustu jiných užitečných věcí. Za body vylepšení si můžete koupit nové dovednosti, případně vylepšit již koupenou dovednost. Za body přesvědčení si vylepšujete zbraně, aby měly dodatečné poškození, a oblečení, aby jste měli více zdraví či bonus pro boj. A pak tu jsou body Helixu. A tady narazíte. Právě pomocí reálných peněz si můžete koupit kredity Helixu, pomocí kterých si můžete kupovat vybavení, aniž byste potřebovali peníze, já si ale radši na nový meč našetřím, než abych utrácel peníze za kredity Helixu.
Zajímavost: Věděli jste, že v Unity je dovednost, pomocí které na sebe vezmete podobu někoho jiného?
Grafika
Z čeho ale nadšený nejsem, je grafika, která podle mě neodpovídá náročnosti. Některé textury jsou hrozně provedené, u některých míst mi textura doskočila až po chvíli. Optimalizace se prostě Ubisoftu nepovedla, a PC nároky opravdu přepískli. Na druhou stranu, cutscény nevypadají vůbec špatně a u několika málo budov jsem viděl velice pěknou grafickou práci.
Mikrotransakce
Co mě vyloženě dožralo, jsou mikrotransakce. Hra je na vás nepokrytě chrlí a to je neodpustitelné. Mikrotransakce jsem nikdy neměl rád a do AC mi prostě absolutně nesedí.
Recenze
Recenze Assassin's Creed Unity- Francouzští asasíni (recenze single playeru)
Unity v některých ohledech prokazuje znatelné zlepšení od předchozích dílů, ale v mnoha ohledech zklamalo. Optimalizace, framedropy, nejrůznější bugy a glitche této hře ubírají na hodnocení. Je to sice největší Assassin's Creed, ale rozhodně není nejlepší. Co je třeba ocenit, je soundtrack, který je opravdu povedeny, a snaha vývojářů o návrat ke kořenům. Já této sérii ještě dám šanci, aby mě přesvědčila o tom, že dovede zaujmout. Propříště by Ubisoft neměl hledět na kvantitu, ale na kvalitu a měl by si dát více načas s dotažením všech mechanik
Líbí se nám
- Prostředí Paříže
- RPG systém
- Vedlejší mise
Vadí nám
- Mizerná optimalizace
- Framedropy, bugy a glitche
- Slabší příběh
- Mikrotransakce