Zdravím,
chtěl bych se vás zeptat jaké aspekty her jsou pro vás důležité a měli by mít vliv na hodnocení.
Pro mě to je: V rámci grafiky technologie (zkrátka technologická stránka grafiky) a estetika (jak to ve výsledku vypadá, stylizace atd...), dále hratelnost (jak se to celkově hraje), level design, celková atmosféra, motivace hru hrát dál, příběh a jeho podání, optimalizace celé hry, umělá inteligence a zabugovanost. A také samozřejmě výsledný pocit ze hry a zábavnost. Je mi jasné že u různých žánrů by se mělo více dbát na různé aspekty. Prosím napište sem co vás napadne
To nemůžeš brát obecně... u každého žánru by se mělo hodnotit něco jiného...
To je jako by jsi chtěl dialogy a rozhovory hodnotit u akčních her...
To mi je jasné, jde mi o obecné věci. I u strategie mužeš hodnotit příběh, ale nemůžeš mu samozřejmě přikládat takovou váhu jako umělé inteligenci atd...
@Dubisek wrote:
To je jako by jsi chtěl dialogy a rozhovory hodnotit u akčních her...
Náhodou, takový CS:GO má určitě Metascore 83 jen kvůli dialogům... 😀
Co se mě týká, tak mi prostě záleží na tom, jestli mě to baví nebo ne. Na nějaké objektivní recenzování plné aspektů moc nejsem, no.
Ale jo proč by nemohlo mět cs:go takový skóre kvůli dialogům, přece ty věty go go go, roger that sou upe brutální 😀
Mě hlavně baví na hře její atmosféra a kde se odehrává a proto hraju stalkra a metro. Obě hry hry jsou v postapokalyptické době.
U hry mě v první řadě zajímá hlavně příběh. Ten mě totiž motivuje ke hraní. Výjimkou jsou takové hry, jako třeba Serious Sam 3 BFE, kde je bezhlavé zabíjení 1000 potvor pro odreagování, hříčky na mobil atd. Potom je hlavní hratelnost, stylizace prostředí a audiovizuální zpracování. AI záleží na žánru hry. Na grafice zase tak nezáleží. Některé hry mají grafiku skvělou, některé mají svůj specifický styl. Když ale vidím, že je na nějaké nové hře grafika vážně odfláknutá, tak mi to taky oku nelahodí.
U mě je to první řadě rozhodně hratelnost. K čemu mi bude motivace v podobě příběhu, když se ta hra bude hrozně hrát? Samozřejmě je příběh na druhém místě, ne o moc pod hratelností.
@Honzas4400 wrote:
U mě je to první řadě rozhodně hratelnost. K čemu mi bude motivace v podobě příběhu, když se ta hra bude hrozně hrát? Samozřejmě je příběh na druhém místě, ne o moc pod hratelností.
Ale vem si třeba takový The Walking Dead (adventuru). To je spíš takový interaktivní film. Občas jsou tam i nějaké hádanky a interakce, ale nejdůležitejší je na tom ten příběh. Kdyby ta hra neměla tak skvělý příběh, tak by to byl propadák. Prostě to se nedá říct, že důležitější je tohle a tohle. U každého žánru je to trochu jinak. Mohl bych taky říct, že k čemu mi bude hratelnost, když mě hra vůbec nezaujme příběhem? Tyhle 2 věci jsou prostě na prvním místě.
@Maestrodk wrote:
@Honzas4400 wrote:
U mě je to první řadě rozhodně hratelnost. K čemu mi bude motivace v podobě příběhu, když se ta hra bude hrozně hrát? Samozřejmě je příběh na druhém místě, ne o moc pod hratelností.
Ale vem si třeba takový The Walking Dead (adventuru). To je spíš takový interaktivní film. Občas jsou tam i nějaké hádanky a interakce, ale nejdůležitejší je na tom ten příběh. Kdyby ta hra neměla tak skvělý příběh, tak by to byl propadák. Prostě to se nedá říct, že důležitější je tohle a tohle. U každého žánru je to trochu jinak. Mohl bych taky říct, že k čemu mi bude hratelnost, když mě hra vůbec nezaujme příběhem? Tyhle 2 věci jsou prostě na prvním místě.
Tak samozřejmě musíme rozlišovat, zda jde o adventuru jako právě TWD, nebo prostě bezduchou střílečku jako Battlefield, nebo Call of Duty. Ale v obecnym měřitku je pro mě na prvním místě hratelnost.
Tak u mně je v prvé řadě hratelnost a to hodně dobrá. Grafiku rozlišuju jako hezkou, krásnou a realistickou. V prvé řadě mně ale hra musí zaujmout, a také dostává moje sympatie podle toho, pokud jsem si ji koupil. Nechápu piráty a znám lidi, kteří pirátí jako prase a nikdy žádnou hru z nějakýho důvodu nedokončí.
Hraji v drtivé většiny RPG hry, nicméně i ty se v některých aspektech liší. U akčních RPG typu Diablo, Sacred, Dungeon Siege apod. je pro mne hlavní hratelnostní aspekt hry, tedy dynamika, zábavnost, herní (zejména soubojové) mechanismy, případně end-game content. Příběh je přirozeně až na dalších místech (neplatí pro první dohrání hry). Příjemná audiovizuální stránka je u těchto her rozhodně plusem, ne však nebytností.
U méně otevřených a spíše příběhových RPG typu Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, The Witcher apod. je pro mne přirozeně nejdůležitější příběhová stránka hry, věrnost "lore" a zasazení do daného universa, dialogy a vůbec text a informace jako takové.
U RPG s nízkou linearitou a velkým otevřeným světem typu Gothic, Risen, The Elder Scrolls apod. je pro mne nejdůležitější bohatost světa a poměr otevřenost světa : příběhová/questová stránka hry. Tedy aby přílišná otevřenost světa nenarušovala dynamiku a spád příběhové stránky a herní plocha nebyla moc pustá. Proto se zde nabízí prostor pro vytvoření několika vedlejších cechů/frakcí/guild/uskupení, jejichž příběhovou linii může hráč plnit.
Velkým plusem u všech RPG je samozřejmě dobrá atmosférická stránka hry, tedy jak se člověk v daném světě/hře cítí a jak ji vnímá a jak na něj působí. Atmosféru nepochybně ovlivňuje také stránka audiovizuální (grafika/ozvučení a dabing/hudba). Sledovaným aspektem RPG her je pro mne soubojový systém, zpracování User Interface (zejména pak inventáře, deníku a celková přehlednost informací o postavě/postavách) a RPG mechanismů jako takových (způsob získávání zkušeností/levelování/rozvíjení a customizace postavy či systém odměňování hráče...).
Designová a umělecká stránka hry, hratelnost a aspoň trochu funkční příběh. A hlavně ORIGINALITA!
© 2010-2023 Zing & Grunex