Notifications
Clear all

Aspekty her  

 
Diskuzní fórum 1253c245244a30f119f8b7c586ffadc2?s=110&d=mm&r=g
(@scarcz)

Zdravím,
chtěl bych se vás zeptat jaké aspekty her jsou pro vás důležité a měli by mít vliv na hodnocení.
Pro mě to je: V rámci grafiky technologie (zkrátka technologická stránka grafiky) a estetika (jak to ve výsledku vypadá, stylizace atd...), dále hratelnost (jak se to celkově hraje), level design, celková atmosféra, motivace hru hrát dál, příběh a jeho podání, optimalizace celé hry, umělá inteligence a zabugovanost. A také samozřejmě výsledný pocit ze hry a zábavnost. Je mi jasné že u různých žánrů by se mělo více dbát na různé aspekty. Prosím napište sem co vás napadne

Citace
Napsal : 06/07/2013 2:07 pm
Diskuzní fórum 6832a8f1e35f7c4845380c29fa827c57?s=110&d=mm&r=g
(@dubisek)

To nemůžeš brát obecně... u každého žánru by se mělo hodnotit něco jiného...

To je jako by jsi chtěl dialogy a rozhovory hodnotit u akčních her...

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 2:31 pm
Diskuzní fórum 1253c245244a30f119f8b7c586ffadc2?s=110&d=mm&r=g
(@scarcz)

To mi je jasné, jde mi o obecné věci. I u strategie mužeš hodnotit příběh, ale nemůžeš mu samozřejmě přikládat takovou váhu jako umělé inteligenci atd...

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 2:42 pm
Diskuzní fórum 630b3ad1d5429f8f03d9115f4595e9f3?s=110&d=mm&r=g
(@paturata)

@Dubisek wrote:

To je jako by jsi chtěl dialogy a rozhovory hodnotit u akčních her...

Náhodou, takový CS:GO má určitě Metascore 83 jen kvůli dialogům... 😀

Co se mě týká, tak mi prostě záleží na tom, jestli mě to baví nebo ne. Na nějaké objektivní recenzování plné aspektů moc nejsem, no.

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 2:59 pm
Diskuzní fórum MExodAvat
(@rockmax)

Ale jo proč by nemohlo mět cs:go takový skóre kvůli dialogům, přece ty věty go go go, roger that sou upe brutální 😀
Mě hlavně baví na hře její atmosféra a kde se odehrává a proto hraju stalkra a metro. Obě hry hry jsou v postapokalyptické době.

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 3:21 pm
Diskuzní fórum 630b3ad1d5429f8f03d9115f4595e9f3?s=110&d=mm&r=g
(@paturata)

@RockMax wrote:

Ale jo proč by nemohlo mět cs:go takový skóre kvůli dialogům, přece ty věty go go go, roger that sou upe brutální 😀

A ten příběh, co teprve ten příběh. U scény „Counter-Terrorists win” jsem brečel.

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 3:28 pm
Diskuzní fórum 5ac0859083ab0 o8w5kysb2ij2b9paiq83melgf6w9pd1wv1z2300yq4
(@maestrodk)

U hry mě v první řadě zajímá hlavně příběh. Ten mě totiž motivuje ke hraní. Výjimkou jsou takové hry, jako třeba Serious Sam 3 BFE, kde je bezhlavé zabíjení 1000 potvor pro odreagování, hříčky na mobil atd. Potom je hlavní hratelnost, stylizace prostředí a audiovizuální zpracování. AI záleží na žánru hry. Na grafice zase tak nezáleží. Některé hry mají grafiku skvělou, některé mají svůj specifický styl. Když ale vidím, že je na nějaké nové hře grafika vážně odfláknutá, tak mi to taky oku nelahodí.

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 3:37 pm
Diskuzní fórum 5c0e740052f14
(@honzas4400)

U mě je to první řadě rozhodně hratelnost. K čemu mi bude motivace v podobě příběhu, když se ta hra bude hrozně hrát? Samozřejmě je příběh na druhém místě, ne o moc pod hratelností.

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 5:42 pm
Diskuzní fórum 5ac0859083ab0 o8w5kysb2ij2b9paiq83melgf6w9pd1wv1z2300yq4
(@maestrodk)

@Honzas4400 wrote:

U mě je to první řadě rozhodně hratelnost. K čemu mi bude motivace v podobě příběhu, když se ta hra bude hrozně hrát? Samozřejmě je příběh na druhém místě, ne o moc pod hratelností.

Ale vem si třeba takový The Walking Dead (adventuru). To je spíš takový interaktivní film. Občas jsou tam i nějaké hádanky a interakce, ale nejdůležitejší je na tom ten příběh. Kdyby ta hra neměla tak skvělý příběh, tak by to byl propadák. Prostě to se nedá říct, že důležitější je tohle a tohle. U každého žánru je to trochu jinak. Mohl bych taky říct, že k čemu mi bude hratelnost, když mě hra vůbec nezaujme příběhem? Tyhle 2 věci jsou prostě na prvním místě.

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 5:53 pm
Diskuzní fórum 5c0e740052f14
(@honzas4400)

@Maestrodk wrote:

@Honzas4400 wrote:

U mě je to první řadě rozhodně hratelnost. K čemu mi bude motivace v podobě příběhu, když se ta hra bude hrozně hrát? Samozřejmě je příběh na druhém místě, ne o moc pod hratelností.

Ale vem si třeba takový The Walking Dead (adventuru). To je spíš takový interaktivní film. Občas jsou tam i nějaké hádanky a interakce, ale nejdůležitejší je na tom ten příběh. Kdyby ta hra neměla tak skvělý příběh, tak by to byl propadák. Prostě to se nedá říct, že důležitější je tohle a tohle. U každého žánru je to trochu jinak. Mohl bych taky říct, že k čemu mi bude hratelnost, když mě hra vůbec nezaujme příběhem? Tyhle 2 věci jsou prostě na prvním místě.

Tak samozřejmě musíme rozlišovat, zda jde o adventuru jako právě TWD, nebo prostě bezduchou střílečku jako Battlefield, nebo Call of Duty. Ale v obecnym měřitku je pro mě na prvním místě hratelnost.

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 6:22 pm
Diskuzní fórum 4f7d72870ad23351375d0fce6dd2bebc?s=110&d=mm&r=g
(@damian)

Tak u mně je v prvé řadě hratelnost a to hodně dobrá. Grafiku rozlišuju jako hezkou, krásnou a realistickou. V prvé řadě mně ale hra musí zaujmout, a také dostává moje sympatie podle toho, pokud jsem si ji koupil. Nechápu piráty a znám lidi, kteří pirátí jako prase a nikdy žádnou hru z nějakýho důvodu nedokončí.

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 7:08 pm
Diskuzní fórum 5ac233a5e819a
(@marigold)

Hraji v drtivé většiny RPG hry, nicméně i ty se v některých aspektech liší. U akčních RPG typu Diablo, Sacred, Dungeon Siege apod. je pro mne hlavní hratelnostní aspekt hry, tedy dynamika, zábavnost, herní (zejména soubojové) mechanismy, případně end-game content. Příběh je přirozeně až na dalších místech (neplatí pro první dohrání hry). Příjemná audiovizuální stránka je u těchto her rozhodně plusem, ne však nebytností.

U méně otevřených a spíše příběhových RPG typu Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, The Witcher apod. je pro mne přirozeně nejdůležitější příběhová stránka hry, věrnost "lore" a zasazení do daného universa, dialogy a vůbec text a informace jako takové.

U RPG s nízkou linearitou a velkým otevřeným světem typu Gothic, Risen, The Elder Scrolls apod. je pro mne nejdůležitější bohatost světa a poměr otevřenost světa : příběhová/questová stránka hry. Tedy aby přílišná otevřenost světa nenarušovala dynamiku a spád příběhové stránky a herní plocha nebyla moc pustá. Proto se zde nabízí prostor pro vytvoření několika vedlejších cechů/frakcí/guild/uskupení, jejichž příběhovou linii může hráč plnit.

Velkým plusem u všech RPG je samozřejmě dobrá atmosférická stránka hry, tedy jak se člověk v daném světě/hře cítí a jak ji vnímá a jak na něj působí. Atmosféru nepochybně ovlivňuje také stránka audiovizuální (grafika/ozvučení a dabing/hudba). Sledovaným aspektem RPG her je pro mne soubojový systém, zpracování User Interface (zejména pak inventáře, deníku a celková přehlednost informací o postavě/postavách) a RPG mechanismů jako takových (způsob získávání zkušeností/levelování/rozvíjení a customizace postavy či systém odměňování hráče...).

OdpověďCitace
Napsal : 06/07/2013 8:21 pm
Diskuzní fórum 3937360e882d92fdb5e8aefae877b5d5?s=110&d=mm&r=g
(@brokarek)

Designová a umělecká stránka hry, hratelnost a aspoň trochu funkční příběh. A hlavně ORIGINALITA!

OdpověďCitace
Napsal : 08/07/2013 11:19 am
Share: