Na můj vkus jsou dnešní MMORPG prakticky stejná jako před 8 lety a jediné co se změnilo je, že se přidaly MMO prvky a zakrněli RPG prvky. Podle mně by se měli zaměřit právě na ty RPG prvky. Ty světy co vytváří vůbec nežijí a prostě jsou nudné, protože neděláte nic jiného než chodíte sem a tam a klikáte jedno tlačítko. Tera se mi líbila v tom ohledu, že jste opravdu museli dávat pozor a neustále se hýbat, prostě pořád něco. Doufejme, že se to brzo změní a budou MMORPGčka z pohledu první nebo třetí osoby a skutečně se vžijete do své postavy v obrovských světech plných skillu, dungeonu a monster.
Přesně tak, souhlasím. Dnešní MMORPG jsou takové... prázdné, nezáživné a mrtvé. Celkově mi připadá, že MMO scéna strašně upadá, nikdo se nesnaží o inovaci a až na pár výkřiků do tmy se nic neděje. Dřív to bylo jiné - Ultima Online, Everquest, potom Everquest 2, WoW, Lineage 2... všechno to byly hry, kde komunita žila, ti lidé ty světy milovali a brali to jako opravdové dobrodružství. Ne jak dnes, kdy si u hry pustíš hudbu a bezcílně běháš sem a tam. Dřív to bylo o zábavě, vše si hráči vytvářeli sami apod., dnes se vývojáři snaží, aby měli hráči vše hned na začátku playtimu. Nevím no, přijde mi, že východní MMORPG jsou na tom o dost dále. Západní MMO jsou na tom relativně stejně jako 8 let zpátky, grafická stránka se zlepšila minimálně, inovace nulové a většinou je nikdo nehraje. Vím, že ty východní sice nesednou každému, ale tam se tvůrci a studia nebojí to vzít do vlastních rukou a zkusit pořádně inovovat, proto jsou tam MMO také pořád oblíbené. Také vše záleží na komunitě. Někdy se povede vytvořit originální, zábavné, "realistické" MMORPG, ale sama komunita ho zničí. A naopak jsou hry, které sice nijak extra nevynikají, ale mají své věrné fanoušky.
Dřív jsem hrál MMORPG hodně, ale dnes už na ně jen vzpomínám a poslední dobou mě nic nechytilo. Navíc u většiny těch dnešních pomalu usínám během hraní.
Po delší době jsem se rozhodl po L2 a WoWku na nějaké MMO. Zkusil jsem Teru a SWTOR a nebavilo, tak jsem koupil GW2 na kterou všichni pějí ódy a ta hra je strašně jednoduchá a dá vám vše podnos, strašně rychlé se expí a spelly prostě vypadají zvláštně (ale tu změnu skillů u zbraní vymysleli dobře, je to fakt něco nového a docela zábavné) a AA je opravdu něco neuvěřitelného (třeba u wara stojíte kilometr od nepřítele a stejně do něho sekáte...), jak čtu není tam ani endgame content, takže to expení a pvp je fakt asi jediné co tam jde dělat, když v pve každý využívá bugů a je to nuda. Co musím, ale uznat tak to jsou eventy, ty jsou fakt zábavné a zpestří hraní. To je po velmi dlouhé době kdy lituji koupě a jsem zklamaný jak žánr MMO umírá.
Jake bugy v pve se pouzivaji? No, warec muze pouzivat rifli, to pak kilometr daleko bejt muzes, nejak nevim co za gw si hral, wono wowko je dneska pro 6 lety deti, to je pak tezky hrat nejaky skutecny mmo
Řeknu to krátce - v MMORPGčkách převažuje kvantita nad kvalitou.
rocketbag: Asi tak. Já jen doufám, že WoW zachrání nově oznámený datadisk Legion. Jestli se nestane to co s WoDkem a OPRAVDU se jim to povede, nezůstanou na půl cesty a přestanou hráčům lhát a dávat plané sliby, kdoví - třeba tu budeme mít druhé TBC...
par lidi se vrati, na pul roku mozna, ale dlouhodobe wow uz nikdy nebude co driv, cekam ze nejdyl po tomhle dataci pujde wow F2P
uz ted ho hraje jen necelejch 6milionu lidi, datac mozna milion prida, ale aby stouplo a UDRZELO na 12 mega uz sotva, takovej zazrak ani blizard nesvede
No, tak teď má WoW v téhle době cca 5mil. Z původních víc jak 10ti... i to mluví za vše a to za půl roku. Já se právě strašně bojim, že ten úpadek 3 miliony hráčů za čtvrt roku WoW zabije. Jak říkáš - po expanzi pár lidí přijde, ale co než vyjde? To odejde zase další milion/dva a toho se právě bojim. Už teď je na tom historicky nejníže od Vanilly a je to týden od týden horší. DT a BB jsou prakticky mrtvé a jediné servery kde ještě někdo je je Outland a Twisting Nether. Ale i přes se modlím, ať to neposerou, protože se to vážně ke konci schyluje a Blizzard to moc dobře ví.
@ElementGamer wrote:
No, tak teď má WoW v téhle době cca 5mil. Z původních víc jak 10ti... i to mluví za vše a to za půl roku. Já se právě strašně bojim, že ten úpadek 3 miliony hráčů za čtvrt roku WoW zabije. Jak říkáš - po expanzi pár lidí přijde, ale co než vyjde? To odejde zase další milion/dva a toho se právě bojim. Už teď je na tom historicky nejníže od Vanilly a je to týden od týden horší. DT a BB jsou prakticky mrtvé a jediné servery kde ještě někdo je je Outland a Twisting Nether. Ale i přes se modlím, ať to neposerou, protože se to vážně ke konci schyluje a Blizzard to moc dobře ví.
Ale i těch 5 milionů, které mmorpg tohle dneska má? Je to nejhranější mmorpg na trhu (z placených i neplacených), možná proto že to kdysi bylo tak populární, moc se to nezměnilo, lidi jsou zvyklí, tak radši šáhnou po něčem osvědčeném.
Pomalu to dohání FFXIV: A Realm Reborn. Navíc je SPOUSTA hranějších MMO než WoW (především v Asii). A nejde o to, kolik má teď, ale kolik mít bude, protože jestli to bude klesat podobným způsobem, do léta příštího roku by se to mohlo zaseknout na 3 milionech.
No WOW má momentálne 5-6 milionov predplatiteľov čo ale nutne neznamená,že aj toľko hráčov hrá.Mnoho je takých čo si predplatí na rok len tak zo zvyku dopredu a hrá to len sem tam možno ani to nie.Ja sám som mal Teru predplatenú tesne pred tým ako prešla na free 3 mesiace a ten tretí som už len sem tam odohrával denné úlohy.
Z velkych mmo ma wow konkurenci jedine v guild wars, kdyz wow bylo na vrcholu s 12 mega, gw1 hralo asi 6-8 milionu, gw2 bych rek, ze se mota tak kolem 3 tedko taky, coz na bezplatny mmo neni spatny a i tak je to 3 nejhur vydelavajici hra ncsoftu, wildstar je tragedie jako krava, od spusteni pada dolu jak kamen, momentalne ma asi milion lidi, rek bych, ze tera, aion, lotro atd na tom budou podobne, spis me zarazi, ze wowko ceka s F2P, osobne jsem ho cekal uz s draenorem, tak uvidime ted, ale ze zkusenosti s teso, wildstarem atd, ktere presly z placene na f2p, kdyz minete okno, kdy vcas prejit, poserete celou hru, nenavratne.
narg: Ono když by přešlo WoW na F2P tak to bude tragedie pro blizzard i pro hráče. Takto si to drží kvalitu. Stejně jako EVE Online.
Ty asijský MMO se nedají hrát, za prvé P2W a za druhé grafika.
Hele ted mě napadá otázka, když tu motáte čísla. Dají se zjistit přesné informace či Graf MMORPG her, jejích aktuální hratelností?
Ne, zadne verejne udaje nejsou, jen sem tam nekdo zverejni vyrocni financni zpravu o ziskovosti her (treba ncsoft to dela), ale nic konkretniho neni
© 2010-2023 Zing & Grunex