Není tajemstvím, že Xbox One za konzolí PlayStation 4 od svého listopadového vydání v roce 2013 zaostával. S příchodem několika nejaktuálnějších her, kupříkladu Assassin's Creed Unity a GTA V, se však situace postupně změnila. Microsoft totiž v říjnu loňského roku zveřejnil aktualizaci, která umožňuje vývojářům využívat více výkonu procesoru. Postaralo se o to sedmé jádro procesoru, které bylo společně s osmým jádrem do října 2014 rezervováno pro operační systém a jeho operace na pozadí.
Vývojáři mohou nově využít zhruba 50 až 80 procent z celkového výkonu sedmého jádra ve svých hrách. Aby se ale tvůrci mohli na zvýšený výkon ve svých hrách spolehnout, musejí obětovat systémové hlasové příkazy přes Kinect. Při hraní těchto her tak nebudete moci využívat příkazy typu „Xbox record“ nebo „Xbox go to friends“. I to by ale mohl Microsoft v budoucnu vyřešit, jakmile systém umožní tvůrcům přesně určit, kdy Xbox One bude potřebovat zhruba polovinu výkonu sedmého z celkových 8 jader. Časem by se tak do her mohly funkce spojené s pohybovým senzorem Kinect vrátit.
Každopádně, aktuální situace dává tušit přesný důvod, proč se Microsoft nakonec rozhodl nevyžadovat Kinect u Xbox One. Kdyby totiž nezměnil své plány a vyžadovat Kinect jak původně plánoval, tak by Xbox One za PS4 po výkonové stránce zaostával, jak se dělo od listopadu 2013 do října 2014.
Krom sedmého čipu se update postaral ještě o snížení množství využité paměti při grafických operacích. Microsoft aktualizoval grafické ovladače a podle všeho se mu povedlo snížit využití paměti o 45%. Vypadá to, že se výrobce připravuje na DirectX 12, nasvědčuje tomu i podpora Descriptor Tables. Díky tomu se budou moci shadery načítat z pamětí a tím by mělo dojít ke snížení požadovaného výkonu CPU na vykreslování.
Jak jsou na tom obě generace konzolí po výkonové stránce? To odhalují lidé ze studia Ubisoft Montreal, autoři AC: Unity, Far Cry 4 nebo Watch Dogs, kteří před časem provedli test, který ukázal, že Microsoft sice vylepšil po říjnové aktualizaci procesor a dosáhl lepších výsledků než PS4; Xbox One zvládl s procesorem rozpohybovat 113 postaviček, zatímco PS4 jen 98, PS3 s procesorem Cell dokonce 105 a Xbox 360 přesně 34, avšak u grafického čipu je situace přesně naopak. Díky GPU zvládla PS4 rovných 1600 postav a Xbox One jen 830.
Xbox One tedy může mít aktuálně lepší výkon procesoru než PS4, ale podle vývojářů to konzoli od Microsoftu nebude moc platné. Většina výrobců her totiž vidí cestu přes přenesení úkolů CPU na GPU, právě tam je PS4 nejsilnější.
Zdroj: Gamingbolt, Neogaf, Eurogamer.net
to Jason1453: Nic se neděje. V redakčním systému váš komentář nevidím.
Aha, tak to se tedy možná neodeslal. Přijměte prosím tedy mou omluvu. . )
Prosím? Žádný váš komentář jsme nemazali.
Koukám, že tu běhá nějaký policajt co rád maže příspěvky které se mu nelíbí. Tomu se říká demokratická diskuze zingu. Číst, ale diskutovat pouze tak jak chce zing.
Mr. Lolendo: Děkuji za informace …. . oproti tomů kýblu blitků co tu děti prskají mi to připadá jak rajská hudba…líbí se mi tvá faktická korketnost …
ja to tvrdim, to 1‰ se da uplne zanedbat…
Alfajk: A kdo tvrdí že není používaný nikde jinde?
jak nekdo muze uverit tak lacinymu PR a nepouzit vlastni mozek ani trosicku? Proc asi ps3 procesor neni pouzivanej nikde jinde, kdyz je tak nadcasovej a zazracnej? je to tim, ze jsou vsichni hloupy a nepouzivaj ho, nebo spis tim, ze neni zase tak uzasnej, jak ho prezentujou?
Chlapy. Nikdo z vás asi nechápe jak procesor funguje. Tím se tu nebudu zaobírat protože to je na dlouho…
Každý typ procesoru je dělán na svůj specifický účel. Liší se úplně architekturou což je např. : Cell CPU vs. x86 CPU nebo jen instrukcemi což je ARM CPU vs. x86. Nebo jen čistě řadičem/ovladačem/programovým jazykem. Samozřejmě ty kategorie nejsou úplně přesné. Je to složitější.
Cell procesory jsou dělané na specifický účel a to jsou teoretické výpočty. Jako šifrování, výpočet trajektorií, složité databázové systémy, porovnávání dat při vesmírných a medicínských programech apod. Mají přesně dán svůj řadič/ovladač, programový jazyk a API pokud mohu v tomto smyslu o tom tak mluvit. Tento Software je uzavřený a nedá se použít na žádný jiný procesor.
Blíže přirovnám pro pochopení. Čistě teoreticky si vymyslím:
Máte procesor CELL a procesor x86. CELL je schopen přehrát video jen ve své specifikovaném přehrávači a používá k tomu HW akceleraci. Při použití jiného přehrávače video nepřehrajete a ani není podporována SW akcelerace.
x86 procesor přehraje video jak HW ta SW akcelerovaně. S tím že při HW akceleraci je dostupný software opensource a je použitelný s jakýmkoliv přehrávačem.
Takže x86 procesor je prakticky univerzální výpočetní jednotka která je schopna dělat vše a je dostupná pro všechny. ARM je na tom stejně a je ještě otevřenější.
GPU procesory taky dávno přešly Unified shader jednotky. (vertex/pixel shader) .
Jak jsem psal tak velkou váhu má podporovaný software. Pokud je specificky dělaný tak maximálně využívá výpočetní výkon onoho procesoru. Což je HW akcelerace, PhysX, CUDA, apod.
Perfektní příklad je TreesFX vs. GameWorks (Physx) . Kdy TreesFX je univerzální software který je pomalí a PhysX který je specifický a rychlí. (Možnou podporu PhysX na AMD kartách nemíním rozebírat protože to je kdyby, chyby…)
Teď skutečnost měření. Výrobci moc rádi uvádějí teoretický výkon. Je to perfektní pro reklamu a PR. Krásná ojebávka na nic netušící zákazníky. Taky aji pro ty znalé jako já protože nemám source kód, HW akcelerovanou specificky optimalizovanou aplikaci pro měření. Takže zkutečný výkon stejně nevím.
Teoretický test se dnes měří na FLOPS a to s jednou přesností a dvojitou přesností. Logicky při dvojité přesnosti budete mít nižší výsledek.
Oficiální PR keci Sony a Microsoftu o výkonu:
PS3:
CPU: 250 GFLOPS
GPU: 1800 GFLOPS (prej pro oboje jak Pixel tak Vertex shadery) Asi ufoni jim s tím pomohli.
XBOX360:
CPU: 180 GFLOPS ( to je ještě větší kec než od Sony )
GPU: 1750 GFLOPS (to stejný)
Ještě kdyby napsaly že to jsou výsledky dvojité přesnosti tak bych aji věřil že mimozemšťani ty konzole nakonec dělali.
Skutečnost. Uvádím s jednou přesností.
PS3:
CPU: 23-26 GFLOPS
GPU: 228. 8 GFLOPS
XBOX360:
CPU: ~10 GFLOPS
GPU: 240 GFLOPS
Jedno konzole mají opravdu rychlé a to jsou sběrnice a paměti (XRAM apod. ) To ale dnes už překonají dnešní Intel procesory.
Srovnání s PC:
CPU:
Intel Atom Z3740- 30 GFLOPS
AMD FX-8350- 220 GFLOPS
Intel Core2 Duo E8500 OC 4GHz- 63 GFLOPS
AMD A10-7800- 103 GFLOPS
Intel Core i7 4770k- 572 GFLOPS
GPU:
NV GTX460 oc- 1068 GFLOPS
HD Graphics Intel Atom Z3740- 49 GFLOPS
NV GTX Titan- 4500 GFLOPS
AMD HD7850- 1761 GFLOPS
Tegra 2- 6. 7 GFLOPS
Tegra 3- 12. 5 GFLOPS
Tegra 4- 96. 8 GFLOPS
Tegra K1- 326. 4 GFLOPS
Tegra X1- 512 GFLOPS
Jsou to ale pořád jen teoretické testy. Záleží jak je celkově SW optimalizovaný. Jinak podle svých zkušeností NV kary měli většinou menší teoretický výkon než AMD ale v praxi to bylo naopak.
John Carmack sám řekl že na konzoly PS4 s 1840 GFLOPS budete potřebovat na PC grafiku aspoň s 3200 GFLOPS právě kvůli té optimalizaci. Já osobně si myslí že ten rozdíl je větší a bude se zvětšovat jak je dnes zvykem.
Ty výsledky berte s velkým nadhledem protože taky záleží v jakém programu to testujete. Snažil jsem to sepsat co nejpřesněji. Např. v jednom programu vám vyskočí u HD Graphics Intel Atom Z3740 49 GFLOPS tak v druhém jen 12 GFLOPS.
Dále předpokládám tyto informace co jsem napsal jako samozřejmé. Takže se k ni nebudu vrazec.
Tak se podivej do lekarskeho projektu Stanfordské univerzity Folding@Home. Jak cell pocital distribuovane vypocty.
Multijádrové procesory Cell herní konzole Playstation 3 jsou navrženy pro extrémně rychlé výpočty, překonávající průměrné osobní počítače 10 – 20 krát. Ačkoli herní konzole Playstation 3 tvoří pouhých 12% ze všech zapojených strojů v tomto projektu, na jeho celkovém výkonu se podílejí úctyhodnými 34%, což svědčí o jejich obrovském výkonu. Si to preber jak chces…[ odkaz ]
To: Jason1453
Ty taky hned všemu věříš… LOL
Neuvěřitelné vidět, že CPU PS3 ( cell) na tom je ještě dnes lépe než dnešní CPU PS4. na svou dobu to byl skutečně až příliš revoluční procesor, jehož potenciáln nebyl nikdy využit. X-box360 se mohl jít se svými 3 fyzickými jádry klouzat. Nechápu některé hlupáky, co se ještě teď dohadují jaká konzole je výkonější. Myslím si, že po tomto pěkném grafu by to mělo být už všem jasné. Ostatně vůbec nezávidím vývojářům Xboxu 360 co na něj museli poslední roky programovat a přizpůsobovat jeho ubohý výkon výkonější PS3ce, která je skutečně úplně někde jinde. Srovnávat Xbox360 a PS3. To je asi jako srovnávat Zemědelku s VŠE.
To: Rascal
Kinect je narušitel soukromý a dalších věcí… Nevím no. Přijde mi to nesmyslné když vidím kolik desetitisíc lidé narvou do SmartPhounu či Tabletu. Asi je to otázka hippe a cena je pořád to hlavní i když to zase vylučují prodeje od Apple.
Za všechno mohou trpaslíci:D
Mr. Lolendo: 1) nvidia dala sama od konzolí ruce pryč, takže tu nebreč nad AMD. 2) mírné zlevnění konzole xbox vyhozením kinnectu mělo za následek brutální nárůst prodejů hlavně v USA, takže o cenu jde především. 3) Předchozí generace konzolí byla tak drahá , že v začátcích prodeje museli cenu dotovat, aby vůbec měli co prodávat, takže opět je to o ceně. Konzolí Wii která stála pár korun, se prodalo asi o polovinu víc než X360 a PS3, takže opět je to hlavně o ceně.
Prumernej plat pracující stredni tridy je kolem 4k USD, u nas je to čtvrtina, takže Lolendo ma pravdu, že pro ně je to pri stejne cenně jako u nas rakticky nic.