Headset pro virtuální realitu od Sony nazvaný Project Morpheus si k nám najde cestu v první polovině příštího roku. Termín oznámil na GDC v San Franciscu přímo boss SCE Worldwide Studios a zároveň odhalil nový prototyp, jenž má blíže k finální verzi.
Nový prototyp má 5,7 palcový OLED displej s rozlišením 1920×1080 pixelů, obnovovací frekvenci 120Hz a 100 stupňové zorné pole. Navíc se ještě pochlubil devíti sledovacími LED diodami, což je o tři více, než měla předešlá verze. Když půjdeme více do hloubky, tak Sony se podařilo snížit latenci na polovinu, konkrétně na 18 milisekund.
Sony na GDC má připravené čtyři nové prototypy. Konkrétně jde o demoverze London Heist od SCE London Studio s 3D zvukem a The Deep, The Toybox a Magic Controller od SCE. Poslední demo prý běží nativně při 120 snímcích za sekundu. Pokud byste tomu nevěřili, tak se vám bude zdát jako z jiného světa vyjádření šéfa SCE Worldwide Studios. Shuhei Yoshida totiž při prezentaci řekl, že Project Morpheus bude zvládat hry s frekvencí 120fps a PS4 prý byla vytvořena tak, aby nativně podporovala 120fps hry. Navíc má schopnost navýšit snímky za sekundu ze 60fps na 120fps.
Vyjádření šéfa SCE studií musíme brát s určitou rezervou. Je možné, že PS4 dokáže podporovat hry se 120 snímky za sekundu, ale otázkou zůstává, jak ty hry budou vypadat po grafické stránce. Pokud by šlo o nějaké jednoduché hry, tak je to asi možné.
Zajímavé je také srovnání současných verzí headsetu Morhpehus a nedávno odhaleného Vive od HTC a Valve, který bude určený především pro PC. Morhpeus v tuto chvíli vede v otázce snímků za sekundu, s ohledem na to, že slibuje 120 fps, zatímco Vive má podporovat 90 fps. Headset od HTC a Valve oproti tomu vede v rozlišení. Má nabídnout rozlišení 1200×1080 pro jedno oko, oproti tomu pro Morpheus je plánováno 1920×1080 pro obě oči, což nám dává 960×1080 pro jedno oko. Nezbývá než čekat, co oba projekty nabídnou ve svých finálních verzích, vždycky je samozřejmě možné, že se něco ještě změní.
Anciabl: Z amatérského pohledu možná ale pokud se podíváš na vnitřek obou konzolí zjistíš, že se pleteš nemůžeš to porovnávat s tím v jakém ohledu mělo problém PC tam ti to neberu v tom případě o ten procesor opravdu šlo ale u konzolí probíhá 70% tvorby hry úplně jinak, port na PC se poté jen vybrousí a dodají se mu potřebné efekty výrobců grafických karet, které jsou spojeny s určitou hrou. XO je již od vydání ta konzole kvůli které většina her je uzamknutá na 30Fps, jediná věc kterou tedy má PS4 navíc k těm 30Fps je 1080p. A hlavní věc je, že já blbosti nemelu, řekl to člen Ubisoftu v Interview o AC: Unity.
Maxmax329: před pěti lety standart a v elektru to nemaj sem vyřízenej…
MachujaNapitchi: Meleš blbosti. Právě AC: U brzdilo procák a xone je na tom procákem líp. Tak že to co říkáš by bylo na opak
Phase: Je to kvůli Xboxu One, kde hry jedou maximálně v 900p a z toho důvodu i většina hráčů na PS4 trpí zamknutými FPS na 30, protože vývojáři nesmí nadržovat Microsoftu ani Sony a tak to raději řeší takto viz. Ubisoft, který to přiznal u AC: Unity a potom se z toho snažil dostat "Filmovým zážitkem".
Lootmaster v elektro worldu mají počítače o kterých mohu s klidem říci že zvládnou hraní ve 4k? ani omylem tam leda koupíš předraženej křáp. .
Lootmaster…
Tak ten byl dobrej
maxmax329: Na to nepotřebuješ projekt zajdi do elektro worldu
je to moc paradní moc rád bych to chtěl vyzkoušet
Parada oculus se muze jit zahrabat
Asi založim nový projekt. Bude se to jmenovat Projekt Maxus a bude spočívat v hernim pc s 4K monitorem, mechanickou klávesnicí, a herní myší. Nejlepší kombinace než taková kokotka. Předem upozornuju že kokotka není sprosté slovíčko [ odkaz ]
Sám do podobných "udělátek" asi nikdy nepůjdu (mnohem raději si k PS4 pořídím něco takovýho [ odkaz ] ) , ale rozhodně si PROJECT MORFEUS rád vyzkouším, bude-li možnost…
Nějakých bolestí hlavy nebo zdravotních potíží bych se nebál, teda pokud si někdo zahraje na 1-2 hodinky denně. U šílenců, kteří u her hnijí 8 a víc hodin denně, tam bych se negativnímu vlivu podobných přileb nedivil. Jinak po designový stránce je PROJECT MORFEUS od SONY zřejmě nejpohlednější helmou "virtuální reality", která se představila světu…
Dobrý no ale já chci Playstation 5
to: Miky
Takže více proužků více Adidas. Kolem brýlí je spousta klíčových parametru. Dokonce takových které musejí být splněny aby nedošlo k újmě na zdravý.
takze pokud pouzijou postprocesing pro navyseni snimku z 60 na 120, nedejboze ze 30 na 60, bude z toho zcela jiste na bliti i tem nejodolnejsim
Takže?