Tim Willits z id Software se nedávno rozpovídal o tom, proč je čerstvě oznámený Quake Champions jen na PC a proč různé postavy s různými schopnostmi nijak drasticky nemění klasický koncept hry.
Nyní v rozhovoru pro server Metro prozradil další informace. Zaprvé, Quake Champions nezahrne systém loadoutů či herních tříd, který je k vidění v multiplayeru nového Dooma a ve víceméně libovolné novodobé online střílečce. Zapomeňte tedy na to, že pokaždé začnete s předem vybranými a odemčenými zbraněmi a určitou výbavou. Tentokrát bude třeba všechno sbírat na mapě a pamatovat si, kde se co objeví, stejně jako za starých časů.
Willits dále potvrdil, že se vrací klasický Deathmatch a „svatá trojice“ v podobě zbraní Rocket Launcher, Railgun a Lightning Gun. A také přiblížil systém postav, tedy Šampiónů, a jejich schopností.
„Hru hrajete stále stejným způsobem. Nyní ale máme pasivní schopnosti a máme aktivní schopnosti. A víme, že lidé hrají střílečky z pohledu první osoby různými způsoby. Někteří milují strafe jumpy, někteří lidí nepoužívají rocket jumpy, někteří lidé nepoužívají air control (zažité termíny opět nepřekládáme, pozn. redakce) a někteří lidé jsou agresivnější nebo defensivnější.
Takže můžete zvolit postavu, která má určité pasivní schopnosti, možná tu, která je trochu rychlejší, řekněme že vyhovuje vašemu hernímu stylu. Poté si vezmete aktivní schopnost a ta je tím, co použitejte v určitých situacích, ale co zároveň nemění způsob, jakým hrajete Quaka – což je důležité. A ohledně přidání šampiónů do hry jsme byli nervózní.“
Nervozita ale podle všeho opadla poté, co se v id Software stavili náruživí hráči Quake Live, kterým se Šampióni zalíbili a ještě jich chtěli víc. Vypadá to tedy, že zatím nejdiskutovanější novinka nemusí být tak škodlivá, jak se mnozí domnívají.
Zajímavé je, že v id Software se stále nerozhodli, jakým způsobem bude Quake Champions zpoplatněn. Vývojáři se snaží vymyslet způsob, jak do hry dostat co nejvíc lidí a zároveň vydělat nějaké peníze, což může nasvědčovat určité podobě free-to-play přístupu stejně jako nepříliš vysoké, jednorázové ceně za celou hru.
Závěrem tu mám potenciálně dobré zprávy pro konzolisty a příznivce sinleplayeru. Willits prohlásil, že Quake Champions je sice striktně multiplayerová záležitost pro PC, ale tvůrci se nestaví zády ke konzolím a singleplayeru. Jinými slovy jednoho dne se můžeme dočkat Quaka na konzole nebo Quaka s tradiční singleplayerovou kampaní.
Autor rozhovoru poukazuje na to, že kreativní ředitel studia MachineGames v minulosti prohlásil, že by chtěl pracovat na singleplayerovém Quakovi. Myslím, že po zkušenostech s Wolfensteinem: The New Order a The Old Blood se dá říct, že v takovém případě by byl Quake v dobrých rukou.
A jen tak mimochodem, dnes je tomu 20 let od vydání prvního Quaka. Všechno nejlepší!
F2P v žádném případě, klidně za to dám i tisícovku, jen ne mikrotransakce.
Taky doufám že to nebude f2p.
Za 500kč ? to asi těško hoši, budete rádi za 1000 kč
No vymyšleno to mají hezky a se singlem a jeho možnou budoucí realizací jen potěšili.
Ale to, že jsem Quakea zapnul před 20ti lety, když mi bylo nějakých, usmrkaných 5/6 let, no to mě vyndej. 
Souhlasím s Maestrem. A taky ať to udělaj i na Low End PC, koupím to a bude +1 hráč
Ale jsem rád, že se drží tradice "Sbírání zbraní po mapě" bo by jim to hodně fanoušků nezapomenulo
Hlavně ať nic nevymýšlí s free2play. Ať to dají normálně za peníze a je to. Třeba za 500 Kč, ať se to dostane k hodně lidem. Potom až udělají singleplayer, můžou ho dát jako datadisk za dalších 500. s F2P by tam byly samé mikrotransakce a podobné chujoviny. Sice by asi nezvýhodňovaly, ale není to hezké vidět to ve hrách.