Když se v poslední době mluvilo o dánském studiu IO Interactive, bylo to především kvůli tomu, že jim dával vydavatel Square Enix sbohem. A to proto, že se vydavatel snaží více zaměřit na klíčová studia a značky, mezi kterými zjevně nebylo ani IO Interactive, ani Hitman. Krátce na to se objevily nepodložené informace, že značka Hitman zůstane u IO Interactive, kteří zároveň hledají investory, aby mohli nadále přežít.
Po více než měsíci od původního oznámení tu konečně máme definitivní zprávu o tom, jak to všechno nakonec dopadlo. A dopadlo to díky bohu pozitivně. Na oficiálním blogu se výkonný ředitel studia, Hakan Abrak, vyjádřil o tom, co se nakonec stalo a jaká bude budoucnost studia.
„Během devatenácti let vám studio IO Interactive přineslo originální a zábavné hry; od Mini Ninjas a Freedom Fighters až po notorické kriminálníky Kane & Lynch a samozřejmě našeho oblíbeného Agenta 47 (Hitmana, pozn. redakce). S naší poslední hrou jsme nezměnili jenom Hitmana, ale také naše studio, které jsme posunuli do éry digitálních AAA her. Náš produkt byl v rámci herního průmyslu něčím novým a od novinářů, komunity a našich fanoušků se dočkal pozitivních ohlasů.
Mezi těmito zdmi je spousta příběhů o naději a snech. Nikdy jsme se nesnažili dělat očekávané či předvídatelné věci, místo toho jsme se snažili dělat to, co vypadalo originálně a reálně. Náš zápal a odhodlání nikdy nebyly větší, proto jsme se rozhodli, že teď není čas přestat, protože hodláme vyprávět mnohem víc vzrušujících a originálních příběhů.
Proto jsem rád, že mohu oficiálně oznámit, že se z IOI oficiálně stává nezávislé studio. Úspěšně jsme zakončili jednání se Square Enix a dohodli se na manažerském výkupu. Zároveň nám zůstanou všechna práva na značku Hitman.
Jde o důležitý moment pro IOI. Ode dneška máme plnou kontrolu nad tím, co uděláme s naším studiem a Hitmanem – hodláme formovat vlastní budoucnost a je to vážně vzrušující. Nyní jsme otevřeni příležitostem s budoucími spolupracovníky a partnery, abychom posílili naše studio a zajistili, že vytvoříme pro naší komunitu ty nejlepší hry.
Ze srdce bych rád poděkoval všem naším hráčům, komunitě, přátelům z medií a všem ostatním s vazbami na naše studio za vyjádření podpory, která jsme obdrželi v posledních několika týdnech. Také bych rád poděkoval Square Enix; byla to skvělá rodina, které jsme byli součástí, a jsem pyšný na to, čeho jsme v posledních osmi letech společně dosáhli. Studio IO Interactive začalo jako nezávislé studio a nyní se vracíme k naším kořenům s nesmírně zapáleným a talentovaným týmem.
Počítáme s další podporou všech našich hráčů; jednoduše tak, že se budou bavit vším, co jsme pro Hitmana dosud vydali – a chtěli bychom, aby si naši hru vyzkoušelo více lidí. Více detailů o našich plánech prozradíme v průběhu příštího týdne.
Děkuji.“
Lépe to snad ani dopadnout nemohlo. Jiných a především lepších variant moc není.
Bohužel ne
SeanDevline a je to škoda.
Dánové jsou držáci, ne jako naše studio TakeTwo Czech od Mafie II a dlc nic nevydali , nebo snad ano? ?
Microsofte tady je tva sance ziskat dobry studio a i pekne znacky.
Sem rád, jak to dopadlo, bál sem se jinačího konce
. Poslední hitman je parádní, těším se, s čím přijdou dál
.
Podle mého názoru udělali jen dobře!
Snad tedy i tak časem vznikne nový díl. Hitman se jim celkem povedl a ani neměl nikterak tragické prodeje, takže o "zazdění" nemůže být ani řeč. Snad se jim podaří najít silného investora.
" Je to jako když šéf někoho propustí, protože už si nemůže dovolit ho zaměstnávat, ale snaží se mu pomoct najít další práci. " To je pravda, mohlo to dopadnout mnohem hůř…
Do roka je po nich jak po žabě. Hitmana se jim podařilo dokanale zazdit a nemít v zádech silné Square Enix to budou mít velmi těžké.
Odpověď na komentář uživatele
Jan Kalný
jo máš pravdu
Odpověď na komentář uživatele
Štěpán Šikýř
Možná. Na druhou stranu, pokud jim Hitman vážně nevydělal tolik, kolik předpokládali, tak není možná čemu divit. Zaprvé by to nebylo poprvý, co ve SE měli trochu přehnaný očekávání, a zadruhý za to může asi fakt, že spousta lidí odsoudila to epizodický vydávání dřív, než si to zkusili. Protože to mělo daleko od tý tragédie, co si pod tim lidi představovali. Takže pokud prostě neměli v plánu tu hru dál podporovat, snažit se IO a Hitmana prodat je to nejmenší zlo, co mohlo nastat. Kdyby si je nechali, další Hitman by asi nebyl, protože by do toho nedávali ty peníze. Takhle se zkrátka vzdali toho studia i značky, protože to nechtěli podporovat. Ale pořád se jich vzdali. Nezabili je, nezadusili je. A to je daleko lepší výsledek, než kterej potkal tunu jinejch značek a studií. Je to jako když šéf někoho propustí, protože už si nemůže dovolit ho zaměstnávat, ale snaží se mu pomoct najít další práci.
Odpověď na komentář uživatele
Jan Kalný
každopadně tak či tak jim stejně ukázali dveře. Osobně mi to ze strany Square Enixu přijde jako hloupost nechat plavat takové studio
Odpověď na komentář uživatele
Štěpán Šikýř
To, že Square Enix nechá Hitmana a IO jít, se asi řešilo delší dobu než co o tom víme. Řek bych, že líp to asi dopadnou nemohlo. Zjevně neměli v plánu Hitmana podporovat a mohlo to dopadnout tak, že si nechaj značku a IO prodaj do nějakýho cirkusu, nebo je rovnou rozpustěj, přičemž by se na Hitmana tak akorát prášilo. Tak jako se dodnes práší na nespočet značek pod jinejma velkejma vydavatelama. Takže místo toho, aby IO ukázali dveře, tak se, podle všeho, aktivně snažili zajistit pro Hitmana a IO dobrou budoucnost, protože sami by jí prostě neposkytli. Ve Square Enix je zjevně zachovali z jejich pozice jak nejlíp mohli. I z pozice hráčů, protože takhle jsou Hitman i IO furt naživu.
Jo, jo, super, že to tak dopadlo. Jsem rád, že Hitman bude bez problému pokračovat.
zdá se mi to od Square Enixu jako kudla do zad jsem rád že studio nekončí