O světě, do kterého je zasazená nedávno oznámená hra Anthem od BioWare, toho zatím moc nevíme. Víme, že jeho obyvatelé se sdružují v bezpečných sídlech obehnaných zdmi, za něž se vydávají hráči v roli neohrožených dobrodruhů v upravitelných oblecích Javelin. A že díky Frostbite enginu může vypadat opravdu úchvatně.
Pravidla nebo historie herního světa však stále halí rouška tajemství, kterou nyní alespoň trochu poodkryl generální ředitel BioWare Aaryn Flynn v rozhovoru pro server CBS. Podle Flynna jsou zákonitosti světa Anthem bližší Star Wars než Mass Effectu, s nímž může být Anthem srovnáváno z důvodu značného využívání futuristických prvků a faktu, že obě značky pochází od BioWare.
„[Anthem] spadá do žánru, kterému říkáme science fantasy, je hodně jako Star Wars, hodně jako univerzum Marvelu. Vidíte, jak se stává spousta úžasných věcí, ale příliš se nezabýváme tím, proč se dějí nebo jak se dějí.“
V BioWare se zkrátka nehodlají příliš zabývat podrobným vysvětlováním všech možných úkazů a zákonitostí, čímž se má Anthem lišit od světa Mass Effectu. V něm se sice dá často najít inspirace Star Wars, ale spousta věcí je v něm řádně popsaná a vysvětlená, svým způsobem „vědecky“ podložená. „Mass Effect je více jako značka postavená na opravdové, pořádné science fiction. Anthem je mnohem víc o tom prostě se bavit v herním světě, který je vážně bujný a exotický a opravdu vás do sebe vtáhne,“ dodává Flynn.
Někdo za tím vidí neochotu BioWare zabývat se pořádným popisem pozadí a pravidly nového světa, někdo zase další snahu napodobit Destiny. Možná se v BioWare jen chtějí vrátit k odkazu Star Wars: Knights of the Old Republic či MMO The Old Republic. Tak jako tak bychom od zasazení Anthem neměli čekat další Mass Effect. Kdo ví, třeba jednoho dne budou příznivci Mass Effectu a Anthem vést podobné spory, jaké léta vedou fanoušci Star Wars a Star Treku.
Odpověď na komentář uživatele
Wreis
Ale u těch Hvězdných válek se to nabalilo až později.
Dnes sice máme detailní historii i vedlejších postav a okrajových ras a technologií, ale když vyšla jednička (čtyřka) , tak nikdo nevysvětloval fungování světleného meče, hyperpohonu nebo Hvězdy smrti. Prostě tam byly.
No nevím, co jsem právě slyšel o SW (nejsem zase takový hardcore fanda, tak nemohu potvrdit) , tak tam každý pšouk má svoje lore a každá postava svůj story background
Ta hra mi připadá jako crossover filmů Iron man a Avatar. Z avatara si vzali přírodu a z Iron mana oblek. Je to prostě Tony Stark na Pandoře
v prekladu vlastne rikaji, ze se jim nechce vymyslet uveritelny svet podlozenej vlastnima pravidlama a tak radeji vydaji kočkopsa, kde je vsechno mozne tak nejak "prostě proto", chapu…
"Někdo za tím vidí neochotu BioWare zabývat se pořádným popisem pozadí a pravidly nového světa. "
Ano, přesně to za tím vidím. Stále mě utvrzují v tom, že Anthem nebude hra pro mě jakožto fanouška DA/ME. Poslední naděje vkládám do nového DA a zbytečky víry doufají v DLC pro Andromedu.
Odpověď na komentář uživatele
Jakub Jaroš Faith
Díky za upřesnění, opraveno
Tomu žánru se neříká vědecká fantasy, ale používá se normálně v nepřeloženém tvaru jako science fantasy, aby se ukázalo, že bere prvky jak z fantasy, tak ze science-fiction.
Momentálně nejznámnějším zástupcem žánru je asi Shannarova kronika a ve hrách právě chystaný Elex.
EA pohřbilo ME a já si říkal že je něco špatně když odcházelo tolik důležitých lidi … Prostě páááás . .
Kecy je to prostě naskinovanej Mass effect a pár dalších paskvilů . . sorry ale nějak mě nasralo že se vysrali na ME , je to odfláknutý : -/ …