21 625 hráčů je rozčarováno. Dohromady na vývoj staronového System Shocku přispěli částkou 1 350 700 dolarů, ale letos se své odměny nedočkají. Nightdive Studios v noci oznámili pozastavení vývoje. Vývojáři musejí přehodnotit své plány a zjistit, jak pokračovat ve vývoji tohoto očekávaného projektu.
Z vyjádření ředitele Stephena Kicka se zdá, že si toho pánové a dámy v Nightdive Studios naložili na bedra příliš. Postupně chtěli hru lepší a lepší. Tím neustále rostl koncept a obsah hry, stejně tak samotný rozpočet. Vývoj se vymkl kontrole, ve studiu Nightdive chtěli vytvořit skvělou hru, ale nakonec se obrátili zády k samotným hráčům, kteří reboot System Shocku na Kickstarteru podpořili v červnu 2016.
Z těchto důvodu byl vývoj pozastaven. Kick se dušuje, že rozhodně nejde o zrušení hry. V nadcházejících týdnech a měsících budou hledat cestu a střádat plány, aby se vrátili k původní vizi.
Co se během vývoje vlastně stalo? S největší pravděpodobností za celý průšvih může změna enginu. V Nightdive Studios se rozhodli opustit Unity a přesedlali na Unreal Engine. Po této změně si všichni v týmu představovali, že dělají na větším projektu a z vývoje se vytratil původní koncept. Tomu nasvědčovaly i nedávné zprávy. Původně mělo jít o remake prvního System Shocku, postupem času ale tvůrci o titulu mluvili jako o kompletním restartu s novými možnostmi a úpravou základního konceptu. Tím chtěli System Shock z roku 1994 přiblížit nové generaci hráčů a zamýšleli změnu hratelnosti, level designu a mírně i příběhu. Jednotlivé části hry se měly tematicky držet předlohy, ale rozložení map mělo doznat velkých úprav.
Připomeňme, že tohle není poprvé, co se nějaký projekt financován fanoušky vymknul kontrole. Vývojáři těchto titulů mají volnou ruku a mohou si dělat, co se jim zamane. Často jim chybí tvrdá ruka (vydavatel), která by dohlédla na rozpočet a dodržení vize.
Třeba jenom potřebují dělat něco jiného, aby zaplatili účty. Pak se k SS zas vrátí.
Odpověď na komentář uživatele unholyU
Já také ale jak bylo řečeno: "Dáváme si přestávku, ale projekt neukončujeme. Prosím, přijměte mé osobní ujištění, že se vrátíme silnější než dřív. System Shock bude dokončen a všechny naše sliby budou splněny. "
Věřím, že to nakonec dopadne dobře.
hmm hlavne ze v tom mam penize…
Vam sa ozaj viac paci, to, co prezentuju v tom unreal-e? Nie ze by som spochybnoval unreal, ako taky, ale to co vidim, tak nepovazujem za system shock. Podla mna ich unity demo dokonale zachytilo atmosferu a myslienku povodnej hry (hral som najma 2) na rozdiel od unrealovej prezentacie, ktora mi pride strasne genericka, ze by som si to kludne pomylil s hocakou scifi fps hrou vyrobenou za posledne 4 roky.
Pri tem deme sa mi pacilo vsetko… Postprocessing, rychlost hry, ozvucenie, nalada/atmosfera… Toto som z poslednych videii nijak necitil, nahovoriac o tom ze bolo velmi viditelne ze stratili cestu, ked pol hodinu prezentovali rozbijanie byvalych clenov posadky.
Odpověď na komentář uživatele Krudanze
"I have put the team on a hiatus while we reassess our path so that we can return to our vision. We are taking a break, but NOT ending the project. " – já věřím, že to bude v cajku.
Ještě, že vybrané diskuzní šotky zcela ignoruji a s jejich příspěvky naprosto neztrácím čas
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Tak to veznem poporade.
1. Když mi přistál update do e-mailu, tak jsem se zhrozil a napsal redakcím, aby tomu věnovali pozornost. – Ja tomu zas rikam lezt nekomu do zadku, zvlast kdyz tahle informace koluje uz od minuleho tydnu po hernich webech ve svete.
2. Jsem backer. – To te chvalim.
3. Původní System Shock, stejně jako dvojka, je absolutní pilíř žánru a legenda. – Kdyz zavru jedno oko, tak mozna jo no.
4. Nicméně bych nepanikařil. – O nic prece nejde vyvoje pokracuje ne sranda.
5. V updatu je jasně uvedeno, že se rozhodně NIC neruší, takže klídek a nenechte se zmást několika výkřiky do tmy místních diskuzních šotků. – Celkem slabe na tebe, vim ze umis peprnejsi nadavky,
6. Holt s jídlem roste chuť. Přechod na unreal engine bylo naprosto správné rozhodnutí. Když se to s unity neumí, může to dopadnout totálně katastrofálně. S unrealem evidentně umí. – Tobe hrabe? Oni udelaji kus prace na Unity, dokonce odprezentuji demo, ktere pusti i mezi lidi. Nasledne lidi zafinancuji vyvoj a po delsim case pak ohlasi ze prechazeji na Unreal! ! Jasne ze je Unreal lepsi a pokrocilejsi engine (jestli v tom ci onom enginu umi nebo ne, to vazne netusim, ale ty asi jo no ) , ale musi jim byt jasne ze prechod na jiny engin jim vydani hry prodlouzi, prodrazi a na to ze vybrali prachy od lidi je to padle na hlavu.
7. Uvádějí, že byli totálně nadšení a evidentně když viděli, co v tomhle enginu dokáží, jak to vypadá a jak na to skvěle reaguje komunita, tak začali přidávat a vršit věci až se z remasteru stalo něco víc (a nekontrolovatelného) . Čili rozhodně nejde o žádné zastavení projektu. – Aha oni teda ted nevypustili informaci ze to zastavili
8. Možná si potřebují pouze sednout, vyházet pár nápadů, zbytek osekat a vrátit se k původní myšlence přinést prostě původní System Shock v aktuálním grafickém hávu a s aktuálním komfortním rozhraním/ovládáním. – Tohle se dela uplne bezne snad u vsech her a nikdo neposila emaily o zastaveni vyvoje!
Muj osobni tip je ze jim dosly prachy a shaneji nove a to bud k pokracovani a nebo vzaceni penez backerum!
Taky doufám že si jenom potřebují urovnat myšlenky a vývoj dotáhnou do konce, toto je zrovna jedna z mála her na kterou se těším nejvíce vůbec, asi jako na Half-Life 3. . System Shock jsem hodně zbožňoval.
Odpověď na komentář uživatele Corvus
doufam ze mas pravdu. na druhou stranu si rikam ze neco jako vyhazovani mechanik je beznou soucasti vyvoje her. pozastaveni projektu zni docela vazne.
Když mi přistál update do e-mailu, tak jsem se zhrozil a napsal redakcím, aby tomu věnovali pozornost. Jsem backer. Původní System Shock, stejně jako dvojka, je absolutní pilíř žánru a legenda. Nicméně bych nepanikařil. NIKDE se nepíše o rušení projektu. Naopak. V updatu je jasně uvedeno, že se rozhodně NIC neruší, takže klídek a nenechte se zmást několika výkřiky do tmy místních diskuzních šotků.
Holt s jídlem roste chuť. Přechod na unreal engine bylo naprosto správné rozhodnutí. Když se to s unity neumí, může to dopadnout totálně katastrofálně. S unrealem evidentně umí. Uvádějí, že byli totálně nadšení a evidentně když viděli, co v tomhle enginu dokáží, jak to vypadá a jak na to skvěle reaguje komunita, tak začali přidávat a vršit věci až se z remasteru stalo něco víc (a nekontrolovatelného) . Čili rozhodně nejde o žádné zastavení projektu. Možná si potřebují pouze sednout, vyházet pár nápadů, zbytek osekat a vrátit se k původní myšlence přinést prostě původní System Shock v aktuálním grafickém hávu a s aktuálním komfortním rozhraním/ovládáním.
Přinejhorším dostaneme peníze zpátky, ale nepochybuji o tom, že by se práce na tomto projektu zrušily…
Odpověď na komentář uživatele
me to treba zajimalo. dynamicka destrukce, gore mechaniky a obecne zpracovani fyziky ve hrach dlouhodobe stagnuje. jsem rad za kazdou technologii co to posune dal.
NEEEE! ! ! ! : ‚ ( na maloco jsem se tesil tolik jako na tuhle hru.
Odpověď na komentář uživatele Lazy
To já bez prdele jim řekl ať přejdou na jiný engin protože to jejich demo po stránce optimalizace byla naprostá katastrofa. Aji grafika byla velice ucházející. Hral jsem hodně surových demo verzí ale nikdy to nebylo tak hrozné.
Řekl jsem jim ať třeba přejdou na Unreal Engine 4 protože je super. Hlavně je jednoduchý, přehledný, efektivní a plný obsahu/funkcí. Sám mám v Unreal Enginu zkušenosti.
Engin za tuhle rozmarnost studia nemůže. Za to mohou vývojáři sami. Jestli to svádí na engin tak to jsou větší hlupáci než jsem si myslel.
Nenechte se zmást. Unity engine není vůbec špatný ale je to engin stylu udělej si sám. Jinak řečeno je potřeba mít skill.
Už tehdy když jsem si psal s vývojáři tak působili jako strašný citlivky. Vůbec nesnesly kritiku. Asi podobně jako komunita na titulky. cz
Kdo nesnese kritiku tak ať zůstane v jeskyni a neleze do lesa!
Odpověď na komentář uživatele
Ano sledoval a uz jen to, ze zacli prechazet v prubehu vyvoje z Unity na UE byl holy nesmysl.
Odpověď na komentář uživatele Lazy
Neviem ci si to sledoval (ich vyvojarske dennicky) ale to demo co spravili v unity bolo super a malo vybornu atmosferu. Potom zrazu presli na unreal a zacali robit videa o tom, ako sa daju zmrazit nepriatelia a potom rozbit realisticky na kusky, co nikoho, kto kedy hral system shock, nezaujimalo a ani o to nestal. Proste im preplo. A suhlasim, malo by prist zrusenie a vratenie penazi… Ocividne nevedia spravit plnohodnotny remake bez toho aby neurazili povodnu hru.