Zajímavě vypadající real-time strategie Iron Harvest dostala požadovanou finanční injekci. Na začátku týdne se hra objevila na Kickstarteru a během několika dnů od hráčů získala potřebných 450 tisíc amerických dolarů. Lehce přes devět milionu korun umožní vývojářům ze studia KING Art Games soustředit se na práci a vytvořit hru s třemi kampaněmi pro jednoho hráče, které celkem zahrnout 21 misí. Odhadovaná doba hraní je 20 hodin a postupně si zahrajete za Saskou říši, Polanii a Rusviet. Každá frakce se pochlubí jedinečnými jednotkami (přes 40 typů) a unikátními hrdiny. Těch má být devět.
Již byla překonána hranice půl milionu dolarů. Díky těmto penězům bude hra obohacena o New Game Plus mód. Za 600 tisíc budou ve hře filmové cutscény. Za 750 tisíc singleplayerové výzvy a za 850 tisíc Skirmish mód. Od milionu výše je možná kooperační kampaň, co-op výzvy a za 1,2 milionu hodnocené multiplayerové bitvy a sezóny s bojem o odměny a medaile.
Jak se zdá, v KING Art Games si uvědomují riziko crowdfundingu a tvrdí, že bez ohledu na vybranou částku nebudou přidávat další cíle, tím pádem nebudou ani měnit svůj plán související s vývojem a obohacováním hry o nové funkce a možnosti. Ty na řadu přijdou po vydání hry ve formě bezplatných mini DLC zaměřených na kampaň. Zároveň ale tvůrci chtějí multiplayer a pokud se nevybere částka na multiplayer, tak budou hledat peníze jinde, na řadu by tedy přišel investor, pravděpodobně ve formě vydavatelské společnosti. „Námluvy“ probíhaly již loni.
O čem Iron Harvest je? Tahle real-time strategie hráče zavede do alternativní historie po roku 1920. Polský umělec Jakub Różalski stvořil alternativní verzi našeho vlastního světa, kde lidstvo, fascinováno technologií, motory a těžkým železem, vynalezlo silné pěší stroje, takzvané Mechy. Jakmile těchto účinných zbraní bylo uplatněno na bojištích první světové války, stávají se nyní součástí každodenního života.
Polania (alternativní název Polské republiky) je velká zemědělská země s dlouhou historií, která se snaží udržet své postavení a území, zápasí se svými agresivními sousedy: Saská říše na západě a Rusviet (Sovětské Rusko) na východě. Polania zahájila program modernizace své armády, zatímco velká část země je stále obsazena Sovětskými silami.
Saská říše je jednou z nejvlivnějších zemí v Evropě, se silným průmyslem, propracovanou městskou infrastrukturou, moderními továrnami a silnou vojenskou tradicí. Po nepříznivých podmínkách Světové války je současná nálada v říši špatná a hrdé elity, ponižovači a aristokrati tajně oponují císařovu appeasementu politiky.
Rusviet je obrovský, silný a má bezkonkurenční průmyslový a populační potenciál. Nicméně, země je unavená a vyčerpána z dlouhé a náročné války. Lidé jsou frustrovaní a moc cara Nikolaje pomalu oslabuje. Tajemný Grigorij Rasputin se stal mimořádně silným mužem a revoluce je cítit ve vzduchu…
Ve hře povedeme hrdinné velitele, mechy a vojáky do epické bitvy v otevřených sandboxových mapách. Navíc, systém krytí a dynamické destrukce hrají významnou roli a nejspíše budou rozhodovat o vítězi v přímém boji.
Titul Iron Harvest by měl spatřit světlo světa v roce 2019 ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Nezapomínejte, že i s 1,5 milionem dolarů jim stále chybí na vývoj dalších 10 milionů. Samotný Kickstarter hru nepokrývá, jen dodává peníze na vylepšení dema, se kterým se tvůrci snzaží zabodovat u vydavatelů, kteří je zatím odmítají.
Myslím, že je férové něco takového podotknout. Nýbrž pokud se jim nepodaří najít vydavatele(což dnes už je minulostí hra za financována) tak lidé vyhodí své peníze zbytečně a žádná hra nebude.
Vše toto je na Kickstart stránce popsáno v kapitole The Creators – Budget. Hru sleduju už delší čas a určitě pořídím.
Odpověď na komentář uživatele Ristan
Díky!
Odpověď na komentář uživatele Peter
Počítej, že cena bude přes tisícovku, když minimální podpora na Kickastarteru, abys dostal i hru, byla 45 dolarů.
Obrázky supr, ale to RTS nevím, jak dlouho zabaví.
"tajně oponují císařovu appeasementu politiky. " – hele, nemá tam být – císařově politice appeasementu?
Druhý projekt po Kingdome Come co jsem zafinancoval, jak jsem to viděl hned jsem se zamiloval. Když jsem poprvé viděl artworky od toho poláka, tak jsem si říkal, že by to byla špičková hra (RTS)
Základ je, uvidíme kam se ta částka vyškrábe. Taky mě zajímá jakou na to daj cenovku.
Dá se říci, že je to videoherní odnož původní deskové hry Scythe, což je první herní produkt světa 1920+ Jakuba Rožalského: [ odkaz ]
Vypada to krásně, jen to není pro mě já mám radši strategie jako je AoE. Bože jak js zvědavej na AoEIV. Držím jim palce. Maj skvělej neohranej nápad.