Multiplayerová střílečka Argo měla složitý život. Pod názvem Project Argo se zrodila v rámci iniciativy Bohemia Incubator jako experimentální projekt a totální konverze Army 3. Tímto způsobem si chtěli vývojáři mimo jiné otestovat vývoj a podporu multiplayeru. Za zmínku stojí i skutečnost, že právě díky Projectu Argo lze v Armě 3 hrát na předělávce ostrova Malden z původní Operace Flashpoint (dnes Arma: Cold War Assault).
Postupem času titul zahodil slovo „Project“ a jako Argo vstoupil oficiálně na Steam, aby se dočkal několika aktualizací či časově omezených akcí a také aby sklidil poměrně (dost) rozporuplné reakce. Přesto se však našla základna příznivců, která se hře věnovala. A ta si nyní bude muset vystačit s neoficiálními servery. Po oznámení titulu Vigor pro Xbox One, na němž dělá stejný tým z brněnské pobočky Bohemia Interactive, to byla jen otázka času, ale oficiální podpora Arga do značné míry končí.
Pro ty, kteří mají Argo ve své Steam knihovně a chtějí ho dál hrát, to znamená několik věcí. Oficiální servery budou mimo provoz, ale ty neoficiální budou stále přístupné. Ti, kteří si zakoupili Supporter’s Pack, pak budou moci nadále hrát i na prémiových serverech. Celá situace může mít ale z jistého úhlu pohledu svá pozitiva, protože nyní je každý hráč automaticky na nejvyšším levelu a resetování stromu schopností je vždy zdarma. Teď si tedy můžete svobodně upravovat vlastnosti své postavy mezi jednotlivými zápasy. Stejně tak budete mít nadále přístup ke své výbavě, protože databázové servery poběží i nadále.
Bude zajímavé sledovat, jakým způsobem teď Argo a jeho komunita dokáže přežívat a nakolik se zkušenosti z vývoje promítnou do Vigoru, který do určité míry může být vnímán jako duchovní nástupce. Ve zprávě o ukončení oficiální podpory se však dočteme, že tvůrci Arga se přesunuli k většímu množství nových projektů. Je tedy možné, že odkaz Arga přežije i jinde než jen ve Vigoru.
Děcka odkojeny Ubisoftem nebo EA tu budou kritizovat Bohemku, jak jsou jejich hry špatný a nedodelany. Vy jste viděli Armu tak max na YouTubu
tak ja hram armu uz od flashpointu, na arme 3 mam 800 hodin, a aj tak na nu nadavam, ten ich engine je tragicky, inac by to bola jedna z najlepsich simulacii, s neskutocnym modovacim potencialom
O jakým potenciálu mluvíš? Arma má spoustu fanoušků, hromady modu a na to jak je A3 stará, tak se pořád dost hraje. V uzavřených skupinách jsou i váleční veteráni. Arma nemá žádnou konkurenci, tím samozřejmě netvrdím, že je hra dokonalá. Spousta věcí by to chtělo zlepšit ale s každým dílem je vidět pokrok. Bohemka je malá ryba v herním byznysu ale snaží se.
Ač to asi nechcete slyšet, tak bohužel jste všichni vedle.
Abych to vysvětlil, hry od Bohemky hraji někdy od roku 2005. Na Operaci Flashpoint mám nahráno tisíce hodin, na Armě trojce to samé. Na Dayz přesně nula. Proč? Protože ta hra není hotová a nebudu ji kupovat jak blbec ještě v alpha verzi, abych ji pak mohl hejtit.
Každopádně Bohemce kupodivu fandím. Která jiná firma se den co den stará o hru, která je více jak 4 roky stará (arma 3). Do dnešního dne vychází různé oficiální vylepšení, dlc, apod..
DayZ je stále ve vývoji, ať tomu věříte nebo ne. A jednoho dne vyjde finální verze. A již tomu nebude dlouho.
Kdyby jste znali interní záležitosti vývoje, tak rychle pochopíte, proč to tak trvá.
Argo hráči přestali hrát, tak hold musí ukončit podporu. Přeci nebudou podporovat něco, na čem finančně prodělávají.
A Vigor? No proč nevyužít příležitosti, když se vám ozve Microsoft.
Navíc na každé této hře dělají jiné teamy, ať v Praze, Brně nebo třeba Nizozemsku.
Ať se vám to líbí nebo ne, tak realita je taková že Bohemka se o své hry stará a makají jak se dá, i když to není na první pohled vidět.
Nemůžou se divit, že jsou většině lidem pro smích. Nejsou schopný pořádně něco dodělat. Vše, co vydají je takové napůl rozdělané. Já sám mám například v třetí Armě stovky hodin. Myslím si, že je to hodně dobrá hra, ale ten čas, který jsem v tom strávil se především postarala komunita. Nebýt těch tun modifikací, tak dnes si na Armu nikdo nevzpomene. Díky móderům mají neustále živou hru. A spíše to vypadá, že si pořádně vlastních fanoušků neváží.
Dotace už vyčerpali, tak co s tim žejo Bohemka jde furt víc dop***le
Ačkoliv s Vávrou v hodně věcech prostě nesouhlasím, kritika tohodle stračkoidního projektu a praticky vytunelování dotací je na místě. Tohle je celkem ostuda, vzhledem k tomu, že peníze mohli jít na mnohem zajímavější a perspektivní projekty, než pravděpodobné nové zařízení kanceláří bohemky.
Myslím, že Bohemka už si z hráčů jen dělá prdel. Dojení Army 3 na X let zastaralým enginu pomocí DLC, oznámení další post-apo hry během toho, co ještě ani zdaleka nedodělali posraný DayZ a teď ukončí oficiální podporu u hry, která ještě ani nezačla pořádně žít. Fuck em!
Jakou souvislost s tim ma DayZ ktery dela v ramci Bohemky uplne jiny tym?
Protože je to pořád od Bohemky?