Po všech těch letech tomu bude nepochybně řada hráčů těžko věřit, ale v Bohemia Interactive stále hodlají vydat do konce letošního roku na PC nejen betaverzi DayZ, ale i verzi 1.0. Brand manager Dayz Martin Čulák o tom fanoušky ujišťuje v nejnovějším hlášení o stavu hry, které mimo jiné přibližuje, co můžeme od dvou významných milníků ve zdánlivě nekonečném vývoji očekávat.
Pokud jde o srovnání s obsahem verze 0.63, která je aktuálně dostupná v rámci experimentální větve hry, beta navíc nabídne například možnost stavění základen, zahrnující třeba systém elektřiny, patřičnou výrobu, přesné umisťování objektů nebo možnost uzavřít ji před ostatními hráči. Počítá se také s podporou moddingu a implementací Steam Workshopu nebo s vylepšením prvků spojených s postavou. Kupříkladu jde o viditelný zdroj krvácení nebo postupný růst vousů. Dojde rovněž na novou implementaci mechanik spojených s vozidly, přičemž bude možné využívat náklaďák V3S a Ladu 4×4.
Menší novinky zahrnují skrytá úložiště, útok zblízka s palnými zbraněmi, vylepšení ozvučení, vyhledávače serverů a centrální ekonomiky nebo specifické animace držení a používání většiny předmětů. Samozřejmostí je pak snaha opravit a vyřešit všechny možné chyby a nedostatky. Celkově má beta zahrnovat všechny základní herní prvky DayZ a půjde o první velký krok k vytvoření stabilní, vyvážené platformy připravené na další rozvoj.
Jsou tu však věci, které se nakonec do bety ani do verze 1.0 nedostanou, takže na ně dojde v příštím roce. Jedná se o vrtulníky, přelézání překážek, předměty, jež lze házet (včetně granátů a dýmovnic), luky, ragdolly postav hráčů a infikovaných, případně dveře umožňující otevření v obou směrech. Seznam věcí, na něž dojde později, zahrnuje rovněž rybaření, pasti na ryby, rozklad těl, přenášení dalších postav, kontaminované oblasti nebo obarvování předmětů. Počkat si budeme muset také na několik zbraní. Konkrétně jde o Magnum, Red 9, brokovnici IZH 43, SKS, CR 527, Winchester 70 a jakoukoliv další palebnou zbraň, která je k dispozici v aktuální verzi 0.62, ale není dostupná v testovací větvi pro 0.63.
Cesta k verzi 1.0 se celkově nese ve znamení obecného vyvažování každé herní součásti, opravování značného množství bugů, stejně jako ladění a zlepšování celkového pocitu, který má člověk při hraní DayZ. Velkým tématem je také modding a vydání příslušných modovacích nástrojů. Bude tedy zajímavé sledovat, jestli se tvůrcům skutečně povede vydat betu i verzi 1.0 letos a jak se obojí povede. Je také otázka, kdy doženou PC verzi verze pro konzole Xbox One a PS4.
Co jim taky zbejva po vydani hry SCUM, ktera je sice taky v early access ale v mnoha ohledech je predbehla.
Moc se mi libil komentar, jednoho hrace (nick si uz bohuzel napamatuju), ktery napsal na steam neco ve smyslu: “Je to jen snaha jak vykopat jeste kapku toho, co z ty mrtvoly tece.”
Tady už nejde o to něco z té hry ještě vytřískat. Ale o snahu to držet po tak dlouhé době pořád v klinické smrti a doufat a přát si, že se někdy probere k životu k jakymu to mělo být stvořeno. A to je pohled pro ty, co tomu ještě věří a stále to vyhlíží i po těch letech.
Osobně si myslím, že už jde jen o tom si jen nepřiznat, že doba možné slávy už minula. Zkrátka se zaspala doba a odpískat to by byla silná rána pro fanoušky a pro jméno hry i vývojářů. Takovej začarovanej kruh, za ty leta to už musí být nevýdělečný projekt. Pokud to tak i opravdu je, tak to chápu… ale neznamená to, že mě to neštve.
Mrtvá hra, až to jednou vydají tak už o to nebude velký zájem. #nohate #beimir
Chybí v té verzi dost zbraní, nejsem naštvaný, ale spíš dost zklamaný. Ostatní věci jsou fajn a pěkně promakané (base building je parádně udělaný), ale furt ta hra není hotová! Prostě změna enginu tu hru zabila i přestože je ta hra lepší. Vtipný, ale je tomu tak. Uvidíme no..
Nejsem sice ten typ který nadává na to jak hra je nedokončená po několika letech, tyhle výkřiky do tmy mám za sebou, sere mě to? Jo, ale nic s tím nenadělám. Prostě si na verzi 1.0 počkám.
úúúž?
Nedávno jsem to po x letech zase nainstaloval, abych zjistil, jak moc se hra posunula. Lhal bych, kdybych řekl, že se nic nezměnilo. Nějaké ty změny jsou jasně vidět a cítit, ale po takové době vývoje to celkem málo. Hra furt působí jako nějaký lepší prototyp a ne titul, co je 5 let v early accessu. Budiž, kdyby to vytvářelo nějaké studio o pár lidech, kteří dělají hru o svém volném čase, protože je to baví a nejsou to žádný placený profi vývojáři. Na to, že to má na starost bohemka, je to celkem velká ostuda. Zajímalo by mě, v čem je problém. Nevěřím, že ty lidi tam jsou nějaký neschopný. Že by to bylo tím enginem? Jelikož to, co používají je fakt hotová katastrofa.
Sotva dokážu uvěřit, že vydají letos betu natož plnou verzi.
Problém není nikde. Za první měsíce se prodalo tolik že už s většíma prodejema moc nepočítají tak není potřeba cpát další peníze v podobě větších pracovních sil.
Jinak to fakt vypadá jak práce fanouška co na tom dělá o víkendech
Tenhle Scam ještě existuje ?
to neni scam jen to je česka hra co nema takový rozpočet jako CS:GO atd a tolik pracujicich v týmu
Vidím to tak že alfa bude alfou jen s číslem 1.0
kazdy normalny clovek vie ze to co nazvu betou, alebo verziou 1.0 sa bete blizit nebude ani zdaleka, ale tak tlaci ich cas, tak aspon nalepkou beta mozno odozenu par hejterov
Já myslím, že ten čas je moc netlačí… Kdy že to vyšlo na steamu? A kdy že měla být původně beta a přibližně finální verze hry? Myslím, že to bude už nějaký rok zpátky. A nezdá se mi, že se ten časový tlak na vidině finální verze nějak podepsal.
Zatím se na DZ práší, sem tam se ten prach setře a jede se na jiných projektech, které jim zajistí nějaký peníz do budoucna. Pochybuju, že DZ jim i po vydání vydělá do kasiček, když už to má koupeno plno lidí a po té dlooouhé reklamě o vývoji si pochybovači raději počkají. Podle mě je tohle už nevýdělečný projekt na kterém se dělá, aby se neřeklo.