Společnost Blizzard má za sebou bouřlivý víkend. Na jednu stranu udělala fanouškům radost s oznámením remasteru Warcraftu 3. Na tu druhou zklamala spoustu příznivců Diabla. Ti se těšili na nový díl, případně na předělávku některého ze starších. To ale o proběhnutém víkendu nedostali. Místo toho Blizzard oznámil Diablo: Immortal, které míří na mobily a tablety s operačními systémy iOS a Android – bude vyžadovat neustálé připojení k internetu. Dle vývojářů titul překlene příběh po konci Diabla 2: Lord of Destruction, ovšem ještě před začátkem děje z Diabla 3.
Negativních reakcí na Diablo: Immortal si musel všimnout každý. Cinematic trailer zaznamenal na YouTube přes 2,7 milionu zhlédnutí. Ovšem 377 tisíc palců dolu a pouhých 14 tisíc palců nahoru. To je znatelný nepoměr. Dle diskuzního fóra Reddit jsou navíc mazány negativní komentáře. Na internetu se objevují i domněnky, že firma NetEase, která má mobilní Diablo na starost, využila svůj předchozí projekt s názvem Endless of God a připravila akorát klon Diabla nebo reskin.
Wyatt Cheng z Blizzardu pro IGN přiznal, že takovou reakci nečekal a odmítá spekulace o využití jiného projektu. „Pracovali jsme s NetEase Games od samotného začátku. Tým je složen z našich a jejich umělců, kteří vytvářeli prostředí, postavy, skilly a příběh.“
Blizzard není jedinou společností, jež to od komunity letos schytala. Při oznámení Command and Conquer: Rivals to bylo dost podobné. Mobilní verze kdysi slavné real-time strategie má dnes přes 827 tisíc zhlédnutí, 62 tisíc palaců dolů a pouhých 2,9 tisíc palců nahoru.
Na závěr dodejme jednu důležitost. Diablo 4 je určitě ve vývoji, ještě ale nenadešel jeho čas. Blizzard dle svých slov pracuje hned na několika projektech souvisejících s Diablem.
V hardcore herních komunitách se křičí každou chvíli. Jednou to může být day one DLC, jindy zase always online, předobjednávkový bonus, mikrotransakce nebo třeba i cena hry. Většinou nad podobnými výkřiky, ať už mají formu petic, review bombingu, disliků či naklikávání nul na Metacriticu, jen obracím očima. Žasnu nad tím, jak si někdo myslí, že má na všechno nárok, že mu všechno patří. A když se náhodou nadnárodní korporace nezachová podle jeho často směšných představ, buší pěstičkou do stolu.
Nad intenzitou a razantností některých reakcí žasnu i tentokrát a nemůžu s nimi souhlasit. Petice na zrušení hry je k smíchu, pobídky ke slovnímu napadání vývojářů k pláči. Jednoduše tu máme zase další typickou internetovou přehnanou reakci.
Pod tohle se podepisuju. Vypnout vám všechny hry fakani jedni. Kam tohle histerické chování jaště zajde
A jak jinak mají dát hráči vývojářům vědět, že se jim něco nelíbí? Myslím, že každý vývojář slyší pouze když jde o peníze nebo když se zapojuje i veřejnost.
labigmek:
jo a kvůli takovým pitomcům jako si ty si tyhle corporace myslí že můžou všechno
hráči nemají právo vývojářům mluvit do vývoje her, ale mají sakra právo vyjádřit jestli se jim to líbí, vývojáři jsou placeni hráči a aby prodali svůj produkt musí dělat to co chtějí jejich zákazníci , takhle funguje obchod, já si nekoupím to co se mi nelíbí
a Blizzard se svými fanoušky pěkně vyjebal, museli si udělat čas, zaplatit za vstup na Blizzcon, zaplatit za cestu, očekávaly Diablo 4 a dostaly mobil hru, kterou vytvořila nějaká čínská společnost
slovní napadání vývojářů…, ale vývojáři už můžou napadat hráče jak se jim chce, že?
k smíchu seš tu jedině ty
Ještě aby fanoušci nebyli naštvaný když tu hru nedělá ani Blizzard, ale nějaký čínani co akorát přeskinovali svoji starou hru (Endless of God a Crusaders of Light)
ne nevypada hratelnostně ne EoGaCoL je MMORPG mobilni verze WoWka takový Order & Chaos
Což o to, Diablo na mobily sám o sobě není až tak špatný nápad. Totálně špatný nápad byl ale představit to na herní konferenci kam si lidi hrající z 95% hlavně na PC zaplatili nemalý vstupný za to, aby jim Blizzard mohl nahypovat svoje novinky. Navíc to dlouhou dobu Blizzardi přikrmovali šeptandou že bude něco okolo Diabla, až se toho vzrůstajícího nadšení sami zalekli a těsně přes connem narychlo vyhlašovali že D4 oznámen nebude.
Prostě totálně nezvládnuté načasování před totálně špatným publikem, které ještě podpořili tím jak si z publika dělali srandu tím „máte přece mobily“? Jinou reakci nemohli čekat, spustili tím lavinu sh**t stormu na které se každý pak rád sveze…
protoze mobilni hrači a switch nejsou hrači
Jestli někomu pomáhá věřit, že někde tam v blizzardu kutí to pravé diablo 4, tak bych mu to nebral.
Chystané projekty ze světa Diablo?
1.) Diablo 3 – VR
2.) Diablo kreslený seriál na netflixu
3.) Diablo 3 na mikrovlnky a Apple Watch
4.) Loot a P2W balíčky do Diablo Immortal
Hip, Hip, Hurá!!
5.) Diablo 2 Remaster
6.) Diablo IV
Grand Theft Diablo V, to bude tutovka odhaduji tak 100 mil prodaných kusů.
Nerdíci se bouří a vzteky muchlají pytlíky od brambůrek když zrovna neprskají jejich zbytky na klávesnice v zápalu neuvěřitelně vtipného hněvu. Já jsem rád že mají zase něco nového do jedné ze dvou zajímavých značek které mají pro normální hráče. Jen to připojení k internetu je hloupost. Ale má to být MP takže jak jinak…
Když ti stačí reskin čínské cash Grab hry tak je mi tě opravdu líto
Bylo by hezký doplnit, že trailer na tu čínskou hru vyšel ve stejném dni co Diablo Immortal trailer a navíc po 2 letech co ten Endless of God byl u ledu, najednou 20. prosince bude v betě, důkaz zde: https://wjsy.163.com/fab/ Takže podle mě to vyzkouší jako tak nenápadně jako jak se to ujme a pak to pošlou do Evropy jako Diablo
Popravdě, když jsem naposledy hrál diablo, tak jsem si říkal, že to už vypadá docela dost staře ta grafika a že by to rozjeli i mobily (když vidím jak vypadá mobilní PUBG) takže to Diablo pro mobily není až tak blbý krok.
ALE…
Blizzard všichni známe pro kvalitu s kterou vydávají hry. Dělají je většinou 6 a víc let anbeojí se celý vývoj scratchovat a začítz od začátku aby kvalita oidpovídala jejich standartům. Co se ale Blizzard spojil s Activisionem řekl bych že jdou jiným směrem.
Vlastním Overwatch, ale pro mně to není Blizzardí hra. Je to tuctová střílečka a pro lidi jako jsem já které nebaví kompetitivní střílečky je to prostě úplně mimo mísu. Heroes of Storm je pecka a má jasný rukopis Blizzardu. Když oznámili hearthstone tak jsem si taky říkal, sakra kam kráčíš Blizzarde a nakonec to bylo fajn, do té doby než začali vydávat 4x karetní expanze ročně a najednou je strašně těžký držet krok když do toho člověk nechce dávat 2 tisíce měsíčně.
Probléms mobilním Diablem je způsob jakým to oznámili. Vnadili tak čtvrt roku do předu že se fandové Diabla dočkají nějakého oznámení. Asi před měsícem to začali krotit když se očekávalo Diablo 4 to je první problém. Druhý, nechali si to na konec panelu, kde podle mně měl být remaster warcraftů. S diablem na mobili to měli odpíchnout a dát to spíš jako bonus a ne nějaké velkeé oznámení. Druhá věc je že to je generické (dokonce po shlédnutí X videí na youtube, je to od čínské firmy která jenom překlopila jinou svojí hru podobnou diablu do Diablo assetů, nezměnili jinak asi vůbec nic).
Nejvíc podle mně lidi naštvalo, že firma která je známá svými vypiplanými hrami velkolepě oznámí, že udělala Mobilní hru a čeká že se z toho všichni zvencnou. Blizzard nemá komunitu co by hráli na mobilech, naopak jestli někdo má komunitu PCčkářů vtší než konzolistů, tak právě Blizzard. A proč lidi hned na Blizzconu vystupovali s otázkami jestli to bdue na PC a jestli si z nás nedělají náhodou apríl? Protože všichni víme, že to bude free a plné mikrotransakcí a to je prostě dno. Za mně Blizzcon super, protože oznámili W3 remaster kterej dle mně vypadá špičkově a strašně se těším. Ale nejsem velkej Diablo fan, i když mám všechny expanze a pár stovek hodin jsem v 3jce nechal.
Jako třeba to bude dobré, ale kdo tady hrajete na mobilech? Jako já mám mobil na telefonování a psaní mailů, ne abych na něm hodinu hrál a vybil si baterku. Chápu, že dnešní generace dětí paří hlavně na mobilech někde venku s kámošema, ale Blizzard fan base to fakt není. Teď jheště čtu na WCCFTECH nějakej rozhovor, že se máme prý těšit i na další mobilní hry z blizzardích IP, tak to začíná být strašidelné.
Myslím, že Blizzard jak ho známe skončil, odešel Chris Metzen který 20 let vytvářel příběhy do Blizzardích her a je to v podstatě otec Warcraftu a nyní odešel i ředitel který tam byl od založení Mark Morhaime. Oosobně si myslím, že to jsou změny které mohou totálně zmenít směřování blizzardu, například takto jak vidíme, že bubdou útočit na snadné peníze v podobě f2p a mikrotransakcí.
Osobně doufám, že se pletu. Doufám, že W3 remaster bude mít tolik prodejů a aktivní komunity, že bychom se mohli dočkat nějaké nové hry z universa warcraftu, ne nutně W4, mně by se líbila nějaká diablovka z warcraftu a nebo singleplayer rpg z warcraftu, ale mám spíš obavy, že se dočkám nějakého mobilního nesmyslu. a nebo nějakého battle royale titulu.
https://youtu.be/Y3CvVuhJI8o
Čo sa týka tých dislike na YouTube, tak žasnem čo Blizzard dokazuje… Prvýkrát si vybavili u Google (ani som netušil, že sa to dá) úpravu z 384 000 dolu na 284 000… Dnes ráno som pozeral a znova to narástlo na asi 392 000 a po príchode do práce už to bolo iba 382 000. To je prerazenie najhlbšieho dna. Ľudia čo to podrobnejšie sledujú tvrdia, že už minimálne 3x upravili tie palce smerom dolu. Ten trailer má reálne snáď už pol milióna dislikes.
Podle všeho to nedělá Blizzard, ale přímo Youtube. Pokud se někdo koukne jen na 5 vteřin a dá dislike, tak ho systém po nějaké době odebere. Má to zabránit hromadnému dislikování od botů a lidí, kteří to video ani neviděli. Což podle mě rozhodně není špatně zvlášť, když používá se to u všech videí. Jde jen o to, jestli takových „špatných“ disliků bylo opravdu tolik…
Asi máš pravdu ale na druhej strane keď sa mi niečo nepáči tak to mám pozerať do konca?
Není třeba na to koukat až do konce, chce to zhruba 30 sekund. Aby si měl alespoň co hodnotit. Nestačí jen na video kliknout, hned ho disliknout a jít si po svých. To samé funguje pro „views“, taky se to nezapočítá hned po kliknutí na video, ale až po nějaké době sledování.
Myslím že fanouškům jako taková ta hra ani nevadí, ale naštval je spíše ten přístup týmu jak hru oznámili. Proč se prostě neinspirovali Bethesdou která taky představovala své mobilní tituly a využili je jako perfektní fanservice a u fanoušků sklidili chválu.
Místo toho několik měsíců hardcore fanoušky lákat na nějaké velké oznámení ohledně Diabla a pak jim před nos vrazit mobilní hru se slovy že to je „velká událost na kterou všichni čekali“, že „konečně mohou hrát svou oblíbenou hru z celou rodinou“ a „stejně všichni mají telefony tak proč se tak rozčilují“ je prostě jeden velký fail.
To že teď Wyatt Cheng tvrdí že takovou reakci nečekali je upřímně blbost, pokud se kouknete na ten záznam z představení, tak je na něm úplně zřetelně vidět, že jak hru ohlašoval, tak sám věděl že se každou vteřinu blíží katastrofa a kritika od hráčů.
Úroveň komunikace Blizzardu s fanoušky se bohužel zasekla někde v minulém století.
To je zase tři pr… nářků, ale až to vyjde, tak to stejně bude každej hrát. Sice z toho taky nějak extra nadšený nejsem, ale prostě D4 (případně jiný klasický projekt, když jich mají rozdělaných prý hned několik) asi není ještě ve fázi, kdy by ho mohli oznámit. A místo toho, aby fanoušci byli rádi alespoň za něco nového, tak pořád jen brečí. Hrozně nevděčná doba tohle.
Moje slova
No na mobile to hrať určite nebudem.Keď tak možno ak zlacnie switch verzia z debilných 60 eur tak na 20 tak potom si to kupim.
„you either die a hero or live long enough to see yourself become a mobile game“
RIP diablo franchise, doslova NIKDO nechtěl mobilní hru a bum, tady je… ten Wyatt Cheng – „…Tým je složen z našich a jejich umělců, kteří vytvářeli prostředí, postavy, skilly a příběh.“ – mluví pravdu, hra vypadá jako Diablo 3 – umělci se určitě činili, ale to je tak všechno, protože gameplay, animace a dokonce i UI a celej net backend pro mmo je vykradenej z Crusaders of Light + pár dalších jejich titulů – chce se mě zvracet!
S RIP bych počkal. Je jasné, že tohle Diablo není pro hardcore fanoušky, ale svou základnu si, dle mého, najde i tak. Blizzard se prostě snaží rozšířit své hry k dalším hráčům. Na tom přece není nic špatného. Navíc nového Diablo je bez debat ve vývoji. Jen ještě není vhodný čas ho ukázat, třeba vyjde až koncem roku 2019 nebo v roce 2020. Hráči v dnešní době dost nadávají na to, když na nějakou hru čekají x let po jejím oznámení. Třeba Blizzard nechce právě tohle.
tak nech zrobia diablo 4 a potom mobile srance blizzard mlzi a klame co im zostava tak im treba
Proč až potom? Jakou to má spojitost? Já tohle nechápu. Vy jste chtěli aby plnohodnotné Diablo 4 dělala čínská společnost NetEase? Já si to na tabletu rád zahraju, ale je to jen takovej dáreček co udělala jiná společnost na zakázku. Co to má společného s plnohodnotným titulem, ten snad dělá někdo jiný ne?
Si to můžeš zahrát už teď