Podobně jako Star Wars a další velké značky, i Mass Effect má (v některých) kalendářích svůj oficiální den. A ten připadá na dnešek, 7. listopadu (anglicky November 7, zkráceně N7). Na novinky typu remasteru původní trilogie či plnohodnotného představení dalšího dílu si i tentokrát musíme nechat zajít chuť, ale i tak jsme se ze strany BioWare přeci jen dočkali několika oslavných maličkostí, materiálů a zajímavostí.
V první řadě tu máme video, jež se ptá, co pro lidi takzvaný N7 Day a obecně Mass Effect znamená. Nejvíce zaujme závěrečné prohlášení generálního manažera BioWare Caseyho Hudsona, který hovoří o tom, že N7 znamená i možnost chodit každý den do studia a snít o tom, jaká bude další skvělá hra z univerza Mass Effectu. Jedná se tedy o další z řady náznaků skutečnosti, že BioWare má plány na další hru, byť bychom stále měli počítat s tím, že nový Mass Effect nebude věcí blízké budoucnosti. Ta patří spíše Destiny Anthem, podpoře Star Wars: The Old Republic a snad i čtvrtému Dragon Age.
Jestli stále hrajete Mass Effect: Andromeda a vlastníte Xbox One X, ode dneška si můžete užívat nový patch, jehož cílem je řádně vyždímat dodatečný výkon aktuálně nejvýkonnější konzole Microsoftu. Počítejte tedy s přidáním podpory HDR a s hraním ve vyšším rozlišení. V zahraničí navíc včera vyšla kniha s podtitulem Annihilation, popisující příběh kvarianské archy ztracené v galaxii Andromeda, což je jedna z nakousnutých, ale v herní podobě nedořešených příběhových linek Mass Effectu: Andromeda. Je velmi pravděpodobné, že Annihilation časem vyjde i u nás, aktuálně však nakladatelství Fantom Print připravuje zejména vydání předešlé knihy, Iniciace.
N7 day a co mají jako oznámení? Patch na Xbox one X ke hře kterou dávno hodili přes palubu
Na N7 Day nebylo nikdy nějaké extrémně velké oznámení. Vždy to bylo něco menšího. Velká oznámení se dělají okolo E3. Loni na N7 bylo vzpomínání na trilogii, letos je to propagace merchandisingu. Po fiasku s Andromedou není moc o čem mluvit, navíc v BioWare se teď plně soustředí na dokončení Anthem a druhý tým maká na dalším Dragon Age.
Já bych bral remake Mass Efectu na současnou generaci konzolí. Trilogie byla podle všeho skvělá.
Celá trilogie je ve zpětné kompatibilitě na XBoxOne. Druhý a třetí díl nepotřebují remake. Jsou to dobré hry. Tam stačí jen remaster (vylepšit textury, nasvětlení, upravit GUI). Remake potřebuje jednička a bude na ní potřeba hodně práce s úpravou level design, aby ji šlo hrát podobně jako dvojku a trojku. A na to teď v BioWare nemají čas kvůli prací na Anthem a dalším Dragon Age.
Ruce pryč Bioware!!! Všem nám stačila tragikomická Andromeda.
Já jsem si jí náhodou užil, takže mluvte prosím za sebe…
Jasně že si to určitá část (casual) hráčů užila, o tom žádná, ale jelikož ten propadák hodili tak brzo po vydání na ten jejich slavný origin access, tak asi doopravdy většinu lidí hra nenadchla.
Mi také nepřišla zas tak hrozná, jak se hejtovalo. Ano, byla hodně jiná a ze začátku hodně zabugovaná (ale ne o moc více než hry od Bethesdy). Ostatně proto jsem na svých přednáškách začal používat slogan „Mass Effect je skvělá hra, ale špatný Mass Effect“.
Hry od Bethesdy dodnes běžící na přejmenovaném Gamebryu, jsou z technického a technologického hlediska absolutní dno triple A produkce.
Říct, že něco sice vyšlo v dezolátním stavu, ale alespoň to není na úrovni Bethesdy, postradá logiku. On ten Frostbite je zabugovanej obdobně, ale alespoň se na to dá koukat, když člověk povypíná všechny světelné efekty.
Netvrdím, že Andromeda byla nejhorší hrou roku či totální odpad, např. combat systém byl v sěrii nejlepší, ale přikláním se k názoru, že Andromeda byla sama o sobě průměrnou hrou a naprosto nedůstojným pokračováním Mass Effectu.
No díky za knihy z universe, které stojí za pytel, to mě žhaví. A těšit se na další mass effect? Potom co předvedli předtím s trans kroganwarlordem/kou (a to jen špička pomyslného ledovce omylů/chyb/přešlapů…)? Ve světě kdy můžou pořád vycházet hry jak Red Dead Redemption 2? Nebudu se spokojovat s mediocore, když to jde lépe, tak to sakra lépe udělejte.
A víte co, jo jsem entitled, chci příliš když bych rád dobrou hru? Dobrou CaC nebo mass effect hru? asi jo, asi jsem.
Nejsi, lidí pořád pindaji že hráči pindaji, ale neuvědomují si že vývojářům vůbec nic nedlužíme, tam kde jsou, jsou díky nám…
Jednak Andromedu nedělali lidi zodpovědní za trilogii, jednak knihy se plánovaly dávno před vydáním hry a jsou zaplacená práva. RDR2 má zcela jiný rozpočet než MEA. Rockstar si mohl dovolit si tak moc hrát s RDR2 jen díky extrémním příjmům z GTAV. Jiné studio si tohle nemůže dovolit.
Omlouvám se, ale to jsou výmluvy (nemluvím o těch kninách). Mají nějaký vzor kvality kterým se můžou řídit? Mají. Ubisoft taky okopíroval ostatní hry do svých nových assasínů a jak se zvýšila popularita od pádu unity. Rozpočet je jedna věc, ale rezignování na kvalitu je věc druhá. To je tam banda malých nezodpovědných dětí? Mám jim říct, tak se nepovedlo, snad příště, nebojte, já to rád koupím, hlavně mi prosím vytvořte novou mass effect hru? Jenže pravda je taková, že obě dvě hry Andromeda a RDR2 stojí prakticky stejně ale ta hodnota z nich, je „trochu“ jiná.
Re: Sash13 – Na knihy neexistuje žádný vzor. Obecně knihy podle videoher jsou špatné. Díky tomu, že jsou z herního světa, tak se často prodají, ale bez té značky by většina z nich neměla úspěch a naprosto propadla. Napsat dobrou knihu není nic jednoduchého. Podívejte se na Rowlingovou, která pod pseudonymem napsala detektivku. A nikdo jí to nechtěl vydat, protože to nebylo nic moc. Jakmile se zjistilo, že to je JKR, tak najednou to chtěli všichni. Protože JKR je výborná obchodní značka. Ne že by to byla dobrá kniha.
Všichni tvůrci her nějakým způsobem kopírují ty před nimi. Dneska vymyslet něco nového je velmi složité, navíc lidi nemají rádi revolučně nové věci. Ubisoft nerezignoval na kvalitu. Ono je také otázka, co si představujete pod pojmem kvalita. Třeba já jsem s Odyssey velice spokojený, A ano, ne vždy se práce povede. A to není jen u her, ale i u filmů, knih, staveb, výchovy dětí, atd. Navíc spousta lidí má různé chutě a co pro jednoho je skvělé, může být pro jiného nevhodné či špatně přístupné.
Hry jsou v první řádě produkt, který má vydělat peníze. Tudíž pokud chcete další hru z nějaké série, tak musíte tvůrcům, respektive jeho distributorovi, říci, že o ní mate zájem. Nemůžete srovnávat prodejní cenu videohry. Všechny filmy v kině mají stejně drahé vstupenky, ale nemůžeme mluvit o tom, že filmy režisérů Nolana a Trošky byly srovnatelné, že. A s hrami je to podobné.
Knihy byly sice naplánované předem, ale tahle konkrétně byla překopána po odpískání DLC k Andromedě na základě vlny negativity po vydání hry. Dá se říct, že část obsahu kvarianského DLC byla alespoň po informační stránce převedena do knihy – proto měla kniha znatelný odklad. Původně byl příběh koncipován tak, aby předcházel, nebo navazoval na ono DLC.
Re: Ria Kon – všechny tři knihy k MEA byly překopány kvůli toho, že se nestihla první z původně naplánovaných čtyř knih. A tato třetí byla dokonce odložena více než o rok a původně měla vyjít jako druhá. A zrušení DLC s tím odkladem zas tak moc společného nemá. Podle recenzí je kniha o tom, co se stalo mezi startem archy a jejím příletem do Andromedy. Děj samotného DLC tam tudíž prakticky není.
Kniha je to detektivka a dle prvních recenzí se prý čte lépe než Vzpoura na Nexu, která se také odehrává na cestě do Andromedy. V knize je i nešťastná chybička. Andromeda je prý 600 světelných let daleko (má být 2,5 milionu). Autorka sice prý tuto chybu opravovala, ale v tiskových podkladech zůstala. Taktéž se recenzenti podivují, že elkoři citují Shakespeara.
No, jestli hodlají dále znásilňovat Mass Effect stejně jako Andromedu a další značky, tak ať si to radši nechají a investují do mobilních her. Bude to znamenat méně bolesti pro většinu z nás..
Andromedu jsem si užil nějakých 85H a vyhlížím další díl
Nápodobně. Nebyla to pecka, ale bavilo mě to i tak . Jen škoda, jestli galaxii Andromeda opustí a přijdeme o všechny ty nedovysvětlené zápletky (hlavně rasa Jardaan).
jak si drbnul do Anthemu, že je jak Destiny. Více takových volných projevů
me zas destiny pripomina zkrachovalej firefall
Na vydání Iniciace se Fantom Print připravuje už dobrý půl rok a neustále se odkládá.
Osobně doufám, že se vydání stihne do konce roku, byť je otázka, nakolik je taková tužba reálná. Sám tu knihu vyhlížím měsíce a asi nás aspoň může trochu těšit, že v rámci edičního plánu Fantom Printu je aktuálně na třetím místě. Tak snad ji už moc knih nepředběhne
Ty jejich stránky mi navíc teď přijdou co se edičáku týče strašně nepřehledné. Kdyby aspoň ke knihám dali nějaký předběžný termín vydání, jako tomu bylo dříve.
A kdy přesně dříve tam ten termín byl? Já jen že ani přibližný termín se jistě nedával takových šest let a naopak se opakovaně zdůrazňovalo, že se to nedá odhadnout.