V malém množství evropských a ruských PlayStation 4 verzích limitované Aurora edice Metra Exodus byly chybné kódy na Expansion Pass. Problém se týká i několika hráčů z České republiky, jak jsme zjistili. Pokud mezi ně patříte, navštivte speciální stránku, kde zadáte chybní kód z letáku Expansion Pass a vygeneruje se vám správný. Můžete si ho nechat poslat na e-mail.
Společnost Deep Silver se omlouvá za problémy. Kvůli chybě byly vytištěny kódy na PS4 téma, ale už ne na Expansion Pass.
„Pro mě osobně je Metro Exodus s přehledem tím nejlepším Metrem. Klaustrofobní a hororové prostory moskevského metra sice nahradily převážně otevřenější a dýchatelnější lokace ruské divočiny, ale i ty si stále zachovávají hutnou, melancholickou a mrazivou atmosféru. Potěší také mnohem lepší postavy a příběh, zajímavější a různorodější mise a funkčnější herní mechaniky. Vadit tak mohou převážně jenom bugy,“ verdikt naší recenze Metra Exodus.
Metro Exodus vyšlo na PC, PlayStation 4 a Xbox One s českými titulky. Hru koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Za mě s přehledem nejhorší Metro
Vtip dne
Neříkám,že je to špatné Metro,ale po těch pár hodinách mám pocit,že je ta hra dělaná primárně na konzole (minimální grafické nastavení,Motion blur,který se dá vypnout jen přes config. soubor,ale rozjebe vám to hru,vyblitá grafika díky Motion bluru i na Ultra nastavení a hlavně to konzolové ovládání … kterej idiot vymyslel držení tlačítek při nějakém úkonu,chceš podlézt,podrž E.Chceš otevřít bedničku? podrž E.Fotomod je k ničemu … nejen že tam není tlačítko pro pořízení fotek,ale pokud už si fotku vymazlíte a budete si ji chtít vyfotit přes Ansel ,který ve hře je,tak vám to hra nedovolí.Co se týká bugů,zatím jsem nenarazil na žádné glitche nebo grafické bugy.Narazil jsem však na podstatně horší problémy a to,když jsem si uložil hru přes F5 a po 10 minutách jsem se snažil tento save loadnout,vrátila mě hra pár hodin zpátky,bez možnosti obnovení přechozího savu.Prostě konec…celý progress byl v háji.Takhle mi to ta hra udělala 2x.Díky absenci cloud savů na Epic Shit Storu mě to nebaví ani hrát pořád dokola.Po příběhové stránce však nemám hře co vytknout,ten je fakt pořádně nabitý.Můj zážitek ze hry je prostě snížen o tyto chyby.Třeba se k tomu časem dokopu to dohrát.Teď po tom loadování zničených savů na to nemám náladu.
Co je špatného na držení tlačítka? Já měl teda aspoň vždycky radši držení po dobu úkonu než stisknutí a pak čekat, co postava udělá. A jestli jsem něco někdy nesnášel, tak přepínání míření stisknutím namísto podržení PTM když chci zamířit.
jo držení PTM u míření je v pohodě..nechápu ty co použivají jen stisk.Narážel jsem na to,že obě předchozí Metra měly jen stisk klávesy pro úkon,žádné držení kláves.Přijít zmáčknout,sebrat nebo lehnout a plazit se.Držení kláves vidíš ve všech konzolových hrách,na PC je to jen u pár her
Navíc ono to ovládání jde ruku v ruce s tím nastavením grafiky,jak jsem psal.Tohle prostě vypadá,že je to vyvíjeno pro konzole a ovladače a ne pro PC s K+M 
Nastavenie grafiky mala zle aj jednotka a ani tie Redux verzie nemajú toho moc na výber aj keď je to lepšie ako čo tam bolo povodne
Vám něco povím o držení tlačítka.
Od začátku hry jsem nevěděl jak otevřít batoh. Nikdy jsem neviděl text, návod, který by mi řekl co mám zmáčknout. V první půlce hry jsem to tak celkem ignoroval, batoh jsem nepotřeboval, takže mi to bylo celkem jedno. Ale zkusil jsem jednou se zastavit a pomačkat klávesnici… ale nic. Nic ten batoh neotevřelo. No a pak Taiga… ta mě už donutila otevřít nastavení hry a ovládání… ten batoh se otevírá zku*veným podržením „i“
Proč? Proč sakra? To mě tak nas*alo. To prostě nechápu. Proč to potom je na ičku? Pochopil bych kdyby to bylo jako na konzolích, že třeba podržením TABu nebo podržením tlačítka co už má funkci, ale jen při stisknutí. Ale „i“? To nemá žádnou jinou funkci. A ta baterka na Lku… no prostě to ovládání bylo chaotické v prvních několika hodinách.
SamFisher: Tohle mi třeba nevadí, a nemyslím, že je to konzolema, i na ovladači často tlačítka jen tiskneš a nedržíš, v nějaké vetší míře se drží akorát páčky. A naopak si vybavím celkem dost PC her, které fungují na principu „podržte F/E pro interakci“. Absence nastavení grafiky už je podivnější.
Mimochodem, doufám, že to ovládání jde aspoň přemapovat? Nepotřebuju I(nventory) a L(ight) jako pro blbce, spíš potřebuju, abych měl vše při ruce.
Johnysh: Třeba tím držením „i“ chtěli zamaskovat, že nějakou dobu trvá, než se menu načte.
OneShot: no já si právě moc nevzpomínám na nějakou PC hru,že by tam bylo podržení tlačítka pro interakci,ale možná mám jen děravou paměť
Dnes jsem hrál Far Cry 3 a 4 a zrovna tam to je
Tak pro příklad asi všechny hry od Ubisoftu.
A už drahně let držíš snad v každé hře Shift pro běh, a to i když ovládáš Sama Fishera.

Mám to prostě radši, držet tlačítko po dobu akce, přijde mi, že pak něco dělám, ne že jen čekám, až se přehraje animace- držet Shift po dobu běhu, Ctrl po dobu skrčení, E/F během kontextových akcí, mám rád, když délka stisknutí Space ovlivňuje částečně délku skoku, atd. A samozřejmě WSAD taky radši držím.
Jako proč ne. Držet tlačítko po dobu akce. Ale co když to tlačítko držíš aby se nějaká ta akce vůbec spustila? Stojíš, čumíš do blba a držíš tlačítko a čekáš. Tohle mě občas se*e ve hrách. Myslím, že zrovna zmíněný Far Cry to tak má. Sakra, možná tak každá Ubisoftí hra, protože ony ty jejich hry sdílejí spoustu funkcí.
Johnysh: Jo, to je na hovno, držet a čekat.
Třeba fakt potřebovali zakrýt loading. Jediné, kde tohle pochopím je u openworldu při spuštění mise, kde to slouží k tomu, aby hráč náhodou nespustil misi, kterou ještě spustit nechce, případně u potvrzení nějaké důležité volby. Určitě ale neschvaluju držet tlačítko pro otevření dveří či bedny, když při tom absentuje jakákoli animace.
Poznam asi 10 hier v ktorych sa otvara inventar (alebo ak chces – batoh) Ickom. Netreba byt lenivy a cakat ze ta hra bude tahat za rucicku a prisiel by si na to aj skor.
Mě šlo o to držení toho tlačítka. Já vím, že se většinou otevírá inventář ve hrách ičkem. Ale nemusíš ho držet. Stačí jej jen stisknout. Nehrál jsem hru, kde bych musel to ičko držet. Žádnou.
Mohl sis to tu víc pročíst a zjistit o co mi primárně šlo, předtím než jsi něco napsal.
Hele neber to zle nebo špatně ale stačí nebejt trotl, než spustím hru tak se podívám na nastavení ovládání ne ?
respektive si de-facto u každý hry nastavím klávesy k mé pohodlnosti
Batoh na i je blbost protože ta klávesa je daleko
to samý mapa M a Termovize N
je to daleko
hodinky mám na kolečku myši, boční tlačítka na myši se my staraj od házení a úder
PS: zrovna tohle nastavování mě naučil fortnite 
Bohužel musím souhlasit. Ten Open world tomu moc nepomohl.
To jako fakt tady budete brečet kvuli takovym maličkostem
co je na tom tak těžkyho podržet sekundu jedno zkurven* tlačítko ?? btw graficky to vypadá nadherně teda pokud si to dokažete nastavit tak aby vás to uspokojilo, pusobí to opravdu skoro až filmově, s bugy jsem problem neměl až na pár bezvýznamnych glitchu, ale bylo jich opravdu málo takže žadnej problem, jinak co se týče savu s tím jsem naštěstí problem neměl i když vim že to je svinstvo a hodně lidí s tim mělo problem, rozhodně nezávidim loadovaní pořad dokola to si člověk ani neužije hru.
A k týpkovi co neuměl otevřit batoh, asi jsi to hral na harcore rangera kde nemáš žadnou pomoc ani hud, ale to si nemyslim protože batoh je dost duležitej a asi by si dlouho nepřežil bez něj, takže rada jak otevřít batoh tam musela být, protože ja jsem ji tam rozhodně měl protože jsem ho používal od začátku a chlape kurv* když nevíš, tak se kouknu do nastavení a najdu si to, takhle ses připravil o jednu z nejlepších mechanik ve hře, a proč je to zrovna nastaveny na i ? proč by to nemohlo byt na i za mě to přišlo ok, i , jako inventař což býva ve většině her, že s pismenem i otevíraš inventař, co je na tom nelogickyho proboha, prostě tvoje blbost, rozhodně mi ovladaní nepřišlo chaotické možna na začatku tak pusobí, ale jinak si zvykneš a jestli ne, tak si odkojenej konzolema a nebo jsi prostě lopata, jediny co bych vytknul ovladaní, že zapalovač byl na zkurvenym L ale dalo se na to zvyknout spíš mě sralo jak ste museli pokaždy přesunout celej ten prst na pismeno L
ale jinak to bylo celkem ok.
Jinak nevim jistě jestli Exodus je nejlepší Metro, protože pořad se nedokážu rozhodnout jestli ten příběh za to stál nebo ne, možna jsem čekal trošku něco jiného, ale celkově to zakončení se jim velice povedlo a něco tak lidského ve hrách jsem ještě neviděl, ale když bych měl dělat rozbor tak bych beztak došel k závěru že to asi nejlepší Metro je, dal bych tomu 8,5 možna 9,0 z 10 ale těžko říct, asi si to dám ještě jednou a udělam dukladnej pruzkum celého světa.
Tady týpek co neuměl otevřít batoh.
První průběh hrou jsem hrál na normální obtížnost. Asi to byl bug, protože jsem se o tom i zmínil na redditu a ozvali se mi hráči co taky neviděli text, návod jak se otevírá batoh. Jak jsem říkal, batoh jsem nepotřeboval do druhé půlky hry. Vždy jsem měl všeho dost. Nikdy jsem nepotřeboval změnit/upravit zbraň, vyrobit bomby apod. v poli. Dokázal jsem vydržet až k pracovnímu stolu. Až tedy do Taigy, kde se stane co se stane, tak jsem byl konečně donucen se podívat do ovládání.
Zmiňuju to „i“ protože, tohle tlačítko se používá ve většině případech pro otevření inventáře. Ale stačí jej stisknout. Nikdy jsem nehrál hru, kde bych jej musel držet. Na konzolích (nebo prostě ovladači) se pravděpodobně batoh otevírá podržením nějakého tlačítka, které má i nějakou další funkci při stisknutí. Nejde mi do hlavy proč potom 4A Games si dali tu práci a ty dvě funkce na tom jednom tlačítku rozdělili na PC, ale stejně styl stisknutí nechali. Pochopil bych kdyby to nerozdělili a nechali to tak, že i na PC by jsi musel například podržet TAB a otevřel by se ti batoh a kdyby jsi jej jen stisknul, tak by jsi vytáhl mapu. Ale, že ten styl stisknutí nechali? Proč potom? Ona upřímně celá hra měla zůstat ještě ve vývoji aspoň pár dalších měsíců. Ale to už je jedno.
Ovládání mi přišlo chaotické, protože jsem cca před měsícem hrál předchozí Metro hry a to ovládání v Exodusu není úplně takové, jaké je v předchozích Metro hrách. Jak jsem řekl, na začátku jsem v tom měl chaos, pak jsem si zvykl.
Určitě později jak mi dojde nová GK tak pojedu ještě jednou, tentokrát všechno co se bude hýbat vystřílím na hardcore rangera (aspoň se pokusím teda) a uvidím, jestli se mi hra bude líbit víc. Aspoň teda nějaké ty featury.
Jasný chápu tě ono to držení ,i, je trošku otravné to uznavám, spíš si myslim že to udělali takhle aby tam byla nějaka immerse, celkově jak Artyom sundavá batoh je docela pomalé, na pohled to sice vypadá fajn, ale opakovat to celou hru neni zrovna ono, v ovladání je trošku znát že to je přizbusobený pro konzole což je dneska většina her a taky mě to trošku sere ale zrovna v metru to neni nic hroznyho jsou horší hry s horším nastavením v metru je to ještě fajn.
Jestli jsem byl nějak utočnej, za to se omlouvam, jenom mi trošku vadilo jak se tady lidi zabývaj maličkostma který pro tu hru nemají ani tak velkej význam.
Však v pohodě, jsou to sice blbosti, ale přidávají a ubírají na herním zážitku, když jsou přehnané.
Musím souhlasit s Fisherem. V předchozích Metro hrách si nemusel držet E pro otevření skříňky. Vždycky jsi přišel, začal spamovat E a mávat myší aby jsi vzal všechno a šel jsi dál. Jednoduché.
Teď namíříš, podržíš, čekáš a otevřeš jednu skříňku. Jako je možné, že v nějakým patchi tohle upraví, ale kdo ví.
Každopádně co se týká negativ tak pár bych jich bohužel měl. A myslím, že jsou větší než tyhle „drobnosti“. No já bych je považoval za jedny z nejdůležitějších aspektů hry. Ale první je pro mě vždy gameplay, který je perfektně vylepšený a vydařený. No a pak příběh/atmosféra, který je jeden z těch zhoršených částí hry a taky nový open world, kvůli kterému si myslím že příběh a atmosféra trpí.
3 týdny po vydání vytvořit funkční generátor kódů, to chce potlesk.
Ta stránka začala fungovat 3 dny po vydání. Já mam kód alespoň 2 týdny
Asi tak, to jenom tady se o tom zmiňujou po třech týdnech…
Mě by hlavně zajímalo, kde mám digitální artbook a soundtrack z PC krabicovky
přesně tak
Na tuhle otázku bohužel aktuálně neexistuje odpověď. Ti, co by za to měli být zodpovědní, tzn. Deep Silver nebo Epic, mlčí. Otázky na ten chybějící soundtrack a artbook navzdory slibům nikdy nikde nejsou zodpovězeny a vše se vždy nenápadně zamete pod koberec, přičemž se dodnes ani neví, jestli jsou chybějící bonusy další z mnoha chyb Epic Launcheru nebo jestli byla jejich nabídka v souvislosti s krabicovou Day 1 edicí další z mnoha lží Deep Silveru spojených s transferem ze Steamu na Epic Store. A obchody nebo český distributor nic neví. Je to svinstvo, ale dokud se bude na patřičných místech ignorovat, těžko se to vyřeší. Takhle nezbývá než se obracet na lidi, co si hru stihli předobjednat na Steamu, kde ty bonusy samozřejmě jsou
Jojo, já vím, sleduju Xzone ohledně toho. Jako žíly mi to netrhá,spíš je to škoda