Možná, že vám neuteklo menší pozdvižení, které se událo začátkem týdne, kdy polský herní web vydal článek týkající se uspořádané konference s investory CD Projektu, ve kterém „údajně“ zaznělo, že multiplayerová část bude obsahovat mikrotransakce.
Což byla lež. Nic o mikrotransakcích na konferenci nezaznělo. CD Projekt pouze řekl, že ještě neví jak z multiplayeru budou vydělávat, natož jak multiplayer vypadat bude, přece jenom, teď se hlavně pracuje na singleplayeru – Cyberpunk 2077. CD Projekt ale chce aby hra pro více hráčů obsahovala „moudré zpeněžení“ aby hráč obdržel dostatek obsahu za tu a tu cenu.
Jestli myslí „moudré zpeněžení“ podobné expanzím třetího Zaklínače, tak sem s tím.
Každopádně jak si POLSKÝ novinář dokáže zaměnit slovo POLSKÉHO vývojáře „monetizace“ za „mikrotransakce“, netuším.
Minulou sobotu proběhla ve Varšavě komunitní akce pořádána CD Projektem a hodně dotazů padalo na hru Cyberpunk 2077. Uživatel redditu Shavod vytvořil příspěvek, kde jich několik zmiňuje. Zde je několik vybraných:
- Na otázku, zda opravdu budeme moci „spálit“ město, jak řekl Johnny Silverhand: „We have a city to burn.“, CD Projekt odpověděl „Samozřejmě!“.
- Hlavní příběh bude o něco kratší než ve třetím Zaklínači, ale zato bude mít hra vysokou „opakovatelnou hratelnost“ (replayability). Každé nové hraní může být odlišné. CD Projekt ale zatím stihl spočítat pouze délku hlavního příběhu a větších vedlejších questů. Na ty menší ještě nebyl čas.
- Po dokončení příběhu, budou hráči mít možnost hrát stále dál.
- Když se rozhodnete při dialozích neodpovídat, nevybrat žádnou odpověď, v některých případech toto ponese následky. Jako příklad uvádějí konfrontaci s postavami Royce a Dum Dum, scéna při nákupu Flathead.
- O struktuře questů: CD Projekt přirovnal questy v Zaklínači 3 k čáře, ze které vystupují další čáry, a některé z nich se vracejí zpět k té hlavní. V Cyberpunku 2077 jsou questy udělané tak, kdy z hlavní čáry vystupují další čáry a z nich další a různě se protínají. Jeden vedlejší quest se tak může vyvinout v několik dalších vedlejších questů, a ty mohou ovlivnit jiné vedlejší questy a zároveň i hlavní příběh ve větší míře než tomu tak bylo v Zaklínači 3.
- CD Projekt ví, že hráči požadují hlubší úpravu vozidel než je změna barvy, a tak nás prosí o ještě trochu trpělivosti, než se k tomuto tématu vyjádři.
- Byt V se bude různě měnit průběhem času. Také volba vaši životní cesty ovlivní jeho design. Byt také bude dost interaktivní.
- Regenerace zdraví půjde přes jídlo a pití. Také si ale můžete zakoupit nějaký implantát, který vám zdraví bude sám regenerovat.
- Padl i dotaz, zda budeme moci vlastnit nějakého mazlíčka. CD Projekt pouze řekl, že něco o tom ví, ale nic neřeknou. Z několika měsíců starého komunitního podcastu si však pamatuji, že nic takového v plánu neměli. Možná změnili plány?
- Funkce přeskakování dialogů jim prý zabrala spousty práce, vyvinuly asi 10 prototypů. Chtějí totiž tuto funkci udělat realističtější než je odsekávání vět. Nakonec však našli způsob se kterým jsou spokojeni, ale více neřeknou. Zbytek ať si zjistí hráči ve hře.
- Nezapomnělo se ani na sexuální scény. CD Projekt prý natočil dost motion capture scén, které by měly uspokojit každého… svým počtem. Nic se tedy nesmazalo z plánů, protože jde o hru z pohledu první osoby.
- Hráči si budou moci některý cyberware instalovat sami, a některý za přítomnosti ripperdoca. Například ripperdoc bude potřeba k instalaci Mantis Blades a jejich mechanismus. Sami si ale hráči budou moci změnit třeba čepele, které nově nainstalovaný mechanismus budou také moci využít.
- Sandevistan vylepšení, které dovoluje rychlý pohyb gangu Animals (takové teleportování), si také budou hráči moci nainstalovat. Při použití se zpomalí čas. Členové Animals, které toto vylepšení také mají, se však budou pohybovat v tomto zpomaleném módu normální rychlostí.
- V začne s modifikací, které mu/ji/vám? umožní překládat ty nejpopulárnější jazyky v Night City (japonština, španělština). Pro přeložení například jazyku Creole (jazyk Voodoo Boys), si budete muset zakoupit vylepšení překladače.
- CD Projekt také hodlá uspokojit co nejvíc fanoušků, a proto vzkazuje těm, co mají raději starší verzi písničky „Chippin‘ In“ ať počkají. K muzice se chtějí vyjádřit již brzy.
Cyberpunk 2077 s českými titulky vyjde 16. dubna 2020 na PC, PS4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz.
Ohledne dotazu vse super. Dozvedel jsem se dost noveho a na Cyberpunk se moc tesim.
Ted ale k tem mikrotransakcim… Porad nejak nedokazu pochopit proc lidem tolik vadi pokud se jedna pouze o vizualni skrasleni nebo odliseni se od ostatnich hracu. Sakra pokud preci nemam nejakou vyhodu nad ostatnimi hraci tak to je preci jedno. Skiny, barvicky na zbrane nebo hadriky prece nikomu nezvednou kadenci u zbrane nebo nepridaji vice zivotu. Preci jde jen o vizual. Tak si nekdy rikam, ze snad lidi rvou ze zavisti, ze na to nemaji penize nebo je nechteji dat. Penize, ktere vydelam jsou moje a ja snema muzu delat co chcu tak proc nekomu vadi, ze si koupim treba skin na zbran…? Nerikam, ze jsem jeden z tech co by todle delal. Ba naopak. Za tydle kraviny jsem utratil po par stovkach asi do dvou her. A dalo mi to nejakou hracskou vyhodu…? Ne. Vim, ze tady semnou nebude spousta lidi souhlasit, ale vazne tomu nerozumim.
Když má hra placený skiny a pak ty zadarmo tak většinou platí že ty nejhezčí jsou jen za peníze ale pokud by hra neobsahovala mikrotransakce tak logicky dostaneš to nejhezčí normálně zadarmo protože není důvod ti ho nedát. Třeba ukázkovej případ BF5 jak rozdílná kvalita je u těch za peníze.
Co je krasne pro jednoho, nemusi byt krasne pro druheho. To je to stejne jako bys chtel definovat slovo „normalni“, protoze co je normalni…?
Neví se jestli bude i next-gen konzolová verze? Že bych to koupil až na PS5. Hodně her který vyjdou příští rok tak vyjdou i v next-gen verzi, ale nevim jak je to se Cyberpunkem. Na PS4 už toho asi moc kupovat nebudu, až na vyjímky na který bych nevydržel čekat, jako například Last of Us 2 nebo Dying Light 2. Na Cyberpunk bych klidně počkal, ten nemusím hrát hned a aspoň bych si to užil v pořádné kvalitě.
Bohužel, taky jsem měl tenhle úmysl,ale CB77 se nebude moc hrát na PS5 v den vydání a prý ani nejbližší době,bude se hold muset počkat, než hru optimalizují na PS5 ,tak že třeba půl roku ? kdo ví ,ale v den vydání to nepůjde a ani v nejbližší době po vydání nové konzole.
No podle toho co říkali tak ten půl rok po uvedení ps5 je minimum ale spíš bych to viděl tak po roce.
Jo, o tom se taky někde mluvilo.
Dočetl jsem se, že určitě je v plánu, jen se neví kdy bude.
Kdyžtak je tu i ta zpětná kompatibilita.
CP mě zatím ničím nenadchnul a pokud tam přidají „nepostradatelné“ mikrotransakce, tak u mě končí úplně.
CP2077 mikrotransakce určitě mít nebude. Jedná se o multiplayer, který vyjde později. Nikdo ale ještě ani neví jak bude vypadat, o čem bude. GTA Online? Nebo něco podobné Destiny? Nebo úplně jiný styl? Na tyhle otázky bych do vydání Cyberpunku 2077 zapomněl.
Zaklínač je third pension a Cyberpunk bude first persion? Pro mně nepřekonatelný rozdíl. Nehodnotím to co zatím nevyšlo, ale „Doomovky“ fakt nemusím.😔
U toho pohledu z první osoby pak postrádá smysl nakupování oblečení pro postavu když jí skoro nikdy neuvidíš. Prej dokonce aji filmečky mají být z pohledu první osoby ale třeba to tak na konec nebude.
Spíš bych na to nahlížel jako na Fallout. Nebo takové GTA V z první osoby.
First person zaručí opravdovou immersion
Nemám moc rád když je příběh moc větvenej a musíš to dohrát vícekrát aby si viděl vše. Ne každej hraje jednu hru několikrát a je pak ochuzenej o dost obsahu.
Trochu s tebou souhlasím. Já bych raději byl pro delší příběh než pro replayabilitu (kdybych měl na výběr pouze z těchto dvou). Moc hry znovu nerozehrávám, pokud teda opravdu ty jiné volby a cesty mají malý efekt na dění. Problém je ale taky ve mě. Někdy prostě nedokážu hrát za jinou postavu, s jinými vlastnostmi, být zlý.
Tolikrát jsem vyzkoušel třeba Mass Effect a hrát za hajzlíka, ale prostě nedohrál jsem, protože kromě pár dialogů je to vše stejné. The Outer Worlds jsem chtěl hrát za blbečka s nízkou inteligencí, pár vět bylo „haha“ a zbytek nic nového.
Je taky pravda, že Cyberpunk bude rozšířen expanzemi jako Zaklínač 3, tak ta herní doba stoupne.
Právě že si to nedohrál , stejný to není . V každý karmě máš jiný situace co můžeš řešit či nemůžeš . Za špatnýho ti skoro celý tým umře a kladase ti celý tým přežije a věř že to má velkej dopad na to co se pak dějě a jak mise prolezeš .
Ale tak jenom kvůli jiného konce to znovu hrát nebudu.
Jak se zmínil Anciabl dole o Zaklínači, vzpomněl jsem si na Zaklínače 2, který totálně změnil prostředí, questy uprostřed hry a hrálo se to jako úplně nová oblast.
Jinde to jsou většinou jen jiné dialogy, ale jinak furt děláš skoro to samé co bys dělal normálně.
Jn aji když jsem hrál znovu zaklínače tak jsem stejně zas volil skoro stejně aji u dialogu protože jsou pro mě prostě příjemnější a když hra aji umožnuje jaká povaha jsi tak vždy aji ten hodnej. Větvení na úrovni Zaklínače bylo tak akorát ale třeba Detroit by si musel dohrát aspon 5krát aby jsi vše viděl a to fakt nasrat
Zaklínače mám dohraného asi 10x přes 300h času. Jestli bude v cyberpunku kratší příběh, ale stejně dobrý nebo lepší než v zaklínači není problém ho taky projet aspoň 10x pokud né třeba i 100x. Uvidíme jsem nahypovaný jako malej kluk
Ty vole na tohle budu potřebovat mraky neplaceného volna.
Mám pocit,že příští rok do práce ani nepolezu 😂👍
Nejraději bych měl 2 měsíce volna, asi se dám na učitele.
Mi postačí 14 dní :DDD Pravda budou to ale 24/7 dny
To je an tom to super