Jak jsme vás upozornili ve včerejší novince, Sony se rozhodla vypustit ven prezentaci na téma architektury PS5, kterou původně plánovala pro zrušenou vývojářskou konferenci GDC.
Záznam oficiálního videa si můžete pustit zde:
Shrnutí informací z minulosti (psali jsme o nich zde) a dosud neznámých vizuální formou:
Mnoho z nás si od tohoto streamu slibovalo alespoň odhalení vzhledu konzole, ideálně třeba i ukázku nějaké hry. Dočkali jsme se ale velmi technické prezentace na téma SSD, GPU a tak dále, mluveného slova s pár grafy.
Autentický záznam mých poznámek ze sledování prezentace můžete najít níže:
- Nové generace konzolí vždy umožnily vznik her, jaké jsme do té doby neviděli.
- Přiznání, že PS3 měla složitou architekturu a bylo těžké pro ni hry vyrábět/konvertovat.
- Od PS4 se Sony snaží přiblížit univerzálním HW standardům.
- SSD je klíč k nové generaci hraní na konzolích, který drasticky mění zažitá pravidla.
- Zdá se, že ve hře není jen tak nějaká současná generace SSD, ale ještě rychlejší, nový typ.
- Údajně neuvidíme žádné nahrávací obrazovky (to je tedy silný výrok, možná je tím myšleno jen někde?)
- Zní to, jako že samotný SSD disk konzole obsahuje unikátní patenty Sony.
- Cituji: „PS5 SSD je rychlejší, než jakýkoliv PC SSD disk momentálně na trhu.“
- 5,5 GB/s zní velmi dobře (a rychleji, než Xbox Series X).
- Obří chobotnice na obrázku není náhoda, dekompresní technologie dat je pojmenovaná „Kraken“.
- Rozšiřitelnost pomocí externích HDD (pomalejších).
- Grafická karta má být napůl evoluce a napůl revoluce.
- Zpětná kompatibilita je velký faktor.
- Zatím potvrdili pouze PS4 zpětnou kompatibilitu („většina 100 top her k dispozici od prvního dne“).
- Začíná být patrné, že prezentace bude opravdu „o architektuře PS5“ jak ostatně slibovali.
- Zpětnou kompatibilitu řeší na SW úrovni, takže by ji konzole neměla v budoucnu ztratit (jako PS3).
- Připomínka, že ray tracing bude mít dopad i na audio stránku her.
- Ten obrázek hlučnosti PS4 větrání při hraní různých her docela zabolel – tahle věc (nejen) mě opravdu trápí.
- Mark Cerny zakončil prezentaci slovy „A teď přijde ta zábavná část“. Dobrá myšlenka, špatná chvíle.
- Přijde mi, že následující obrázek dokonale vystihuje celou prezentaci (:
Na PS5 se samozřejmě nadále moc těšíme a dnešní prezentace byla příjemnou přednáškou pro technicky založené, nicméně pokud si otevřete libovolnou sociální síť, hráči po celém světe jsou zklamaní, že jsme neviděli víc ze samotné konzole nebo her pro ni.
Before the PS5 live stream ends, and after the PS5 live stream ends. pic.twitter.com/N5KG7I6opG
— Simon Macko 💜 (@Shoocharu) March 18, 2020
Seems like a bad marketing move to release a technical spec sheet that looks significantly worse than your biggest competitor's, then put out an incomprehensible hour-long lecture video rather than showing actual game footage to demonstrate what makes your console unique but hey
— Jason Schreier (@jasonschreier) March 18, 2020
Profesionální uspávač hadů nám představil kopu blbostí co nikoho nezajímaj každý chce znát tvar cenu a kompatibilitu s předešlou generací k čemu my jsou nějaký teraflopy prostě tohle nejsou pc tam se strčí disk a hraje se a je mi u prdele že to má tohle a támhleto a procesor se třikrát teleportuje do tokya
minimálně info o kompatibilitě jsi dostal 😂 Jen škoda,že ta kompatibilita je divná,žádná podpora PS1,PS2,PS3 her,na druhou stranu Sony dělalo remastery těchto her na PS4 a ty podporované na PS5 budou (teda zatím 100). Každopádně je to trochu zklamání no 😥
no když mluví o nějaké nové technologii SSD tak podle mně jediné oc o může jít je PCiE4 SSD – jelikož tam je ryzen třetí generace který už to podporuje – tak se dělají pro PCiE4 M2 SSDčka s zápis/čtení až 5,5GB/6GB.
Akorát ty disky stojí terabite něco jako 6 – 8 tisíc. Ale rychlost je to neskutečná oproti klasickému SSD – asi 300MB/s
No a teraz si zober koľko je taký priemerný človek ochotný dať za rozšírenie miesta v konzole? Tých 100 eur max.
No Sata to určitě nebude, ta takovou propustnost nemá. Myslím že končí někde kolem 600Mb/s. Podle mého to bude nějak modifikovaná M.2. Ta má hranici někde u 4Gb/s a na 5.5 to nějak šoupnout půjde. Protože v PCI-E kraluje Aorus Gen4 který má zápis 15 giga za sekundu a to je skoro trojnásobek toho co slibují Sony v PS5 a rozhodně to tak není rychlejší než co je dostupné na PC.
RIP SONY
Keď to zhrniem ja, tak dozvedel som sa málo, ale čakal som horšie.
+ uvedomenie si teplôt a hlučnosti PS4
+ snaha o inteligentné riešenie týchto prevádzkových vlastností
+ možnosť rozšírenia o SSD 3. strán
+ solídny výkon so zdieľanou pamäťou a plávajúcimi taktami
– neukázali dizajn krabice
– neukázali ovládač
– malý SSD
– súčasné ceny 1 TB SSD spĺňajúcich špecifikácie (240 eur a viac)
– zbytočne veľký priestor pre okrajovú vec ako 3D zvuk
– spätná kompatibilita voči konkurencii stále v plienkach
– Mark Cerny je pre širokú verejnosť mizerný prezentér
Sčítané a podtrhnuté, bola to technická prezentácie pre verejnosť, pre geekov. Nie pre vývojárov, na takú to bolo príliš všeobecné a tí navyše už majú dávno, dávno devkity s ktorými pracujú. Mohlo to by záživnejšie, mohli ukázať viac, ale očividne oproti Xboxu toľko nestíhajú a nemajú ešte všetko hotové.
Pěkné shrnutí, můžu jen souhlasit.
Prej konference pro vývojáře Však vývojáři už mají devkity a každý měsíc dostávají novu aktualizaci, tak k čemu ten název pro vývojáře ? Přišlo mi, že Cerny se nějak snaží vykroutit z toho, že obhajuje slabší platformu, a vyzdvihuje věci které nikoho nezajímají. Proč neukázali czhled konzole ? Proč neukázali ovladač ? Proč neukázali alespoň trailer na novou hru či nějaký gameplay ?
5,5 giga za sekundu zápis SSD? Pfff… Aorus Gen4 jich má 15.
Tak se zpětnou kompatibilitou je tomu jinak, všechny PS4 hry budou fungovat ale těch 100 nejhranějších hned v první den vydání, jsou takzvaně plně funkční s vylepšeným modem, ve kterém poběží.
Čísla u GPU i CPU mají trochu nafouknuté – viz „variable frequency“. Zatím to vypadá, že Microsoft letos Sony celkem převálcuje, alespoň co se samotné konzole týče. Jen zabolí ty exkluzivity, které má Sony lepší.
Před pár dny byly nějaké leaky specifikací PS5 a bylo tam jen 9 TFLOPů, ani bych se nedivil, kdyby Sony trochu napumpovalo PS5 potom, co se dozvěděli specifikace Xboxu.
Letos poprvé přemýšlím o koupi konzole a proto se už nemůžu dočkat recenzí.
Teď začíná vše od začátku, takže SONY na PS5 zatím žádné exkluzivní hry nemá.
Nemá exkluzivity? To si opravdu myslíš, že SONY bude vydávat hry na jiné platformy?
Tak jinak, řekni mi jednu hru kterou už má SONY na PS5 vydanou nebo alespoň oznámenou ?
Xbox je na tom jinak?
Apple taky nemá vydaný nebo oznámený iPhone 12, ale všichni víme, že bude. To samé platí pro exkluzivity PS5 od studií a IP, které patří Sony. Co má aktuálně Sony oznámeného? Nic. Co se dá na 99% očekávat? Například pokračování Horizon Zero Dawn.
GodFall-oznámená exkluzivita,ale vím,jak to myslíš,ze začátku na PS5 nebudou žádné exkluzivní hry a lidé budou moci hrát hry z PS4,než vyjde nějaká pořádná exkluzivita,bude to pár měsíců až let trvat 😉
Je veřejné tajemství, že se dělá na Horizon 2 a Spider-Man 2. A pravděpodobně se peče i následník God of War. Už jen tyhle šuškandy stojí za to.
Pokud se nepletu,tak některý studia potvrdili pokračování jejich her,samozřejmě neřekli,že vyjdou na novou generaci konzolí, ale potvrdili,že začali dělat na té hře,jedna z nich například Santa Monica alisa God fo War.Je jasný,že si tohle Sony prostě šetří,ale taky je všem jasný,že se dočkáme pokrčování her,které měli na PS 4 úspěch
Počkat, takže SSD bude mít 825 GB mínus tak 100 GB systém ? To zbude na hry jen 700 GB ?
A první hry budou mít 150gb bez patchů to bude paráda takže zase v zákaldní verzi jen 5her max na disku (myslím AAA)
Katanna: Já bych řekl že je to kapacita po odečtení paměti kterou si vezme systém atd. Prostě už jenom čistě ukládací prostor. Xbox uvádí 1GB SSD ale taky si určitě vezme něco pro sebe a ve výsledku to bude podobný číslo jak u PS. Ale je to jenom takovej můj odhad.
To Malašník: ajajaj, tady někdo nedokáže překousnout to, že nový Xbox bude zrějmě výkonnější než jeho Ps modla. Už ti alespoň Sony platí za reklamu?
Chčiju smíchy…………….
Tom: Ty vole běž se už léčit. Mě je Xbox Series X ukradenej a bude i když bude mít 100 TFlopů. PS4 Pro je míň výkonná jak Xbox One X a i tak je Pro lepší. V další generaci to nebude jinak. Navíc jsem četl že Series X bude mít sice výkonnější grafiku ale PS5 bude rychlejší a celkově vyladěná tak že bude ve výsledku možná i výkonnější, hodně záleží na vývojářích. Ale co na tebe vůbec reaguju…🤷♂️
Já teda nikdy neviděl že by se udávala kapacita už aji se systémem. Do ted ani neví přesně kolik si vezme systém tak že to je spíš tak jak píše Katanna.
Anciabl: Ale je to taková divná velikost. Navíc jsem kdysi četl jeden únik infa kterej se pak potvrdil a tam se psalo že bude mít PS5 1 TB. No uvidíme, těch pár Giga dolů mě stejně nesere.
Sam Fisher: Komprimovat? Já jsem četl že už nebudou potřeba duplikovat data hry díky šílené rychlosti systému, takže ano, hry by měly být menší. Jsem úplně v klidu i z 800 GB, stejně co nehraju tak odinstalovávám a na PS5 budou mega rychlý instalace předpokládám, takže pohoda. Navíc se tam tak 10 her vejde a to je až moc.
Pokud vím,tak Sony říkalo něco o tom,že hry nebudou tolik zabírat místo,že to budou jinak komprimovat myslím ,ale i tak je to sakra málo no Na dnešní dobu,kdy lidi maj běžně minimálně 2TB úložiště 🤔
tak MS to muže pokazit už jen cenou za svou konzoli, sony nás láká na hraní starých her a na nějaké vylepšené audio. že to softwarový výrobce takhle nandá největšímu výrobci elektroniky jsem tedy nečekal, ale samozřejmě záleží co si za to MS bude účtovat
Ten uspavac hadu me teda hodne nudil. Vydrzel jsem to tak 30 vterin. Vysledek = hodinu okecavat, ze vykon bude tradicne horsi nez Xbox a misto toho budou blbosti ala 3D zvuk a jeste vic klepajici se ovladac. Hardware je beztak nepodstatny, Sony je preci silne v exkluzivitach o nich chci slyset. O skvelych hrach se skvelou hratelnosti. Nintendo ma take starodavny hw a jsou na nej udajne bozi hry. A nestydi se za to. Naopak PC ma super hw co stoji raketu a hry (exkluzivni) az na vyjimky zadna hitpadada. Tech par ostrejsich textur v pozadi a nekolik nepostrehnutelnych snimku navic skvelou hru rozhodne nedela. Kdo si chce mastit si zada, ze vlastni nejvykonnejsi stroj tak prosim. Ja si chci hlavne hrat!
Přednáška pro vývojáře dobrá ale chtělo by to nějakou prezentaci pro hráče. Vývojáři by už dávno měli vědět co a jak. Ale času ještě dost, však bude PS5 v prodeji až před Vánocema což je ještě víc jak půl roku.
?? xD tak jasně, hráče zajímá jen ta krabice a exkluzivky… Malasnikov každý tě tu má za zoufalého SONY obhájce poor basstard
Nebudu radši psát za co tady mají tebe jinak bych dostal ban za vulgarity
Tak si to shrňme, co zatím víme o nových konzolích:
Xbox Series X má nabídnout 12 teraflopů, Playstation 5 10,3 teraflopů. Nehaňme ale Sony před soumrakem, tohle jsou koneckonců pro nás běžné smrtelníky nicneříkající čísla.
Xbox Series X zvládne hry ve 4K při 60 snímcích za sekundu, nebo až 120 fps při nižším rozlišení (2K, FHD), to už, pravda, nezní vůbec špatně. Playstation 5 je bohužel zatím v tomto ohledu velkou neznámou.
Xbox Series X nabídne zpětnou kompatibilitu velkého množství her z původního Xboxu, Xboxu 360 i Xboxu One, Playstation 5 by měl spustit většinu ze 100 nejhranějších her na PS4 (tedy něco mezi 51 a 99 hrami).
Xbox Series X bude obsahovat 1TB SSD rozšiřitelné o další 1TB, Playstation 5 bude obsahovat 825GB SSD, možná někdy v budoucnu nějak rozšiřitelné.
Obě konzole by měly podporovat Ray Tracing, Microsoft toto nijak dále nespecifikuje, ale vzhledem ke srovnávání s RTX 2080 by mohlo jít o plnohodnotný Ray Tracing, u Playstationu dle dnešní přednášky zjevně půjde jen o částečný Ray Tracing.
Playstation nabídne 3D audio, někdy v daleké budoucnosti možná personifikovatelné, dále pak pot čtoucí a s extrémní precizností vibrující ovladač a možná i nedávno patentovaného herního asistenta; na konto těchto novinek Microsoft mlčí.
Prozatím doufám, že se tenhle trend zlomí a Sony má nějaká ta esa v rukávu, která si bůhvíproč a bůhví nač šetří, ale podle aktuálně dostupných informací to vypadá, že Sony technickým řečněním omlouvá oproti konkurenci slabší hardware a tudíž, že jestli nějakou konzoli v téhle generaci koupím, tak to bude Xbox. Což mě celkem mrzí, protože jsem na PS4 nashromáždil poměrně dost her, ale co kdybych nakonec stejně zjistil, že zrovna tyhle hry na PS5 nespustím?
Píše se, že těch 100 her půjde hrát od prvního dne. Takže to chápu tak, že zbytek her by měl, snad v blízké budoucnosti, taky fungovat. Ale je fakt, že Sony docela mlží a neříkají to co chtějí lidi vědět nejvíc. Xbox asi nastavil laťku vysoko.
Já v to pevně doufám, že to bude, jak píšeš, ale způsob, jakým to řekl Mark Czerny, moc jistoty nedodá- že je třeba zabývat se každou hrou zvlášť a že se zaměřili na stovku nejhranějších, z nichž většina funguje. Upřímně to zní víc jako portování vybraných her na novou generaci, než jako zpětná kompatibilita. Snad se tedy pletu.
A to jsem doufal, že i hry z PS3 půjdou do nové generace. Nic není vyloučené, ale už si nedělám takové naděje.
Naděje umírá poslední, Geralte z Rivie, ale iluze první.
Hezky řečeno.
Nikdo neví , krom vývojářů co už s konzoli pracuji ,jak moc ten výkon bude znát ,to se ukáže až budou vyvíjené přímo na novou generaci a moc nevěřím ,ze by Sony vydala nevykonej krám,ale pokud by to tak dopadne,tak ja si rozhodne nenechám ujít pokračování horizonu a god of war (a dalších) kvůli slabšímu výkonu.
Hry od SIE jsou moc fajn, pouze kvůli nim jsem si před pár lety PS4 koupil, hlavně kvůli sérii Uncharted, ale užil jsem si i spoustu dalších, mj. tebou jmenovaný God of War nebo Horizon. S příslibem výkonu nové generace jsem ale plánoval, že si konzoli nekoupím jako doplněk k hernímu PC (tak, jak ji používám dosud), ale rovnou namísto herního PC jako místo, kde bych měl všechny hry- i ty multiplatformní, i ty od Sony. Proto stále doufám, že se Sony vytasí s pořádným výkonem, že též nabídne 4K při stabilních 60 fps, zatím se mi tenhle sen ale trochu hroutí a rozhodovat se mezi výkonem a knihovničkou z PS4 se mi vůbec nechce.
Long time no see.
Trochu nechápu ten částečný ray tracing u PS5? Mě připadalo, že to podporuje vše. Akorát jsem tam neviděl zmíněný Ambient Occlusion, který by měl být už i v Cyberpunku 2077.
Kdybych byl konzolista, tak bych to viděl takhle: koupit XSeX a po několika letech PS5 ve slevě kvůli exkluzivitám.
Na to že jsi PCčkář, máš nějak podezřele dobrý plán. Díky za vřelé přivítání, měl jsem přes zimu hodně práce. Ale zato teď mám spoustu volna, kvůli viru nikdo nechce aranže, když se teď nemůžou pořádat žádné akce. Takže tu teď asi budu furt.
S tím částečným ray tracingem- jak tam měl dnes Mark Czerny v prezentaci 4 kategorie ray tracingu (podle počtu paprsků), 5 kategorie byl Full Ray Tracing, tak říkal, že u některých her dosáhli na PS5 té čtvrté kategorie- což asi znamená, že o plný ray tracing se ještě ani nepokoušeli. Ale jestli jsem to špatně pochopil, budu jedině rád.
Nehrozí, že bych změnil strany, ba naopak koukám po 1440p 144hz monitoru
Takhle mi to ale přijde nejvýhodnější. Člověk bude mít přístup k tomu nejlepšímu obou stran. Záleží ale, jak to bude v praxi. Třeba ten rozdíl 2TF nebude tak velký. Ale pod 60fps bych nešel.
Co jsem si to teď znovu pustil tak řekl něco jako: Kolik toho tato konzole dokáže? Troufám si, ale už jsem viděl PS5 titul, který využíval ray traced odrazy v komplexních animovaných scénách a dopad na výkon byl velmi nízky..
Toť vše k tomu.
Jojo, odlesky, to byla ta čtvrtá kategorie. Předtím je rozlišoval podle počtu paprsků, tak jsem si odvodil, že když mluví o odlescích jako o úspěchu, že asi plný ray tracing ještě nezvládají. Tak uvidíme. S přechodu na konzole tě samozřejmě nepodezírám, ale já si pořídil první konzoli až ve 30, takže nikdy neříkej nikdy.
To je krásný vaření vody.. Už ti někdo řekl, že na redaktora píšeš extrémní sračky?
Na co narážíš?
Zlobivej pes!
Škoda že neukázal v zhled konzole
ani krabici neukázal…