Dnes jsme vás již o hře ze série Half-Life jednou informovali, a to prostřednictvím recenze na fanouškovský remake prvního dílu, kterým je Black Mesa. Tato hra nemohla vyjít v lepší dobu, protože již dnes vyjde nový díl této série: Half-Life: Alyx.
O hře se nyní rozpovídal Gabe Newell s designérem hry Robinem Walkerem a dočkali jsme se mnoha zajímavých informací. Gabe Newell sdělil, že mají možnost změnit hraní tak, jak jej známe, a to právě prostřednictvím VR. Právě VR dle něj nabízí mnoho možností, jak rozšířit herní zážitek a věří, že jakmile si hráči Alyx vyzkouší, tak jim vše začne dávat smysl. Zároveň sděli, že si uvědomuje obrovská očekávání, které jeho tým musí naplnit, a že je skutečně nadšený z toho, čeho se jim povedlo dosáhnout.
Dále jsme se dozvěděli, že tým stojící za Alyx pečlivě analyzoval jednotlivé aspekty předchozích her a snažil se z nich vybrat jen ty nejlepší. Zároveň se však nebáli inovovat a změnili to, co by dle nich v současnosti nevypadalo příliš dobře. Gabe Newell se poté společně s Robinem Walkerem shodl na tom, že má Alyx k vytouženému třetímu dílu velmi blízko a podle Newella je Alyx dokonce tím nejlepším dílem. Dále informoval, že si uvědomuje velikost VR trhu a na finančním úspěchu jim příliš nezáleží – Alyx je ale podle něj hrou, u které pro ně bude velmi důležitá zpětná vazba, podle které budou moci poznat, zda jsou na správné cestě, či nikoliv. A právě to by mělo mít za následek to, jakým způsobem budou se sérií pracovat nadále.
No mám za sebou první hodinu a půl a musím uznat něco to do sebe má, hra opět přichází s perfektní fyzikou, příběh a zpracování je výborný a grafika tomu dodává dost.
ja mam cca 1,5h a zatim se mi to libi hodne, mira detailu je ohromujici (zkousel jsi fixy? :)), co mi vadi je, ze ne vzdy vezmu rukavici, to co chci – treba je to uspusobeny indexu, ale s riftem S mam probelm – pro ostatni by se hodilo ukazovatko
a taky se mi z nejakyho duvodu nezobrazuji zadny titulky, presto ze je mam v menu zapnuty, ale tak to predpokladam brzy vyresi update
jo a jeste jsem chtel dodat, ze doufam, ze za tu hodinu a pul nevystrileli vsechny svy trumfy a budou tam i dalsi herni mechaniky
S Rift S jsem az takovej problem nemel pri zvedani predmetu (ale zjistil jsem, ze zasobniky s 1 a 2 naboji do batohu zpet nedam), ale hra je fakt uzasna i do vizualu. Dal jsem asi 3 a pul hodky v kuse. Obcas by se ta atmosfera dala krajet. Vizual je vysokej nadstandart. Jo, titulky mi tam taky chybi i kdyz je mam zaply.
Jsou tam bombasticky scenerie – neco co bych na monitoru projel mysi z leva doprava a sel dal, ma ve VR uplne jinej level a vzdycky me to na par desitek sekund zastavi
jinak co se tyce titulku – je treba nastavit steam na AJ, pak titulky funguji.
Aspoň že to skončí endingem ze dvojky, takže trojka confirmed
Že je podle Gabea nejlepší? Tak říct to o svojí hře musí, když jí chce prodat, já bych si rozhodně přál, aby to tak bylo. Nicméně ani kvůli této hře si VR nepořídím, stále čekám na pokrok v další generaci VR, je toho hodně co vylepšovat. A pak je hlavně třeba nějaký sjednocující headset- v současnosti tu máme desítky VR headsetů (Rift, Vive, Index, atd.) a na každém sem tam nějaká zajímavá hra. Chtělo by to takový VR headset, který by svými specifikacemi předčil ostatní natolik, aby mělo co nejvíc vývojářů zájem vyvíjet právě pro tu jednu platformu, takový bych si pak neváhal koupit.
Jinak doufám, že Half-Life: Alyx je jen takový předskokan, a že se série za nějaký ten pátek podívá i na klasické platformy, třeba v podobě očíslovaného pokračování Gordonovy dějové linky. Nechápejte mě ale špatně, Half-Life ve VR pro mě zní moc lákavě, tedy jednou v budoucnu, v současnosti bych si ovšem spíš přál, kdyby se ve Valve vydali cestou a lá Resident Evil 7, který jde kompletně dohrát bez VR i ve VR, to mi přijde dnes jako ideální řešení.
Tak zatím to říká i většina recenzentů. Jinak se mu musí nechat, že dodnes tvrdí že nejlepší hra od Valve je Portal 2. A tvrdil to i přesto, že vydali DOTU2 (a tu Gabe miluje), CSGO, Artifact. Nemyslim si, že to prostě „musel říct“, ale on to prostě řekl, protože to tak cítí. A HL: Alyx je určitě nejlepší hra na VR. A věřim, že i nejlepší Half-Life.
Jasně, nemusel říct, že je nejlepší, moje pointa byla, že nikdo o své hře neřekne před vydáním nic negativního. Každopádně doufám, že to tak je, kdyby byl tenhle díl přijat negativně, tak už se můžeme se sérií asi definitivně rozloučit, a to bych nechtěl, myslím, že je toho ještě spoustu co vyprávět.
Jsem si jistej, že nebude přijat negativně. A i po příběhové stránce to je prostě jinde. I díky tomu, že technologie se posunuly.
Jenže kdyby se Valve vydalo cestou, kdy jde hra dohrát i bez VR, tak je to buď okleštěný produkt, který se musel podřídit tomu, že se bude hrát ve bez VR. Nebo by museli vyvíjet 2 verze úplně zvlášť. Jde prostě o to, že se snaží udělat hru, která VR posune zase dál a některé herní mechaniky do nonVR verze zkrátka nepřevedou.
Jinak co se týče kompatibility headsetů, tak drtivá většina her podporuje např. Vive a i když se najdou takové, které oficiálně ten headset nepodporují, tak stačí nainstalovat Revive a i Oculus hry běží úplně normálně. Zatím jsem se nesetkal s žádnou hrou, kterou bych si chtěl zahrát, která by Vive buď nepodporovala nebo nešla přes Revive s minimální snahou.
Moc díky za info ohledně headsetů, tohle je dobré vědět. Ohledně Half-Life, to je mi jasné, že by hratelnost museli vystavět trochu jinak. Asi jde taky i o to, že VR dokáže i ty nejjednodušší interakce s prostředím udělat zábavné, kdežto bez VR by leckteré tyto mechaniky působily hloupě a/nebo nudně. U RE7 se ten kompromis ale povedl, tak bych řekl, že by se našel i tady, ale rozhodně by to bylo obtížné, to je fakt.
„vystavět trochu jinak“ úplně nevystihuje realitu. Když budu mluvit o Half-Life: Alyx konkrétně, tak tam se autoři ještě drželi dost vzadu. Jestli dostaneš možnost si hru zahrát, určitě si všimneš, že je tam pomalejší tempo akce, obecně méně nepřátel, méně zbraní. I kdyby se to trochu upravilo, jako „palačinková“ hra by to prostě propadlo. Upřímně, bylo by to o ničem, nuda. Protože to je postavené úplně na jiných základech, jako třeba právě ta zmíněná interaktivita. A to prostě na klasické monitory nelze převést. Prostě ta hra je očividně dobrá, ale nebylo by tomu tak, kdyby se začaly dělat kompromisy. Věřim, že si za ne úplně dlouho většina lidí tu hru zahraje. I dnes se dá sehnat VR vcelku levně a myslím, že do budoucna to bude ještě víc přístupné.
Už to bude stažený a unlock už za chvilku taky bude, tak že super.
48,3 GB stahování tomu říkám velká hra pro VR.
Vím že je hodně lidí naštvaných, ale třeba já jako fanoušek VR jsem nadšený, ano dál jsem za to všechno nepěkných 50k, nelituji toho, což je to hlavní. 
tak treba Asgard Wrath ma 130GB
Může mi někdo vysvětlit , protože já tomu opravdu pořád nerozumím, co má tahle hra znamenat? A proč, alespoň podle mě opět totálně vydrbali s hráčema? Nebo jsou moje informace mylné, ale kolik hráčů v ČR má například brejle aby VR hru mohlo hrát? Já teda rozhodně ne a za mě po tolika letech čekání je to totální flusnutí do ksichtu, protože kvůli tomu si fakt brejle kupovat nehodlám a VR mě nezajímá. V dnešní době je ta technologie stále o ničem.
Beatsaber prodal 2 milióny, tak nějaký takový bude celkový počet majitelů VR.
Neboj, řekl bych, že se v blízké době (pár let třeba) dočkáme i non-VR Half-Lifu.
Já jsem za VR rád. Ten zážitek je úplně něco jiného a vůbec nelituju těch peněz.
Ja uz treba nemam PS4 a brecim tu snad, ze si nemuzu zahrat hry z jejich ekosystemu? Proste se s tim smir a pokud nemas VR helmu a ses jeji fanatickej odpurce, tak jednoduse delej, jakoby zadny novy HL nebylo…
Přesně tak. Já jsem nedávno teprve dohrál Half-Life Decay, protože PS2 byl pro mě v jeho dobách prostě drahý. Pořídil jsem ho až před pár lety a konečně dohnal rest. Ale nikdy jsem se na nikoho nezlobil, že si to zahrát nemůžu. Mrzelo to, ale prostě jsem to přijmul.
na nějaký ČR Valve hazí bobek a na tebe už totálně nemáš VRka smůla nezahraješ si, oni ani nečekaj že to bude mít nějaké extremní prodeje, chtěli udělat něco „revolučního“ pro VR tak třeba se jim to povedlo
V dobách HL2 pamatuju, že někteří kamarádi nemohli hrát hru protože prostě u nich nebyl internet a většina neměla ani dost silný počítač (i přesto, že hra nebyla ani na svou dobu nijak náročná).
Tohle je to samé, tak pokud někdo nemá VR teď, třeba si to pořídí později. Lidé co argumentují cenou jsou také mimo, VR se dá i dnes sehnat vcelku levně a není pravda, že je třeba do toho sypat 30 000 Kč. To je jen za premiovou řadu VR a to opravdu každý nepotřebuje.
Dále to není flusnutí hráčům do tváře. To by bylo, kdyby udělali skutečné pokračování příběhu Gordona Freemena pro takto malou skupinu hráčů. Takhle Valve prozkoumá možnosti VR (A Half-Life) a zároveň se toho využije a rozšíří se příběh hry. Pokud bude pokračování navazující na Episode Two, tak bude zas na palačinky z důvodu selhání VR nebo bude VR, ale trh už bude podstatně větší. To se ale jen tak nerozhodne a je třeba počítat, že i další hry co Valve dělá jsou prostě VR tituly.
Jinak nevím proč by ta technologie měla být o ničem. O ničem to bylo před 5 lety kdy jsem to zkoušel poprvé, dne je to zas trochu jinde. A posouvat se to bude samozřejmě ještě dál a to díky hrám jako je HL: Alyx. Jinak VR funguje překvapivě dobře na to, že to jsou dvě obrazovky, co máš nalepené na očích.
to jako nemate mobil?
Half-Life série byla vždycky o tom posouvat laťku výš a Valve si je sakra jisté tím, že mají něco, co tu ještě nebylo a rozhodně nepůjde emulovat mimo VR. Kdyby tomu tak nebylo, tak to nevydají, protože ví, že by je fanoušci sežrali.
A jo, bral jsem si kvůli tomu VR headset. Vydali trailer na HL: Alyx a shodou okolností jsem zanedlouho uviděl Vive za dobrou cenu a ještě v záruce, takže jsem neodolal. Nebýt HL: Alyx, tak nepořizuju.
Cougar: Ty nemáš být co nasranej když VR nemáš, to spíš já bych měl být protože VR mám a Alyx na něj není.
Vydrbali s hráčema? Tak oni udělají novou hru a hráči si budou ještě stěžovat. Doporučuju se podívat na nedávnej rozhovor s Gabem, tam se dozvíš proč zrovna VR. Že je VR technologie v dnešní době o ničem už dávno neplatí. Se podívej jak parádně vypadá třeba Walking Dead. Vyzkoušej si to a budeš mluvit jinak.
Alyx už má nějakou dobu venku i své první hodnocení , 9/10 od magazínu Edge. Jsem zvědavý, co na to řeknou ostatní recenzenti.
Jestli to ale opravdu je tak dobré, tak bude dost hardcore se vyhýbat spoilerům, než dojde k opětovému naskladnění VR headsetů u prodejců.
No. Naprosto s klidem můžu říct že je to to nejlepší ze světa Half Life co Valve za posledních deset let vydalo.