Od nadcházející generace konzolí si mnozí z nás slibují mnoho. Tomu dozajista napomáhaji také zveřejněné parametry konzole u Xbox Series X a informace, že 4K/60 FPS bude u této konzole standard. Na nepříliš kladně přijaté akci Inside Xbox jsme se dozvěděli například o titulu DIRT 5, který při sníženém grafickém nastavení poběží dokonce na 120 FPS. Jedním z nejočekávanějších titulů letošního roku je však Assassin’s Creed: Valhalla, o jehož výkonu na Xbox Series X jsme se dozvěděli až nyní.
Ubisoft byl vždy odhodlán zkoumat nové technologie a využít veškeré možnosti nových konzolí, aby hráčům poskytl ten nejlepší možný zážitek. Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat se společností Microsoft a přivést Assassin’s Creed Valhalla na Xbox Series X.
V současné době můžeme zaručit, že Assassin’s Creed Valhalla poběží při 4K alespoň na 30 FPS a bude těžit především z výrazně rychlejšího načítání, které hráčům umožní ponořit se do historie a herního světa bez vyrušování. Assassin’s Creed Valhalla nabídne na Xbox Series X lepší vyšší detaily a my se nemůžeme se dočkat, až ten překrásný svět, který pro vás vytváříme, spaříte ve 4K.
V blízké budoucnosti se s vámi podělíme o mnohem více informací..
Welcome to real next-gen! Once again….
Podle mého názoru je 4K přežitek a stačí bohatě full hd. A těch 30fps je takový standart, 60 je lepší pokud se hraje něco na rychlost jako COD, TF2, overwatch apod., ale tohle je opravdu jen můj názor, každý má priority jinde.
30 fps standard
60 fps je dobrý jen u rychlejch stříleček…sice je to jenom tvůj názor, ale sorry, pěkně hloupej a možná je na čase, abys začal žít v roce 2020
zase jsem se jednou pobavil 
pokud seš rozmazlený na 60fps, tak klidně. Já jsem to nikdy nebral jako prioritu. Nevím co myslíš tím žít v roce 2020. Protože dnešní nejnovější technologie je celkem drahá.
Tak ono bola v prvom rade chyba propagovať tie konzole na výkon 4K 60 fps, kedže toľko dajú možno indie hry a pri veľkých AAA tituloch je to akurát vlhký sen, ale tak marketing predáva….
Tak tohle je opravdu smutné, momentálně mám xox a k tomu jsem si pořídil novou qled tv. Sice je to nejnižší 60ková řada, ale od té doby nemůžu hrát cokoliv v 30 fps. Je to strašné. Nedohrál jsem ani odyssey. Je jasný, že ty hry nebudou nikdy jak na PC, ale to žádnej soudně člověk přece nemůže vůbec čekat. Doufám, že tam bude ta možnost volby, jak psali pánové přede mnou.
Pro nemajitele aktuální generace konzolí popíšu, jak na nich předchozí dva díly AC běží. Totiž, přestože si obě hry v případě potřeby samy downscalují rozlišení z deklarovaných 1080p až na nechutné rozplizlo, ani tak se nevyhnuly jistým výkonnostním problémům:
Obě hry běží většinu doby cca při 25 fps, tedy až do doby, než dorazíte na místo „s více než jednou budovou“. Nejenže framerate klesne na úctyhodně nízkých 10-20 fps, pravděpodobně vám ale též zmrzne obrazovka a hra se bude načítat, v případě Origins cca do 30 sekund, v případě Odyssey až minutu, to aby po načtení běžela opět v krásných 10-20 fps. Neměli byste se taky snažit dostat koně do trysku, a to absolutně nikdy, i když za to už vás hra tolik netrestá, postačí pouhých 10-20 vteřin loadingu. Zcela ponechávám stranou načítání rozhovorů i fakt, že díky až několikaminutovému načítání rychlé cestování není až tak rychlé.
Dá se tedy říct, jak ilustrují moje osobní zkušenosti z PS4 Slim, že stabilních 30 fps je nějaký pokrok. Co už se ovšem rozhodně nedá říct je, že by se hráči měli s 30 fps na nové generaci spokojit, nebo snad být šťastní. Současná generace tu byla dlouhých 7 roků, nejdéle, co vůbec kdy jaká generace konzolí byla, a jestli tohle má být vytoužený pokrok, není to nic jiného než plivnutí do tváře všem hráčům.
Nezbývá tedy než doufat, že se vývojáři za pár let naučí s novým hardwarem pořádně pracovat, začínám o tom ale mít pomalu své pochyby- někteří vývojáři totiž asi bohužel potřebují tak velký výkonnostní polštář, že to hardware nikdy nedožene. Jestli na novém Xboxu poběží v 60 fps jen těch pár her, které si Microsoft sám udělá, pak opravdu nechápu jeho smysl. A to samé platí ekvivalentně i pro Sony a Playstation.
jo, urcite by vyvojari posunuly limity vizuality her a AI i na konzolich, ale to by se musely upgradovat konzole kazdy rok (((:
Ani PC si většina lidí neupgraduje každý rok, a ani na PC nebyly zrovna tyto hry dobře optimalizované. Pointa je, že většina vývojářů nedokáže plně pracovat s výkonem, který mají k dispozici, doufal jsem ale, že nové konzole budou natolik výkonné, aby i hůře optimalizovaná hra běžela velmi slušně, což tato novinka bohužel úspěšně vyvrací. Kdyby to alespoň byla hra, která by svým audiovizuálem nevýslovně převyšovala současnou tvorbu, neřekl bych ani popel, jenže podle ukázek Valhalla zas o tolik lépe oproti Odyssey a Origins nevypadá, a teď navíc ani o tolik lépe nepoběží. Promiň mi proto mé rozčarování.
S tou většinou lidí maš jistě pravdu. Na druhou stranu u pc hračů budu poměrně velká skupina, která upgraduje co 2–3 roky gpu (který je samo o sobe pc v pc) a ti podle myho nazoru podporuji vyrobce a skrz vyvojare muzeme videt standardy, ktere prijdou za 3–7 let.
Treba ja upgraduju generacne celej zivot hlavne gpu a momentalni 2080ti sem poridil, pri prodeji puvodni karty, za 15.000 i se zarukou 2.5r, coz mi prijde za ten vykon uplne v pohode.
V otázce gamedesignu je další problém ohledně vyvojovyho cyklu a jeho cileni na konkretni hw. Vyvojarsky studia maji celkem omezeny manevrovaci prostor. Defakto neustale musi predikovat co ne/prijde.
Jinak ta Valhalla asi vizuálně o fous lepší bude, možná detailnější, lepší animace, možná fyzika.. nevim, zatim jsme ze hry moc nevideli.
A pokud je rec o 30fps, tak to mi prijde vzhledem k posouvani hernich forem vlastne logicky. Tezko vytahnes z hw za 15–20k stejnej pozitek jak z hw za 50k nebo spis z hw, ktery je prubezne modernizovany.
Já vždycky kupoval komplet nové PC, cca každé roky, dal jsem za hardware už pěknou sumičku. Proto když přišlo oznámení nových konzolí a všichni se honosili 4K a 60 fps, tak jsem se zaradoval- super, to mi bohatě stačí, koupím konzoli a nebudu nic řešit. A ono nic, ono to asi vlastně tak nebude. Asi je opravdu načase zbavit se iluzí, minimálně zas na několik dalších let, v tom máš docela jistě pravdu.
Jinak Valhalla o fous hezčí je, to bylo vidět i z traileru, ale právě jen o ten fous.
Tak to je podobné s dropy na PC. Tady taky vstoupíš do města a framům můžeš zamávat. A to jsem si říkal, jak to všechno musí mít skvělou optimalizaci na konzolích, kde máte jeden, dva, tři stejné hardwary. Naprd engine bude mít problémy asi všude.
Jojo, je to tak- Origins jsem koupil po nějaké chvíli hraní na konzoli i na PC, doufaje, že výkon bude lepší, no a jak píšeš, zjistil jsem, že o moc lepší to není, takže jsem nakonec stejně hru dohrál na konzoli, kde už jsem měl nějaký postup a využil Steam refund, díky bohu za něj.
Teď je otázka jestli za to může Ubisoft a nechce optimalizovat Valhallu do 4k na 60FPS a nebo konzole od Microsoftu s tím má problém. Slíbili, že 4k 60FPS bude u této konzole standartem a jedna z prvních her to mít nebude? To není dobré promo.
myslím,že tohle je chybou Ubisoftu 🤔
Já osobně doufám že to na novejch konzolích pojede alespoň ve fullHD na 60fps … Nwm proč ale ubisoftích 30fps v Odyssey mne přijde mnohem méně plynulé než ostatní hry jenž mají tento lock. Kdyžtak to zas pořídím na pc no … ale chtěl jsem trofeje

Prelozeno z PR zvatlani do cestiny: Jedine co z nove konzole XBOX AC Valahala plne vyuzije je rychlejsi nacitani diky SSD, kdy tato vlastnost nijak s enginem hry, nebo s VGA, CPU konzole nesouvisi
OK… LMAO.
Takže na PC to půjde… fantasticky, I guess. Tohle Ubisoft neobhájí a můžou čekat velkou vlnu nevole… 4K na 30 snímků běží i Origins na Xbox One X, asi s podstatně méně detaily, ale stejně…
OK, je to crossgen hra, příští rok to bude snad lepší pro konzole. Taky příští rok koupím nový HW na PC, takže to moc nebolí.
Rád obhajuju a uvádím věci na pravou míru, ale zázraky bych asi nečekal. Pěkná grafika hru casual hráčům prodává lépe, než 60fps (viz 4k boom v posledních pár letech).
Ja osobne bych radsi ozelel 4k a aby hry bezely na tech 60 fps ono je to hodne poznat a kostrbate textury me nerozhodi tolik jako propady v fps.
Ubisoft je banda amatérských flákačů těm slovo optimalizace nic neříká jíž mnoho let
ubisoft neumí dělat optimalizované hry a vždy je vše o dost náročnější než má být , tuto informaci beru jen pro zasmání .
Dávejte si pozor na rozlišení. Konzole se snaží prosadit 4K 60fps, což ani na PC není jistota a i 2080Ti s tím v některých případech má problém.
Nižší rozlišení 60fps možná nabídnou. Tbh, to by sakra měly nabídnout, přece to nemůže být tak tragické.
BTW tady u Valhally jde navíc o Series X, který má být o dost výkonnější než PlayStation 5…
Zrovna jsem chtěl napsat, že to ve vašem článku není jasně popsané.
30fps se v tomto případ jedná pouze u 4k s tím, že se snaží dostat na 60fps+, pod kterýma Microsoft propagoval XSX jako standart. Klasické FullHD s největší pravděpodobností na 60 fps poběží.
Jak říkáš, 60fps na 4k je obtížné dosáhnou i na PC, na druhou stranu 4K při 30fps zvládne i XOX, takže by byla pro Ubisoft celkem ostuda, kdyby to na těch 60 nedotáhli.
Zase na XOX to určitě na high detaily neběželo, u XSEX si troufám říct, že se to graficky na high určitě dostane, a proto se nejspíše nedostanou na 60 fps.
To určitě na high neběželo a ani se to neočekává. Když je to 4k a ještě na konzolích, tak se nějakej kompromis udělat musí, ale máš pravdu, že budou pravděpodobně uprostředňovat vizuál a na těch 30fps to zůstane.
Ale pokud bude na výběr mezi 4k/30fps a fullHD/60fps a bude grafika high/ultra, tak v tom podle mě není problém.
PS: Zatím tu chybí nějaký anonym, co by tvrdil, že 60 fps je zbytečné, že to člověk stejně nepozná.
Nejvýkonnější konzole galaxie a zase jen 30 fpS? 😕 No nic, budu muset počkat na XSEXX420xd
Xbox moc nemusím a hry od Ubisoftu mě většinou baví, ALE musím se zastat Xboxu Series X protože ten za to nemůže, ten má výkonu dost. Může za to Ubisoft kterej na 60FPS sere. Kdyby chtěli tak to v 60ti pojede, ale to by tam nesměli cpát miliardu zbytečných detailů a trošku víc tu grafiku optimalizovat. Případně dát hráči na výběr nějakej ten kompromis (čekal jsem že na next genu nebude potřeba ale budiž).
Silně bych jim doporučoval s tím něco dělat dřív než se budou divit proč se Valhalla neprodává, protože co tak vím podle komentářů na netu tak drtivá většina budoucích majitelů next gen konzolí, hrát ve 30ti FPS už nechce.
Radeji volim ty detaily a lepsi efekty nez nejakejch 30fps navic. U AC na tom beztak nesejde to neni strilecka ale Doom a nikdo z nas neni profi hrac, abychom ten rozdil tak bolestne pocitovali.
a jeste vic bych ocenil, kdyby Valhala nebyla takova natahovana blbost hako Oddyssey
Bernac: Proto by bylo fajn kdyby si hráči mohli vybrat co upřednostňují. Ale děláš chybu, těch „nějakých 30 FPS navíc“ je dost podstatnej rozdíl. Máš tu hru 2x plynulejší a dost to zlepší zážitek ze hry. I grafika vypadá líp když se to plynuleji hejbe. Kvalitnějších efektů a detailů si během 30 FPS gameplaye ani nevšimneš.
„nejakejch 30fps navic“ …
Ty musíš být podobnej těm lidem, co píšou, že oko stejně vidí maximálně 30fps ne?
A upřímně, jestli pro tebe není bolestný hrát rpg hru na 30fps místo 60, tak si nejspíš 60fps nikdy neviděl 
tentokrat za to může Xbox že chce 4k a ne UHD
Malašníku, ale ty jsi přeci tolikrát vykřikoval a obhajoval, že 30FPS ti jako hráči bohatě stačí a že mezi 30-60 FPS rozdíl nevidíš…
A najednou hle…
30 fps v roce 2020 a říkají tomu nextgen

co ma stim spolecneho xbox? ps5 na tom bude stejne, kdyz flakači v ubisoftu poslednich par let totalne serou na optimalizaci
A jeto tu vono stym 60 fps nebude tak horký stejně pc bude mít vždy na vrch
To jo na PC si to v 60ti FPS zahraješ, ale na PC za 50 tisíc a ještě na snížený detaily.