Dosud exkluzivní titul pro PlayStation 4, Death Stranding, který se ukáže na počítačích za necelých 14 dní, předběžně obdržel k vyzkoušení zahraniční web Tom’s Hardware, který otestoval technickou stránku hry a svými objevy a výsledky se pochlubil s čtenáři.
Hra obsahuje podporu širokoúhlých rozlišení, snímky za sekundu jsou limitované na 240, grafická stránka vypadá lépe než na PlayStationu 4 a hra navíc údajně obsahuje quest s motivy Half-Life, ale to nejzajímavější je, že hra podporuje technologii vyhlazování DLSS 2.0 od Nvidie, která využívá k vyhlazování obrazu umělou inteligenci, kterou pohání Tensor jádra grafických karet řady RTX.
Death Stranding nabízí dva módy DLSS 2.0 – mód kvality a mód výkonu. Oproti vyhlazování TAA, který také lze ve hře najít, mód kvality vypadá nejlépe hlavně kvůli tomu, že tolik nerozmazává obraz. Mód výkonu údajně vypadá hůře než TAA na nižších rozlišeních. Nejspíš půjde o 1080p.
Grafická karta RTX 2080 Ti nebude mít problém hru rozjet ve 4K 60fps. Při zapnutém módu kvality DLSS 2.0 hra běží ve 4K na 105fps, bez použití této technologie „pouze“ 78fps, což je 34% rozdíl.
Hra byla testována také na nejslabší kartě řady RTX, 2060. V rozlišení 1080p došlo při zapnutí módu kvality DLSS 2.0 k nárůstu fps ze 103 na 128. V 1440p fps skočilo ze 75 na 100 a ve 4K rozlišení došlo k navýšení ze 43 na 56fps. Údajně tak mód kvality dokáže navýšit výkon o 30-35%. Karta však dokáže dosáhnout ve 4K na 77fps při zapnutém módu výkonu a pokud nekoukáte na každičký pixel, nepoznáte ve 4K mezi těmito módy rozdíl.
Tato technologie vyhlazování by měla být povinně přidávána do každé hry.
Death Stranding také podporuje technologii vyhlazování FidelityFX CAS od AMD, která funguje podobně jako DLSS, akorát nepotřebuje Tensor jádra, tedy specifickou řadu grafických karet. Toto vyhlazování však nepodává tak ohromující výkony, ale pokud máte grafickou kartu od AMD a neradi používáte rozmazané TAA, určitě budete i tak spokojeni. Na grafické kartě 5700XT s TAA bylo ve hře naměřeno 76fps, po aktivování FidelityFX CAS klesl výkon na 71fps.
Jak je vidno z dojmů a vlastně i samotných hardwarových požadavcích, Death Stranding bude skvěle vypadající a skvěle optimalizovanou hrou. Decima engine, který hra využívá, bude jedním z úžasných herních enginů a já osobně se již nemohu dočkat, co předvede Horizon Zero Dawn, který by měl dorazit teď v létě.
Death Stranding vychází 14. července na PC. Hru si můžete předobjednat na Xzone.cz.
Ahoj, kdo si tady myslí že DLSS rozmazává obraz ? Napište do komentů, kde jste na to přišli děkuji.
jasne ze je to nesmysl, ale mazala dlss ve verzi jedna.. druha generace je uplne nekde jinde.. pomalu lepsi vysledky nez originalni obraz.. hold AI se uci rychle.. nvidia jako jedinej vyrobce grafik opravdu neco vyviji
Souhlasím, jedná se revoluční technologii co na PC ještě nebyla. Ani konzoloví checkboarding nemá takové výsledky. Takže jsou lidi hloupí, nebo nemaj RTX a brečí
Kde mame Ty PC Master Race??kteri by meli byt radi za ty FPS?aha vetsina z vas ma celeho kompa za 20 litru a ne pouze grafiku za 20 ze…Ano vidim vas vy hrdinove u kazdeho clanku o konzolich..
Je tohle nutné?
Asi ne,ale lezou na nervi,to jsi musime oba priznat.pokazde resi fps,detail a pribeh ktery ani nehrali,tak si musim taky rypnout.
Že ty sis nedal ráno svou tabletku
tady tady (((: jsem za svou 2080Ti velice rad – jinak krasnej kus hardwarove technologie a jistojiste si poridim i budouci 3090.. pochop, ja to urcite nekupuju kvuli hrani
Super tesim se:D konecne bude co hrat
tak jestli nekoho nebavi chodit neni hra pro neho
tak ja chodil i v ac pesky
sem zvyknutej D: ale v gta 5 to nemelo cenu tam bych nikam nedosel
Idelani x recenzi a videa a navic tech je vice mene nez dost
jinak na to neodepisuji nemam ani ucet a poslouchat stejne nadavky nema cenu
a vy co te hre fandite si uzijete
a preju vam hezky hrani 
Pořád nevim jestli tu hru koupit. Má někdo nějakej tip kterej by mě přesvědčil ?
Díky, ale mazaninu fakt nechci. A kdo mi napíše, že DLSS 2.0 nerozmázává, tak ať si dojde k očnímu.
Tak to DLSS hlavně vzniklo pro 4k rozlišení a tam to rozmazání už není tak velký a přidá to dost na výkonu. Jak už jsme psal níže tak se to rozmazaní dá dobře obejít ostřením.
Za mě to jsou zbytečně kraviny celej slavnej Ray Tracing a DLSS. Člověk, aby pak furt laboroval s nastavením, aby mu to nějak chodilo a ve finále máš bližší objekty ve hře ostřejší a v dálce trochu rozmazané, ale když zapneš TAA zjistíš, že je to celé rozmazané.
Nekupoval jsem monitor za 13 litrů, abych měl z her nějaké falešný rozlišení.
Vsak te nikdo nenuti ten DLSS zapinat. To ti je, doufam, jasny. Kdyz mas monitor za 13 litru, tak mas jiste i ostatni HW na urovni, kdy pro tebe DLSS nema vyznam. Pro nas ostatni je to nicmene super vec, kdy za cenu drobnyho ustupku v kvalite (pro me osobne u QHD temer neznatelnyho), dostaneme ohromnej boost vykonu.
Martass311: Když tě nebaví hrát si s nastavením, tak bych zvážila nákup konzole… možná by si byl spokojenější a ještě by si ušetřil
A z čeho usuzuješ? Zatím to podporují tak 3 hry, navíc extrémní smysl to má pro 4k rozlišení a třeba v Control, co jsem zkoušel tak render 1080p upscalovaný na 4k pomocí DLSS vypadá skoro jak nativní 4k možná i lépe (vyhlazení vlasů) a nebo si můžeš nastavit vyšší render resolution pro DLSS 2.0, které už vypadá prostě lépe (1252p, 1440p) jak nativní 4k a stejně v novějších hrách už je jen TAA, které ani nejde vypnout…
Nikdy jsem neviděl že by hra měla jen TAA a už vůbec ne to že by to nešlo vypnout
Rozmazání při použití TAA obejdu filtrama ostření od Nvidia. U RDR2 to byl přímo dar z nebes protože tam to vyhlazování rozmazávalo fakt hodně. Ted ty filtry aji s barvama používám u každý hry a nemůžu si je vynachválit.
Doufam že rx5700xt bude mít nějakou životnost, v benchmarkach je o krapet slabší než rtx2070 super, tohle se mi ale moc nelíbí vzhledem k tomu že ji vlastnim
Má někdo zkušenost z tímhle novým rozmazávačem? Já jen že 1.0 v Metru to byla hrůza tak by mě zajímalo jestli je tam opravdu pokrok oproti prvnímu rozmazávači.
pokrok tam vidět je. V 1080p může ještě trochu hra vypadat rozmazlá, ale v 1440p ten rozdíl je velký a obraz je více ostřejší.
Super, právě že mám 1440p monitor tak mě to zajímalo.
super! amd by to uz melo s tou grafickou sekci zabalit.. vyvoj drzi pevne v hrsti jina staj
spíše by měli začít vyrábět pořádné karty. Nechci za grafiku dávat přes 20k.
Spekuluje se, že nová série od Nvidie se bude vracet na cenové kategorie GTX. Kvůli konkurenci a rychlému přesunu hráčů kvůli nextgenu. To by bylo rozhodně příjemné oproti tomu, co nastavili první RTX karty.
ty ceny budou srovnatelny ne-li vyssi.. nvidia nema konkurenci a jeste ji minimalne par generaci mit nebude