Dnes se konala konference společnosti Apple, kde se představovaly nové produkty v čele s 15. řadou mobilních zařízení iPhone. A ačkoli se takovým věcem běžně nevěnujeme, v rámci prezentace se objevily velmi zajímavé informace ohledně gamingu. Model iPhone 15 Pro (a Pro Max), který pohání nový čip A17 Pro, postavený na 3nm procesu od TSMC, slibuje redesignované GPU s až 20% výkonnostním nárůstem, lepší efektivitou, podporou mesh shadingu a vůbec poprvé také hardwarově akcelerovaného ray tracingu.
Mobilní hry jsme si doposud spojovali především s tituly určenými výhradně na ně, přestože některé třeba mohly z těch konzolových vycházet. S iPhonem 15 Pro ale přichází určitá revoluce, podívá se na něj totiž hned několik konzolových titulů ve své nativní podobě. Ještě letos má dojít na Resident Evil 4 Remake, Resident Evil Village a Death Stranding, na začátku příštího roku si pak na zařízení od Applu zahrajete také Assassin’s Creed Mirage.
Samozřejmě zatím nevíme, jak dobře hry poběží a v jaké kvalitě, ale rozhodně by mohlo jít o lákadlo pro lidi, kteří na mobilu běžně nehrají. Apple k tomu může využít i upscalovací technologii MetalFX, jež v testu Digital Foundry obstála velmi dobře.
MetalFX in particular is really nice – compared against DLSS 2 (last section of the attached video) it holds its own quite well. Not aware of any major current games on iPhone that are using it yet though. https://t.co/I5MmuEmO6A
— Oliver Mackenzie (@oliemack) September 12, 2023
1080 30fps lock :-DDD
Jako… je to možnost, nikoli nutnost. Takže pokud někdo „nechápe“, evidentně to nebude využívat. Pro ostatní tu ta možnost je.
Xbox one / series, PS4, PS5 ovladač lze spárovat na zařízení s iOS.. bězně takhle hraju na iPadu/iPhonu Pro GTA Vice City apod.
S konektivitou usb c to bude možné asi propojit s hubem na hdmi + power source, takže z toho bude takovej iPhone Switch :))
Ne že bych tohle neocenil, ale hrát AAA hru na „malém“ displeji, který zároveň funguje jako ovladač mi nepříjde nijak moc pohodlné. Nemluvě o tom jak moc to bude žrát baterii, i když tohle může vyřešit powerbanka. Přesto mi to příjde hodně zvláštní.
já jsem zvědavý na cenu
Tak to ovládání se dá částečně vyřešit připojením BT gamepadu. Nevím, jak na iOS, ale na Android jde připojit jak Xbox tak PS ovladač.
Jinak o tu baterku bych fakt měl strach, jelikož já jsem dříve oddělal baterku skoro za rok hraním.
To by se dalo (i když taky nevím jak je to na iOS), ale to znamená zase brát s sebou gamepad, který už do kapsy nedáš stejně jako telefon. A jak říká Medysen, cena mě taky zajímá. Plnou cenu 60 euro za to podle mě dá jen málo lidí. Kdyby to aspoň šlo nějak sdílet ze Steam knihovny, ale toho se těžko dočkáme.
to sdílení knihovny by bylo naprosto mega jako🙃 kdyby sis ve steam app na iPhonu stáhnul ve svojí knihovně hru a hrál jí třeba někde na cestě 🙂 ty bláho to by bylo božíiii
Člověk, který je zvyklý hrát „velké“ hry na PC nebo konzoli, s hraním na iPhone pravděpodobně nepřesedlá, ale někdo, kdo doma nemá ani ten počítač (co si budeme povídat, v dnešní době si mnozí vystačí už jenom s mobilem), může být tahle možnost vítaným zpestřením a pro někoho třeba důvod, proč k iPhonu přesedlat z jiné značky.
Jo, takový lidi by se určitě našli, ale podle mě jich není tolik, kteří nemají doma PC nebo konzoli a zároveň chtějí hrát AAA hry. Zvlášť třeba tak dlouhou hru jako je Death Stranding a hrát ji na mobilu. Ale třeba se mýlím.
Taky nepředpokládám, že by jich bylo nějak moc, ale pro někoho to může být vstupní brána k AAA hrám. Řeknou si, že když už to ten telefon umí, tak to vyzkouším a kdo ví, kam to takového člověka nakonec zavede. A pro někoho jiného to může být zajímavá alternativa k přenosnému hernímu zařízení, do kterého by se mu třeba investovat nechtělo.
Ale každopádně nemám iluze o tom, že by to snad měl být pro zákazníky ten hlavní tahák, proč nový iPhone kupovat.
AAA hry se na telefonu hrajou stejně pohodlně, jako na Switchi nebo jakémkoliv jiném handheldu, jinak by třeba takový Xbox Cloud Gaming vůbec neexistoval. Genshin Impact, Call of Duty, Real Racing. Tyhle hry vypadají úžasně a jsou na iPhony tak krásně optimalizované, že framerate běží stabilně a ani baterku to tak drasticky nežere. A co se ovládání a nějakého požitku z hraní týče, oni ty displeje tak malé nejsou. Můj iPhone má 6,7 palců a dá se na tom hrát pohodlně úplně všechno (nemluvě o tom, že se dá obraz z telefonu poslat přes AirPlay na televizi). Když si chci zahrát něco z Cloud Gamingu, mám v tašce pořád svůj ovladač, jinak zbytek nativních her pro iOS se hraje pohodlně normálně přes obrazovku.
Hraní ne telefonu je dneska fakt úplně jinde, než bylo ještě před 5 lety.
Co se disitribuce her týče, hádal bych, že to bude v rámci Apple Arcade nebo třeba za nějakých 600,- To je v AppStoru průměrná cenovka za porty AAA her. V ideáním případě se ale Apple vzpamatuje a provede nějakou reformu 3rd party distribucí her, protože momentálně tohle na iOS nedovoluje, což je celkem možné protože na ně EU v tomhle směru dost tlačí.