Herní průmysl se už chvíli potýká s masivní vlnou propouštění, která zasáhla většinu společností. Jednou z těch, u nichž ještě k výraznému odlivu zaměstnanců nedošlo, je šestý největší hráč na trhu Ubisoft. I v rámci této firmy však zaměstnanci pociťují nebývalé pnutí. Nikdo si podle anonymního rozhovoru pro server Insider Gaming totiž nemůže být jist tím, že se případná restrukturalizace nebude týkat právě ho.
Hlavním důvodem toho, proč se krize dotýká i tak velké firmy, jako je právě Ubisoft má být skutečnost, že společnost zkrátka splachovala peníze do záchodu během vývoje takřka tuctu battle royale her, z nichž byla nakonec většina zrušena. Touha Ubisoftu hnát se za trendy jej stála peníze i během NFT horečky, ze které chtěl těžit skrze Ubisoft Quartz. Nakonec to ovšem nebyla ta správná cesta, takže přestože se od ní firma úplně neodklonila, rozhodně pro ní nepředstavovala velký zdroj příjmů. Aktuálně má její budoucnost ležet v live service hrách. Ve vývoji má být podle Insider Gaming trojice stříleček. Kolik z nich však bude dokončeno je otázkou.
Dalším faktorem způsobujícím Ubisoftu problémy je totiž rušení her a odkládání projektů. Během vývoje zanedlouho vycházejícího Skull and Bones byla morálka kupříkladu až tak špatná, že namísto práce se zaměstnanci nejednou věnovali sledování videí na Youtube. Problémy s řízením projektů má být pak citelný napříč celým vydavatelstvím.
Záležitostí diskuzí jsou pak i výsledky nově vydaných projektů. Přestože se Prince of Persia: The Lost Crown podle kritiků i recenzentů vydařil, jeho prodeje jsou relativně nízké. Aktuálně mají dosahovat něco okolo 300 tisíc prodaných kusů ( utržil 15 milionů dolarů). Slavně na tom není ani Avatar: Frontiers of Pandora, který i přes několik odkladů zaujal pouze něco okolo 1,9 milionu hráčů, což je zkrátka málo. Tedy především, když jeho aktuální tržby dosahující 133 milionů dolarů srovnáme se značkou The Division, jíž se povedlo vygenerovat 594 milionů dolarů pouze v prvních týdnech. O něco lépe si pak vedl Assassin’s Creed Mirage s 5 miliony prodaných kusů a tržbami okolo 250 milionů dolarů.
Na celé situaci je patrné, že důvodů k neklidu, je řada. Nic však není ztraceno. Ubisoft by měl totiž během letošního roku vydat tituly, které mohou zvednout náladu zaměstnanců a popřípadě také značně snížit riziko propouštění. Ve hře je totiž očekávaný Star Wars Outlaws a také Assassin’s Creed Codename Red. Zda se bude jednat o dostatečně zásadní díla je otázkou, rozhodně ale mají potenciál, který k jejich nákupu naláká nejednoho hráče. Jejich úspěch, či případný neúspěch pravděpodobně ukáže směr, jakým se bude tento titán ubírat.
Tak je jasné, že propouštění k nim dorazí. Ale protože jsou trendy a super tak samozřejmě vyhodí ten zbytek schopných lidí co tam ještě je. Všechen ten odpad co nic neumi a je nabraný jen kvuli barvě, sex orientaci a dalším nesmyslným kriteriím nechaj. Tím docílí že tito jedinci budou v depresích už neustále a budou jenom koukat na youtube videa. A tak se kruh uzavře. A pokrokový šéfové, a zaměstnanci pak budou marně přemýšlet proč ti zlý hráči nekupují a zavinili jejich nezaměstnanost.
Larian jasně ukázal , že i dnes jde dělat velmi kvalitní hry, jen musi být jinak nastavené hodnoty a priority. A světe div se , jde to i za min peněz.
Rychlost s jakou Ubisoft ve svých tisícihlavých studiích pálí dolary musí být fantastická, když jim nestačí 133 milionů z tržeb Avatara a 250 milionů z posledního AC. Je smutné, že vývoj posledního Prince musel asi stát víc než 15 milionů. Zejména když podobných metroidvánií jsou na indie scéně vyšší desítky a jsou vyrobené za zlomek této ceny.
Pokud tohle studio povedou woke ret**di a neustale ty jejich sh**ty a pokrivene vnimani sveta, nam budou ve hrach servirovat, navic porad dokola, za predrazene penize, tak doufam ze dopadnou jako Disney a pujdou do sr**k.
Já už sem prodal akcie, čekám obrovskou diverzifikaci či obrovský pád do temnoty zapomění. Nikdo si nebude pamatovat Ubisoft ale všichni zavzpomínáme na stará AC, Far cry, první Avatar the game od Ubi byla pecka …. tam by se s RPG mohli vyřádit. Ale ok. Co ho sleduji tak od watchdosg 2 to šlo jen z kopce. A po tom mě na ubipodpoře odpálkovali kvůli jednomu problému . To byla poslední kapka
Nech už bol avatar akýkoľvek, najväčší problém z biznis hľadiska bol nulový marketing. Keby som sa o hru (alebo hry všeobecne) nezaujímal a denne nesledoval novinky, sotva by som vedel, že nejaký avatar vychádza, čo je pri tak populárnej značke, ktorá mohla potenciálne zarobiť stovky miliónov, obrovský problém.
Cože to snad ne.🤣🤣🤣 Reklamní kampaň byla masivní. Na netu mě tím masírovala každá stránka a na YouTube to bylo až nechutně otravný. Ale hra je prostě reskin Far cry. Zkrátka je to naleštěná bída. Assassin je nuda. Nikoho totiž nějací arabáši v poušti nezajmají. Prince of persia s dredama a otravnou pastelovou grafikou je tuctovka. Kdo ví zahraje radši oriho nebo Metroid. Skull and bones je další fiasko. Zkratka multikultigender vyvážený studio bez nápadů, inovací atd. Hlavně, že se líbíme sluníčkám.
@Soul eater Uvědomuješ si, že každý má svou internetovou existenci nastavenou jinak a podle toho se taky odráží jemu předkládané reklamy?
Ale když se zajímáš o hry, logicky ti to bude ukazovat reklamy na hry a je úplně jedno jaké hra to je, jestli na PC, konzole, chytrou ledničku, hra je hra.
Kdyby ty svoje hry vydávali taky na steamu tak by jich určitě prodali více. To že vyšel Avatar mi celkem ušlo. Ono na epic stejně všichni chodí jen pro free hry.
kdyby si to nedrzeli jen na uplayu a dali to na steam maji prodeju min 2x tolik, kazdopadne stejne je problem jinde nez v distribuci
Koho proboha napadl takový nesmysl jako tvořit tucet battle royale?? To nikomu nedošlo, že když vyjde třeba polovina z nich, tak si budou stejně konkurovat? Nebo každý půl rok vyvíjeli nový battle royale? To bych taky bral, vyhazovat každou chvíli prachy z okna podle toho, jak se zrovna vyspím a co zrovna jede na sítích za blbost.
Připomíná mi to, jak říkal myslím šéf Larianu, že nové projekty schvaluje marketingové oddělení. U Ubi možná ani to ne.
BTW ke Star Wars – novinky o SW Outlaws
elcig: Přestaň čichat čikuli
To je dosti zajímavá konstrukce…tak nějak antisemitská…
Mám pro tebe novinku, je rok 2024, ne 1924.
To rád slyším. Hráče už přestávají bavit hry typu „more of the same“ jak je dnes trendem spolu s remaky a někde v pozadí tak občas vyjde něco alespoň trochu původního aniž by to bylo indie. A když jim někdo místo práce kouká na youtube tak ho samozřejmě mají okamžitě vyhodit což morálce pomůže. Ani mě nepřekvapilo že třeba o Motorfestu tam radši ani nemluví. Tak začal ten trend 25%-30% slev pár týdnů po vydání hry. A Far Wars nebo další reskin Assasinů to asi jen těžko zachrání. I když jméno Star Wars prodá všechno. Každopádně by ale Ubisoft měl začít být alespoň trochu kreativní. Nebo si alespoň občas přečíst nějaký ten negativní feedback od zákazníků.
Ať se UBISOFT poučí u současného nejlepšího studia Naughty Dog, začít mohou tím že si každý den pustí tento dokument: https://www.youtube.com/watch?v=SC3C7GMMfDU
tvl, tak to by museli propustit xxx tisic lidi a nalit prachy do konceptu promakanejch sp pribehu… hele, ja asi nechci cekat 10 let na dalsi dil… ND at timhle stylem pracuji, super, ale soucasne si chci zahrat kazdy dva roky graficky dobrej, ale trochu pribehove a po strance mechanismu vycpele openworld!
A tohle je přesně ten důvod, proč se z far cry stala hrozná jebka.
je naivni si myslet, ze krivka kvality poroste pri terminech co 2 roky… 6 dil nedopadl, sedmej bude snad lepsi 🤣
Avatara jsem ani nedojel,ta hra mně neskutečně nudila a zklamala. Škoda toho Prince of Persia, což je povedený kousek, zasloužil by si větší prodeje.
Dokud tam neposadí někoho, kdo chápe co v herním průmyslu funguje, nebudou chtít jen ždímat prachy a nebudou vydávat velký open world RPG každý rok či dva, tak to takhle půjde dál.
Dodal bych open world „wannabe“ RPG v jejich případě. To že má něco jakože RPG prvky, neznamená, že je to RPG.
Ano, s tím souhlasím. Docela jsem tím urazil ostatní RPG hry.
jestli náladu pozvedne vyčpělé furtdokolové star wars a žluťácká klauniáda plná wokeismu pak je to jen oddalování nevyhnutelného.
Ja se docela na furtdokola a wokeismus tesim, za me super!
Těšit se s prominutím může jen od**t