Bývalý producent dnes už neexistujícího vývojářského studia Visceral Games, Zach Mumbach, se v nedávném rozhovoru pro Minnmax rozpovídal o zrušeném projektu Ragtag. Podle Mumbacha se mohlo jednat o nejlepší Star Wars hru, která kdy byla vytvořena.
Začněme ale raději od začátku. Ragtag bylo krycí jméno pro akční adventuru z pohledu třetí osoby, zasazenou do světa Star Wars. Hra byla vyvíjená už zmíněným studiem Visceral Games a měla být publikovaná společností EA. Vedením vývoje hry byla pověřena scénáristka Amy Hennig, která má na svém kontě například několik titulů ze série Uncharted. Samotný příběh měl být potom zasazený chvíli po událostech ze čtvrtého dílu filmové ságy.
Problémy s vývojem začaly kolem roku 2015, kdy EA vydala Star Wars Battlefront. Ten sklidil mezi hráči obrovský úspěch, a tak se EA zaměřila více na financování dalšího dílu, tedy Battlefrontu 2. Mimo jiné bylo studio Motive Studios, které Visceral Games pomáhalo s vývojem, od vývoje Ragtag odebráno, přičemž EA nedovolila Visceral Games ani navýšit personál. Další problémy nastaly během roku 2016, kdy EA několik zaměstnanců ze studia propustila a jiní zase odešli k jiným vývojářským studiím. Za účelem zajištění pozornosti kvůli financím od svého vydavatele, vytvořil tým demo, které dokonce prezentovali na E3 v roce 2016. Na EA to očividně zabralo, neboť přesunula část svého týmu k Visceral Games, aby jim pomohli s vývojem. O rok později ovšem bylo rozhodnuto o uzavření studia, a ukončení vývoje projektu Ragtag.
Mumbach nicméně v rozhovoru tvrdí, že spousta úrovní ve hře byla už prakticky hotová. Sám zmiňuje například šílenou honičku s AT-ST. “ Utíkali jste a byli jste pronásledovaní. Vy jste ale byli hbitější, proklouzávali jste zadními uličkami, strhávali zábrany a ničili prostředí,“ popisuje Mumbach část jedné úrovně. Hratelnost poté popsal jako „Star Wars Uncharted“.
Jediné co tedy studio potřebovalo, bylo více času. „Kdybychom měli více času, myslím, že bychom udělali nejlepší Star Wars hru, jaká kdy byla. Příběh, nastavení a postavy, všechno bylo připraveno na velký úspěch, ale to co jsme měli v plánu, by chvíli trvalo,“ uvedl Mumbach.
Společnost EA se při vývoji začala čím dál více odkloňovat od zážitků ze singleplayeru, což částečně také vedlo k zániku projektu. Mumbach tak mluví i o určité frustraci, když viděl, jak se společnost k singleplayeru vrací u Star Wars Jedi: Fallen Order.
V blízké době bychom se měli dočkat vydání hry Star Wars: Squadrons, vesmírného simulátoru bojů. Tuto hru vyvíjí studio Motive Studios a vydává EA. Ta tak reaguje na své prohlášení o tom, že se chystá zdvojnásobit vytváření Star Wars her.
Uz nekolik let cekam na poradbou SW hru. S novymi postavami, luxusnim pribehem. Bohuzel se nikdy nedockam. Old republic jsem mel rad nez s nim zacali delat psi kusy po pribehove strance. Tohle a 1313 mohly byt skvele hry. Bohuzel mysak vlastni licenci a EA vidi jen pemize z lootboxu. Navic SW znacka ted hodne utrpela a squadron to jen umocni. To co z kdysi slavne znacky s miliony fanousku udelali je mi z toho spatne. Snad se alespon me deti dockaji kvalitni SP hry.
Fallen Orfder se ti taky nelíbilo? Já s ním byl vcelku spokojenej, když opominu bugy.
Hral jsem jen chvilku u kamose. Nemohu hodnotit celou hru. Nebylo to spatne ale nechytlo me to, navic krome hlavniho hrdiny mi prisli postavy dost nesympaticke. A gameplay ze po restu se vsechny mobky respawnou me jen otravil. Az bude moznost zahraju urcite celou hru
Dej tomu určitě šanci, postavy si postupně oblíbíš (nebo alespoň to tak bylo u mě). Respawn mi nevadil, alespoň jsem neprobíhal prázdnou mapou, když jsem se vracel s nějakou novou dovedností pro bedny a nově odkrytý části lokací. Pokud tě tahle mechanika otravuje, tak si tu hru tolik neužiješ. Jde to však omezit tím, že nebudeš vyzobávat všechny sběratelský předměty.
Možná v EA dostali „doporučení“ od Disney, že hry nesmí mít lepší příběhy než jejich aktuální filmy, což by hra od Amy Hennig docela jistě měla. Je to smutný, brzo tomu bude 10 let od doby, kdy vyšla její poslední hra, přitom jde o jednu z nejlepších herních scénáristek a režisérek vůbec. Ukázkové zabití něčího talentu.
Dodnes absolutně nechápu, proč to zabili.
no a to je satr wars jedi fallen order ,co se tu hrotí enchápu .. sračka akorát …
Ať ten projekt opráší, Squadron bude jen výtažek vesmírných bitev z Battlefrontu.
Squadon po měsíci umře a udrží si pouze hardcore fanoušky star wars.