Z tiskové zprávy:
Dnes 2K a Hangar 13 představili nový příběhový trailer pro Mafia: Definitive Edition během oficiální live show Gamescomu, Opening Night Live. Druhý příběhový trailer hry, “A Life of Reward Too Big to Ignore,” sleduje hlavního protagonistu Tommyho jak se naučí důležitou lekci: bez ohledu co to bude stát, může loajalita k rodině přinést bohatství a sílu daleko za hranice toho, co mu jeho život řidiče taxíku poskytuje.
Mafia: Definitive Edition – komplexní, od základů vytvořený remake originální Mafie – vychází 25 září. Remake obsahuje nový scenář obohacený o nové dialogy, rošířené vedlejší příběhy a přidané cutscény. Na hráče čekají nové herní sekvence a funkce, nově nahraný orchestrální soundtrack a další vylepšení. Je to Mafia kterou hráči pomatují, ale taky mnohem víc.
Mafia: Definitive Edition je součástí Mafia: Trilogy, která obsahuje:
- Mafia: Definitive Edition – Od základů tvořený remake milované klasiky;
- Mafia II: Definitive Edition – Ultra HD remaster fanoušky oblíbené hry;
- Mafia III: Definitive Edition – Znovupředstavení oceňovaného příběhového mistrovského díla.
Hráči, kteří si zakoupí Mafia: Trilogy digitálně, budou mít přístup k Mafia II: Definitive Edition a Mafia III: Definitive Edition okamžitě na PlayStation® 4, Xbox One a Steam. Také si budou moci stáhnout Mafia: Definitive Edition, jakmile bude k dispozici 25. září. Mafia: Definitive Edition, Mafia II: Definitive Edition a Mafia III: Definition Edition je možné zakoupit také jednotlivě.
Objednávat můžete na Xzone.
Tuhle Mafii zapařím i kdyby měla hodnocení 1 z 10.
Osobně se mi nelíbilo, v českém dabingu, použití slova „věrný“. V daném okamžiku mi to přišlo jako označení pro psa. Správně tam mělo být „loajální“, stejně jak to je i v angličtině.
Tak si říkám, zda budou ve hře nějaké bonusové vozy jako v původní hře. Třeba v jízdě by mohlo být zajímavé projíždět se v tom kovovém monstru nebo s těmi závoďáky.
Už jen necelý měsíc! Preview jseam si RÁD nechal ujít. Tohly si vychutnám pěkně sólo!
Viděl jsem různé preview gameplay. Např:
[1] https://www.youtube.com/watch?v=X0_3JaarJMQ
[2] https://www.youtube.com/watch?v=71zV3adePkA
Četl jsem různá vyjádření od Hangar 13, ať už na jejich oficiálních stránkách, nebo pro jiné herní magazíny. Např:
[3] https://mafiagame.com/cs-CZ/news/mafia-definitive-edition-reveal/
[4] https://mafiagame.com/cs-CZ/news/mafia-definitive-edition-classic-difficulty/
Hra zatím nevypadá jako remake hry Mafia I.
Hra vypadá jako samostatná variace na Kmotrovské téma, jenom z marketingových důvodů naroubovaná na původní hru Mafia z roku 2002.
Je trochu smutné, že Hangar 13 ve svých veřejných prohlášeních ohledně hry neustále vytrvale cíleně lže.
Přitom už od začátku stačilo tak málo: prohlásit, že vydávají novou hru ze série Mafia, tentokrát ze 30 let a s volnou inspirací původní hrou z roku 2002.
Měli by prostor pro „svoji“ hru ze 30. let a se „svými“ postavami by si mohli bez rizika srovnávání dělat, co by chtěli.
Místo toho vzniká „remake“, který je vlastně „remakem“ jenom z marketingových důvodů.
Porovnáním různých prohlášení od vývojářů s reálným stavem hry totiž vyjde najevo:
— { A } ——————————
Úporná, až dětinská snaha mnoho prvků a vlastností postav změnit nebo rovnou vyloženě převrátit naruby prostě „protože“ (bez důvodu).
Pokud v originálu někdo předtím přicházel, tak v remaku naopak čeká.
Pokud bylo něco v originálu napravo, tak v remaku je to nalevo.
Pokud byl někdo v originálu relativně příjemný a neškodný, tak v remaku je to jízlivý syčák.
Pokud byl někdo v originálu rozvážný a znalý věci, tak v remaku je to vysmátý kašpar.
Pokud byl někdo v originálu nezaujatý ohledně věcí Mafie, tak v remaku ví o Mafii víc než ostatní aktivní členové.
Je-li výše uvedené srovnáno s oficiálními výrokem z [3] (zvýraznění kapitálkami je ode mne):
“
Mafia: Definitive Edition není jen přímý port původní hry Mafia na moderní platformy, je to VĚRNÝ remake, který obohacuje klasiku z roku 2002 v každém směru a přináší zážitek, který je ještě lepší, než si pamatujete.
“
pak za mne mohu konstatovat jediné:
Hangar 13 o hře cíleně lže.
— { B } ——————————
Naprosto jiný tón příběhu i herního světa.
Originál v sobě nesl prvky určité „prvorepublikové“ důstojnosti.
Je to možná idealizace, ale tak byl originál napsán.
Lidé k sobě byli v originálu slušnější. Ano, paradox. Pro nadávku se sice nešlo daleko, ale pouze v rovině komentáře aktuálního dění.
Členové mafie nebyli troškaři, ale zároveň spolu vycházeli a opravdu tvořili jakousi rodinu.
Rodina zajišťovala svým subjektům „ochranu“, což bylo leckdy vyloženě vydírání, ale často (právě díky určité idealizaci) to byla skutečně jakási ochrana v době, kdy na běžné lidi úřady kašlaly.
V remaku jsou na sebe lidé prostě zlí a agresivní (všichni na všechny).
Zlí, jízliví, dělají si naschvály, nikdo nikomu nepřeje nic dobrého, každý každého pomlouvá, každý se každého snaží shodit a ponížit.
Mafie nepomáhá, mafie jen a jen škodí.
Reálnější? Možná.
Věrné originálu ohledně ducha a tónu? Ani omylem.
Tedy opět (s odkazem na oficiální prohlášení z [3]):
Hangar 13 o hře cíleně lže.
— { C } ——————————
Navzdory prohlášením od vývojářů, herní mechaniky remaku nerespektují originál.
Hangar 13 sliboval mechaniky, které respektují dobové zasazení a hratelnost originálu.
Viz např. komentář v [1], čas 5:24.
Ve skutečnosti jsou herní mechaniky zrecyklovány z Mafie III, včetně arkádového jízdního modelu, vyskakování z automobilů za jízdy, malého zpětného rázu zbraní a obrovských neautentických vln nepřátel.
Remake je arkádová akční jízda, zatímco originál byl autentický kriminální příběh (s občasnou akcí).
Je opakovaně zmiňováno, že Tommy není trénovaný voják.
I ve hře (remaku) samotném je scéna, ve které Tommy tvrdí, že palnou zbraň držel tak možná někdy na pouti (vzduchovku).
Ihned po tomto prohlášení pak Tommy přebije revolver s rychlostí a grácií dlouholetého zkušeného pistolníka.
I na CLASSIC obtížnost mají automobily v remaku neautentické zrychlení a podezřele dobře drží na silnici.
I na CLASSIC obtížnost je při střelbě za jízdy aktivní nezrušitelný autoaim.
Pěstní souboje v remaku zvýhodňují hráče, takže je prakticky nemožné je prohrát (není respektována autenticita originálu, ve kterém byly pěstní bitky celkem rizikové).
V remaku má Tommy v hlavě policejní rádio. (není respektována autenticita originálu, ve kterém je pouze z herních důvodů zobrazena vkusná ikona).
Bylo slíbeno, že CLASSIC obtížnost mění chování AI nepřátel. Viz [4].
Z gameplay záběrů je vidět jediná větší změna: AI nepřátelé vydrží více zásahů (a Tommy vydrží méně zásahů).
Jinak jsou nepřátelé stále tupí jako na jakoukoliv jinou obtížnost.
Problém s tupou AI je následně kompenzován neautentickým množstvím nepřátel.
Tedy opět (s odkazem na oficiální prohlášení z [3]):
Hangar 13 o hře cíleně lže.
V prohlášeních tvrdí jednu věc, v gameplay je pak možno vidět něco úplně jiného.
Škoda…
Hezky sepsáno! 👍😉 Taky z té hratelnosti, atd… nejsem nadšený.
To snad nemyslíte vážně. To že napíšete – “Mafie na me pusobi smutnym dojmem a jedine, co na nem subjektivne povazuji za lepsi, je grafika. Tak to bychom meli vsechny plusy a ted minusy” opravdu není ani zdaleka pokus o nějaké relevantní zhodnocení.
Jen si tu vyléváte vlastní frustraci na hře, která nesplňuje vaši omezenou představu o tom, co je správně. Zkuste se nad sebou radši zamyslet místo obviňování tvůrců ze lží.
A Masarykovské ctnosti, prvorepublikové ideály ve hře, která se odehrává ve fiktivním světě, s fiktivními postavami. Na to opravdu nevím, co by měl kdokoliv s normálním očekáváním odpovědět.
Kde napsal to co citujete? V tom příspěvku to nevidím a celkem hodně věcí vyjmenoval. To psal někde jinde?
https://www.zing.cz/novinky/96201359/dojmy-z-hrani-mafia-definitivni-edice/
Já tu teda vidím dvě různé přezdívky (Tugitan, Niemand), ale máte pravdu, že se může jednat o stejného člověka i když mi vyjádření přijde zcela odlišné
Máš pravdu no mafie 1 je zklamání pro mě a s původní hrou to má společného tak půlku příběhu a zbytek je kopírka všeho z 3 a lidi to chválí dneska na kvalitu nikdo nekouká když jde o něco co má rád a jo má to českej dabing to musí bejt pecka pro lidi co neumí anglicky a mají ještě důvod hrát hry v češtině po x letech když žádné hry cz dabing nemají
Myslím, že není zdravý být takhle posedlí kouskem media. Doporučuju občas zajít ven
Je to prostě remake starý hry, která se brala až moc vážně, s příšernejma mechanikama všude kolem a příběhem napsaným takovým způsobem, který casual hráče, což je jejich cílovka, v dnešní době nezaujme. Prkenný řízení, prkenná navigace městem, prkenný střílení, prkennej pacing. Snaží se zkrátka hru přizpůsobit hráčům z dnešní generace a né páprdům, kteří na dnešní hry jenom nadávají, hrajou si pořád to svoje z před 20 lety a přichází s konspiracema, jako tady ta tvoje.
Jestli jsi až takovej purista, doporučuji zůstat u jedničky a nechat nás ostatní mít trochu zábavy.
„Je opakovaně zmiňováno, že Tommy není trénovaný voják…“ „…Ihned po tomto prohlášení pak Tommy přebije revolver s rychlostí a grácií dlouholetého zkušeného pistolníka.“
Literally unplayable.
Jo ono je těžké v roce 2020 udělat pořádnej jízdní model a pořádnej pocit ze střílení a nabíjení zbraní reálnĕ už musí bejt hardcore práce že jo XD
A hele, už je tu Klasická slohovka od pana negativisty, kde 90% věcí jsou drobnosti, který zajímají tak akorát lidi, pro který je mafia něco jako jejich milenka a objektivita u nich neexistuje. A hodnotit gameplay z videa, kde to hraje někdo jinej, to je taky paráda, tleskám ti
„V remaku jsou na sebe lidé prostě zlí a agresivní (všichni na všechny).
Zlí, jízliví, dělají si naschvály, nikdo nikomu nepřeje nic dobrého, každý každého pomlouvá, každý se každého snaží shodit a ponížit.
Mafie nepomáhá, mafie jen a jen škodí.“ ….a tohle má být co za žvást? To v jaké části mozku vymýšlíš tyhle nepravdy?
Nepsal to Vávra?
Nevím no viděl jsem videa a jako ty animace obličejů jsou nic moc ale chápu že ta hra je levná a je to kopirka 3 dílů co se týče animace a enginu , hold už jsem rozmazlenej z her co jsou o stupeň víš co se grafiky animací a celkově všeho pohybují jinde ( a ten českej dabing už mi taky nepřijde nějak zázračnej po tom co jsem si zvykl na kvalitní dabing jako má witcher 3 nebo god of war v AJ však já už nekoukám ani na filmy v češtině protože mi to přijde děsné oproti angličtině a vzhledem že neopravili ani to stupidní házení molotovu tak tu hru v životě nekoupím XD
Ona ta hra taky neměla rozpočet AAA hry a tak muselo studio vyjít s tím, co mají. Ale i na to si myslím udělali opravdu solidní titul.
No právě ale když už chtějí dělat remake mafie 1 tak by to mělo bejt pořádně a ne B remake přes kopírku z mafie 3 tohle je jako pro mě nic moc remake co by normálně dostal 5/10 hodnocení kdyby to nebyla mafie když se podívám na metro redux tomu já říkám remake ale taky chápu že hangar není AAA studio spíš je to něco mezi a od nich ani nikdy nečekám pořádnou hru
Je jasny ze by kazdy chtel, aby hry pod jeho oblibenou znackou vychazely jen jako AAA s tim nejvetsim rozpoctem, vzdy na novem enginu s kompletne novymi animacemi, audiem atd. Ale je potreba si uvedomit, ze tech studii co na to maji prostredky a v hlavni rade dostatek lidi je opravdu hrstka, penize v rozumne mire a casove ose se nejak asi sezenou ale kvalitnich lidi je v urcitych klicovych pozicich v game prumyslu strasne malo. Jasne je tady videt, ze si v Hangaru rekli, vezmeme veci z 3 ktere byly ok, mame animace, a systemy tak to pojdme pouzit na remake 1, uz z ceny vidis ze se to neboji priznat a ocividne to neni titul kde by slo primarne o vydelek pro zisk spis je to podle me hra co studio dela pro to aby si udrzeli tok penez, ukazali Mafii nove generaci hracu. Uz jen to ze je tam ten cesky dabing je proste neuveritelne, dnes uz je trochu jina doba co se technologii tyce, takze uz je velice nepravdepodobne, ze se nejakemu mensimu studiu podari udelat titul, ktery se bude merit s temi nejvetsimi studii ve vsech ohledech (myslim tim hry kde je velke otevrene mesto, hint Rockstar), vzdy se musi nekde usetrit cas. Btw koukni na noveho AC valhala, vazne si myslis ze nepouzivaji veci z predchoziho dilu? Jen maji tisice zamestnancu a proto maji vetsinu veci vyladenych. Zatimco hangar je u me porad typ mensiho “rodinneho” studia. Dnes uz mensi firmy nemuzou stravit 5+ let delanim jedne hry, to vazne nikdo nezaplati, spocitej si kolik by to stalo kdyby 100 lidi delalo hru 5 let – Cca 350 000 000 jen za vyplaty, nevim kolik hangar plati ale konzervativne jsem vzal nejakych 60k v cemz je 40k plat 20k odvody a to jsme v ceskych platech, vubec nezapocitavam ze by to bylo s lidma ze zahranici kde budou platy zase nekde jinde, kde jsou kancelare, elektrina, hw, atd. Ono se rika ze je dnes vsechno diky novym technologiim lepsi a jednodussi, ale uz moc lidi nevi, ze pokud dnes chces mit hru maximalne odoladenou (textury, animace, vfx, lighting system atd.) tak to zabere mnohem vic casu a penez nez v minulosti. Tim chci rict, ze rozhodne hru neodsoudim kvuli kostrbatym animacim. Jsou jine aspekty hry ktere musi fungovat bez ohledu na velikost studia. Porad je remake mafie “ velkou” hrou ktera se podle me vizualem a filmecky slusne meri s temi opravdu velkymi studii, a doufam ze az to vyjde tak to dopadne dobre.
Po těch peripetiích s dlouhým vývojem Mafie 2 i Mafie 3 se nedivím, že TakeTwo nechtěl do hry investovat takové částky a čekat zase kolik let, než na tom něco vydělá. Už od začátku co se oznámila ta trilogie a ta cena se domnívám, že si prostě TakeTwo zjišťuje, zda tu značku má ještě nadále udržovat a sypat do ní velké prachy nebo ji má dát k ledu. Co se týče českého dabingu, tak ten se mi zdá v pohodě, i když by se ještě určitě daly vychytat nějaké mouchy.