To, že PlayStation 5 rozeběhne drtivou většinu her z PlayStationu 4 díky možnostem zpětné kompatibility, není záhadou již nějakou dobu. Jednou z nich pak samozřejmě je i exkluzivita God of War z roku 2018, která vzala našeho nabroušeného hrdinu Kratose, přihodila k němu syna a pustila je do severské mytologie.
Již v době svého vydání tento titul benefitoval ze zvýšeného výkonu PS4 Pro, kde bylo hráčům umožněno přepínat mezi dvěma režimy, kdy jeden upřednostňoval rozlišení a druhý snímkovací frekvenci. Nicméně při hraní v dynamickém 4K se častokrát padalo pod hranici 30 FPS a v druhém módu těch 60 FPS taktéž zase tak stabilních nebylo.
Santa Monica Studio pak na svém účtu na Twitteru oznámilo, že na PS5 poběží titul až v 60 FPS (při výběru „výkonnostního“ módu), kdy by se dalo očekávat, že díky větší síle konzole by nemuselo docházet k oněm propadům, a to ani při ve vyšším rozlišení, kde však bude snímkovací frekvence nejspíše stále uzamčena na 30 FPS. Jinými slovy se minimálně prozatím nedočkáme speciálního next-gen patche.
Rozhodně příjemným ujištěním je i fakt, že půjde převést své uložené pozice z PS4, takže není třeba začínat od začátku.
Whether you’re picking up the game for the first time or looking to finish that NG+ save, God of War (2018) on the #PS5 will offer:
🎞️ Up to 60 FPS using the ‘Favor Performance’ video option
🎮 Save Transfers – start right where you left off on the PS4!— Santa Monica Studio Is Hiring (@SonySantaMonica) October 26, 2020
Přenos uložených pozic posléze platí i pro God of War III Remastered.
You will also be able to transfer your God of War III Remastered saves to the #PS5!
— Santa Monica Studio Is Hiring (@SonySantaMonica) October 26, 2020
God of War z roku 2018 můžete ve fyzické verzi zakoupit v obchodě Xzone za příjemných 499 Kč.
Jsem zvědav jestli to bude opravdu na PC
Kde kdo rikal ze to bude na pc? :OO
Sem si teď vzpomněl na to když sem zkoušel ten jejich 4K mód na ps4 pro jak velkej mistake to byl Ale nicméně je teda škoda že ten 4K mód nepoběží v 60fps na ps5, snad vydají časem nějaký optimalizační patch
To je snad dneska samozřejmost že se uložené pozice přenesou ne ? Nechápu proč se o tom musí psát.
Za mě je každé ujištění dobré.
Nehledě na to, že je zde i informace, že alespoň prozatím se musíme obejít bez speciálního upgradu.
Cítil bych se lépe kdyby to nebylo „up to“ ale drželo to těch 60fps a ještě v „normálním“ módu a né „performance“. Sakra, vždyť je to next-gen konzole s next-gen hardwarem. Vždyť toho tolik zase nechci na dnešní dobu.
Asi by stačilo ještě upřesnit jakých rozlišení se toto týká.
Po novince o Spidermanovi a 60fps začínám šetřit na PS5, ale takovéhle nejasné informace mi nezní moc přesvědčivě.
Jak je to vůbec s podporou 1440p rozlišení? Moc jsem toho o tom nenašel.
Já si myslím , že to taky bude tím , že cele studio děla na pokračování , které bylo potvrzené na příští rok
Jak to chápu osobně já, tak u God of War nejde o žádný speciální patch pro PS5, takže se vlastně jedná o verzi hry na PS4 Pro skrze zpětnou kompatibilitu, která ale dost pravděpodobně bude běžet o něco lépe/stabilněji, díky samotnému většímu výkonu PS5.
Z toho by vycházelo, že budou dva módy, kdy jeden poběží v dynamickém 4K při 30 FPS a v 1080p při 60 FPS.
Samozřejmě ale není vyloučené, že se do budoucna dočkáme i nějakého optimalizačního patche.