Aktualizace: Daniel Vávra svůj rozšířený pohled na hru sdílel také na svém Facebook účtu. (Provedli jsme drobné úpravy za účelem odstranění vulgarismů z textu.)
Dohrál jsem Cyberpunk 2077.
Podruhé.
Mediální obraz:
Nejzabugovanější hra ever!!!!!!!!!!
Totální krach CD Projektu!!!!!!!!
Absolutně se to nedá hrát!!!!!!
Hnusný jako prase!!!!!!!!!
Naprosto prázdný město, kde nejde nic dělat!!!!!!!!
Hrůza hrůz naprosto neoptimalizovaná!!!!!!!
Realita:
Odehráno 60 hodin.
Hra před prvním patchem párkrát crashnula, od patche 1.02 ani jednou.
Hraju to s Radeonem VII ve 4K na max detaily s dynamickým rozlišením na 50% a hejbe se to OK (30fps mi stačí).
Nejlepší příběh ve hře od KCD a několik let před tím.
ANI JEDEN GAME BREAKING BUG. OPAKUJI – ANI JEDEN GAME BREAKING BUG. ANI JEDNOU JSEM NEMUSEL RELOADOVAT KVŮLI BUGU. Občas se něco pokazilo, ale to byly drobnosti a šlo jet dál.
Má to mizerný fyzikální model.
AI nic moc, ale je mi to vlastně zcela jedno, stejně mě to bavilo a přestřelky jsou dobrý.
Posledních 15 hodin jsem jezdil po městě a narážel na jeden úkol v obřích lokacích za druhým. Prej prázdný město.
Není to moc dobře vybalancovaný. Po šedesáti hodinách na HARD jsem na levelu 26, nemám unlocklou většinu perků a nacházím předměty s minimálním levelem 34.
Strašně mě to bavilo.
Vizuálně je to naprosto orgastický. Množství práce který na to padlo je neuvěřitelný a ta práce je naprosto špičková. Jen na reklamy ve hře měli speciální team a je to vidět.
9/10 (kvůli neodladěnosti), 10/10 pokud to patche odladí.
Assassins Creed Valhalla je proti tomu naprostá mizérie 2/10.
Je zcela bizarní, jak se dnešní „rozdělení“ společnosti a hysterismus přenesl i do hodnocení hry. Jsem přesvědčen, že 90% lidí, co na internetu ječí, že to nejde hrát to nehrálo. Jen koukají na YouTube na clickbait videa a radují se, že můžou něco hejtovat.
V porovnání s jakoukoliv hrou od Bethesdy je to naprosto optimalizované veledílo. A to ani nemyslím Fallout 76. Skyrim, Oblivion i ostatní Fallouty byly mnohem zabugovanější a hlavně horší hry zcela ve všech ohledech.
Prostě další fascinující ukázka dnešní naprosté virtuální reality, která nemá nic společného s tím co se ve skutečnosti stalo, ale všichni tomu věří.
Původní článek:
Cyberpunk 2077 byl bezpochyby jednou z nejočekávanějších, ne-li tou vůbec nejočekávanější hrou všech dob. Není proto divu, že je po vydání podrobována spousta názorům, recenzím a komentářům. Nedávno jsme vás informovali o herním zážitku známého českého herního vývojáře Daniela Vávry, jež nyní pracuje na pozici kreativního ředitele ve Warhorse Studios (Kingdom Come: Deliverance), který po prvním dohrání sdílel své pozitivní pocity z hraní. Nyní hru dokončil po druhé a po vyšších desítkách odehraných hodin sdílí svůj nepříliš pozměněný názor.
Druhý konec. Nahráno 60 hodin. Žádné velké technické chyby a problémy. Skvělá hra. Podle mého názoru dokonce ta nejlepší za poslední roky. Nechápu tu nenávist vůči ní. Vypadá to, jako falešná hysterie od lidí, kteří to ani nehráli a pouze viděli nějaké nesmysly na YouTube. Hra je v lepším stavu, než v jakém kdy byl Skyrim.
Second ending. 60 hours in. No major bugs and problems. Great game. Best game in years IMHO. Dont get the hate. It looks like fake hysteria by people who didn't even played it and just saw some BS on youtube. The game is in better shape than Skyrim ever was 😉 #Cyberpunk2077 pic.twitter.com/pzt3cW8icE
— Daniel Vávra ⚔ (@DanielVavra) December 29, 2020
V následující odpovědi pak uvádí, že je hra mnohem lepší, než Red Dead Redemption 2 od Rockstar Games s tím, že první díl zbožňoval.
Waaaaaaay better. And I loved rdr1.
— Daniel Vávra ⚔ (@DanielVavra) December 29, 2020
Jeden z uživatelů pod přezdívkou rocky jack pak poukazuje na falešný marketing hry s tím, že byla propagována jakožto RPG s širokou škálou voleb a dopadů na ně, což není v souladu se skutečností, zrovna tak, jako původy hlavní postavy, které mají jen zcela minimální vliv na příběh a nad rámec několik minut dlouhé první mise pouze dodávají nové odpovědi, jež můžete během dialogů použít. Jack si dále stěžuje na město s minimální AI (logika dopravy, postav…), interaktivitou a možností zabavit se mimo příběhové úkoly.
Odpovědí Daniela Vávry je v tomto případě poukázání na fakt, že hra nabízí několik konců a vztahy s postavami, které mohou skončit různými způsoby.
Zde se sluší podotknou i změna žánru, kterou hra prošla krátce před vydáním. Místo RPG začal CD Projekt hru označovat jako akční adventuru s RPG prvky.
It has several endings and there is lot of choices and relationships with different outcomes.
— Daniel Vávra ⚔ (@DanielVavra) December 29, 2020
Já bych mu dal za trest dohrát 2x xbox one verzi včetně vedlejších misí. Pak by ty sračky nepsal.
Názor je jako díra do prdele. Má ho uplně každý. Dneska lidi musí automaticky nesouhlasit takže vyjde něco a okamžitě se lidi dělí na dva tábory a to jen proto aby jedna skupina nesouhlasila s tou druhou.
Příklady: konzole Xbox vs playst. Vs PC
Android vs iOS
Streetfighetr vs tekken vs mortal
Nike vs adidas
Atd atd atd. Takze to co dnes mame je jen iluze a imitace svobodne vule.
Je to psychlologie
Atari vs Commodore … Metalisti vs Depešáci … mám pokračovat ?
Jen se tiše usmívám (a zapínám u toho další výlet do Night City)

https://www.gamezone.com/reviews/cyberpunk-2077/
krásně popsané v téhle recenzi:
„Cyberpunk 2077 isn’t just a disappointment because it misses the mark for CD Projekt Red. It’s a disappointment because it misses the mark as a video game from any developer. It lacks the fundamental basics of a good RPG with a lack of choices or meaningful character progression. The best moments in its narrative are in side quests. Night City is a boring, lifeless illusion of something greater. Perhaps that’s a good analogy for Cyberpunk 2077 itself: A boring, lifeless illusion of something greater.“
Příjde mi vtipné, když tu někdo jen odcituje recenzi a dostane za to mínus. Asi nějací principielní odpůrci odkazů ne? Přátelé, smiřte se s tím, VAŠE OBLÍBENÁ HRA SE ZKRÁTKA NELÍBÍ ÚPLNĚ KAŽDÉMU.
Přesně tak. Každý má na něco názor. Mě třeba rozesmálo: „The last of us 2 is a game about right and wrong written by people who think they are always right.“
Ale už bohužel nevím kde jsem to četl. Kdyby někdo udělal hru která by se líbila každému tak by tu bylo něco opravdu hodně špatně jelikož by neexistovala svobodná vůle. 
Skvělá řečka. Tak nějak přesně vystihuje můj názor na hru.
mám pocit, že mu úplně přeskočilo. To vypadá, že to psalo desetileté dítě ten jeho příspěvek a ne člověk, co dělá v oboru.
Tedy člověku, kterému na Skyrimu vadily rovné kamenné stropy, ubývání ukazatele života z obou stran nebo málo lidí ve městech teď nevadí, že se policie spawnuje do uzamčené místnosti, že je minimapa nepoužitelná a npc ve městech šíleně vygenerované, často dvě stejné u sebe a chodící dva metry sem tam? 🤣😂🤣
Vávra je jen komická figurka, kterou berou vážně jen jeho prostodušší akolyté. Takový novodobý sektář, který pokaždé vyprdne něco s čím si nasere do huby, je to totální sračka, ale pořád si někdo myslí, že by jeho prdy měli dávat na web. Za tohle má ZING neskutečný mínus.
Neboj. To zlomilo vaz i Tiscali. Oni si na to prijdou a sam uz radsi chodim jinam (doporucuju to stejny).
btw: i z pozice vyvojare, kterej to dela dve dekady muzu rict, ze Vavra je fakt dost kolikrat mimo, ale hlavne se ma snahu zviditelnovat. Docela smutny, ze zrovna tohle je ikona ceskyho herniho prumyslu…
S takovými zkušenostmi můžete dělat i užitečnější věci, než pomlouvat anonymně v diskuzích druhé.
Co třeba společně spáchat nějaký článek nebo rozhovor o vašem oboru?
Po menší sváteční pouze jsem se vrátil na internet a koukám že jsem o nic nepřišel
Já tam mám 90 hodin a hotové všechno co tam jde kromě základního konce který mě moc neláká protože jsem nezachránil koho jsem měl a save byl hodně daleko. Každopádně Jsem na tom trochu líp jak Vávra protože hra spadla jen jednou. Ale zase jsem musel jednou restartovat misi protože jsem jí nemohl dokončit díky nahodilým událostem kdy jsem zastavil A.I v tu nejhorší možnou dobu a nemohl jsem se tak dostat na místo co jsem potřeboval – což se prakticky asi nedá zopakovat. Pak jsem měl ze začátku často problém s tím že jsem při přeskakování něčeho prostě umřel ale to je vyřešený. Teď akorát zůstaly prakticky jen bugy jako palmy v Pacifice, spawn aut v okolí města kdy se spawnou tři na jednu pozici takže jedno vylétne, druhé se převrátí a třetí je na šrot, pak co mě nejvíc otravuje je že když seberu omráčeného nepřítele a položím ho na zem tak s ním často hra praští o zem tak moc že ho zabije. Pak je tu občas špatné umístění předmětů což je běžný jev u her a to je asi všechno. Bugy v cutscénách nevím jestli opravili. Podruhé to hrát hned znovu nebudu. Ale má pravdu že je to v mnohem lepším stavu než hry od Bethesdy. I to že je to lepší jak RDR2.
Co tam mohlo být lepší jsou ty RPG prvky. Mohlo jich být mnohem méně což by každému z nich dalo větší dopad na hru. Stejně tak Cyberware. Docela by mě zajímalo jak by ta hra vypadala kdyby neplýtvali časem a zdroji na dojezdovou generaci konzolí.
Zing opět nezklamal stimulující diskuzí. Samozřejmě že Vávra dostal od jeho konkurenta zaplaceno aby s prominutím kouřil hru jiného studia. Nemohlo se stát že se mu hra (Post 1.1.6) prostě líbí.
Hrál dvakrát hru, která je podle názorů některých naprosto nehratelná, jenom proto aby mohl mít opačný názor proti většině.
Nejen to, ale vývojář se nechal podplatit konkurenčním vývojářem aby chválil hru (a studio), která ho pravděpodobně nepřímo stála výdělky. Samozřejmě, jak jinak
já nesnáším Vávru ale mám stejnej názor hra je fantastická.Evidentně je asi vícero verzí jelikož nepotkávám ani bugy které pořád někdo postuje a brečí kvůli nim a za mě hra 9/10
Na delší texty nikdy nejsem a tahle večer se v tom akorát ztratím, ale… Komp mám starý 5 let a hrálo se naprosto bez potíží, v duchu optimalizace… na PC se mi nezdá špatná. Mám odehráno téměř 100% a musím říct, že tolik bugů jsem ale ve hře ještě nikdy neviděl (taky teda moc her nehraju od prvního dne). Většina z nich je v pozdější fázy hry a ze začátku to nebylo tak strašné. Nakonec jsem byl několikrát nucen načíst starší savy, abych mohl pokračovat. Hra je obrovská a dá se to standardně pochopit, ale je toho fakt dost. Holt ještě nějakou dobu budou opravovat. Co se týká vedlejších misí a vyplnění města, vážně to není ani zdaleka to co slibovali. Dodělat vše začíná být nudné a skrze neustálé telefonáty nepřehledné. Zakázky na auta dojdi a kup, jako vážně to šlo udělat i jinak a zábavnější cestou, navíc sakra normální cestou na to vše vydělat je boj. Kšefty jak to označím já, nevím přesně jak to bylo dělné, byly většinou mechanikou stejné a nezábavné. Za mě zbytečné vyplnění města, jenže bez toho by to bylo fakt pusté jak poušť. Co se týká vedlějších misí to už je jiná, většina byla pěkně zpracovaná a hodně se dějově rozvíjely. Některé doplnily v podstatě i hlavní linku. Jo, vedlejší mise jsem si užíval na ně nemůžu říct ani popel. Hlavní dějová linka se mi líbila od začátku až téměř do konce propojení se silverhandem parádní, povedlo se (příběhu jsem se u CDPR nikdy nebál, ale perfektní příběh je jen jedna část z mnoha, co dělají perfektní hru). Bohužel, ale ani tady není to slibované, rozhodnutí na hru mají opět minimální vliv. To kým jste má vliv jen na konverzaci, ale výsledek kromě odlišného začátku nikde. Konec příběhu mě trošku zklamal, sice je to děleno i vzhledem ke vztahu postav, ale když budu upřímný, tak je konec pro hlavní postavu jeden jediný. (odehrál jsem asi 6 konců) Konce jak jsou beru, ale čekal jsem víc zásadních možností. Jako nezaujaté hodnocení hry bych dal 7/10 (-1 za bugy a za lži PR, -1 celková nevyváženost hry, -1 za odfláknutí některých méně podstatných detailů, na kterých ale záleží) Na hře je vidět obrovské množštví práce, ale rozhodně nejde o průlomovou hru, jak CDPR básnilo. Zdá se mi, že vývojaří mysleli na spoustu věcí, ale nebyl čas je do hry zakomponovat… bohužel nevěřím, že by se do hry někdy dostaly, možná v DLC?. Tak jako tak jsem na DLC zvědavý a doufám že se povedou, stejně jako u zaklínače. V zhledem k okolnostem si netroufnu hádat, kam se budou ubírat. Jedná o hru, která se mi vážně celkově líbila a rád se k ní někdy vrátím, abych to prošel celé znovu. Postavy jsem si zamiloval a jen tak na ně nezapomenu. Zároveň se ale jedná o hru u které pověst CDPR značně narazila a ani se nedivím, lhali. Každopádně některé reakce se mi zdají přehnané a jak píše Vávra spousta lidí to snad ani nehrála a jen je baví to hejtit. PS: Kde je sakra Ciri, to si to fakt netroufli propojit?
Máš to delší ale musím s tebou souhlasit . A jen mimochodem, Ciri tam je, ale trochu jinak.
Hrál jsem korpo, tak vím že tam je na začátku jeden easter egg, toho jsem si všiml. Hadam, že myslíš to samé.. Jenže, úplně se nabízela možnost ji tam reálně potkat, to mohlo být zajímavé.
Trefa.
Ikdyž jsem nakonec hru rozjel za nomáda, tak tři možnosti jsem zkusil hned na začátku. Pak čekám, protože hodně jen tak skenuji lidi, že se třeba najde nějaký náznak v podobě jmen. Jinak fotím strašně moc, takže jsem ještě našel CIRI na zdech nategovanou ale jen jako jméno a líbí se mi reklama místo nilfguard je tam milfguard.
Ono celkově je to tam samej umělák a ty popisky. 
Já většinou nedělám předobjednávky a doteď jsem si myslel, že je CDProjekt jeden z nejlepších tvůrců ale po 7% jsem dal refund kvůli různým bugům, zasekávání postav a špatné optimalizaci na pc. Co mě vyloženě zarazilo byly hnusný textury na dně řeky, něco takovýho jsem už dlouho neviděl, hlavně u AAA hry. Radši počkám rok, až všechno opraví, než si kazit zážitek.
Kup si solidní PC a nehrej na 320×240. Souhlasím s Vavrou na 100%
V takovym rozliseni hrajes mozna ty. Ja mam pocitac v pohode ale doted bezelo vsechno nad 60fps nebo i pres 100 fps na ultra. Ta hra je proste spatne optimalizovana a hlavne ty bugy, kdy ani nesla dohrat mise, ruzny zaseky postav atd.
Mam Ryzen 3600, Sapphire rx 5700xt nitro+, 16GB ram. Hra byla na rychlym ssd disku. Necham je to prvne odladit. Her na hrani je dost, takze neni problem.
hele.. nechci ti kazit iluze, ale amd je uz par let, mozna desetileti, v prdeli..
procak o nicem a grafika stejna jak v tech papundeklovejch krabicich k televizi
To bych neřekl. Zrovna poslední upgrade pc jsem šel na AMD prasátko a spokojenost nadevše. Sice Intel je Intel ale teď si klidně sedím na druhým koňi a pohoda.
Už od první generace Ryzenu to byla dobrá koupě pokud člověk potřebuje více jader. Na hry byl pořád lepší Intel, ale třetí generace Ryzenu to dotáhla na Intel i v herní oblasti. Poslední generace se povedla, jenon škoda vyšší ceny. Neříkám, že Intel je jen špatný, ale říct, že AMD je v prdeli, to je mimo.
optimalizace na pc rozhodne spatna neni.. spis nam sdel pro predstavu konfiguraci tveho pc
Martin Šabák je přestě ten looser o kterém Vávra mluví. Nedospělý parchant co jen hledá negativa kde může.
podle vseho jo ((: tenhle paradox – nudim se 80h u hry – zde zatim nikdo neprekonal.. chachaa
A ty jsi ditĕ co zase hejti lidi co hejti tvoji best hru (jsem to naschval hrál abych vedĕl co vše v té hře je a stejnak je to shit XD a teď tu nadaváš a kdo je pak ditĕ LOL akorát mi dĕláš radost dĕkuji
chapu, i z myho pohledu by bylo sileny parit CP 80h na stary vykopavce.. hehe
Ne asi a ještĕ k tomu 80H šilenost to byla xd ještĕ že už mám refund a nemusel jsem to platit HEH
Mám za sebou 52 hodin a platinu, což znamená 100% dohrání hry se vším všudy.
Příběh je určitě jeden z nejlepších, který jsem hrál. Vedlejší linky byly skvěle udělány, město samotné mi přirostlo k srdci a bude mi chybět stejně jako Johnny, ale tím to jinak končí.
Herně je to kopírka všeho možného. Snaží si to hrát na strašně komplexní hru, kterou není. Na možnosti Deus Ex to nesahá ani po kotníky a to nejen v rámci level designu. Město je sice plné “aktivit” v podobě policejních událostí, ale ty jsou vždy stejné a vedlejší zakázky jakbysmet. Buď stačí někoho oddělat, přinést předmět nebo sabotovat, ale je to stále to samé dokola. Město jinak nemá žádnou interakci. Na něco jako Gwent zapomeňte. Místo toho je tu pár pouličních soubojů a závody s teleportujícími se soupeři.
Na to, že se na hru čekalo 8 let, tak ta hra kromě grafiky, animací a příběhu nepřinesla vůbec nic nového a revolučního. Hře strašně chybí nějaký exkluzivní prvek, který člověk jinde nenajde.
Doporučuji jít radši do jakéhokoliv dílu Deus Ex, pokud si opravdu chcete užit pořádné RPG a různými možnostmi postupu.
Ja fakt nevim, co vsichni na deus ex vidi co se tech moznosti postupu tyce – nevim no, ale treba nasrtcenou metrovou vetraci sachtu do pomalu kazdy mistnosti nepovazuju za nejakej master level design…
Tak to samé máš v 2077 šachty to je klasika v každe hře XD Dishonored byl master v level desing nebo god of war 4 a alien isolation ale ono otázka jak chceš dęlat stealth hru kde jedinej vchod jsou dveře prostĕ šachty tam budou a každá budova je má
Teď si teda za Boha nevzpomenu kde v CP jsou šachty. Jediná šachta co jsem použil byla na začátku v příběhové misi a ani tam nelezla přímo tvá postava. Možná jsem vždy volil jinou cestu, ale jsem si téměř jistý, že žádné šachty nebo ventilacky jsem nepotkal.
Jo no máš recht jedinou jsem použils robotem jinak všude lezu střechou nebo oknem ale šachty tam jsou taky v velkých budovách
Pam Vávra bude asi Fanboy protože lidi nebrečí jen kvůli bugům ale hlavně kvůli obsahu který byl slíbený ale jaksi chybí například propracovaný policejní systém, dialogy na kterých záleží nebo například úžasná UI kterou jsme ještě jakziv neviděli
Další věc jsou lži ohledně konzolovich verzí hra byla ohlášena na konzole 8let zpátky a minimálně 4roky ve vývoji a srovnání s RDR2 je naprosto nemistne
Samotné mechaniky hry jsou vážně skvělé ale CDPR si zaslouží veškerou bídu co v tuhle chvíli dostává až hru opraví tak se klidně vraťte k olizovani jejich údů ale do té doby je prosím nebrante
Jo… CD Projekt je první vývojář co nedodržel co nasliboval.
Je fakt že poldové jsou stupidní ale A.I nepřátel taková musí být protože to není FPS a musí tam být šance se proplížit – ať už z azády, za bednou nebo po střeše – protože jak všichni dobře víme – nejhorší mise v historii her jsou stealth mise u her které na to nejsou stavěné. Na dialozích záleží jen málo i když je tam konec který nezískáš když zvolíš ty špatné ale s tím problém nemám. Jde o to co děláš. Když plníš mise získáš další konce a jejich modifikace – tak jako u všech ostatních her. Docela by mě zajímalo u kterých her opravdu záleží na tom co zvolíš protože se mi nic nevybavuje. U interaktivního filmu Detroit? Kde je člověk rád že může ovládat alespoň pohyb postavy? Vážně si nevzpomínám kde by volby měly reálný a zásadní dopad na příběh aniž by to byly hříčky na tom přímo stavěné a po všech dalších stránkách osekané. A to že to bylo oznámeno na staré konzole před pár lety… Tak se podívej jak vypadala první ukázka hry
Tu by ty konzole ještě daly. Ale jak šel čas tak to trochu bobtnalo aby to šlo s dobou a konkurencí i když bylo jasný že se bude hodně ořezávat. CD Projekt je snad první v historii kdo v nástřelu toho co chystají ukázal grafiku hry mnohem horší než jakou jí vydal. A třeba dodat že hra vyšla tak jak jí Sony a MS certifikovalo. Obě firmy mohly říct: NE… tohle nesplňuje naše požadavky a tohle vám do prodeje nepustíme. Ale to nikdo neřekl. Takže jsou ve hře jen dvě možnosti a to ta že to fakt tak mizerně jede jen malému počtu lidí a ostatní se jen přidávají, nebo ta že se Sony a MS z vysoka vykašlali na majitele dojezdové generace s tím že přeci neřeknou ne 30% podílu z každého prodeje. S tím že: „Lidé nám to odpustí protože upgrade na novou generaci bude zdarma a tak tím prodáme i tu novou když si někdo bude chtít hru zahrát o trochu lépe.“ Takže si můžeš vybrat po kom hodit kamenem.
A nebo je tu ještě třetí možnost, která byla myslím přímo ve vyjádření (teď nevím jestli Sony nebo MS). A sice, že se jim CDP zaručilo, že vše bude v době vydání opravené day-one patchem. Myslím, že takhle to chodí už celkem běžně. Některé studia toto pak splní líp, některé hůř… Oni mají tu smůlu, že krom obecných problému hry jako takové mají k opravě ještě zprasené verze pro starší konzole. Je to pak fůra práce navíc a tak se to potáhne. Vzhledem k počtu lidí, kteří měli to štěstí na nové konzole, nebude lidí s verzí na starší generaci zas tak málo. Druhá věc je ale to, že zdaleka ne každý bude žádat refund. Někteří to dohrají i tak, někteří si počkají na patche, některým je to pak fuk.
K těm hrám s konci… Napadá mě třeba Heavy Rain, kde to bylo dle mého skvěle zpracované. Člověk kolikrát ani nevěděl, že je v situaci, která má vliv na další dění. Ale aby to nebyl jen „interaktivní film“, tak třeba Zaklínači? V jedničce tohle myslím nebylo, ale už ve dvojce se ti podle rozhodnutí změní 1/3 hry. Takže jde vidět, že to CDP umí, nevím kde je tu problém…
To opravdu věříš že tam jsou tak naivní? Nejde to hrát, co pět minut to padá a jede to na 15FPS ale oni to opraví, slíbili to… prodáme to… To opravdu ne.
A Heavy Rain je stejný jako Detroit – hra kde nemůžeš nic dělat jen spouštíš scripty. A v druhém zaklínači co si pamatuju se ti nic nezmění. Jen se přidáš na stranu jednoho ze dvou a pak to s ním táhneš s tím že za toho druhého hrát nemůžeš. Logicky to změní pár dialogů a model v cutscénách. Třeba ti řeknou že jsi změnil svět ale to nijak nevidíš a vždycky skončíš tak kde máš – před Letem a jedním z dvou rozhodnutí která ti spustí takové nebo takové video. Takže v podstatě to že kdyby jsi se tu v Cyberpunku dal k Rogue tak by ti zmizela linka s Avokádama (- jak jim říkám.) A o tom by to tedy mělo být? Že musíš restartovat půlku hry aby jsi si zahrál všechno? Zatím nejsilnější volba co si pamatuju byla v druhém Dishonored během mise se Stiltonem protože tam byl opravdu cítit dopad ale opět je to hra nesrovnatelná díky tomu že je to prakticky jen koridor.
Možná tě to překvapí, ale taková praxe opravdu je, takže tomu věřím. Aspoň soudím, dle své zkušenosti z práce. Vyvíjíme určité součásti pro novou generaci družic v rámci ESA a dalších společností, které vysílají družice už půl století… Pravda, není to herní vývojařina, nicméně když se takové věci normálně dějí na mnohem vyšším levelu za miliardy, nějak nevím, proč by to tak nemělo být i u her. Třeba se pletu, ale ty nedodělky vychází častěji a častěji, tak na tom asi něco bude.
Jaký je v tom rozdíl, že pouštíš skripty? Logicky, jakákoliv volba co má mít další vliv je script, který se ti spustí za splněný daných podmínek. Ano, gameplay je u adventur obecně jednodušší, ale to je věc žánru. Sám ses ptal, u kterých her tvá volba něco změní a ať se ti to líbí nebo ne, to tyhle adventury jsou. Uznávám, že to je mnohem jednoduší zakomponovat sem, než do rozsáhlejšího rpg.
Ano, u druhého Zaklínače nakonec skončíš ve stejném bodě, ale to přece nemění nic na tom, že velká část hry je úplně jiná na základě tvého rozhodnutí. Pro mě osobně je důležitější ta cesta než výsledek. Proto jsem neuvedl ME3, kde z globálního hlediska dopadů jsou všechny konce naprosto odlišné a změní celou galaxii – větší dopad na universum snad být ani nemůže. Nicméně na hře jako takové to ve výsledku krom posledních cutscén nepoznáš. V tomhle je mnohem lepší ME2, kde můžeš přijít o různé postavy, spolupracovat s různými rasami a podle toho se pak mění průběh (samotná cesta, o kterou mi jde).
Asi si pod tím holt představujeme každý něco jiného. U CDP jde spíš o to co naslibovali a co jsme nakonec dostali
Já na patchi 1.06, během hraní všech 4 konců párkrát narazil na game breaking bug v podobě zaseklého dialogu telefonátu, který zabraňoval v jakémkoli dalším postupu, pomůže jen načtení savu před hovorem, kdy už na podruhé proběhne v pořádku. Hráno na Ryzenu 5 2600, RTX 3070 OC, 16GB RAM a SSD.
takže to ale není game breaking bug když se to po loadu dá hrát dál..
Pokud pozici můžeš znovu načíst a bug zmizí, není to „game-breaking“ bug. Je to prostě bug
Tak ja som dneska konečne dohral CP2077, nahrané 55 hodín a dotetaz nechápem tie sťažnosti, asi to bude fakt tak že to píšu tí čo to nehrali, príbeh super, charaktery tiež, game-breaking bugy žiadne… Už len čakám na DLCčka (hrané na PS4Pro)