Již dnes jsme vám přinesli obsáhlou recenzi roguelite titulu Returnal od finského studia Housemarque, ve které jsme hře udělili úctyhodných 9/10. Kromě toho jsme navíc vydali i tipy pro hraní, které by nejen díky vysoké obtížnosti mohly přijít vhod.
Níže pak již tradičně naleznete souhrn recenzí ze zahraničí.
PlayStation LifeStyle
Returnal je klíčovým titulem pro Playstation 5 nyní a bude jím po celou dobu její existence. Housemarque vzali roguelite formuli a přenesli ji do AAA zážitku způsobem, který ačkoli je zcela unikátní, stále působí jaksi povědomě. Returnal je vtahující zážitek po stránce výpravy, hratelnosti a také průzkumu, který hráče nepřestane překvapovat. Dále využívá technologie nové konzole způsoby, ke kterým si ostatní vývojáři teprve začínají hledat cestu. Returnal zkrátka působí jako jeden z prvních skutečně next-gen titulů. A tak jako předchozí tituly od Housemarque, i tento nepochybně obstojí zkoušku časem.
100 %
Game Rant
Returnal je vynikající videohra, která tak trochu flirtuje s naprostou dokonalostí. Má nejlepší hratelnostní smyčku, jakou kdy ve studiu Housemarque vytvořili, což samo o sobě o mnohém svědčí, vezmeme-li v potaz nabité portfolio studia. Pokud budou všechny nadcházející PlayStation exkluzivity alespoň z poloviny tak uspokojivé, jako Returnal, mohou se fanoušci těšit na opravdu výjimečnou generaci.
100 %
Game Informer
Returnal je neúprosnou noční můrou, kterou je však radost hrát. Je to dobrodružství plné hororu a strašlivých objevů, ale také zvědavosti a hledání. Pokud máte rádi tento žánr, je to titul, který doslova prosí o to, abyste se do něj pustili.
95 %
IGN Italy
Housemarque přináší nezapomenutelný zážitek. Returnal je ohromující akční hra, která těží ze svého designu a estetiky.
93 %
Comicbook
Jiné hry mohou využít podobné mechaniky v nadcházejících letech, ale Returnal by měl být vždy pamatován jako titul, který je přinesl první a alespoň prozatím, je vůbec nejlépe implementoval.
90 %
Gameblog France
Returnal je první velkou originální PS5 exkluzivitou a je to skvělá hra a opravdu intenzivní zážitek. Vypadá skvěle, hraje se výtečně, vypráví chytlavý příběh a je to zcela určitě vynikající AAA roguelite titul, ke kterému se budou majitelé konzole PlayStation 5 s radostí ještě dlouho vracet.
90 %
GamingBolt
Returnal je naprosto ohromující titul, který jednoduše a instantně přebírá místo první místo v žebříčku nejlepších titulů, které studio Housemarque vytvořilo. Kromě toho je to ale ,,system seller“, který navíc přišel krátce po vydání konzole.
90 %
DualShockers
Od samotného začátku je Returnal náročné dobrodružství v takovém slova smyslu, že jej hráč nebude chtít ani na minutu odložit.
90 %
4Players DE
Je tu mnoho roguelite titulů. Returnal je však tím nejlepším a zároveň tím prvním, který přináší AAA produkční hodnoty. Bavte se a nevypínejte to, stojí to za to, slibujeme.
88 %
VGC
Neustálá akce a chytrá semi-procedurální struktura činí z Returnal poutavé dobrodružství, nemluvě o tom, že je to dobrodružství vizuálně nesmírně působivé. Nedostatek jakýchkoli úrovní obtížnosti může bohužel vyloučit méně zkušené hráče, ale kdokoli, komu nevadí mnohokrát umírat, si to pořádně užije.
80 %
Screen Rant
Ti, kteří mají rádi složité videohry si Returnal zamilují, ale nebezpečná krása planety Antropos zlikviduje všechny, kteří nepřistoupí na pravidla hry.
80 %
GamesBeat
Nižší variabilita hratelnosti způsobuje, že každá další hra působí víceméně stejně a postupně je budete mít problém od sebe vůbec odlišit. To vedlo ke skutečnosti, že jsem měl tendence hru odložit ve chvílích, kdy byla příliš obtížná. Mám rád obtížné hry, ale tento žánr musí nalézt zlatý střed mezi povědomostí a rutinou. Povědomost způsobí, že se při každé další hře budete cítit jako doma, rutina je nuda, která takovouto hru zničí.
60 %
Returnal vychází zítra exkluzivně na PlayStation 5. Hru si můžete předobjednat v obchodě Xzone.
Teď otázka, jestli to není takový ten „Souls efekt“, kdy tyhle hry dostávají vysoké známky, jen proto, že jsou těžké. Recenzenti se často bojí té hře dát nějakou kritiku, jelikož se často potom přiřítí lavina „hejtu“ od elitářských hráčů, kteří jim začnou nadávat, že to neumí hrát. I Dark Souls 2 dostával velmi vysoká hodnocení i přesto, že v porovnání s ostatními soulsborn hrami je to celkem srajda. A tam přesně zafungovalo prokletí těchto obtížných her.
To neni jen u tehlech her. Dnesni „recenzenti“ maji bobky dat malou znamku naprosto u vseho.
Není to zas tak dlouho, co jsme tu měli recenze s hodnoceními 6/10 nebo dokonce 4/10.
Jak jsme ale už mnohokrát vysvětlovali, recenze na tyhle slabé nebo průměrné hry skoro nikdo nečte, takže se nám je prostě vůbec nevyplatí dělat.
Tak recenzenti mají za úkol hlavně prodávat. Ony se ty press-kity a speciální edice her neposílají jen tak pro zábavu. Vždycky je lepší si počkat na hodnocení hráčů. Ti za to dali své peníze, nejsou placeni z reklamy + kliknutí a dali si čas sepsat svůj názor bez nároku na cokoliv. Lepší názory nedostaneš. Samozřejmě se musí hledat ve středu spektra a ignorovat fanboye a hatery. Podle mé zkušenosti se nejvíc dozvím v recenzi 7-8/10.
Press-kity a speciální edice her se novinářům už pár let neposílají (alespoň ne v ČR).
A zrovna já jsem třeba známý tím, že si řadu her kupuji soukromě.
Novináři nemají za cíl prodávat, ale informovat.
K tomu samozřejmě patří i zhodnocení (verdikt/číslo), ale to má podle mého názoru menší hodnotu, než samotné informace o hře, obsažené v textu.
Zažil jsem mnoho skvěle hodnocených věcí (nejen her, třeba i filmů apod.), které mě osobně nic nedaly. A naopak jsem miloval některé jiné, přestože v recenzích pohořely. Každý máme nějaký vkus a tak to má být.
Tak výborné recenze zvedají Xzone prodeje her, takže tady je ta symbióza číslo – prodeje poměrně jasná.
To by byl hodně krátkozraký přístup, kdybychom se tímhle nechali nějak ovlivnit.
Spíš jsem chtěl poukázat na to, proč se tu objevují komentáře které se tu objevují. Ale to už je od doby, kdy Xzone koupil Zing. Hlavně se ukázalo, že ten přístup byl spíš chybou minulého šéfredaktora než webu jako takového.
Neposílají? A co to lidi neustále rozbalují na streamech a youtube? A co dostávají na akcích typu E3? Je jasný že sem nikdo nic moc posílat nebude na takhle maličký trh ale taky nejste jediní kdo hry recenzuje.
Jako hra vypadá dobře, ale používat u ní slova jako unikátní a experimentální mi přijde hodně mimo
Nebo věta „Jiné hry mohou využít podobné mechaniky v nadcházejících letech, ale Returnal by měl být vždy pamatován jako titul, který je přinesl první a alespoň prozatím, je vůbec nejlépe implementoval.“ – jasně, nikdy jsme tu tyhle mechaniky neměli. Občas mi fakt přijde, že hromada těhle rádoby recenzentů žila před pár lety ještě pod kamenem.
A o jakých mechanikách mluví ? By mě zajímalo jestli ty sám to víš když říkáš že jsou normálně ve hrách i když jsi to nehrál a nebo třeba fakt jen melou kraviny
PlayStation LifeStyle – no to bude asi hodne nezaujata recenze
Trošku dětinské ne? Je to ps exkluzivita, tak co je divného na PlayStation LifeStyle, to má vyjít recenze ve 100+1, nebo v Květech, aby byla objektivní a nezaujatá??
Tak hlavně že 1234 je nezaujatý.