Finské studio Remedy má na kontě úspěšné tituly jako první dva díly Maxe Paynea, thriller Alan Wake či nejnovější Control. Právě tato akční adventura byla tou první hrou, která skutečně propojila postupně budovaný Remedy Connected Universe, a to v rámci DLC AWE, kde jsme se mohli setkat se spisovatelem Wakem.
Nyní má studio opravdu napilno, pracuje na hře Alan Wake 2, multiplayer projektu Vanguard, remacích Maxe Paynea, kooperativním titulu ze světa Controlu a pak ještě jedné hře z tohoto univerza. Tou byl projekt s dosavadním označením Hedron. Dnešní oznámení však potvrdilo to, co jsme si mysleli už od první zmínky o tomto projektu, jde o Control 2.
K oznámení došlo prostřednictvím poměrně stručné tiskové zprávy, určené především pro investory. Dozvěděli jsme se, že počáteční rozpočet na vývoj je 50 milionů eur, a že si Remedy ponechává práva na značku jako takovou. Stejně jako v případě prvního dílu se ale spojili s italskou společností 505 Games, která se postará o vydání na konzolích a část vývoje. Výdělek bude následně rovným dílem rozdělen mezi Remedy a 505 Games.
Control 2 míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S, přičemž vzniká na interním enginu Northlight, stejně jako všechny ostatní projekty Remedy (kromě Vanguard). Zatím neznáme ani rok vydání a vzhledem k tomu, že se projekt nachází ve fázi konceptu, ještě si asi nějakou dobu počkáme.

Mezitím si můžete prohlédnout alespoň první concept art a přečíst vyjádření game directora Mikaela Kasurinena:
„S Controlem jsme se vydali do neznáma. Chtěli jsme vytvořit něco nového. Něco jiného a nečekaného. Svět jako žádný jiný. Děkuju vám, publiku, za to, že byl pro nás Control takový úspěch,“ říká Kasurinen.
„S Controlem 2 jsme udělali další skok do neznáma. Bude to nečekané dobrodružství. Zabere to nějakou dobu, ale mírně řečeno půjde o nejvíc vzrušující projekt, na kterém jsem kdy pracoval. Stále jsme na začátku, ale čekání bude stát za to.“
We have signed an agreement with 505 Games to co-develop and co-publish Control 2, a sequel to Control. Read the announcement: https://t.co/UD1iFHvCeH
This is a very exciting moment for us! Mikael Kasurinen, Game Director of the franchise, tells more: https://t.co/KJCHIWgBlU pic.twitter.com/TuTEMr1tjv
— Remedy Entertainment (@remedygames) November 11, 2022
Je krásně vidět, jak se každému líbí něco jiného. Já jsem se u Controlu královsky bavil a nemohl jsem se od toho odtrhnout a s radostí jsem shltnul i obě příběhová DLC. Dvojku budu určitě se zájmem vyhlížet.
Taky, kupoval jsem rovnou ultimate edici a hru si užil jako dlouho žádnou jinou, je pravda, že dostat se do ní bylo trochu složitější
Já jsem popravdě koupi Control dlouho odkládal, protože jsem měl po špatných zkušenostech s Death Stranding docela obavy z toho podivného světa. Potom hra přistála v PS plus, takže už nebylo co řešit a tenhle podivný svět mi nakonec sedl nejlíp jak jen mohl, na rozdíl od toho Kodžimova.
První díl jsem utípnul daleko za půlkou. Když se ohledu zpět nechápu proč jsem u toho vlastně seděl tak dlouho. Strašná pruda. Dvojka půjde úplně mimo mě. Max Payne jinej level 👍
Jednička mě přišla ze začátku podivná, ale jakmile jsem se do hry ponořil a objevil jí v celé své kráse, s neopakovatelnou atmosférou, nádherným audiovizuálem, s naprosto jedinečnými postavami, skvělým vylepšováním postavy a zbraně a pohlcujícím pocitem střelby, byl jsem lapen. Stačí si vzpomenout třeba na neuvěřitelné Sankarin Tango od Ahtiho. Když si uvědomím, co na nás Remedy chystají – Control 2, Max Payne Remake a Alan Wake 2, jsem natěšen na maximální stupeň. Čekají nás neskutečné pecky.
Tady pro zavzpomínání:
https://www.youtube.com/watch?v=VsszQXdoGpE&t=94s&ab_channel=ControlRemedy
Tak jedničku jsem si koupil a myslím po 3 hodinách jsem dal refund. Vůbec mě to nebavilo. Dvojka jde mimo mě.
Taky jsem nepochopil ten povyk kolem toho a to jsem to se sebepřemáháním dohrál. Většina z něj byla stejně jen jméno Remedy protože hra samotná toho nemá moc co nabídnout kromě šedi, nudy a brzkého stereotypu. Sem tam nějaký záblesk zajímavého příběhu nebo zábavy ale když se řekne Control tak se mi vybaví provizorní mapy a hlavně beton. Nudná, šedá textura betonu. Jo a divné věci jako bossové. Vím že byli divné ale co to bylo a co dělali už si nepamatuju – zase tak zajímavé to nebylo. Jakoby tu hru dělal Kojima z Lidlu. Jediné místo kde jsem se bavil byl asi ashtray maze. Tenhle level byl jak z úplně jiné hry. Jako by indie studio na jeden level najalo profíka a hned ho potom zase vyhodili. Prostě tam jakoby nepatří – vůbec tam nezapadá. Byl zábavný, měl atmosféru která není červeně světlo, zelený filtr, šeď nebo mlha, měl tempo, dynamiku a nápad. Prostě všechno co zbytek hry nemá ani v náznaku. Co si z toho pamatuju je motel protože se hodně opakoval a týpek co koukal myslím že na lednici protože by ho zabila kdyby se podíval jinam. Což se taky stalo. Jak jinak… Ale pokud najmou někoho kdo není barvoslepý nebo koupí pastelky tomu co jim dělá koncept arty tak druhému dílu asi šanci dám protože tam je slušná šance že z toho beztvarého blobu šedé, červené nebo zelené udělají ashtray maze.
Mně se ten vybudovanej svět kolem líbil, bylo to v podstatě místo, které lidstvo doprovázelo odnepaměti a vždycky na sebe bralo podobu, která v té době byla nejvíc efektivní, stejně jako služební zbraň. Docela dobře tam byla zapracovaná severská mytologie, i když je asi pravda, že člověk, který jí tam nehledá, tak jí tam nevidí. Bludiště byla super jednohubka, je pravda, že jich mohlo být víc. Ale v podstatě ten svět dával smysl, byl to úřad, strohej, efektivní, podnikající cesty do jiných realit nebo kapesních vesmírů, snažící se dát tomu chaosu řád, aby třeba nedošlo k tomu, co v Alan Wake.