Vývojáři ze studia CD Projekt Red v rámci zveřejnění svých finančních výsledků za uplynulé čtvrtletí zveřejnili zajímavou informaci ohledně připravovaného remaku prvního Zaklínače.
Zástupci studia zmínili, že půjde o příběhové open-world RPG pro jednoho hráče. Důležité je právě slovní spojení open-world. Pamětníci původní hry z roku 2007 si totiž jistě pamatují, že první Zaklínač nabídl spíše sérii otevřených lokací. O plnohodnotný otevřený svět se však nejednalo.
Remake by se tedy minimálně z pohledu skladby herního světa měl blížit spíše třetímu dílu. Pro připomenutí dodáváme, že hra poběží na Unreal Enginu 5. Samotný vývoj probíhá ve studiu Fool’s Theory, které z části tvoří bývalí zaměstnanci CD Projektu. Na hotový titul si ale ještě nějaký čas počkáme, protože jsou práce stále v rané fázi.
Zrovna jsem se před pár dny (konečně) odhodlal proniknout do světa herního Zaklínače (ano, nikdy jsem tyto hry dodnes nezapnul). Přes prvotní „nechuť“ (pro mě chaotické UI a zvláštní combat systém) jsem se do jedničky po pár hodinách hraní pořádně ponořil a aktuálně mám nahráno přes 40 hodin (začátek 5. aktu). Musím říct, že jsem si rytmický combat systém nakonec dost oblíbil a v uživatelském rozhraní se jde po zvyknutí si krásně vyznat. Fakt dobrá hra po všech stranách (dobře, graficky přeci jen starší, ale má to své kouzlo) a jsem rád, že jsem si na Zaklínače po těch letech udělal čas a nelituji ani jedné minuty, kterou jsem do hry vložil.
A nejenom příběh a soundtrack je super. Další věcí, kterou jsem si oblíbil, je herní svět. Respektive jeho lineární pojetí. Toto „hub“ rozložení herních světů mi přijde více sympatický proti open worldům. Už jen z toho důvodu, že se hráč těší, jaké nové lokace se mu postupem hry odemknou (hmm, copak se asi skrývá za hřbitovní bránou a jak to tam vypadá?). Podobně to má i Stalker, který má taktéž „hub“ rozložení světa.
Open worldy jsou dneska pomalu na každém kroku (které už snad nikoho nemůžou uchvacovat) a naopak bych ocenil, kdyby zachovali svět takový, jaký je v původním dílu, jen s novou grafikou. Hra by si tak aspoň zachovala jistou originalitu. Obecně bych byl osobně raději, kdyby opět začaly existovat lineárnější hry, protože open world automaticky neznamená lepší (viz Far Cry).
Naprostý souhlas ve všem. Někdy je lepší ukazovat nové věci postupně, než všechno na hráče vybalit. Pokud by to bylo v podobě, že bych se mohl vracet do předchozích lokací, např. druhá lokace „Okolí Wizimy“ s tím, že by tam s postupem příběhu mohlo něco přibýt. To by šlo, ale když se pozastavím nad příběhem a rozhodnutími, které ve hře jsou, tak mi příjde, že by to nemuselo dobře fungovat, tudíž by se musel možná i příběh pozměnit a to už je prostě risk, že z toho může být průser.
Takisto naprostý súhlas. Ja mám na to nádherne 15 rokov staré spomienky. Tiež som sa vždy tešil a bol prekvapený kam všade ma táto hra ešte zavedie. I keď to polootvorený svet kde sa nedalo nič preskočiť myslím, že som sa v tejto unikátnej hre nachodil dosť. Často som sa pri hraní len tak zastavil, sledoval lejak a počúva ten top soundtrack.
Já proti tomu nic nemám. Originál jedničky tu bude pořád a za možnost prozkoumat okolí Vizimy jim jsem ochoten zaplatit poradnej balik.
No jen aby jim to netrvalo dalších 10 let dokončit a vydat hotové s UE5 mají 0 zkušenosti a po tom jak dopad 2077 se chtějí vrhnout na další openworld
Jak dopad Cyberpunk 2077? Po patchích je CP77 několik (posledních) měsíců v top 5 nejhranějších a nejkupovanějších her na Steamu. Zatímco CDProjekt hlásí, že: „Co se týče financí, toto byl náš nejlepší třetí kvartál v historii, kdy naše příjmy vzrostly na 54,3 milionů dolarů, z většiny šlo o prodeje Cyberpunku. 21,8 milionů dolarů je čistý zisk,“ tvrdí finanční ředitel Piort Nielubowicz.“
Chápu, že mnoha lidem leží CP77 v žaludku (a nesmyslně bude i nadále), jenže kdo hru hrál na našlapaném PC s RTX a všemi opravami nyní, tak by pochopil, kolik příběhů a jak neskutečně živoucí je to svět/značka. Může se neustále poukazovat na nepodařený start, klidně ano, ale fakt je ten, že ta značka vydělala 22 melounů, prodává se jako jablka na trhu a jde o jeden z nejvíce pohlcujících zážitků ever. Plus animé ještě prodeje naboostily. Ale klidně to do zemdlení opakujte… Zatímco my ostatní, co jsme hru skutečně hráli v té nejlepší kondici, máme zážitky na celý život.
Živoucí svět? Kde? mám na tom 150 hodin vše hotové… kde byl ten živoucí svět? A ano to jsem jí tehda hrál na 3070 tak tam grafika byla. Máš tam pouze story a vše okolo je mrtvé. CDProject vydal jeden patch a všichni psali „Odpuštěno“ jako blbé ovce. Ta hra je průměr a ne revoluční jak se psalo, to co slibovali i měsíc před vydáním tam není ani nebude. Asi si zapomněl ale najdi si jaká ta hra měla byt třeba změníš názor.
Cp77 jsem si užil, svět je hodně krásný ale mrtvý. Příběh byl cajk. Ale celkově průměr.
Já jsem třeba hrál CP poprvé až po tom „slavném“ patch 1.5. A stejně to tak průměrná hra. Několikrát jsem musel řešit game breaking bug, kdy zůstal vyset ve hře portrét z předchozího hovoru což zamezilo následující příběhový postup. Přitom je to bug známý už vydání.
živoucí svět tam prostě není. Ale to by mě ani tak netrápilo. Hlavně to není zajímavý svět. Naprosto nic mě nemotivovalo/nelákalo ten svět prozkoumávat. Na rozdíl od Zaklínače, kde mě bavilo prolézat každý kout. Takže za mě neřeším jestli je ten svět živý nebo ne, ale je nudný a to dost.
Plus RPG systém, který byl z 90% úplně zbytečný, nudné implantáty, žádné vizuální implantáty a celou dobu hra točí jen několik modelů zbraní s postupně zvyšujícísemi staty. RPG nuda.
To je mi ale zajímavé tvrzení. CP 2077 má jistě své nepopiratelné kvality (hlavní příběhová linka, vzhled města a možnost z herního světa vytřískat další obsah – je tam dost potenciálu), ale „živoucí svět“, je přesně ten aspekt, který hra absolutně nemá.
Ledaže tím živoucím světem myslíš random chodce (přičemž každý pátý NPC vypadá stejně) a auta (taky málo variací) pohybující se po striktní neviditelné linii. Pak se ale musím ptát: Kde jsou kvalitativní nároky na hru? Z toho si přeci nikdo nemůže sednout na zadek, už není rok 2001, kdy se čekalo na GTA 3. Město je sice nádherné, ale takový ghost town s minimem interakcí ze strany hráče. Škoda.
Pripocitaj si 2 roky po vydani, dokym to fixnu, aby to bolo hratelne.
Já si ani neumím představit, jak by to mělo fungovat, když vlastně v první kapitole je třeba Vizima uzavřená, tak stejně ta lokace bude muset být nějak ohraničená. Pokud by zrušili kapitoly a dalo se hned od začátku dostat třeba na pole ze čtvrté kapitoly, kde by zavedli levely a silná monstra, tak by to úplně ztratilo kouzlo. Právě menší lokace rozdělené po kapitolách jsou na prvních dvou dílech super, příběh si aspoň drží nějakou časovou konzistenci a nemusíte ho vynechat i na desítky hodin, čímž trpí všechny open world hry.
Taky ten open world bude dle mě jen částečně, což by byl ideální scénář. Určitě to nebude něco jako je W3
Budou to muset udělat chytře, protože podle toho jak jde příběh, tak přecházet jen tak z lokace do lokace by si neměl mít možnost. Na začátku máš Wyzim uzavřenou, tam si dokážu představit, že se bude dát vrátit do toho okolí Wyzimy. Vlastně jakmile se dostaneš do Wyzimy, tak máš otevřenější část a přecházet mezi Wyzimou, okolím a bažinama by mohlo být v pohodě openworld. Ale pak se dostaneš do těch polí a od tama by si zase neměl mít možnost vrátit se, dokud nepostoupíš dost v příběhu. No jsem zvědav, jak to nakonec bude.
Neskutečně se na to těším, ze všech dílů je jednička mým nejoblíbenějším a snad sem ji dohrál nejvícekrát. Doufám, že se jim podaří zachovat atmosféru, ta prostě nemá konkurenci. Jsem zvědavý, jak do toho zakomponujou otevřený svět, kapitoly dávaly smysl v tom, že jste hru hráli a objevovali způsobem, jakým tvůrci zamýšleli, nedokážu si nějak představit, že bych hned začal dělat pátou kapitolu, ale uvidíme.
+ … Uz jsem to tady psal, ale pri mne 1cka je totalni masterpiece, 1cku jsem pred x lety zaradil do sveho zebricku TOP 10 her ever co jsem kdy hral… Ta hra mela skvelou atmosferu, skvely soundtrack, skvely pribeh a dodnes si vzpominam, jak jsem se sebezaprenim zaviral hubu, kdyz jsem to dohral… (dohral x krat a porad ten feeling pretrvava)…. Tak jsem zvedav
Pokud pouze spojí existující lokace nějakým chytrým způsobem, nevidím v tom problém. Hlavně ať zachovají původní atmosféru, originál měl perfektní studený barvy, ponurost, zavšivenost a takovou tu správnou slovanskou jízlivost (což ještě zdokonalil náš dabing).
Tak teď z toho mám docela strach. Open world ve třetím Zaklínači byl príma, ale otevřenými světy se to teď jen hemží a rád bych si to dal opět lineárněji. Na jednu epizodu 1-2 lokace, které byly rozmanité a s průběhem hry či rozhodnutí se i měnili, a s každým postupem se člověk těšil na nové lokace, které se mu otevřeli.
Tak toto aspoň za mňa není pozitívna správa. Užil som si všetkých troch zaklínačov, ale na jednotke a dvojke som si užil že lokácie boli oddelené a linárnejšie ako trojka. Ako mne by stačilo keby obohatili existujúce lokácie a možno pridali nové, neviem no.