Další velká hra znamená další technický rozbor od Digital Foundry. Tentokrát je řeč o hororu The Callisto Protocol a jeho verzím pro konzole aktuální generace.
Hru pohání Unreal Engine 4 a John Linneman, který se staral právě o testování na konzolích, říká, že jde o jednu z nejlépe vypadajících her v tomto enginu. Především, co se týče modelů postav, které vypadají téměř fotorealisticky. Asi nejlepším příkladem je pot, který teče po tvářích hlavního hrdiny Jacoba. Linneman nicméně chválí také detaily prostředí či nasvícení. Po stránce vizuálu zkrátka vývojáři odvedli výbornou práci.
Na PlayStationu 5 a Xboxu Series X titul nabízí dva režimy: Performance a Quality, přičemž v obou je rozlišení dynamické a zpravidla se pohybuje někde mezi 1440p a 1728p. Ve výkonnostním módu je každopádně cíl stanoven na 60 FPS, což hra po většinu času drží. Nevyhnete se občasným propadům a menšímu škubání, ale je mnohem méně četné než v původní PC verzi.
Režim kvality je trochu zvláštní, protože není na obou konzolích stejný. Měl by povolit ray tracing, který zde zážitek pozvedá ještě na další úroveň, ale z nějakého důvodu je ve verzi pro XSX použit pouze na stíny, nikoli na odrazy. Hra je navíc poměrně nestabilní a občas spadne klidně pod 25 FPS, zatímco cíl je samozřejmě 30 snímků za sekundu. PS5 verze je jednak výrazně stabilnější a jednak skutečně nabízí plnohodnotný ray tracing.
Slabší Xbox Series S pak na výběr nedává vůbec a ray tracing očekávat nemůžete. Titul zde cílí na 30 FPS opět při dynamickém rozlišení, ale nejnižší hodnoty se zde mohou dostat až k 1080p. Podle zjištění Linemanna je framerate stabilní a nejsou zde přítomny problémy ze Series X.
Pozitivním zjištěním je, že na všech zařízeních se můžete těšit na krátké načítací časy. Uložená pozice se nahraje přibližně za 6 sekund.
I also want to stress that this is easily one of the best implementations of ray tracing on console to date. It's rare to see multiple RT features used simultaneously let alone with such diffuse reflections. The game looks good either way but RT adds a ton, in my opinion.
— John Linneman (@dark1x) December 2, 2022
https://www.zing.cz/novinky/96394657/digital-foundry-navrat-ke-30-fps-na-konzolich-je-nevyhnutelny/
A jak mi po tomhle 👆 clanku vysvetlite, ze je tu zase hra, ktera jede na eSku jen 30fps a na Xku/PS5 60fps a jeste ve mnohem vyssim rozliseni?
Clanek ma stejneho autora, tak jsem zvedavy 🙂🙂🙂
hraju od soboty a za me teda velky TOP atmosfera hratelnost za me bomba
Kdy bude recenze tady na Ztku?
Dnes jsme upřednostnili Darktide, na Callisto by měla dojít řada zítra.