John Garvin, bývalý ředitel Sony Bend Studio, odpovídal jednomu z uživatelů twitteru na dotaz, proč se postapokalyptická open world akce Days Gone dočkala tak vlažného přijetí. I když Garvin jako scenárista hry neodpovídal na otázku zdaleka poprvé, tentokrát za jeden z důvodů označil i recenzenty.
Důvody jmenoval konkrétně tři. Zaprvé přiznal „technické problémy jako bugy, streaming a frame rate“. V dalších bodech už kritiku směřoval mimo vývojářský tým. Zadruhé podle něj hru recenzovali novináři, kteří „se neobtěžovali si ji zahrát“. Do třetice byli podle něj recenzenti příliš „woke na to, aby se přenesli přes postavu bílého drsného motorkáře, který se dívá na zadek své ženy“.
Na Garvina se snesla kritika, která poukazuje jak na nevhodné použití slova woke, které označuje povědomí o sociálních nespravedlnostech, tak na srovnání například s Red Dead Redemption 2, kde se hráči a recenzenti setkali s výrazně kontroverznějším obsahem a titul byl přesto velmi úspěšný. „Pokud recenzentovi vadí postava kvůli politickým otázkám týkajících se identity, nazývám to woke… V čem se mýlím?“ reagoval Garvin.
John Garvin i game director Jeff Ross opustili Bend Studio na konci roku 2020 pravděpodobně kvůli rozhodnutí Sony nepracovat na pokračování Days Gone. Zatímco druhý jmenovaný zamířil do Crystal Dynamics, Garvin spoluzaložil studio Liithos, které vyvíjí na NFT založenou hru Ashfall.
Bend Studio pracuje na open world titulu, o kterém víme akorát to, že bude obsahovat multiplayerovou složku a půjde o zbrusu novou IP.
Za mě skvělá a povedená hra. Na PS4 PRO se to občas škublo při jízdě ne motorce, ale jinak bez problémů a ta grafika úžasná (na to, na čem to běželo).
Ale pravda, že ten rozjezd byl hodně pomalý. Prakticky do objevení kempu Mikea to byla „nuda“ (rozuměje bavilo mě to, ale nebylo to úplně ono abych si řekl – teď to nechci vypnout). Ale po objevení toho 3. kempu se to tak rozjelo, že jsem to hrál i několik hodin v kuse. Myslím že nejdýl 8h! Dýl jsem už hrál jenom Zero Dawn! V Days Gone jsem dal první platinu (druhá Detroit, která měla být první, ale nebyl čas) za mě 9/10 hra a pokračování bych bral.
Pokračují v trendu „mohou za to všichni ostatní jen né my…“ hlavně si najít někoho na koho to hodit a nepřipustit si realitu.
Já hrál až PC verzi. Pár PS4 recenzí jsem si přečetl, no co když to bude zlé tak dám na Steamu refund.
No 9/10 jsem rád že to Sony dala na PC.
Za mě jedna z nejlepších her za posledních několik let. Nechápu neúspěch, ani to, že se to někomu nelíbilo. Mě to přišlo docela originální, krásná grafika, krajina, příběh.. I když nejsem žádný velký milovník motorek, tak tady mě chytly. Jediné opravdové mínus je už tady zmiňované někdy opakující se úkoly. Mě na PC to jelo bez problému a herní doba super.
To opravdu existují hráči, kteří by si hru nekoupili jenom proto, že je málo „woke“? Já bych se asi recenzentovi vysmál, kdyby za to hru kritizoval.
Ne, to jen prostě nechtějí přiznat vlastní selhání. Osobně jsem ani nezaznamenal, že by byly nějaké „protesty“ ohledně „woke“. Navíc ta hra je skvělá, ale prostě ten hype byl fakt velkej a když se objevili recenze s tím, že ta hra není třeba po technické stránce úplně fit (což opravdu nebyla), tak u podobně vyhypované hry to může prostě prodeje srazit. Ve výsledku si myslim, že se ji relativně rychle podařilo i opravit a celkově se to se hrou i tak vcelku vleklo a tu pověst už si moc nenapravila, až s PC portem
A právě proto jsou ty jejich výmluvy úplně k smíchu.
Days Gone není špatná hra, ale na standardy jiných Sony „exkluzivit“ především v technickém zpracování nedosahovala. V mých očích Days Gone utrpělo ještě z toho důvodu, že jsem ho hrál krátce po dohrání RDR2 a tam ty technické nedostatky vypluly na povrch ještě výrazněji. Hlavně ty věčné stmívačky při přechodu do cutscén, které konkurence zvládla už bez problémů bez střihů.
Za mne je DG výborná hra. Nedosahuje kvalit Zaklínače 3, God of War, přesto je podstatně lepší než např. Far Cry 5
+ vtáhla do děje
+ jedna z nejlépe vypadajících her na PS4
+ výborný zvuk
– pokles FPS při cestování otevřeným světem i na PS4 PRO
Loadingy ke konzolím s plotnovým diskem prostě patřily. Zase člověk měl čas vypustit a doplnit tekutiny. Když byl zásek a pořád jsem umíral, taky byly otravné.
Jednou za těch několik desítek hodin jsem ji musel restartovat kvůli technické chybě.
Pokračování bych nedělal. Podle mne je příběh uzavřen.
Tohle je zatím jediná řekněme Sony exkluzivita kterou jsem pořídil na PC. A splnila moje očekávání není to vůbec špatný. Za mě o parník lepší než všechny ostatní exkluzivity které jsou údajně lepší než tohle. Což si rozhodně nemyslím.
Pokud je to ten samý člověk, co psal i dialogy, doufám, že ho k další hře nepustí.
iToast: Podívej se na Rockyho 1 a ještě budeš rád za dialogy v DG.
Přesně 😀 Dialogy jak kdyby to psal nějakej patnáctiletej autista. Postava Skizza nebo jak se ten rádoby gangsta jmenoval mě úplně zabila, bylo mi z toho trapně
od začátku nechápu ten hate na tuhle hru… je skvělá a přínáší do herního průmyslu spoustu nových mechanik
Co si tak pamatuju, tak to byl slusnej loading simulator. Ale oproti vetsine exkluzivit na ps to byla dobra hra a s radosti jsem si ji koupil i na pc. A k tem woke hovnam, vubec nechapu, proc se jim tolik leze do prdele. To jsou hry, filmy a dokonce se o tom mluvi i ve sportu. Hnus. Na vortexu v recenzi na to novy need fo speed rikali, ze prej vam to do radia rika tyhle woke hovna, o ekologii a o ruznych mensinach. Co to ma bejt proboha? Temhle woke vypatlancum bych nejakou valku pral…
Na ten woke odpad, kterej by mel zmizet ze sveta, bych se absolutne vykaslal. Takovy lidi by meli drzet hubu. Nechapu, jak je nekdo muze brat vazne. Tihle lidi jsou naprosta spodina a povl!!! Hra nebyla uplnej pruser a urcite by si zaslouzila pokracovani.
Nabuduce to moze zhodit na hracov, ze nevedia co je dobra hra a nechcu kupovat vsetko co si on vymysli.
Ne ty demente. Muze za to technicky stav ktery byl pri vydani. Neslo to hrat, pri jizde na motorce 10 fps. A to nemluvim o tom stmivani pri zacatku misi. Vyndat si hlavu z prdele a Priste udelat lepsi hru.
Alibismus. Ta hra nebyla zas tak špatná, svému hypu ale nedostála a to v takových případech má často dost dramatický dopad. Škoda, tímhle se mi dotyční vývojáři naopak protiví. Trochu sebereflexe a prostě přiznat si to, že za ten neúspěch v prvé řadě můžou oni sami ..
me to nebavilo .. po 2 hodinach sem to dal pryc ..
hodne zvlastnich veci co mi tam vadilo neprekousnu .. bohuzel ..
Za mě jediná dobrá věc na té hře byla že když jsi někam přišel a bylo tam více lootu tak se ti automaticky sebral všechen v záběru kamery při sebrání jednoho.