Ve čtvrtek jsme se dozvěděli, že Microsoft propustí deset tisíc zaměstnanců. Ti byli samozřejmě rozprostřeni do více divizí, ale masivní propuštění se dotklo i herní odnože, především Bethesdy a studia 343 Industries, což jsou vývojáři posledních dílů série Halo. S druhým jmenovaným studiem to nevypadá vůbec dobře. Exkluzivní informace (přeloženo do angličtiny například zde) přinesl francouzský insider s přezdívkou Bathrobe Spartan, který má v souvislosti s Halo dobrou reputaci.
Podle něj ztratilo studio 343 Industries přibližně třetinu zaměstnanců, což je předzvěst budoucích změn. Ještě před odchodem Bonnie Ross v září loňského roku se údajně malý tým pod vedením Josepha Statena pokoušel vytvořit několik příběhových rozšíření pro Infinite. Po konci Ross ve své funkci byl však plán novým vedením odmítnut s tím, že se studio bude soustředit výhradně na multiplayer. Staten následně z 343 odešel, na rozdíl od ostatních, zdá se, dobrovolně.
Vzhledem k tomu, že Halo Infinite je podle všeho finanční neúspěch, má přijít transformace 343 Industries. Vývoj her prakticky končí, starat už se mají pouze o multiplayer Infinite (který je už nyní z velké části v rukou Certain Affinity, Sperasoftu a dalších). Značka Halo by však úplně k ledu jít neměla, ostatně jde o jednu z vlajkových lodí Microsoftu. Nové hry, ať už přímá pokračování či spin-offy, však mají být vyvíjeny v externích studiích, kterým bude k dispozici i engine Slipspace. 343 Industries pak budou na vývoj v jiných studiích pouze dohlížet, ale ne se na něm přímo podílet.
Hledání externích partnerů údajně začalo už v roce 2020, tedy ještě před vydáním Infinite, jedním z důvodů bylo i snížení nákladů. Kdy však potenciální nové spolupráce přinesou první ovoce, to zatím nevíme.
Na závěr se sluší připomenout, že 343 Industries je studio, které bylo založeno čistě za vývojem dalších dílů série Halo poté, co se původní vývojáři z Bungie rozhodli od Microsoftu odtrhnout. Podobně je na tom také studio The Coalition, jež „přebralo štafetu“ po Epic Games a pracuje na sérii Gears of War. Tam se ale zatím žádné změny nekonají, byť už se nějakou dobu mluví o tom, že kromě Gears v kancelářích vzniká také úplně nová značka.
Les licenciements au sein de 343 Industries s'inscrivent malheureusement en conséquence d'une mauvaise gestion du studio et de ses effectifs par les personnes en charge.
Si cela aurait pu être évité, l'impact sur la stratégie reste minime: du contenu axé multijoueur.
🧵 Thread pic.twitter.com/eB1AyaNk1O
— Bathrobe Spartan 🎧 Podcast Halo (@BathrobeSpartan) January 19, 2023
Jak se počítá finanční úspěch či neúspěch u hry, která je ode dne vydání v Game passu? 🤔
Myslím si že je to pro Halo dobrá zpráva. Třeba konečně vyjde další pořádný díl z této série. 343 nebylo moc schopné studio. Ale mám takové obavy že Microsoftu jen tak něco nepomůže. Leda by zcela změnily fungování svých studií…
Bluepoint, Bungie a Guilerra Games reagovalo na propouštění a nabízí jim volné pozice 👍
měli se vykašlat na open world a nechat to jak předchozí díly prostě koridorovou střílečku, ne že by mě infinite nebavilo ale ten velkej prázdnej svět je značně nevyužitej
Souhlas. Otevřený svět nejnovějšímu Halo spíše uškodil. Chce to zase dělat pořádný koridorový střílečky. Open worldy dneska snad už nikoho nenadchnou.