Herní editor a kreativní hub Dreams měl mít ve vývoji nativní verzi pro PS5 a také verzi pro PC. Práce měly být ovšem zastaveny společně s propouštěním ve studiu Media Molecule, které ukončilo podporu a zaměří se na nový projekt. Mluví o tom insider Lance McDonald. Zatímco na PlayStationu 5 jsou Dreams hratelné ve zpětné kompatibilitě, fanoušci věří, že vydání titulu na PC by přineslo nové možnosti a významný růst komunity.
Obě nové verze měly být skoro hotové. Na PS5 měly Dreams podle informací Eurogameru běžet v testovací verzi už v roce 2020. Na nové konzoli měla hra například podporovat ray-tracing.
Na sociálních sítích a fórech se proti rozhodnutí Sony zvedla vlna odporu a fanoušci volají po jeho přehodnocení.
Dreams is one of the greatest things to happen to PlayStation, yet it is in danger of being forgotten.
The revolutionary technology and the power it brings to creators is like nothing else.
Dreams deserves to live on. #MadeInDreams pic.twitter.com/KjRW2RYnfZ
— Dreams Central (@Dreams_Central) February 8, 2024
Smutné. Ale dalo se to čekat.
Dreams byly od Sony těžký error. MM na nich dělali minimálně 7 let. Ale je to fantastický kreativní nástroj.
Nikdy mi nebylo jasné, co to má společného s PlayStation a co si od toho Sony vlastně slibuje. Už v roce 2013, při oznámení PS4, mi to přišlo jako zoufalý pokus naskočit na nějakou „Minecraft“ vlnu. Ale Dreams jsou složitější a komplexnější. Vyžadují víc úsilí něco v nich vytvořit.
Pro Sony asi nemělo smysl zaplatit port na PC (a následnou údržbu), když nejspíš nevymysleli, jak je celé dodatečně financovat — jak je „monetizovat“. Je mi líto fanoušků.
Dreams by bylo úžasné na PC jako engine, ve kterém by se daly dělat hry, které by tvůrci mohli i nějak prodávat.