Ani ne měsíc nás dělí od tradiční akce GDC, kde se sejdou herní vývojáři z celého světa. Chybět nebudou ani velké společnosti a konkrétně Microsoft nyní oznámil velmi zajímavou zprávu. Dozvěděli jsme se, že 21. března uspořádá prezentaci zaměřenou na novinky okolo DirectX. A mimo jiné má dojít na představení nové technologie jménem DirectSR.
Jak už název napovídá, jde o Direct Super Resolution, tedy řešení upscalingu. Zatím ale není úplně jasné, zda půjde o další konkurenci pro DLSS (Nvidia), FSR (AMD), XeSS (Intel) či TSR (Unreal Engine). K dispozici je pouze krátký popis, který není úplně jednoznačný:
„Microsoft nabídne preview DirectSR, díky kterému bude škálování podpory „super resolution“ napříč zařízeními s Windows jednodušší než kdy dřív.“
Tento popis může vyznít tak, že půjde pouze o technologii, která vývojářům usnadní implementaci existujících upscalerů, přestože už nyní by nemělo jít o nic náročného, obzvlášť v zaběhnutých enginech. Samotný název by na druhou stranu nasvědčoval spíš tomu, že půjde o novou upscalovací technologii.
A nejde zřejmě o jedinou, už před několika týdny unikla funkce Auto SR, jež ale bude fungovat na úrovni operačního systému a nepotřebuje implementaci do her. Budete ji moct tak zřejmě využít pro jakoukoli hru, ale za cenu výrazně horší kvality obrazu (nemá přístup k herním datům a upscalem prochází všechno, tedy i UI a další prvky). Zda spolu technologie nějak souvisí, zatím není jasné. Budeme si tedy muset počkat na oficiální představení.
Na závěr připomenu, že zrovna včera jsme psali také o údajném AI upscalingu od Sony, který má dorazit spolu s vydáním konzole PS5 Pro.
Ach jo, to je jak se streamovacima sluzbama. Nez aby se vyvjelo jedno poradne opensource reseni, tak si kazdej bude delat svoje polovicate neco.
Kapitalismus bude naší zkázou, až si lidi uvědomí že 90% světa vlastní pár korporací, tak už bude fakt pozdě.
Děkuji ….dlouho jsem se tak nepobavil u příspěvku.